ACT: Twingo II

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Swilly
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 20 sep 2006 7:29

[img]http://www.autoweek.nl/images/480/6/329 ... 9d6cd6.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/6/20b ... 94bff6.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/c/b21 ... 713b9c.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/2/644 ... 5283d2.jpg[/img]
Het behoeft geen uitleg dat deze Renault Twingo concept een opmaat is naar de compleet nieuwe Twingo, die volgend jaar in de verkoop gaat. Dan lost hij het huidige model af dat er dan een carrière heeft opzitten van liefst veertien jaar.
De Twingo concept car heeft een lengte van 3.60 meter, is 1,73 meter breed en 1,41 meter hoog. Daarmee is hij zeventien centimeter langer, tien breder en één centimeter lager dan de huidige Twingo.
De concept car heeft een racy uiterlijk gekregen. Er is een lage bumper waarin een grote grille zit verwerkt. Op de carrosserie is een print aangebracht die is geïnspireerd op een finishvlag. Het patroon komt terug in de richtingaanwijzers die in de koplampen zijn verwachten. Verder staat hij op 17 inch wielen waarin de gele kleur terugkeert, die Renault ook op de circuits gebruikt. Binnenin zijn vier kuipstoelen geplaatst. De motor stelt niet teleur bij het sportieve uiterlijk. Het is een 1,2-liter turbomotor die het tot 100 pk schopt en een maximaal koppel heeft van 145 Nm.
Licht speelt bij de Twingo concept een belangrijke rol. Er is een glazen zonnedak en de B-stijl ontbreekt. Wanneeer de multimedia-mode aanstaat, is het binnenste van de auto blauw verlicht. Zodra de motor wordt gestart, wordt dat geel. Verder is er een USB-poort aan boord en kan een i-Pod worden aangesloten. Middens een 15 inch scherm kan worden geïnternet. Alle zitplaatsen hebben hun eigen aansluiting voor koptelefoons, zodat iedereen in alle rust van zijn eigen muziek kan genieten.


ik las dit bij autoweek, als dit type leverbaar is ga ik toch wel ff kijken en nadenken dit ziet er wel heel vet uit

Wat vinden jullie daar van???
Laatst gewijzigd door Swilly op vr 29 sep 2006 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hij is best mooi, maar ik geloof dat dit al het 4e topic wat er aan gewijd wordt. ;)
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Merijn schreef:Hij is best mooi, maar ik geloof dat dit al het 4e topic wat er aan gewijd wordt. ;)
Idd, maar wel een dikke bak :wink:
Swilly
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 20 sep 2006 7:29

ik heb gekeken maar ik kon niks vinden zit hier ook nog niet zo lang


sorry
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kan jij ook niks aan doen. :) Is ook geen kritiek overigens. Als je gezocht hebt, heb je je best gedaan. (Y)

Edit: Sterker nog, volgens mij is dit het enige topic dat daar op dit moment over loopt... De andere geeft bij mij een melding dat het topic niet bestaat.
Swilly
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 20 sep 2006 7:29

Merijn schreef:Kan jij ook niks aan doen. :) Is ook geen kritiek overigens. Als je gezocht hebt, heb je je best gedaan. (Y)
thnx, ik denk dat ik voor deze twing toch wel wat geld over heb alleen dan doe ik nu ff niks meer aan men eigenste ik ben alleen benieuwd wat ie gaat kosten ik denk zelf zo tussen de 12 en 18 denk ik met alle opties
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

ACT staat er ook wat over...en Anthony heeft inmiddels de echte fotos
er ook neergezet :wink: KLIKKEN

Maar mocht deze ooit uitkomen dan zal ik er toch ook wel over na moeten denken om wat geld opzij te gaan leggen :wink:
Swilly
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 20 sep 2006 7:29

ja ik denk dat ik wel weet hoor en dat ik hem vrij snel bestel, maar dan wel wel met een sport pakket erop. dan ga ik wel een beetje minder stappen en gek doen
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Maak topic titel dan ACT: Twingo II

Is die gelijk goed en kunnen we hier discusseren over de Twingo II die volgend jaar als het goed is gaat komen. :worship: (Y)
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

DIE auto is vet :kwijl:
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Steeds meer merken bouwen kleine benzinemotoren voorzien van een turbocompressor. Renault sluit zich aan met een 1.2 turbo met 100 pk. Hij wordt geshowd in de Twingo Concept, maar maakt januari 2007 zijn marktdebuut in de Clio en Modus.

Na onder meer BMW (New Mini II) en VW (Twincharger) heeft ook Renault het concept van de kleine benzinemotor met turbo omarmd. De TCE 100, zoals-ie officieel heet, heeft een vermogen van 100 pk (bij 5500 min-1) en een koppel van 145 Nm (3000 min-1). Respectievelijk evenveel als een 1.4 en 1.6, volgens Renault. De motor is afgeleid van de 75 pk sterke 1.2 16V die we al kennen uit diverse Renault-modellen. Daarop is een relatief kleine turbo geschroefd. Zo’n kleine compressor komt snel op gang en daardoor is er volgens de bouwers ook geen sprake van het ooit spreekwoordelijke turbogat. Er is zelfs sprake van een kleine boost-functie: in de tweede tot en met vierde versnelling is er boven de 4500 toeren 5 pk en 6 Nm extra beschikbaar.

Het verbruik daarentegen zou blijven steken op dat van een conventionele 1.2. Dat laatste is uiteraard terug te voeren op het feit dat in ‘deellast’ de turbo amper meeblaast en daarmee de dorst van de motor binnen de perken blijft. Vermogen op verzoek van de rechtervoet dus, en wanneer je het gaspedaal licht beroert het verbruik van een conventionele 1.2. Het officiële verbruikscijfer voor zowel de Clio als Modus ligt op 5,9 liter per 100 km, dat is bijna 1 op 17.

Hoewel gepresenteerd in de Twingo concept, maakt de 1.2 turbo zijn debuut in januari 2007 in de Clio en Modus. Voor de Clio komt er ook een nieuwe motor beschikbaar aan het andere eind van het gamma. Deze tweeliter benzinemotor is ontwikkeld door Nissan (hij komt bijvoorbeeld ook in de Qashqai) en levert 140 pk en 193 Nm. Cijfers die de zestienklepper overigens levert zonder turbo. De verwachting is dat deze variant al voor het einde van het jaar in de showroom arriveert.
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

leuk.. weet iemand toevallig hoeveel dat de nieuwe twingo zou komen te wegen?
TwingoPurpleMonster
Berichten: 444
Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03

Zo staat hij ook in de krant van gisteren
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/5/725 ... f4e735.jpg[/img]

En voor 90% word de Twingo ook zo.. Alleen ik citeer: Worden de bumpers wat minder pompeus.. en krijgt de Twingo een achterbank i.p.v de 4 losse stoelen die in de concept staan..
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Die bumpers mogen van mij zo blijven (Y)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

TwingoPurpleMonster
Berichten: 444
Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03

Marcus schreef:Die bumpers mogen van mij zo blijven (Y)
Ja van mij ook!!
Maar miss dat ze deze keer een Twingo RS gaan maken en dat die er wel zo uit gaat zien..
Maar een 1.2 turbo motor met 100 pk is wel leuk.. Dumpvalve erop.. chippen en uitlaatje en je zit al een eind hoger :P kwa pk's
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Dat lijkt er toch nog redelijk op. Kijk, je moet het zo zien. Andere bumpers moet je altijd after-market kopen. Ik zie dat die lekkere heupen er nog op zitten. Dus andere kit erop en een 17" setje eronder.
Ik verwacht wel (gezien de reclame en andere ad's) dat de doelgroep verschoven is van modieus vrouwtje naar jonge mensen. Een btje zoals ze bij de C1 en Aygo doen. Moet wel, anders ga je hard op je bek. Kijk ook maar naar de Swift. Dat is ook zo'n lekker bakkie. Heel neutraal, maar kan erg sportief aangedikt worden. Zo kun je de Twingo ook zien verwacht ik. Nu zal er niet een 1.4 of groter in geleverd gaan worden, maar de 1.2 turbo heeft wel een kans om zich te plaatsen in een segment iets onder de sportieve uitvoering van de Swift.
TwingoPurpleMonster
Berichten: 444
Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03

Met chris eens :D
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Als dat het nieuwe dashboard wordt, dan ziet het er vanaf deze kant best goed uit (Y)
En je hebt nu standaard een toerenteller a la Mini :D
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Vreselijk zo'n puist achter het stuur :(

Gelijk deruit slopen :smoke:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Hij is inderdaad niet echt subtiel, maar misschien kan je hem verplaatsen naar de A-stijl. :)
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Das juist het mooiste in die auto :D
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

there is no spoon.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

GJ schreef:Das juist het mooiste in die auto :D
Idd, prachtig zo'n interieur. :)
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

En gelijk maar van het interieur en exterieur. :D

http://www.youtube.com/watch?v=eA8soXcn ... rch=twingo
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

waarom zitten er polo-achterlichten in? :S
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Doet mij meer aan modus achterlichten denken. :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Echt zoals ik had verwacht/ gehoopt (Y)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

[img]http://www.jalopnik.com/cars/images/vw_ ... i_rear.jpg[/img]

ik zie toch overeenkomsten met die lampen zeg..
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

[img]http://www.xelopolis.com/blog/images/re ... ingo_2.jpg[/img]

Renault heeft gezegd dat ze waarschijnlijk ongecamoufleerd gaan testen met de nieuwe twingo omdat het concept ook al op Parijs te zien was :)
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Is die gele nou de "RS" versie met de 1.2 turbo?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als dat niet zo is, wordt de twingo eindelijk een dikke bak ;)
Plaats reactie