Wat is dit ??

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
ClioBart
Berichten: 50
Lid geworden op: do 17 nov 2011 18:43
Contacteer:

Bijgaand een tweetal fotootjes, het lijkt me een warmtesensor maar wet het niet zeker.. Er zit oook een motortje in wat lijkt te zorgen voor luchtcirculatie maar dat ding bromt heel erg irritant.. Ik laat het er even uit denk ik, weten jullie wat het precies is, hoe het te verhelpen is, als ik de exacte naam weet kan ik een op zoek gaan of ik een ander kan vinden..

staat wel wat tekst op 273 /02 BTM / BITRON 906.0002.10
82 00 093 290
ClioBart
Berichten: 50
Lid geworden op: do 17 nov 2011 18:43
Contacteer:

Bijgaand een tweetal fotootjes, het lijkt me een warmtesensor maar wet het niet zeker.. Er zit oook een motortje in wat lijkt te zorgen voor luchtcirculatie maar dat ding bromt heel erg irritant.. Ik laat het er even uit denk ik, weten jullie wat het precies is, hoe het te verhelpen is, als ik de exacte naam weet kan ik een op zoek gaan of ik een ander kan vinden..

staat wel wat tekst op 273 /02 BTM / BITRON 906.0002.10
82 00 093 290

[img]http://img521.imageshack.us/img521/9154/70lbpk2.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

<script></script><noscript>[img]http://img197.imageshack.us/img197/851/70lbpk004.jpg[/img]</noscript>
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Lijkt me niet heel moeilijk.
http://lmgtfy.com/?q=82+00+093+290
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Mocht je Frans slecht zijn, probeer het dan gewoon zo: http://lmgtfy.com/?q=82000093290.
ClioBart
Berichten: 50
Lid geworden op: do 17 nov 2011 18:43
Contacteer:

dat had ik al geprobeerd, maar goed, ik denk dat ik al een eind ben nu, is dus sensor van climatronic met motortje.. Fan even van motortje afgehaald, schoongemaakt.. ding op zich los maakt geen herrie, echter wel in het framepje waar dus ook het lampje en kaartleeslampje inzit.. misschien alles met wat ander spul (iets van kit ) in framepje lijmen zodat t allemaal wat trillingsvrij is... Kan ook gewoon + of - van het motortje doorknippen, sensor hangt toch boven roostertje dus waarom daar uberhaupt een fannetje zit... |:

zal een kijken in andere Clio, daar zit welleswaar geen climatecontrol in maar dat gezoem heb ik niet daar..
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Je automatische airco gebruikt de temperatuur gegevens die die krijgt van deze sensor.

De bekabeling doorknippen lijkt mij een 'no-go'...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Lijkt me handig om gewoon een nieuwe te bestellen, heb je clima, ga je eraan lopen kloten, lekker slim :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ClioBart
Berichten: 50
Lid geworden op: do 17 nov 2011 18:43
Contacteer:

zal eens kijken wat zo'n ding kost.. knip niet gewoon zomaar wat door, zit te denken wat de meerwaarde van het motortje me ventilator is.. sensordraden was ik niets mee van plan, hooguit een van de draden van t motortje.. :evil:

buiten renault waar kan ik me nog eens naar wenden, zijn die dingen redelijk universeel ? wie of wat levert dit nog meer.. deze clio heeft wel sensor issues, volgens dat ding is het zo'n 51 graden, maar die is ook te bestellen, zit in kapje rechter buitenspiegel..
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Is het niet zo dat dat vinnetje de luchtcirculatie in de auto meet en daar de stand van de aanjager op aanpast?


Het ding een keer goed schoonblazen wil (bij een Laguna II) het brommen nogal vaak verhelpen...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ClioBart schreef:zal eens kijken wat zo'n ding kost.. knip niet gewoon zomaar wat door, zit te denken wat de meerwaarde van het motortje me ventilator is.. sensordraden was ik niets mee van plan, hooguit een van de draden van t motortje.. :evil:

buiten renault waar kan ik me nog eens naar wenden, zijn die dingen redelijk universeel ? wie of wat levert dit nog meer.. deze clio heeft wel sensor issues, volgens dat ding is het zo'n 51 graden, maar die is ook te bestellen, zit in kapje rechter buitenspiegel..
De sensor zal wel meten met luchtcirculatie, stilstaande lucht bij de sensor is een stuk onnauwkeuriger lijkt me, denk dat het niet voor niks zo gemaakt is.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Hee de edit knop is weg.

Maar al had je even gekeken naar het eerste antwoord van Robke, in die link staat namelijk een prijs van 26 euro.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ClioBart
Berichten: 50
Lid geworden op: do 17 nov 2011 18:43
Contacteer:

is schoongemaakt net, stof en vettigheid erafgehaald met spiritus, het gehele zwarte hulsje met draaiend motorje bromt niet, gaat dus alleen mis zodra t op t frame zit waar lampje in gaat..zoals de eerst foto...

zal eens zoeken, heb nog ergens een rolletje dubbelzijdig tape liggen, doe dat wel tussen klemmetjes, dan heeft t geen rechtstreeks contact met plastic meer, zou al beetje moeten helpen..
ClioBart
Berichten: 50
Lid geworden op: do 17 nov 2011 18:43
Contacteer:

welliswaar frans maar kan elkaar toch niet zoveel ontlopen...

http://www.forum-clio.com/index.php?topic=4760.0
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat fannetje is wel essentieel trouwens. Stilstaande lucht rondom die sensor isoleert, waardoor je dus je temperatuur in de auto niet kunt meten ;)

En houd maar eens een aansteker onder dat dingetje (voorzichtig!!) dan gaat je airco op freeze-mode!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ClioBart
Berichten: 50
Lid geworden op: do 17 nov 2011 18:43
Contacteer:

gisteren een nieuwe gehaal en erin gezetm geluid is niet geheel weg maar nog maar maximaal de helft.. leuke reactie als je renault belt voor een onderdeel, vraagt ie hoe je aan dat nummer komt wat je opleest :smile:
Plaats reactie