Ongeluk

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
RRemco
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 8:48
Locatie: Hillegom

hallo,

Nu heb ik met mijn auto een ongeluk gehad, ik moest stoppen voor een rotonde waar een fietser reed en iemand anders remde te laat en kwam achterop mij.

nu is het natuurlijk zijn fout alleen reden wij allebei op een weg waar we niet mochten rijden. de weg was namelijk afgesloten ivm bouwverkeer. Let de verzekering daar nog op dat de weg op dat moment afgesloten was?

ik ben namelijk bang dat we dan allebei niks uitgekeerd krijgen.

Ik hoor het graag
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Oe das zuur

fietser is in principe altijd onschuldig. Heb je rechtsbijstand?

Iig succes met de verdere romslomp
RRemco
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 8:48
Locatie: Hillegom

~thijs~ schreef:Oe das zuur

fietser is in principe altijd onschuldig. Heb je rechtsbijstand?

Iig succes met de verdere romslomp
oow ik heb het niet helemaal duidelijk uitgelegt neem ik aan;)

ik moest stoppen voor een fietser op de rotonde, toen reed een andere auto van achter tegen mij aan.

alleen de weg waarop *ik en de andere auto reden was eigenlijk afgesloten voor werkverkeer.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Volgens mij maakt de verzekering daar geen probleem van, ok jij reed ergens waar je niet mag rijden, maar dan vraag je er nog niet om om "aangereden"worden
RRemco
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 8:48
Locatie: Hillegom

Ad schreef:Volgens mij maakt de verzekering daar geen probleem van, ok jij reed ergens waar je niet mag rijden, maar dan vraag je er nog niet om om "aangereden"worden
dat zou ik ook denken maar werd er toch wel even bang voor. ik rijd dan spijtig genoeg geen renault meer maar een ford ka... nadat mijn clio totaloss gereden was. heb er nu toch wel spijt van dat ik een ford ka heb gekocht voor 5.000 euro met 32.000 km op de teller, mjaa ik wou voor safe gaan.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Safe en dan een ford kopen? :D

Dat je daar niet mocht rijden moet je gewoon niet vermelden in je papieren en de tegenpartij ooknie. De verzekering gaat dat echt niet na.
Tenzij er politie bij is geweest en een rapport is opgemaakt, maar dan had je ws. al een boete aan je broek gehad :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Je reed niet, je stond stil (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

RRemco schreef:
~thijs~ schreef:Oe das zuur

fietser is in principe altijd onschuldig. Heb je rechtsbijstand?

Iig succes met de verdere romslomp
oow ik heb het niet helemaal duidelijk uitgelegt neem ik aan;)

ik moest stoppen voor een fietser op de rotonde, toen reed een andere auto van achter tegen mij aan.

alleen de weg waarop *ik en de andere auto reden was eigenlijk afgesloten voor werkverkeer.
of ik heb het niet goed gelezen :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Luco/Alpine-racer schreef:Je reed niet, je stond stil (Y)
als je er voor moet stoppen, wil dat niet zeggen dat je al stil stond ;)

Denk dat t wel meevalt. Zelfde categorie als dat je eventueel te hard hebt gereden? Een boete is meestal dan op zijn plaats, maar voor de verzekering maakt dat weinig uit?
RRemco
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 8:48
Locatie: Hillegom

okee,, allemaal heel erg bedankt voor de reacties. een vriend van mij is mijn verzekeringsadviseur. we gaan morgen het schadeformulier invullen met de tegenpartij, hij zegt dat ik gewoon in me recht sta.

Iedereen bedankt voor de snelle reacties :bang: (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Je rijdt allebei op een weg waar je niet mag komen. Je kan hiervoor een boete krijgen.

Dat je ergens rijdt waar je niet mag rijden op dat momemt geeft hem nog niet de vrij brief om jou aan te rijden.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

achteropkomend verkeer is altijd schuldig wat je zelf ook doet maakt niet uit.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

pierre schreef:achteropkomend verkeer is altijd schuldig wat je zelf ook doet maakt niet uit.
nee hoor
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

RRemco schreef:hallo,

Nu heb ik met mijn auto een ongeluk gehad, ik moest stoppen voor een rotonde waar een fietser reed en iemand anders remde te laat en kwam achterop mij.

nu is het natuurlijk zijn fout alleen reden wij allebei op een weg waar we niet mochten rijden. de weg was namelijk afgesloten ivm bouwverkeer. Let de verzekering daar nog op dat de weg op dat moment afgesloten was?

ik ben namelijk bang dat we dan allebei niks uitgekeerd krijgen.

Ik hoor het graag
dat jij op een weg rijdt waar je niet mag rijden officieel betekent niet dat de weggebruikers daar onverzekerd zijn volgens mij.
lijkt mij dus geen probleem :)
Plaats reactie