Megane 2 rs cd speler werkt niet.

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Stefanoss
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 11 sep 2016 13:25

Goedemorgen,

In mijn Megane RS van 2004 zit een cabasse auditorium,
Die geen cd meer inslikt (N) het is net alsof er een cd inzit.

Bij eject of eject all, piept hij alleen, zover ik weet heb ik geen externe cd wisselaar.

Nu zag ik op Ebay een aux kabeltje, waarvan je de achterin de radio stopt, Op de wisselaar poort.
zal dit werken?
Of doe ik iets verkeerd met de cd speler, dat hij niks inslikt?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het zou natuurlijk kunnen dat het loopwerk/motortje wat de CD moet inslikken en uitspugen gewoon defect is. Ik roep maar iets... Dit lijkt overigens op een interne CD-wisselaar, maar weet het niet zeker. Daar zullen anderen vast iets meer over kunnen vertellen.
JW 21T
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 11:45

Als die piept zitten er als het goed is geen cd's in. Die ledjes boven de nummers branden ook als er een cd in zit. Het laden van een cd gaat geloof ik zo: druk op load cd dan het nummer waar je hem in wil doen, dan volg het display. Werkt echt wel makkelijk en staat ook in je beschrijving. Succes.
Stefanoss
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 11 sep 2016 13:25

JW 21T schreef:Als die piept zitten er als het goed is geen cd's in. Die ledjes boven de nummers branden ook als er een cd in zit. Het laden van een cd gaat geloof ik zo: druk op load cd dan het nummer waar je hem in wil doen, dan volg het display. Werkt echt wel makkelijk en staat ook in je beschrijving. Succes.
Probleem is, is dat ik geen gebruiks handleiding erbij heb |:
En zojuist geprobeerd op deze manier maar hij lijkt gewoon vast te zitten, hij reageert er niet op.

Misschien maar eens kijken voor een yatour of dension ertussen. En dan via usb stick muziek af te spelen.
Stefanoss
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 11 sep 2016 13:25

Merijn schreef:Het zou natuurlijk kunnen dat het loopwerk/motortje wat de CD moet inslikken en uitspugen gewoon defect is. Ik roep maar iets... Dit lijkt overigens op een interne CD-wisselaar, maar weet het niet zeker. Daar zullen anderen vast iets meer over kunnen vertellen.
Ik denk dat je wel gelijk hebt Merijn
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Is die frontlader niet voor de navi cd ofzo?
Neem aan dat je achterin gewoon een cd wisselaar hebt?
Racing is the best way to convert money into noise
JW 21T
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 11:45

Yatour of dension kan je vergeten met deze radio. Is niks voor te krijgen er schijnt wel een aux ingang op te zitten maar dan moet je pielen met een draadje geloof ik. Er schijnt een stekker voor te zijn maar ik moet de dealer nog vinden die hem kan leveren. Je echte radio ligt in je kofferbak met alle bedrading inclusief zeer korte antenne draad. Radio in je dashboard is eigenlijk een stuur apparaat met een carrousel wisselaar. Heb zelf een parrot ingebouwd maar dan moet je wel een setje kopen om de boel te verlengen.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Er zijn lange aux kabels te krijgen die achterin op de stekker van de cd wisselaar past.
Oude eigenaar van mijn megane had dat ook erin zitten toen.
Racing is the best way to convert money into noise
Stefanoss
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 11 sep 2016 13:25

Daan2D schreef:Is die frontlader niet voor de navi cd ofzo?
Neem aan dat je achterin gewoon een cd wisselaar hebt?
Nee als het goed is is dit de wisselaar en achterin zit de tuner (radio) als ik het goed gegoogeld heb.

En blijkbaar werkt dat niet met een losse aux kabeltje, en moet er vanuit de tuner achterin iets erbij gesoldeerd worden en dat weer naar voren gelegd worden blijkbaar :S

Misschien dat iemand dat weet?
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Het internet staat er vol mee, even het juiste kabeltje scoren en van achter na voren leggen.
Racing is the best way to convert money into noise
Stefanoss
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 11 sep 2016 13:25

Daan2D schreef:Het internet staat er vol mee, even het juiste kabeltje scoren en van achter na voren leggen.
Edit.

Zojuist via ebay de kabeltjes gevonden, Echter kosten ze circa 30-35 euro, wat ik dan in verhouding met een Yatour weer duur vind. Die kost met bleuthoot functie 90 euro.

Dus denk toch dat het een yatour maar gaat worden, over een poosje
perslucht
Berichten: 14
Lid geworden op: di 3 mar 2015 13:18
Car: Megane II

Zo'n yatour geval gaat niet werken.
Je versterker zit achterin de auto, de cd wisselaar voorin. Die wisselaar kan je niet zomaar vervangen voor een ander ding want dan werkt de bediening niet meer.
Stefanoss
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 11 sep 2016 13:25

perslucht schreef:Zo'n yatour geval gaat niet werken.
Je versterker zit achterin de auto, de cd wisselaar voorin. Die wisselaar kan je niet zomaar vervangen voor een ander ding want dan werkt de bediening niet meer.
Volgens deze aanbieder wel.(niet bedoeld als reclame)

http://www.carinterface.nl/renault/yato ... t-bta-ren8
perslucht
Berichten: 14
Lid geworden op: di 3 mar 2015 13:18
Car: Megane II

Nee hoor, helaas:
Onderstaande autoradio's / Navi-systemen worden NIET ondersteund:
Cabasse Auditorium Tronic met rechte sleufjes voor ontgrendeling (?)
[img]http://www.carinterface.nl/image/data/R ... eufjes.jpg[/img]
Wat je wel kan doen is een aux-in maken op je versterker (staat internet vol mee geschreven). Of het hele zooitje er uit halen, verlengkabel naar voren leggen en er een ander type radio inbouwen. Of je moet een donormegane vinden en het hele spul overzetten (dus kabels etc).
Stefanoss
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 11 sep 2016 13:25

perslucht schreef:Nee hoor, helaas:
Onderstaande autoradio's / Navi-systemen worden NIET ondersteund:
Cabasse Auditorium Tronic met rechte sleufjes voor ontgrendeling (?)
[img]http://www.carinterface.nl/image/data/R ... eufjes.jpg[/img]
Wat je wel kan doen is een aux-in maken op je versterker (staat internet vol mee geschreven). Of het hele zooitje er uit halen, verlengkabel naar voren leggen en er een ander type radio inbouwen. Of je moet een donormegane vinden en het hele spul overzetten (dus kabels etc).
Hahah verkeerd gelezen :X
Naja dan wordt het een aux in :p

Of de luxe versie van parrot? (I)
Die heeft usb aansluiting en gelijk carkit.

Of gaat dat ook niet met deze radio?
zipzip
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 17 jan 2011 23:32
Locatie: Hagestein

Is het niet makkelijker om de wisselaar te vervangen?
Of zijn die wisselaars niet los te verkrijgen?
Dat zou dan ook een makkelijke oplossing zijn.
Renault Clio III RS
Plaats reactie