De fan van mijn Clio Williams werkt dus niet 100% zoals het hoort. Wanneer de motor draait gaat de fan niet aan en gaat de koevloeistoftemperatuur dus vlot omhoog, daarna terug rijden en de temperatuur gaat terug netjes naar het midden waar ze altijd is. Vanaf dat ik de motor uitzet schiet de fan direct aan en blijft deze nog enkel minuten nakoelen dus de fan zelf werkt perfect vermoed ik... Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken?
Alvast bedankt.
Fan Clio Williams slaat niet aan.
De fan draait ook niet continu,pas als het water op temp is zal je thermocontact de fan aansporen te gaan draaien.
Wat je omschrijft is openen en sluiten van je thermostaat.
Snel oplopen van de temperatuur waarna de thermostaat open gaat en je temp zal zakken.
Volgens mij hoe ik het lees is er niks mis.
Wat je omschrijft is openen en sluiten van je thermostaat.
Snel oplopen van de temperatuur waarna de thermostaat open gaat en je temp zal zakken.
Volgens mij hoe ik het lees is er niks mis.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Klinkt als een prima werkende fan idd.
Temperatuur van een F7P of F7R motor uit die tijd loopt altijd vrij snel op bij langzaam rijden, en zeker met warm weer staat ie heel snel na te koelen zoals je beschrijft.
Als je fan het niet deed had ie allang oververhit geweest.
Temperatuur van een F7P of F7R motor uit die tijd loopt altijd vrij snel op bij langzaam rijden, en zeker met warm weer staat ie heel snel na te koelen zoals je beschrijft.
Als je fan het niet deed had ie allang oververhit geweest.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Klinkt als een prima werkende fan idd.
Temperatuur van een F7P of F7R motor uit die tijd loopt altijd vrij snel op bij langzaam rijden, en zeker met warm weer staat ie heel snel na te koelen zoals je beschrijft.
Als je fan het niet deed had ie allang oververhit geweest.
Temperatuur van een F7P of F7R motor uit die tijd loopt altijd vrij snel op bij langzaam rijden, en zeker met warm weer staat ie heel snel na te koelen zoals je beschrijft.
Als je fan het niet deed had ie allang oververhit geweest.
Anything worth doing is worth doing right!.
Controleer bij twijfel wel even je thermocontact.
Ik neem aan dat je wel gewacht hebt tot hij aansloeg, en dat ie dat dus niet deed.
Ik zou je thermocontact in de radiateur, en de werking van de bekabeling wel even checken. Bovendien kan een slechte ontluchting ook zorgen dat het thermocontact niet schakelt. Als je het thermocontact controleert moet je toch opnieuw afvullen en ontluchten dus:
Het thermocontact is die grote plug met die stekker erop aan de zijkant van de radiateur. Als je de stekker eraf haalt, en je verbindt de twee pooltjes op de stekker door, moet de fan gaan draaien.
Het thermocontact moet ook bij een bepaalde temperatuur 'doorverbinden'. Als je een multimeter hebt zou je eens kunnen kijken of dit gebeurt, anders eruit halen, in een pannetje water gooien en kijken of deze schakelt boven de ca. 80 graden.
Ik weet niet hoe heet hij wordt als je stilstaat maar het feit dat het je opvalt zou ik toch aan een defect thermocontact denken.
Ik neem aan dat je wel gewacht hebt tot hij aansloeg, en dat ie dat dus niet deed.
Ik zou je thermocontact in de radiateur, en de werking van de bekabeling wel even checken. Bovendien kan een slechte ontluchting ook zorgen dat het thermocontact niet schakelt. Als je het thermocontact controleert moet je toch opnieuw afvullen en ontluchten dus:
Het thermocontact is die grote plug met die stekker erop aan de zijkant van de radiateur. Als je de stekker eraf haalt, en je verbindt de twee pooltjes op de stekker door, moet de fan gaan draaien.
Het thermocontact moet ook bij een bepaalde temperatuur 'doorverbinden'. Als je een multimeter hebt zou je eens kunnen kijken of dit gebeurt, anders eruit halen, in een pannetje water gooien en kijken of deze schakelt boven de ca. 80 graden.
Ik weet niet hoe heet hij wordt als je stilstaat maar het feit dat het je opvalt zou ik toch aan een defect thermocontact denken.