ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

En hier gaan we verder met deel II

Link naar het vorige deel:
ACT: Clio Williams Deel I
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Iemand bekend met deze??
Beetje jammer dat hij zo is verbouwd :@

http://link.marktplaats.nl/162989410
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dies wel bekend ja, komt om de zoveel tijd weer terug, zoek maar eens in het ouwe ACT: Williams of ACT: Nürburgring.

En wat nou verbouwd? Zo is de Williams juist in z'n element....
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Jammer dat hij verbouwd is? Hij is er alleen maar beter van geworden (Y)
hans-williams
Berichten: 165
Lid geworden op: di 3 apr 2007 16:33
Locatie: Tholen

hebk al keer of drie te koop zien staan, wel erg vet apparaat om als circuitauto te gebruiken :worship:
wordt aan gewerkt!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

als ik t geld had..... (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ding staat er gewoon klaar voor, das instappen en vlammen op circuit of ring (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Maarten-Jan
Berichten: 4637
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Steven schreef:Dies wel bekend ja, komt om de zoveel tijd weer terug, zoek maar eens in het ouwe ACT: Williams of ACT: Nürburgring.

En wat nou verbouwd? Zo is de Williams juist in z'n element....
vind het ook wel mee vallen, kwa uiterlijk missen alleen de mistlampen
en er zit een lipje onder (die trouwens zo netjes is dat die bijna origineel lijkt).
En het interieur, hij had vanuit de fabriek met rolkooi moeten komen :wink:
En inderdaad vlammen met dat ding :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik heb wel eens gehoord dat een 1.8 16v kop grotere kleppen en agressievere nokkenassen hebben. klopt dit? en is dit een makkelijke manier om een f7r verder op te fokken?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Geert schreef:ik heb wel eens gehoord dat een 1.8 16v kop grotere kleppen en agressievere nokkenassen hebben. klopt dit? en is dit een makkelijke manier om een f7r verder op te fokken?
Dat zijn de koppen van de megane 16v's volgens mij.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wrong, de nokkenassen verschillen wel degelijk, maar om die van de 16v aggresiever te noemen, mwah... De opgefrunnikte 2 liter van Luco rijd ook met Williamsstokken bijv.

De Williams heeft wel grotere inlaat kleppen en de Megane zelfs nog een tikkie groter. En als je bij PtrGte de kop laat doen heeft ie zelfs nog een maatje groter liggen :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Steven schreef:Wrong, de nokkenassen verschillen wel degelijk, maar om die van de 16v aggresiever te noemen, mwah... De opgefrunnikte 2 liter van Luco rijd ook met Williamsstokken bijv.

De Williams heeft wel grotere inlaat kleppen en de Megane zelfs nog een tikkie groter. En als je bij PtrGte de kop laat doen heeft ie zelfs nog een maatje groter liggen :)
die komt al op de rally clio. maar een 16v kop geeft geen dus betere performance
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Nee, in tegendeel :) (op een F7R)
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Tipje: Clio Williams vs. Focus RS
Prachtige foto's en ook video. Je moet wel eerst even een account (gratis) aanmaken op de site.

Voorbeeld:
[img]http://img213.imageshack.us/img213/9038/jl37606procs2699438ffd1.th.jpg[/img]
Full original version: http://drivers-republic.com/images/phot ... _procS.jpg

EDIT: De review is leesbaar zonder account en wel hierrrrr!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Mooie reportage :worship: Alleen jammer dat hij het interieur niks vind... :(
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik ben wat aan het rondzoeken geweest voor Williams matten, en heb nu 2 bedrijven: 1 die matten levert, donkerblauw, luxe velours en 1 die Williams in de matten borduurt. Ik ben er nog niet uit of de W helemaal ingekleurd moet zijn, hoe deze op de mat moet staan, hoe groot en op 2 of 4 matten. Iemand suggesties hoe ze moeten worden? Ev ff tekening posten ofzo. Dan kan ik ook een duidelijke prijs geven, hoe meer we af nemen, hoe meer korting :)
Laatst gewijzigd door DennisT op vr 9 mei 2008 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

dat enerverende :~ grijs op grijs....?? Hoe kan hij dat nou niet mooi vinden... :wink:
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Is de Williams met het kenteken JP-LD-46 toevallig hier bekent, of kent iemand deze??
http://link.marktplaats.nl/165494897
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

REMCO-X schreef:Is de Williams met het kenteken JP-LD-46 toevallig hier bekent, of kent iemand deze??
http://link.marktplaats.nl/165494897
dat is een mooie remco :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Voor degenen die een restauratie wagen zoeken, op mp staat er een met 270000km gelopen, en werk rondom. 2000 euro is de prijs voor deze auto :)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Even voor de Williams kenners onder ons....heb even een vraag over de oliedruk van een Williams.
Ik rijd sinds vandaag even met de Clio WIlliams van mn baas, we gaan er komende donderdag met de pers mee weg, dus even alles tjekken, en wat km's maken...., allemaal erg vervelend :wink:
Maar nou viel het mij op dat als ie warm is, en stationair loopt, dat ie dan gewoon op de meter 0 bar oliedruk aangeeft, en als je het gas iets aantikt (1500 / 2000 trn.) heb je ineens weer 1 a 1œ bar....

Is dit normaal, en wat zou er kunnen zijn...., of is het erg om mee verder te rijden...???
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

die metertjes schijnen nogal onbetrouwbaar te zijn
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gewoon doorkachele, als de mijne warm is en 900 toeren stationair prutteld issie ook rond 0.5 bar.
Als ie warm blijft steken op 1400 toeren ist weer 1,5 bar.

Reno en metertjes... je weet toch? :p
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Keertje de olie verversen doet ook wonderen, dan staat hij weer een tijdje op een wat hogere druk als het goed is.
Stationair bij warme motor geeft hij sowieso maar 1 bar aan bij verse olie en een verse motor.
Bij 120 km/h moet hij volgens mij rond de 3 bar hangen.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Er is vorig jaar verse olie in gegaan, en daarna is ie weg gezet....
Ding rijdt als een nwe..., staan 39000 km's op, klinkt en voelt prima verder.
Alleen gewoon 0 bar druk op de meter bij 900 trn stationair..., en rond de 1,5 a 2 bar max bij meer toeren...

Schijnen ze wel vaker last van te hebben volgens mn collega..., we zien wel..., zal best goed komen :wink:

Moet wel zeggen dat ik hem gewoon beter vind rijden dan mijn Clio III RS...., hier heb je gewoon lekker power onderin zn toeren, hij sleurt em lekker door zeg... (Y)
cinqidriver
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
Locatie: oude pekela

Paul1916v schreef:die metertjes schijnen nogal onbetrouwbaar te zijn
kopt heb ik vandaag wel vernomen, mijn kleppen begonnen te tikken en niet een beetje ook.

toch maar eens de peilstok uitgenomen en niks kunnen vinden daaraan.

heb er 3 liter olie bij moeten doen. daarna rondje gereden en getik is nu weg, maar voor hoelang.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Mijn drukmetertje spoort ook voor geen meter... :lol:
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

cinqidriver schreef:
Paul1916v schreef:die metertjes schijnen nogal onbetrouwbaar te zijn
kopt heb ik vandaag wel vernomen, mijn kleppen begonnen te tikken en niet een beetje ook.

toch maar eens de peilstok uitgenomen en niks kunnen vinden daaraan.

heb er 3 liter olie bij moeten doen. daarna rondje gereden en getik is nu weg, maar voor hoelang.
:FrankM:
3 liter dat is je halve olie inhoud. Niet best voor je motor, metertjes nooit vertrouwen, (hoewel ze bij de mijne wel overeenkomen) :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ivo van Achthoven schreef: Moet wel zeggen dat ik hem gewoon beter vind rijden dan mijn Clio III RS...., hier heb je gewoon lekker power onderin zn toeren, hij sleurt em lekker door zeg... (Y)
Die druk moet je je niet druk om maken :D :D . En wat snelheid maakt het ook niet zoveel uit als een clio3rs. Dat heb ik laatste met de ringtocht wel gezien........(en de mijne staat al op 214k)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Weet iemand of er verschil zit in de KW schroefsets voor verschillende uitvoeringen? Kan misschien aan zo'n setje komen van een RSi, maar dan moet ie wel passen :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Williams is anders dan die van alle andere versies, dus helaas....
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Was ik al bang voor.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

DennisT schreef:Was ik al bang voor.
ik heb er een 16v setje onder. hoort niet maar leverd me een mooie 1.4 graden negatief camber op :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

DennisT schreef:Weet iemand of er verschil zit in de KW schroefsets voor verschillende uitvoeringen? Kan misschien aan zo'n setje komen van een RSi, maar dan moet ie wel passen :)
Dat set uit geleen toevallig?

Je krijgt er meer camber mee, dus zo erg is dat niet 8)
Plaats reactie