[21 Turbo]grotere remschijven + klauwen

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:Precies. Maar tot een bepaalde maat is het nuttig.

Daarboven is precies wat ik bedoel met 'overdone'

@tom
Alle remmen krijg je wel geblokkeerd :p 't is de doseerbaarheid en het uithoudingsvermogen van de combinatie. Uithoudingsvermogen als in remmen op zijn zak geven op n circuit.
daarboven is overdone?
misschien wel meteen auto waarin de gewichtsverdeling goed is (Y)
dan is het idd het uithoudingsvermogen en kan je op een bepaald moment niet meer harder remmen.

een auto met een gewichtsverdeling die niet goed is (teveel gewicht achterin) wil je het liefste zo groot mogelijke schijven en zo goed mogelijk doseerbare remmen juist om te snel blokkeren te voorkomen en dan kan het eigenlijk nooit overdone zijn, dan gaat het om gevoel en niet om of die wel blokkeert.
bij hele hoge snelheden rustig aanremmen en pas als die remt doortrappen en met de standaard remmen gaat dat vaak niet goed genoeg.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Je moet echt afwegen wat je wilt en waar je hem voor gaat gebruiken. Als je een set race blokken pakt en je neemt daar een 305 of een 320 schijf bij, wil dat niet zeggen dat het beter is dan een 285 set met sportblokken. Blokken hebben namelijk een temperatuursafhankelijke frictie. Dus ga je te groot, krijg je het niet warm en remt het niet goed.
Blijf je te klein wordt het te warm, en krijg je het zelf warm ervan.

Goed setje blokken is een must. Liefst met een zo groot mogelijk temperatuur gebied, samen met een uprated schijf en goede koeling(desnoods zelf maken). Ben je een heel stuk verder.

Remdruk regelaar... Is het nodig? Op het circuit kun je er voordeel mee halen, maar op de weg? Als je het doet, doe het dan meteen goed. Pak dan ook een hydrolische handrem :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Michel S. schreef:Je moet echt afwegen wat je wilt en waar je hem voor gaat gebruiken. Als je een set race blokken pakt en je neemt daar een 305 of een 320 schijf bij, wil dat niet zeggen dat het beter is dan een 285 set met sportblokken. Blokken hebben namelijk een temperatuursafhankelijke frictie. Dus ga je te groot, krijg je het niet warm en remt het niet goed.
Blijf je te klein wordt het te warm, en krijg je het zelf warm ervan.

Goed setje blokken is een must. Liefst met een zo groot mogelijk temperatuur gebied, samen met een uprated schijf en goede koeling(desnoods zelf maken). Ben je een heel stuk verder.

Remdruk regelaar... Is het nodig? Op het circuit kun je er voordeel mee halen, maar op de weg? Als je het doet, doe het dan meteen goed. Pak dan ook een hydrolische handrem :D
hydraulische handrem schijnt niet te mogen voor de apk, mag het wel komt die er zeker op :-)
remdrukverdeler werkt niet alleen op het circuit, verschil met nat en droogweer is al heel groot en kan je dus met de remdrukverdeler zo instellen dat je onder alle omstandigheden het beste(veiligste) kan remmen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Luco/Alpine-racer schreef:
hydraulische handrem schijnt niet te mogen voor de apk, mag het wel komt die er zeker op :-)
.
Mag wel , voorwaarden is wel dat je hem moet kunnen vergrendelen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

antoine schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
hydraulische handrem schijnt niet te mogen voor de apk, mag het wel komt die er zeker op :-)
.
Mag wel , voorwaarden is wel dat je hem moet kunnen vergrendelen.
en kan dat dan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

handrem aantrekken en blokje hout eronder :lol: :lol: .
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kan het ook niet zijn dat hoofdremcilinder niet helemaal 100 % meer is. zou ik eerst eens proberen, andere hoofdrem cilinder, remklauwen een helemaal uitelkaar halen en zorgen dat alles weer lekker gangbaar is. en dan een setje sport schijven en blokken eronder evt in combinatie met staalomvlochten remslangen. systeem lekker doorspoelen en ontluchten en dan moet je mijns inzien toch al een goede verbetering hebben buiten om origeneel.
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

paz-maniac schreef:kan het ook niet zijn dat hoofdremcilinder niet helemaal 100 % meer is. zou ik eerst eens proberen, andere hoofdrem cilinder, remklauwen een helemaal uitelkaar halen en zorgen dat alles weer lekker gangbaar is. en dan een setje sport schijven en blokken eronder evt in combinatie met staalomvlochten remslangen. systeem lekker doorspoelen en ontluchten en dan moet je mijns inzien toch al een goede verbetering hebben buiten om origeneel.

met een 21 misschien wel maar heb je ooit geremd met een alpine :D :D das elke keer weer een hachelijke belevenis haha
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

hoezo remt dat hok dan voor geen meter????
R5GTT. Drive it like you stole it
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Luco/Alpine-racer schreef:
antoine schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
hydraulische handrem schijnt niet te mogen voor de apk, mag het wel komt die er zeker op :-)
.
Mag wel , voorwaarden is wel dat je hem moet kunnen vergrendelen.
en kan dat dan?
Kijk eens op http://www.rallysport.nl ---> forum --> techniek --> hydraulische handrem.

Hoe groot zijn de schijven van je alpine?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

paz-maniac schreef:kan het ook niet zijn dat hoofdremcilinder niet helemaal 100 % meer is. zou ik eerst eens proberen, andere hoofdrem cilinder, remklauwen een helemaal uitelkaar halen en zorgen dat alles weer lekker gangbaar is. en dan een setje sport schijven en blokken eronder evt in combinatie met staalomvlochten remslangen. systeem lekker doorspoelen en ontluchten en dan moet je mijns inzien toch al een goede verbetering hebben buiten om origeneel.
standaard remmen van een 21 staan al niet bekend om hun kwaliteit. lees maar eens op engelse en franse fora, dan zal je zien dat niemand die er meer pk's uit gaat persen er tevreden over is.
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

paz-maniac schreef:hoezo remt dat hok dan voor geen meter????
heeeeeeeeeeeeeeel snel blokkerende voorwielen vanwege bijna geen gewicht voorin de auto, dus eerste is gewichtsverdeling verbeteren zoals die 20 kg wegende uitlaat op de schrrot gooien, accu verder naar voren brengen enz enz enz
maar voor de info er zitten 1zuigerklauwtjes op van 56 mm (N) dus nee het remt voor geen meter :D
dus moeten remmen op die vooral meer gevoel geven en waarmee je rustig kunt aanremmen zodat er eerst gewicht op komt en dan pas doorremmen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie