ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Yeah, thx man. Dan ga ik wel even voor "Nico" spelen als ik de clio gekocht heb. :D
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Maak je wel :foto: :p
Cleaned Style
Projecttopic
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Zekers, maar dan moet ik nu wel snel mijn Twinny verkopen en hopen dat de Clio dan nog niet verkocht is. :D
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Zekers, maar dan moet ik nu wel snel mijn Twinny verkopen en hopen dat de Clio dan nog niet verkocht is. :D
Er was toch al iemand voor je twinny wezen kijken?
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

dtune_stefan schreef:Zekers, maar dan moet ik nu wel snel mijn Twinny verkopen en hopen dat de Clio dan nog niet verkocht is. :D
Welke of wat voor Clio heb je eigelijk op het oog?? :)
Alleen nog maar VW!
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Mensen die kwamen belde 's middags nog op, ik dus mijn Twingo op en top poetsen, komen ze niet opdagen. :( Ik heb een Clio II ph2 1.4 16V op het oog , maar dat is afhankelijk hoelang deze nog te koop is en als er niets anders op mijn weg komt. :D
Edwin16v
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Heb ik de sleutel van de Clio van me meissie afgebroken; enige sleutel dus....
Ga ik naar de Renault dealer om aan de hand van kenteken een nieuwe te bestellen zegt dat vrouwtje daar ja dat is oke ik bel je wel als ie klaar is.
Moest effe €25,- meteen betalen, oke vind ik niet erg dan.
Belt ze later op de middag op om te vertellen dat het niet lukt omdat het een ingevoerde auto is en dat ik mijn geld kon komen terughalen.
Best ik dat fokking stuk weer terug naar de dealer krijg ik €15,- euro terug; moest ik wel de €7,- betalen voor het uitlezen van de code ofzo.
Sorry maar ik vind dit dus echt geen service (N)
De kans dat mijn volgende auto een Renault wordt is dus weer een stukkie minder geworden vandaag :(

Het gaat hier trouwens om Renault dealer Van Gorp in Rotterdam.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb laatst ook 2 nieuwe sleutels besteld bij de dealer. Daar konden ze hem ook niet opzoeken op chassisnummer, ook in Frankrijk wisten ze er niks van....
Dus hebben ze een copie gemaakt van de originele sleutel, gewoon met een kopierapparaat en die opgestuurd. Na een week had ik de sleutels binnen en ze werken nog goed ook. :)
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Edwin16v schreef:Het gaat hier trouwens om Renault dealer Van Gorp in Rotterdam.
tja van Gorp :X
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Ferry schreef:Heeft iemand enig idee of ik spoorverbreders kan monteren op mijn clio 2 bwj 2002 samen met de verlaging van 3cm en 17" 205 breed?? vind namelijk dat de wielen zover naar binnen staan? Als het kan, hoe dik raden jullie ze aan te nemen?
Thnx alvast
Hoi Ferry, ik heb ook spoorverbreders (20mm per as) op mijn clio gehad, maar voor zou ik er niet nog eens doen. Na verloop van tijd begint de ophanging te "klapperen" niet ernstig maar wel vervelend! Achter zou ik het idd direct weer doen :D .
PS mijn clio was toen voor de verdere rest in originele staat, qua velgen en hoogte, dus of het bij jou gaat passen weet ik niet.... Laat wel even wat horen als het erop zit, ben er wel benieuwd naar.

dtune_stefan schreef:Mensen die kwamen belde 's middags nog op, ik dus mijn Twingo op en top poetsen, komen ze niet opdagen. :( Ik heb een Clio II ph2 1.4 16V op het oog , maar dat is afhankelijk hoelang deze nog te koop is en als er niets anders op mijn weg komt. :D
Eigenlijk kun je beter niet naar een andere auto kijken als je de eene nog niet kwijt bent :wink: je vind altijd sneller een nieuwe dan dat je je eigen verkocht krijgt, haha 8)
One clio to rule them all
Edwin16v
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

robclio16V schreef:Ik heb laatst ook 2 nieuwe sleutels besteld bij de dealer. Daar konden ze hem ook niet opzoeken op chassisnummer, ook in Frankrijk wisten ze er niks van....
Dus hebben ze een copie gemaakt van de originele sleutel, gewoon met een kopierapparaat en die opgestuurd. Na een week had ik de sleutels binnen en ze werken nog goed ook. :)
Maar ik had maar 1 sleutel.
Ik weet het, dom maar ja... :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Stond ie nog op contact? dan kun je em er zo uitdrukken namelijk.

Kep hier nog wel een contactslot met 1 sleutel...
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Als een motor op 3 pootjes loopt, ipv de 4 waar hij het mee moet doen eigenlijk.

Kan het dan zijn dat er een injector vuil/verstopt is. Tijdens rijden (rustig wel te verstaan) komt de cilinder na een tijdje gewoon weer bij.

Is het mogelijk injectoren te reinigen? reviseren? Of moeten ze gewoon vernieuwd worden dan?

En wat kost dit ong.???

:)

Ohw...en een busje injector reiniger zit al in de tank! Maar had het net weer :(
Alleen nog maar VW!
Ferry
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 15 feb 2004 11:34
Locatie: Achterhoek

Misschien de bobine kapot, ik heb dit 2 keer gehad op mijn clio 2 en beide keren bleken het de bobines te zijn, misschien zijn ze vochtig ofsow??
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Ferry schreef:Misschien de bobine kapot, ik heb dit 2 keer gehad op mijn clio 2 en beide keren bleken het de bobines te zijn, misschien zijn ze vochtig ofsow??
Nue dat moet goed zijn, is nagekeken.....maar gaan ff informeren bij een revisie bedrijf voor reinigen
Alleen nog maar VW!
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

R(ay)Si schreef:
Ferry schreef:Misschien de bobine kapot, ik heb dit 2 keer gehad op mijn clio 2 en beide keren bleken het de bobines te zijn, misschien zijn ze vochtig ofsow??
Nue dat moet goed zijn, is nagekeken.....maar gaan ff informeren bij een revisie bedrijf voor reinigen
ik heb dat ook al 2x gehad (gelukig nog binnen de garantie) en die waren idd kapot, de monteur moest het echt aanwijzen waar het zat want het was een minuskuul kleingaatje,
was dus doorgebrand
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Er is ook wel eens een verbeterd type uitgebracht voor de stiftbobines.
De eerste serie gaf veel problemen bij veel clio's
Cleaned Style
Projecttopic
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

R(ay)Si schreef:Als een motor op 3 pootjes loopt, ipv de 4 waar hij het mee moet doen eigenlijk.

Kan het dan zijn dat er een injector vuil/verstopt is. Tijdens rijden (rustig wel te verstaan) komt de cilinder na een tijdje gewoon weer bij.

Is het mogelijk injectoren te reinigen? reviseren? Of moeten ze gewoon vernieuwd worden dan?

En wat kost dit ong.???

:)

Ohw...en een busje injector reiniger zit al in de tank! Maar had het net weer :(
lekke klepdekselpakking, komt er olie in de bougieschachten waardoor ie koud z'n sparkje niet kwijtkan...
Don't walk the grass... smoke it
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Marcel B. schreef:
R(ay)Si schreef:Als een motor op 3 pootjes loopt, ipv de 4 waar hij het mee moet doen eigenlijk.

Kan het dan zijn dat er een injector vuil/verstopt is. Tijdens rijden (rustig wel te verstaan) komt de cilinder na een tijdje gewoon weer bij.

Is het mogelijk injectoren te reinigen? reviseren? Of moeten ze gewoon vernieuwd worden dan?

En wat kost dit ong.???

:)

Ohw...en een busje injector reiniger zit al in de tank! Maar had het net weer :(
lekke klepdekselpakking, komt er olie in de bougieschachten waardoor ie koud z'n sparkje niet kwijtkan...
Waar kan je dit aan herkennen? Of achterhalen? Die pakking is laatst bij zijn beurtje wel vervangen namelijk :S

Want wat jij zegt kan best kloppen, bobine geeft gewoon prik, kabel heeft prik, en de bougie vonkt als een tierelier! Vraag maar aan ~Thijs~ :P
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

FF up,

Bij een lekker kleppendeksel pakking, zou hij dan bij elke koude start op 3 pootjes moeten lopen? Of is dat niet altijd zo??

Anders gaan ik v/d week ook maar ff nieuwe pakking halen! De rest ligt ook nu klaar dus van de week weer ff klussen :)
Alleen nog maar VW!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou eh niet direct, staan die bougieschachten dan vol olie ofzo?
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Nue....de bougie's zijn gewoon droog, ook van diegene die het niet doet (klep dan).....

Ik laat die pakking lekker zitten ;)
Alleen nog maar VW!
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Marco V schreef:
R(ay)Si schreef:
Ferry schreef:Misschien de bobine kapot, ik heb dit 2 keer gehad op mijn clio 2 en beide keren bleken het de bobines te zijn, misschien zijn ze vochtig ofsow??
Nue dat moet goed zijn, is nagekeken.....maar gaan ff informeren bij een revisie bedrijf voor reinigen
ik heb dat ook al 2x gehad (gelukig nog binnen de garantie) en die waren idd kapot, de monteur moest het echt aanwijzen waar het zat want het was een minuskuul kleingaatje,
was dus doorgebrand
Yep! dat probleem heb ik ook al gehad bij mijn vorige clio, ben benieuwd bij deze.
One clio to rule them all
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Nu heb je een verbeterde versie, dus het zal minder vaak voorkomen.
Degene die vervangen zijn onder garantie werden ook gewisseld voor een beter type.
Cleaned Style
Projecttopic
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

past een r19 16V interieur in een gewone clio (1.2/1.4)?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

joeri_clio_power schreef:past een r19 16V interieur in een gewone clio (1.2/1.4)?
Ja. williams stoelen zijn 19 16v stoelen. dus passen meot het altijd.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

dus je hoeft geen frames enz aan te passen?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

moet je het proberen. het enige wat je kan doen is wilcoRT ff een PM sturen. die heeft ze in zn clio Rt zitten.
Stefan T-SPORT
Berichten: 671
Lid geworden op: do 24 jul 2003 18:49
Locatie: Vianen (UT)
Contacteer:

Is er iemand bekend met die Clio 1.4 die nu op de RTC Marktplaats staat van julesnijs ??
* Stefan T-SPORT *
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Ziet er iig goed uit op de foto en prijs lijkt mij zeer zeker ook niet verkeerd...
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

R(ay)Si schreef:Als een motor op 3 pootjes loopt, ipv de 4 waar hij het mee moet doen eigenlijk.

Kan het dan zijn dat er een injector vuil/verstopt is. Tijdens rijden (rustig wel te verstaan) komt de cilinder na een tijdje gewoon weer bij.

Is het mogelijk injectoren te reinigen? reviseren? Of moeten ze gewoon vernieuwd worden dan?

En wat kost dit ong.???

:)

Ohw...en een busje injector reiniger zit al in de tank! Maar had het net weer :(
Ik heb dit probleem ook net gehad op mijn clio, gelukkig nog binnen de garantie..bij mij was het de injector van cilinder 4 die kapot was ofzo..dus daar zit een nieuwe op...misschien dat dat het probleem is?
Paul
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

hier precies hetzelfde maar das opgelost door een bussie injectorreiniger, tis wat met de RSI-tjes die dingen lopen nu allemaal op 3 pootjes
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

mijn willi wil et af en toe ook wel es doen :s
Don't walk the grass... smoke it
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Gewoon een clio kwaaltje ;)

Ik heb nu op aanraden van een monteur de bobine kabel aan een andere getyrept, zodat deze bij de accu pool weg blijft.

Tot nu toe no problems :)

FF afkloppen *klop* *klop*

In het verlengde van de voeding van de versterker zie je net het tyrepje zitten :)
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/66_DSC00777.jpg[/img]
Alleen nog maar VW!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tiewrap :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie