Clio 197 alarm lichten bij hard remmen

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
dohcmartijn
Berichten: 170
Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
Car: Clio 3 RS / V6
Locatie: reeuwijk

Hoi

Tijdens hard remmen gaan de alarm lichten enige tijd knipperen. Dit is al jaren zo, maar vind het eigenlijk best vervelend. Volgens de baliemedewerker van mijn garage, kan dit niet worden afgezet i.v.m. veiligheid? :bang:

Is dit correct?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het is inderdaad normaal... En ik kan me niet voorstellen dat het er niet uit te programmeren is. Maar effe simpel een paar knoppen indrukken zal het niet gaan 'oplossen', denk ik.
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Probeer eens esp uit te zetten.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Minder hard remmen
Forza
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Locatie: Helmond

Bij mijn Twingo RS knippert er niks meer als het ESP uit staat.

Remt ook veel beter de bocht in op circuit (D) .
michael verheijen
Berichten: 86
Lid geworden op: za 29 mar 2014 15:54

Misschien een open deur?? Het knipperen is de ABS die aanslaat, maar dat heb ik eigenlijk nooit op de openbare weg. Heel af en toe op het circuit wel. Misschien een overenthousiast beveiligingssysteem?
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Het knipperen is bedoeld om achterop komende weg gebruikers te waarschuwen als je plots hard moet remmen voor een file.
(datgene wat je volgens de wet zelf al hoort te doen in geval van een file en pas mag uitzetten als degene achter je het overgenomen heeft... officieel dan ;-) )
michael verheijen
Berichten: 86
Lid geworden op: za 29 mar 2014 15:54

Zou wat mij betreft niet hoeven te gebeuren. Zo hard als ik rem op het circuit, rem ik niet op de openbare weg. Maar goed, ieder z'n rijstijl... :bang:
dohcmartijn
Berichten: 170
Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
Car: Clio 3 RS / V6
Locatie: reeuwijk

Oke, ESP uitzetten dan maar is proberen. Klint wel heel logisch |:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dan zullen het vast niet aan gaan zo zonder ESP, maar er is in elk geval geen standaard oplossing behalve normaal remmen en anticiperen... De knipperlichten gaan niet zomaar aan.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou ik ken een volvo-rijder....
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Steven schreef:Nou ik ken een volvo-rijder....
Bedankt voor het maken van m'n punt :D
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

michael verheijen schreef:Zou wat mij betreft niet hoeven te gebeuren. Zo hard als ik rem op het circuit, rem ik niet op de openbare weg. Maar goed, ieder z'n rijstijl... :bang:
Op de openbare weg, in geval van noodstop of schrikreactie, wordt echt veel harder geremd, zeg maar gewoon volop, al is het kortstondig! Daar zijn die knippers voor....

Op het circuit doe je stevig aanremmen, wat je bij een afslag of rotonde niet zo snel doet (neem ik gemakshalve even aan)
Mrtn = Maarten
Plaats reactie