vraagje omtrent starten clio rs.

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

Hallo,

ik { en meerdere wat ik gelezen heb} heb last van een clio die moeilijk start. Soms sta ik 5-10 minuten te starten voordat ik weg kan rijden. De auto is laatst uitgelezen waarbij geen foutcodes zijn gevonden. Gaskleppenhuis, inlaatspruitstuk en wat andere gedeeltes zijn vorige week schoongemaakt maar dat mocht niet helpen. Nu heb ik vernomen dat het in de sleutel zit. Herkennen andere dit?? En moet ik nu een nieuwe sleutel daarvoor bestellen? Heb gehoord dat dat aardig aan de prijs is.

Hoop dat iemand mij meer uitsluitsel kan geven.

bedankt!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hmm ik denk dat we wat meer info nodig hebben, probeert ie wel aan te slaan bij het starten of staat hij gewoon loos rond te draaien alsof hij geen ontsteking of benzine heeft?
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

Als ik de sleutel in het contact doe en de lampjes gaan uit draai ik de sleutel rond. Dan je de startmotor? aan ronddraaien alleen de motor gaat niet lopen. En ineens dan draait ie wel door waardoor de motor aanslaat.
Het ronde lampje in het midden gaat als hij op contact staat heel snel knipperen en eens in de zoveel tijd brand het gele lampje ''serv'' ook.

Vind het moeilijk te omschrijven mar ik hoop dat je zo wat meer info hebt.
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Ronde rode lampje snel knipperen betekent: geen code startvergrendeling ontvangen. Auto staat dan dus op startvergrendeling.

Even uit laten lezen om uit te sluiten of het draadbreukje oid van de ontvanger is OF dat het aan de sleutel ligt.

Wat je kan proberen : of het lampje met de reserve sleutel wel uit gaat.

Gr Mark
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Beweegt je toerenteller tijdens het starten of blijft die stil liggen?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

ik heb de auto tot 2 maal toe uitgelezen en hij gaf gen foutcodes. Mijn vorige sleutel had precies hetzelfde probleem, dus ik werk nu al met de reservesleutel. De toerenteller blijft stil staan, want de motor slaat niet aan.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dan ga ik voor een BDP sensor, mits de sleutels inderdaad goed zijn.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

ik heb al een nieuwe sleutel besteld, word het een beetje dol van als je elke morgen 5-10 minuten staat te wachten totdat de motor draait.
Wat is de BDP sensor dan? en is dat simpel te vervangen?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dat is de sensor boven het vliegwiel op de versnellingsbak die de ontsteking aanstuurt.

Deze is overigens simpel te vervangen. (let wel op, er zijn volgens mij tegenwoordig sensoren met verschillenden connectoren verkrijgbaar. Dat zou betekenen dat je misschien een nieuwe connector moet monteren/solderen).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

hmm oke, weer een optie erbij.

Ik zal toch moeten laten doen want ik kan de versnellingspook nog op de velg monteren, maar als allebei de sleutels niet werken en na de reiniging van onder andere het gaskleppenhuis dat het nog niet werkt is dat ook een optie. Moet je daar speciale apparatuur voor hebben?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ach kom...waar kom je vandaan? Er is vast wel iemand die je daarmee kan helpen. Dit is een makkelijk klusje (tenzij er gesoldeerd moet worden, dan wordt het wat lastiger).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

Hoi Martijn, ik woon in de buurt van arnhem. Ik zal weleens contact legen met een monteur die mijn auto maakt, misschien dat hij het wel kan. Hij kan ook wel solderen volgens mij. Ik hoop dat óf de sleutel óf de bdp sensor de oorzaak is, is dat euvel iig verholpen.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Haha, ok dan, dat is wel dichtbij. Mocht je ooit besluiten om de BDP sensor te vervangen dan kan ik je daarmee best helpen. Alleen bij solderen kan ik je niet verder helpen...maar sleueteln gaat nog wel lukken :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

Arnhem is voor mij een minuutje of 10/15 rijden. Alvast bedantk voor het meedenken en willen helpen. Ik zal even overleggen en als de sleutel niks uithaalt ga ik kijken voor de bdp sensor. Ik neem aan dat die bij een renault winkel of de brezan ofzo wel te halen zijn?

Thnx!! (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Wanneer je toerenteller helemaal stil blijft liggen dan is het voor 99 % de BSP sensor. Vergeet niet het kabeltje mee te bestellen er heeft namelijk een modificatie plaats gevonden. Hou ons op de hoogte. Lekker bij Renault bestellen.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

KelvinRS schreef:Als ik de sleutel in het contact doe en de lampjes gaan uit draai ik de sleutel rond. Dan je de startmotor? aan ronddraaien alleen de motor gaat niet lopen. En ineens dan draait ie wel door waardoor de motor aanslaat.
Het ronde lampje in het midden gaat als hij op contact staat heel snel knipperen en eens in de zoveel tijd brand het gele lampje ''serv'' ook.

Vind het moeilijk te omschrijven mar ik hoop dat je zo wat meer info hebt.

*kuchkuch*STARTVERGRENDELING!!!*kuchkuch*
KelvinRS
Berichten: 112
Lid geworden op: di 13 dec 2011 14:26
Contacteer:

@ chris: ik wacht eerst even af wat de sleutel doet als hij ingelezen is en anders vervang ik daarna de bdp sensor.

@ mala: dankje :grin:
Plaats reactie