Ringweekend 18-19 april 2009 [napraten en foto's]
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Tim schreef:Schuin tegen de muur omhoog ook een optie?
Moet je hier eens komen, een zorginstelling met net afgestudeerde dames
@tim , moet ik toch eens bij jou komen lunchen
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op do 23 apr 2009 8:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Merijn schreef:Jij hebt een gehandicapten-fetish, Steven?
nou je moest eens weten ...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ff van DF-forum geplukt.
Aernoudt schreef:Ben een paar mooie foto's tegen gekomen van Marius in de Renault 5 op de Ring van vorige week-end (11-12 april 2009) :df:
Lekker aan het driften met z'n (FWD !!) Renault 5 :thumbup:
[img]http://nurburgring.5h4k.co.uk/2009/apri ... C_8016.jpg[/img]
[img]http://nurburgring.5h4k.co.uk/2009/apri ... C_7843.jpg[/img]
[img]http://nurburgring.5h4k.co.uk/2009/apri ... C_7844.jpg[/img]
[img]http://nurburgring.5h4k.co.uk/2009/apri ... C_8119.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Arco op do 23 apr 2009 9:14, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Staan ze verkeerd dan ???
Ik zie het.
*edit*
ge-fixt.
Ik zie het.
*edit*
ge-fixt.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Thanks voor de pics.
Op deze pages staan er nog een paar:
http://nurburgring.5h4k.co.uk/2009/apri ... dex_4.html
http://nurburgring.5h4k.co.uk/2009/apri ... dex_9.html
http://nurburgring.5h4k.co.uk/2009/apri ... ex_12.html
Overigens, ter info, wil ik wel melden dat het door de nurburgring GmbH niet echt gewaardeerd wordt als je tijdens touristenfaht drift.
Op deze pages staan er nog een paar:
http://nurburgring.5h4k.co.uk/2009/apri ... dex_4.html
http://nurburgring.5h4k.co.uk/2009/apri ... dex_9.html
http://nurburgring.5h4k.co.uk/2009/apri ... ex_12.html
Overigens, ter info, wil ik wel melden dat het door de nurburgring GmbH niet echt gewaardeerd wordt als je tijdens touristenfaht drift.
Hoort de Ringtaxi ook bij hun organisatie? Die gooit hem namelijk wel vaak in een drift en heeft ook alles behalve een nette rijstijl vind ik.Marius schreef:Overigens, ter info, wil ik wel melden dat het door de nurburgring GmbH niet echt gewaardeerd wordt als je tijdens touristenfaht drift.
De ringtaxi's vallen onder BMW, die op haar beurt van de nurburgring gmbh toestemming heeft om de taxi's te exploiteren tijdens touristenfahrt. Er zijn de afgelopen jaren al diverse discussie's gevoerd over de rijstijl van de ringtaxi's tussen BMW en GMBH voor zover ik begrepen heb op basis van diverse klachten over de rijstijl van de ringtaxi's. Wat voor afspraken ze precies hebben over hun rijstijl weet ik niet, maar het is inderdaad niet altijd even netjes.
mooi woord... bijbeppen
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet weet. Maar ik rijdt volgens mij niet zo heel rap hoor, vooral ook om wat jezelf aangeeft, ik nog wel eens een bochtje te 'enthousiast' inrijdt
8:30 BTG zijn echt flinke snelheden, ik denk niet dat ik dat zou kunnen halen met mijn rijvaardigheden (los van of het met mijn auto kan)
31 mei ben ik er niet (feestje). Komende zondag ws en weekend daarna een dagje denk ik.
8:30 BTG zijn echt flinke snelheden, ik denk niet dat ik dat zou kunnen halen met mijn rijvaardigheden (los van of het met mijn auto kan)
31 mei ben ik er niet (feestje). Komende zondag ws en weekend daarna een dagje denk ik.
met welke banden rij je eigenlijk. mag niet hopen met banden van 150 euro stuk
Goodyear Eagle F1, vooral omdat het zo'n goede regenband is (naar mijn mening)
Maar na 3 rondjes op droog bij +15 graden gaan ze wel redelijk smeren.
Klopt slijtage 'valt nog mee' door de lichtheid van het hokje. Dat geldt ook voor remmen etc.
Maar na 3 rondjes op droog bij +15 graden gaan ze wel redelijk smeren.
Klopt slijtage 'valt nog mee' door de lichtheid van het hokje. Dat geldt ook voor remmen etc.
Als ik het doe dan is het volgas en zorgen dat je in hoge toeren zit en op het moment dat je instuurt of net nadat je in de bocht gaat abrupt van je gas af en hoppa, daar komt ie
Gaat ie te ver, gas erop en hij komt weer in het spoor. Al is het wel even oefenen voordat je zover bent als op de foto's
Gaat ie te ver, gas erop en hij komt weer in het spoor. Al is het wel even oefenen voordat je zover bent als op de foto's
ja dat snap ik maar ziet er wel zeer bruut uit
kan je toch mensen ff raar laten kijken als je gaat driften met FWD....
de eerste keren ben je ook wel omgegaan cker? of heb je het juist rustig opgebouwd tot dit punt?
kan je toch mensen ff raar laten kijken als je gaat driften met FWD....
de eerste keren ben je ook wel omgegaan cker? of heb je het juist rustig opgebouwd tot dit punt?
Diften heb ik niet op de ring geleerd. Op de ring moet je het niet willen leren. Er is gewoon een beetje weinig ruimte; of je zit zo op een curb of erger nog tegen de vangrail.
Gewoon rustig gaan oefenen op een verlaten parkeerplaats, daarna eens wat driftdagen meepakken; rustig opbouwen zodat je langzaam kan gaan opbouwen van 2e versnellingsbochten naar 3-4 en daarna (als je dat leuk vindt) 5e versnellingsbochten, combinatie's etc. Niet denken dat ik daar nou echt zo'n ster in ben hoor; ik heb nog een hoop te leren.
Gewoon rustig gaan oefenen op een verlaten parkeerplaats, daarna eens wat driftdagen meepakken; rustig opbouwen zodat je langzaam kan gaan opbouwen van 2e versnellingsbochten naar 3-4 en daarna (als je dat leuk vindt) 5e versnellingsbochten, combinatie's etc. Niet denken dat ik daar nou echt zo'n ster in ben hoor; ik heb nog een hoop te leren.
Thanks! Nee zeker niet te oud om te leren, nooit! Het devies is gewoon oefenen oefenen (tenminste dat werkt voor mij) Hier staat nog wel een filmpje (niet op de ring maar op Furstenau)
http://www.vimeo.com/2886994
http://www.vimeo.com/2886994
Toch vind ik FWD altijd zo abrupt eindigen, alleen met m'n Renault 9 op hookiewookiebanden kon ik wel altijd wel aardig door blijven slingeren.
En m'n 19 op Kwikfuck banden achter was het helemaal geweldig.
Liever gewoon rwd daarvoor
En m'n 19 op Kwikfuck banden achter was het helemaal geweldig.
Liever gewoon rwd daarvoor