r 21 txe vs f16ie

Post hier al je vragen over de Renault 21
Plaats reactie
markje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 4 jan 2007 17:34
Locatie: nederland

even een paar vraagjes. is een f16ie aan een un1 bak te koppelen.
en wat is ongeveer de waarde van een f16ie met 190000 km met computer en eventueel met bak.
zal binnenkort trouwens ook even voorstel forum aanmaken maar de 21 staat nog op het bedrijf.
Gast

nope,

de J7R/Un1 is een lengte motor, de F7P/R zijn dwarsmotoren.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als je een wat dingen aanpast is alles toch pas te maken?
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

het is wel hip om een F7P blok in een 21 te lepelen :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja maar een un1 bak is toch wel iets anders als de jouwe gabri.

die van jou is namelijk simpel om te bouwen.
in die ruimte kan wel een groot caterpillarblok :p
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

dat wel :p

zelf denk ik dat als er een F7P in een 21 met langsmotor wilt zetten dat je bijna sneller een subframe met alle handel van een dwarsmotor erin kan plaatsen.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Gast

mark 5t schreef:als je een wat dingen aanpast is alles toch pas te maken?
in dit geval ga je toch een serieuse bouwwerf tegemoet. Als je de UN1 laat zitten moet je de F7P/R in de lengte gaan plaatsen. Het begint al met de aanpassing van de primaire as van de bak, adaptorplaat van de UN1 naar F7P/R, koppeling. Plaatsing van de motorsteunen ? Subframe ? Inlaattraject ? Koeling, slangen zitten compleet anders. Hang maar een lekkere J7R aan die UN1 ;-), veel goedkoper en veel sneller :D
Gast

mark 5t schreef:ja maar een un1 bak is toch wel iets anders als de jouwe gabri.

die van jou is namelijk simpel om te bouwen.
in die ruimte kan wel een groot caterpillarblok :p
die Un1 + J7R kan niet in een 1.7 koets, deze is heel anders dan een 2.0 koets :wink:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

er is wel iemand met een 5 alpine geweest met een 1800 16v blok er in die heeft tekoop gestaan op marktplaats dus het zou wel kunnen :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

de combi un1 16v is meer gemaakt geloof dat het zo past
onderblok alpine en at is het zelfde als gt gt heeft jb3 clio ook
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

er stond ook een een jaar of wat geleden een turbo 1 op marktplaats met een 16V blok achterin maar die had geen papieren oid. dus was een circuit auto
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ja dat was die gele. maar daar hoorde ik van dat die alle koppelingsplaten gewoon kapot trok. dus dat werkt ook niet zo lekker.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

dat had meerdere factoren
laat je daar niet door afleiden
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

maar dat was een standaard f7p. die heb ik nog in het echt gezien. zat meen ik een 30tx bak op?
Gast

stof genoeg tot discussie maar een belangrijke vraag: wat is psies de bedoeling ?? In welke auto wil je die UN1 ?

Indien iemand beweert dat een UN1 aan dat blok past moet je mij toch es wat wijzer maken. Denk dat sommigen zich totaal verkijken op de totale lengte van een UN1+J7R
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 004558.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

was ook eigenlijk een opmerking bedoelt als geintje van mij. :)

ik probeer echt geen discussie op gang te brengen wat wel en niet past :)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Het is zeker een leuke uitdaging om zoiets passend te krijgen, en als je een beetje handig bent gaat dat ook wel lukken, alleen vraag ik me af waarom je zo moeilijk zou doen om er een F7P in te stoppen terwijl je er zo plug and play een J7R aan kan hangen.

Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinder (Y) Als je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook :smoke:
Gast

Bart V schreef: Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinder (Y) Als je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook :smoke:
:beer:

nu weet ik nog steeds niet in welke wagen die bak moet of in welke wagen die motor moet ????
Gast

mark 5t schreef: ik probeer echt geen discussie op gang te brengen wat wel en niet past :)
ik wel :p mssn leer ik ook nog wat :wink:
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bart V schreef:laat je al die 21Tjes nog achter je ook :smoke:
weet er toch minimaal 1 waarbij dat wat lastig wordt ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef:Het is zeker een leuke uitdaging om zoiets passend te krijgen, en als je een beetje handig bent gaat dat ook wel lukken, alleen vraag ik me af waarom je zo moeilijk zou doen om er een F7P in te stoppen terwijl je er zo plug and play een J7R aan kan hangen.

Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinder (Y) Als je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook :smoke:
moe je geen renault V6 hebben
valt toch teen daar 300 pk uit te halen en als het al lukt vraag ik me af hoe lang het heel blijft
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
markje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 4 jan 2007 17:34
Locatie: nederland

zow dan een berg reply's alweer, maar wordt dus erg moeilijk een f16ie blok aan een un1 te hangen als het al mogelijk is.
dan miss nico zn rotte 21t maar overkopen voor 1500 eutjes. das miss makkelijker :smoke: . en waar zit het verschil in compressie tussen een 2.0 t en een gewone 2.0 (in de kop of in het onderblok??).
markje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 4 jan 2007 17:34
Locatie: nederland

en even voor de duidelijkheid het moet in een renault 21 txe 2.0 '86 electronic. heeft er miss nog iemand leuke suggestie's welke blokken wel passen of wat er met dit blok te doen is.
Gast

Luco/Alpine-racer schreef:
Bart V schreef:Het is zeker een leuke uitdaging om zoiets passend te krijgen, en als je een beetje handig bent gaat dat ook wel lukken, alleen vraag ik me af waarom je zo moeilijk zou doen om er een F7P in te stoppen terwijl je er zo plug and play een J7R aan kan hangen.

Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinder (Y) Als je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook :smoke:
moe je geen renault V6 hebben
valt toch teen daar 300 pk uit te halen en als het al lukt vraag ik me af hoe lang het heel blijft
Ik wou het niet zeggen, dus ben ik blij dat jij het doet :D In UK hebben verschillende mensen geprobeerd van de V6 (R25) erin te hangen wat ook gelukt is. Alleen het resultaat sloeg vies tegen... Stuart heeft een V6 turbo ingebouwd en zelfs die kreeg het niet voor elkaar om een degelijke 2.0T eraf te halen. Daar sta je dan met je V6.
markje schreef:zow dan een berg reply's alweer, maar wordt dus erg moeilijk een f16ie blok aan een un1 te hangen als het al mogelijk is.
dan miss nico zn rotte 21t maar overkopen voor 1500 eutjes. das miss makkelijker :smoke: . en waar zit het verschil in compressie tussen een 2.0 t en een gewone 2.0 (in de kop of in het onderblok??).
Nou moe, een rotte 21 voor 1500 €...dan moet je nog beginnen reviseren. Reken minstens het dubbele alvoor je klaar bent.
markje schreef:en even voor de duidelijkheid het moet in een renault 21 txe 2.0 '86 electronic. heeft er miss nog iemand leuke suggestie's welke blokken wel passen of wat er met dit blok te doen is.
niet twijfelen, een J7R erin hangen (2.0L turbo). Standaard motor met een dikke chip, 2.5" downpipe, druk op 1.1 geeft jou 220/225 pk die uiterst betrouwbaar zijn.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

zo'n biturbo heeft toch nog wel wat reserves?

Renault / nissan v6-sen zijn heel anders? Die 3,5 liters ? Die zijn totaal niet 'op basis van' dus onpassend? Als t toch over v6'sen gaat, er is toch wel wat moois gebouwd in t verleden dacht ik?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

of compressor kitje erop, is ook verkrijgbaar :)

maarja het word allemaal moeilijk inbouwen. ik zou zowieso van die f7p afzien.

zou de nieuwe rs motor niet op de un1 te bouwen zijn? daar is ergens op het forum ook iemand een turbo op aan het bouwen.
Gast

die is er al, Henk (Veban) is momenteel dat blok in een wagen aan het bouwen. Meer info daarrond heeft Gerrit (Speedline)

Ik zou, als het geen gek geld mag kosten, een J7R reviseren en het daarmee doen.

Strafste wat ik van deze motoren heb gezien is 323 pk in een straatwagen (mijne dus) en 450 pk in een versie die uit een laguna ralleysprintwagen komt (Marcel Nuys). Welliswaar op speciale brandstof maar verder gelijk aangepast. Deze laatste gaan we nu ombouwen naar verdeel-versie (delco) ipv standalone en dan Ome Henk (Fastchip) zich laten uitleven. Resultaat zal ook wel gezien mogen worden.

Wat ik wil aantonen is dat je met een J7R een pak verder kan komen dan met een F7P/R . Het V6 biturbo verhaal laat ik in het midden, in de eerste plaats zijn deze motoren bijna onvindbaar en als je er dan 1 vind moet he de loterij gewonnen hebben om de aankoop te verwezenlijken. Ook deze motor heeft past niet zonder slag of stoot in het vooronder.
markje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 4 jan 2007 17:34
Locatie: nederland

hmmz ok een hoop ideetje's weer maar het enige uitvoerbare idee is denk een 2.0 t in het neusje hangen. want geloof mij zo'n 3,5 v6 gaat niet zonder slag of stoot in het vooronder en dat kost een hoop pingels. onze magazijnman vondt vandaag ook nog weer een mooi nieuw glimmie glimmie spiegeltje wat anders in de vuilcontainer was beland. was ik weer mooi mee gered aangezien mijn linker net stuk is. weer een lekker voordeel van bij de renault werken 8) (zit de buitentemp sensor van een 21 in de linker of rechter buitenspiegel??)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als je dan toch over een V6 praat pak dan een venturiblokkie
die gasten haalden er tenminste pk's uit :lol: :lol: :lol:

en riel echt de v zessen van renault zijn betrouwbaar als je niet boven de 250 pk komt en dat is dan al met turbo >-)
die van een a 610 en safrane zijn bijna niet aan te komen
en die van een gt turbo worden ook al zeldzaam
maar echt prestatieblokken zijn het zeker niet
zijn wel erg soepel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gast

markje schreef: onze magazijnman vondt vandaag ook nog weer een mooi nieuw glimmie glimmie spiegeltje wat anders in de vuilcontainer was beland. was ik weer mooi mee gered aangezien mijn linker net stuk is. weer een lekker voordeel van bij de renault werken 8) (zit de buitentemp sensor van een 21 in de linker of rechter buitenspiegel??)
geweldig, de dagwaarde is door die spiegel met de helft gestegen :lol:

sensor zit links btw.

Revisieblok (kaal) gaan bij mij weg voor 1500€. Dat is inclusief: aankoop blok,koppakking,klepveren en seals, zuigerveren, alle dichtingen en lagers,distributie, druk en compressietest,arbeid. Riemenset,spruitstuk dichtingen meegelevert.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

das echt een strakke prijs!
Gast

op de sloop gaat een blok tegenwoordig niet weg onder de 750. Ze kunnen wel wat hebben maar eens boven de 150d raad ik toch een revisie aan.
markje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 4 jan 2007 17:34
Locatie: nederland

voorlopig blijf ik toch even lekker standaard rijden. heb er momenteel ook de tijd niet voor en de auto wordt er niet veel meer van waard. bovendien verwacht ik niet langer als een jaar in de auto te rijden.
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

:gun: Lekker zo'n ex collega !
zow dan een berg reply's alweer, maar wordt dus erg moeilijk een f16ie blok aan een un1 te hangen als het al mogelijk is.
dan miss nico zn rotte 21t maar overkopen voor 1500 eutjes. das miss makkelijker . en waar zit het verschil in compressie tussen een 2.0 t en een gewone 2.0 (in de kop of in het onderblok??).
Rotte 21 noemt tie mijn auto er zit voor 1800 euro nieuwe onderdelen in op en aan heeft een beetje laswerk en wat spuitwerk maar wel twee achterdeuren en een achterbumper om de beschadigde delen te vervangen !!!! En nog wat andere dingen.


Dus noem het maar een slechte prijs ik noem het geld wegsmijten !

Bedankt VRIEND :hammer:
Plaats reactie