aansluiten mistlampen en relais laguna 1996

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Beamer03
Berichten: 4
Lid geworden op: do 7 feb 2008 10:11
Locatie: Schimmert
Contacteer:

Hallo,
ik heb een Laguna uit 1996 gekocht en hier zitten mistlampen op. Deze zijn niet aangesloten, maar heb inmiddels de originele combi-schakelaar gemonteerd en de originele bekabeling gemonteerd, dat heet de dubbele kabel van de mistlampen naar de stekker achter de claxon linksvoor. Het werkt niet, dus ga ervanuit dat er een relais geplaatst moet worden. Deze reeds gekocht en ingestoken in de relaisplaat bij het koppelingspedaal. Heb me laten vertellen dat het relais uiterst links(als je er onderin kijkt) geplaatst moet worden aan de kant van het pedaal en niet aan de kant van de deur. Heb ook gezien dat op de aansluiting daarvan dezelfde kabel aangesloten is als van de mistlampen.(witte kabel met groene streep). Na dit alles gedaan te hebben doen de mistlampen het nog steeds niet en hoor ook geen klik bij het relais. Via http://www.problemcar.nl heeft mij iemand verteld dat hij vanaf het relais zelf 2 kabels getrokken heeft, 1 kabel naar massa en 1 kabel rechtstreeks naar de voeding van de mistlampen, dus op het schuifje van het lampje zelf. Maar dit moet toch ook anders kunnen? Wil het graag zo origineel mogelijk houden. Moet er soms ook nog een relais in de zekeringskast onder de motorkap geplaatst worden of iets dergelijks? Kan iemand mij hiermee helpen?
Groeten Remco
Beamer03
Berichten: 4
Lid geworden op: do 7 feb 2008 10:11
Locatie: Schimmert
Contacteer:

weet iemand of iedere kabelboom hetzelfde is? Met andere woorden is in iedere Laguna voorbereid met kabels om mistlampen aan te sluiten?

MvG
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

tussen phase I en II zit wel verschil, maar goed, als de
stekker er zit is die gewoon voorbereid. Onder motorkap
zit nog een zwarte relais / zekeringkast (lijkt op een ECU kast),
mogelijk dat je hier nog een zekering moet plaatsen...
hier loopt alle verlichting namelijk langs (voor de voorkant).
Beamer03
Berichten: 4
Lid geworden op: do 7 feb 2008 10:11
Locatie: Schimmert
Contacteer:

ik neem aan dat je het zekeringkastje aan het ruitensproeierreservoir bedoeld. Daar kunnen inderdaad 2 relais in, maar er is maar 1 plaats voorbereid, onder de 2e zit geen plaat waar een relais in kan.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

anders gewoon de kabelboom eens nameten met een multimeter, en kijken waar je signaal onderbroken wordt (gewoon weerstand meten).
Plaats reactie