A610 problems

Post hier al je vragen over de Renault Alpine

A610 problems

Postby R5alpineturbo » Tue 9 Aug 2005 20:32

wij thuis zijn de gelukkige eigenaars van een alpine A610 V6 turbo 8)
maar hebben echter een motorisch probleem nl hetvolgende

bij warm weer 20°+ gaat de motor bij het aanslaan van de turbodruk in veiligheid (hij valt uit en verliest alle vermogen) wij hebben al het opname element van de ontsteking vervangen maar dit biedt geen oplossing bij minder warm weer rijd hij zaalig (Y)
hopelijk kan iemand mij doorverwijzen of gewoon helpen
(ps de wagen heeft nu 68000 km en heeft vorig jaar slechts 300km gereden)
greets thomas
R5alpineturbo
 
Posts: 106
Joined: Tue 9 Aug 2005 10:27

Postby Luco/Alpine-racer » Tue 9 Aug 2005 20:35

ja laat hem eens uitlezen?
of zoek contact met de arcn
alpine renault club nederland
met name marcel griekspoor heeft er verstand van (Y)
Last edited by Luco/Alpine-racer on Tue 9 Aug 2005 20:37, edited 1 time in total.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby -PAZ- » Tue 9 Aug 2005 20:36

zit er bij zo een ding ook niet een drukschakelaar op net als bij de gtt, die de ontsteking eraf gooit als de drukt ehoog zou worden. mischien is dat de oorzaak van je storing
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby chris-mc » Tue 9 Aug 2005 23:42

Zow een A610 in de club

foto's :D :worship:
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
User avatar
chris-mc
 
Donateur
Posts: 3926
Joined: Wed 9 Jan 2002 0:00
Location: Oost-souburg (zeeland,NL)
Car: Megane coupe ph1 16V

Postby Menno » Wed 10 Aug 2005 6:56

Die drukschakelaar, ergens op je inlaatspruitstuk, mag je gewoon ff overbruggen, just for test. (let er wel op dat 't niet een enorme turbodruk hebt, als oorzaak van dit probleem!! )
Menno
 
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Postby R5alpineturbo » Wed 10 Aug 2005 7:12

hier is hij dan de alpine
allen bedankt voor de snelle reactie:worship:
zullen er eens werk van maken :D zodat we weer eens kunnen rondvliegen >-)
greets thomas



Image
R5alpineturbo
 
Posts: 106
Joined: Tue 9 Aug 2005 10:27

Postby -PAZ- » Wed 10 Aug 2005 7:16

Menno wrote:Die drukschakelaar, ergens op je inlaatspruitstuk, mag je gewoon ff overbruggen, just for test. (let er wel op dat 't niet een enorme turbodruk hebt, als oorzaak van dit probleem!! )



een te hoge turbodruk kan evt veroorzaakt worden door een mankement aan de bediening van de whastegate
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby Menno » Wed 10 Aug 2005 7:18

Dat ding ziet er trouwens uit als een enorme moer, maat 36 ofzo, met 2 stekkeraansluitingen.
Menno
 
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Postby R5alpineturbo » Wed 10 Aug 2005 10:53

oke het kan mess een te hoge turbo druk zijn maar waarom heeft hij dan alleen deze verschijnselen bij warm weer ( heel warm weer ) bij gematigd of koud weer ===> vliegen :wink:
greets
R5alpineturbo
 
Posts: 106
Joined: Tue 9 Aug 2005 10:27

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 10 Aug 2005 10:57

al lid van de arcn?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby R5alpineturbo » Wed 10 Aug 2005 16:55

:D nope :D
(ben wel belg )
hehe mor zijn nog niet ingeschreven in een of andere alpine club
R5alpineturbo
 
Posts: 106
Joined: Tue 9 Aug 2005 10:27

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 10 Aug 2005 17:06

R5alpineturbo wrote::D nope :D
(ben wel belg )
hehe mor zijn nog niet ingeschreven in een of andere alpine club


we hebben diverse belgen als lid
kijk hier eens http://www.arcn.info/
(Y) (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Steven » Wed 10 Aug 2005 18:50

R5alpineturbo wrote:oke het kan mess een te hoge turbo druk zijn maar waarom heeft hij dan alleen deze verschijnselen bij warm weer ( heel warm weer ) bij gematigd of koud weer ===> vliegen :wink:
greets


Dan zal het niet die overdrukbegrenzer zijn, bij koud weer heb je bijna altijd meer turbodruk namelijk.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 10 Aug 2005 18:53

misschien vaporlock, als dat al kan met injectie?
ik zou ff contact opnemen met marcel griekspoor van de arcn of met renault verhulst in belgie (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Return to Alpine



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group