f7p stationair probleem

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.

f7p stationair probleem

Postby Job Janssen » Tue 21 Apr 2015 15:16

Ben sinds kort in bezit van een clio 1 fase 1 1.8 16v deze heeft 4 jaar stil gestaan. Nu zit ik met een stationair toerental probleem
Loopt 1500 stationair en valt afentoe terug in toeren na 500 en begint te pruttelen en spring dan naar 2500 en zo blijft het afwisselen.
Heb al vanalles geprobeerd.
Nu loopt hij goed (1000rpm) met de lambdasonde stekker los en stappenmotorstekker los + tik met hamer tegen stappenmotor en blijft nu goed lopen warm koud en met opnieuw starten.
Stappenmotor ook al gereinigd en loopt soepel.

Weet iemand wat er precies aan de hand is?
Voordat het iets anders is als stappenmotor en lambda sensor vervangen voordat het een hoop geld kost
User avatar
Job Janssen
 
Donateur
Posts: 123
Joined: Wed 20 Mar 2013 17:46
Location: Odiliapeel Noord-Brabant

Re: f7p stationair probleem

Postby Merijn » Tue 21 Apr 2015 15:19

Grote kans dat de lambda sonde eraan is... Hebben wij ook gehad en na vervanging was het weer ok. (correct me if I'm wrong, Haasie!)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: f7p stationair probleem

Postby Job Janssen » Tue 21 Apr 2015 15:21

Verklaart het ook het stationair draaien want met lambda stekker eraf en stappenmotor stekker erop blijft hij 1500 stationair draaien

Edit. Bedankt voor snelle reactie merijn! :grin:
User avatar
Job Janssen
 
Donateur
Posts: 123
Joined: Wed 20 Mar 2013 17:46
Location: Odiliapeel Noord-Brabant

Re: f7p stationair probleem

Postby Merijn » Tue 21 Apr 2015 15:37

(Y) Graag gedaan. :) That's what we're all here for... :D
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: f7p stationair probleem

Postby jacques » Tue 21 Apr 2015 16:05

lambda/sonde kun je beter bij de aftermarket shop kopen. De dealer is heel duur. Het kan ook de TPS sensor zijn. info http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=214
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2392
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: f7p stationair probleem

Postby MartijnG » Wed 22 Apr 2015 5:23

Nouja, als het met de lambdasensor stekker beter gaat, dan zou ik die maar eens als eerste vervangen. Heb zelf laatst ook een universele 3-draads sensor gemonteerd van Bosch, werkt prima. Het is even een klusje om aan te sluiten, maar het scheelt een hoop €€€
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9996
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: f7p stationair probleem

Postby Job Janssen » Wed 22 Apr 2015 5:58

Bedankt voor de reacties! Ga vandaag een lambdasonde halen en bopen dat het dan opgelost is.
User avatar
Job Janssen
 
Donateur
Posts: 123
Joined: Wed 20 Mar 2013 17:46
Location: Odiliapeel Noord-Brabant

Re: f7p stationair probleem

Postby Job Janssen » Wed 22 Apr 2015 21:19

Na het vervangen van de lambdasonde was het toerental geschommel over!
User avatar
Job Janssen
 
Donateur
Posts: 123
Joined: Wed 20 Mar 2013 17:46
Location: Odiliapeel Noord-Brabant

Re: f7p stationair probleem

Postby Merijn » Thu 23 Apr 2015 4:56

Hoppa! Goed bezig, Job. (Y) :)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Return to Electronica



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group