Renault 5 start niet, totaal geen spanning in de auto

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

Sinds een tijdje start mijn Renault 5 gtt niet meer. Er is totaal geen spanning. Zelfs niet de binnenverlichting
Accu is al vervangen, zonder resultaat.
Zekeringen in zekeringen kastje in dashboard nagelopen, deze zijn allemaal prima.

Zitten er nog ergens anders hoofd zekeringen / relais die de spanning regelen?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

check je massa kabel van af je accu. die kan je eenvoudig checken met een startkabel op - en dan tegen het blok houden dan kan je je lichten wel zien fikkeren.

anders het contact slot door meten.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Stekker links bij bestuurdervoetenruimte onder handle motorkapontgrendeling los ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Als je de asbak eruit haalt kun je als het goed is de hoofdstekkers van de voeding zien zitten (twee brede platte stekkers). Meet daar eens, dat zou direct de accuspanning moeten zijn. Vanaf daar inderdaad verder zoeken en vergeet zeker het contactslot niet, die gooit alle spanning vrij naar de rest van de auto. Hoofdstekkers onderaan de A-stijlen zijn voor het dashboard / naar achteren / naar motorruimte.

Succes en houd ons op de hoogte (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

Bedankt voor de info mannen. Zal komend weekend eens op onderzoek gaan.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Er zit ook nog een stekker van de motorkabelboom in de buurt van de koplamp bestuurderszijde, die kan ook voor problemen zorgen.
Een paar keer in en uit elkaar met wat contactspray wil wel eens helpen
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Maar dat is voornamelijk voor de startmotor. Maar in dit geval is er compleet geen spanning. Ook niet IN de auto.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ohja, u heeft gelijk :)
Plaats reactie