Scenic II 2005: keyless entry probleem

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
woelders
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 22:01

Beetje lastig uitleggen, maar goed, we proberen het toch.

Ik heb sinds vorige week een probleem met mijn Scenic II ph. I 1.6 16v tech line uit 2005. Ik merkte dat het openen dmv het keyless entry gebeuren aan de rechterzijde bij zowel het voor- als achteruitvoer niet meer werkte. Op slot doen ging wel, en ook de linkerzijde werkt prima. Eerst dacht ik aan een kapotte renaultcard of een lege batterij maar dmv de reservesleutel en een nieuwe batterij heb ik dit uitgesloten. Het lijkt wel of de fotocellen achter de handgreep niets registreerden. Beide portieren hebben het gelijktijdig begeven voor zover ik kan nagaan. Het vreemdste is echter, dat zo heel af en toe de boel wél goed werkt. Alle portieren werken dan perfect zowel sluiten als openen.

Ik ga donderdag bij de garage langs om de computer uit te laten lezen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Oh ja, de auto heeft vorige week twee nieuwe veerpootlagers gekregen, volgens de garage is hierbij echter niets gedaan aan portieren/sensoren/kabelboom (althans dus niet met opzet). Kan dit ermee te maken hebben? Wat kan ik doen om era uit te sluiten?

Bedankt voor jullie hulp alvast! Hopelijk is de oorzaak eenvoudig op te lossen, het is zo'n handig systeem! :-(
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Gewoon de sensoren achter de handgreep verrot, als de voorste niet werkt werkt de achterste ook niet meer volgens mij, staat me iets van bij. is alweer een tijdje terug dat ik met dat spul gewerkt heb.

Heb ze toen bij de dealer wel met bosjes tegelijk vervangen. :~
Renault19-16v
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 15 mei 2011 14:41
Locatie: Amsterdam

Klinkt al een bekent probleem. Meestal ligt het niet aan de sensoren in de deur maar aan de handgreep zelf. Deze gaan geregeld stuk.

Vervangen is dan de enige optie, of je moet het niet erg vinden de auto gewoon weer met de kaart op slot te zetten.
Plaats reactie