ACT: Safrane

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Eens moet je de eerste zijn :)

Rijden zal het :p

Voel wel wat voor een 25v6 turbo op lpg, die prestaties liggen op papier best dicht bij de saf :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-jo- schreef:helaas zuipen die dingen je arm, een beetje voet en je doet makkelijk 20L per 100 km.
Moet bij de 25 turbo wel meevallen
De alpine is iig stuk zuiniger dan de 5 gtt
ik haalde gemiddeld toch ruim 1 op 12 met de alpine en dat was rustig/wild/stad/snelweg
dus echt gemiddeld
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dat moet je met een gt ook makkelijk kunnen, en zuiniger
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nou 1 op 10 en dan moet ik niet te gek doen, maar goed die is niet standaard :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Nadat het niveaulampje van de remvloeistof een tijdje uit is geweest (zie ook eerdere posts) brand hij nu opeens weer constant. Ook het stoplampje brand dan. Ook geeft ijzeren Mien soms een waarschuwing (niet altijd).

Maar het niveau is gewoon goed. Als ik de stekker op het reservoir loshaal blijft het lampje gewoon branden. Ook meet ik aan de stekker maar iets van 3 Volt. Het lijkt mij dat dit 12 volt moet zijn?

Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat je het beste even de foutmeldingen kunt laten uitlezen. Die zeggen wat meer dan die vage lampjes.

Eerst begon Miep over de ABS die ze had uitgeschakeld en prompt even later zou m'n hele remsysteem niet meer werken volgens haar.

Bij Sfen laten uitlezen, was het alleen de sensor linksachter, stomme paniekhoer :lol:
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Dat lukt ze dus niet bij de dealert.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Onafhankelijke garage met goeie testkast dan?

Klinkt meer als een gammele electronicastoring, dan dat er daadwerkelijk iets aan de hand is. Alleen wat..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

http://www.rielity.org/pics/safranaten.pdf

:D

Was wel gezellige dag, lekker weertje :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Heb net mijn Saf weer gefixed. Achteruitrijlichten deden het al een tijd niet. Aangezien hij half mei voor de APK moet moest dit maar eens een keer gemaakt worden. Gelukkig was de schakelaar OK. Ding is nl. alleen bij de dealert te krijgen voor iets van 70! euri en er is echt nauwelijks bij te komen.

De schakelaar bleek nauwelijks spanning te krijgen (1 Volt). Dus ergens een gare stekker of kabelbreuk. Dus maar ff een nieuwe draad getrokken en alles werkt weer.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ah ja mijn oude had daar ook regelmatig kuren mee. Maar heb draad nog nooit gechecked
(I)
Maar hoe bevalt ie? Wel lekkere bak toch hé :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Riël Notermans schreef:Ah ja mijn oude had daar ook regelmatig kuren mee. Maar heb draad nog nooit gechecked
(I)
Maar hoe bevalt ie? Wel lekkere bak toch hé :p
Bevalt prima. Alleen de electronica is en blijft een zwak punt. Eerder bleef het lampje van de remvloeistof constant branden. Ook dit werd veroorzaakt door een slechte verbinding. Daarnaast al eens een weigerende airco gehad.
Dit lag aan de stekker op de airco-unit. ook de oliepeilmeter geeft geheel willekeurige niveaus aan. Eigenlijk moet ik alle contacten, stekkers en sensoren eens reinigen.

Hij is wel erg comfi maar ik krijg nooit een grijns op mijn bek als ik er in rijdt. Bij de Clio krijg ik die grijns al op het moment dat ik hem alleen al op de oprit zie staan.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Afgelopen week ook maar ff wat audio ingebouwd. Dan is een grote kofferbak toch wel handig. Alles lag al jaren op de kast. Helaas bleek dat mijn peperdure MTX versterker de geest heeft gegeven maar mijn low-budget Witec versterker laat de subwoofers toch ook redelijk blazen. Klinkt toch al snel goed in een auto van 1500 kilo. In mijn 11 en 19 begon alles te rammelen en te trillen. Dan zit zo'n Saf toch wel een stuk steviger in elkaar.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Gek dat je die elektronische ellende hebt, helemaal geen last van eigenlijk ... naja opwindend rijden doet ie natuurlijk niet :) T blijft n beetje een zeilboot zo op de weg. Maar wel relaxed, vind het wel een heel degelijke ketel !
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Minder uitgesproken zetten ze onder een foto van een machtig mooie biturbo :/
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ja, inderdaad een beetje suf. Biturbo ziet er toch echt gelikt uit, en heb een gewone saf ook nooit lelijk gevonden.
Misschien omdat een saf in nederland bij lange na nooit zon grote hit was als de 25.
25 was voor zn tijd misschien ook wel iets unieker, itt de saf in zijn tijd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Toch durf ik te beweren dat de safrane één van de beste auto's is die ooit gebouwd zijn.

Beide safranes die ik heb gehad (de nieuwere types met volvomotor) waren TONNEN probleemloos, supercomfortabel en supersolide.

T is dat ze gewoon erg duur in gebruik zijn :p Maar ik mis m wel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

weet nog wel een leuke vervanger voor je oude Safje hoor Riël.
mooi zilver grijs .
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hou op hou op :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Riël schreef:Hou op hou op :D
die heeft hy 2 dat kopt :(
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik ben bezig om de achterste fietspompen van mijn Saf te vervangen. Zoals verwacht zit de onderste bevestiging van de veerpoot moervast.

Zit er in de naaf ook schroefdraad of zit de bout alleen met de moer vast?
Gewoon maar grof geweld + wd40 gebruiken?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Oh.
Ik heb ze uiteindelijk doorgeslepen, zo vast zaten ze.
Zit geen draad in zover ik weet. Maar kreeg ze er absoluut niet uitgemept.

"De onderste bout van de veerpoot zit idd. zeer vast. Wat ik doe is het volgende ; een nachtje eerder inspuiten met kruipolie. Vervolgens de moer eraf. En dan met de luchtsleutel de bout ronddraaien terwijl je met een band ijzer oid. de bout terugduwt. Pas op hij wordt bloedheet. En dan met een kleine beitel in de spleet van onder naar boven ruimte maken om de demper eruit te halen. SUC6"

Aldus renaultsafrane.nl
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Riël schreef:Oh.
Ik heb ze uiteindelijk doorgeslepen, zo vast zaten ze.
Zit geen draad in zover ik weet. Maar kreeg ze er absoluut niet uitgemept.
In het midden bedoel je? Dus daar waar de naaf klemt?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, post hierboven aangepast.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ok, thanks. Demper heb ik al los. Een hamer doet wonderen. Nu de bout er nog ff uithalen. De kop is er tenminste al af(gebroken).
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, wel rottig, maargoed het rijdt natuurlijk weer dubbel zo goed daarna ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

http://link.marktplaats.nl/347307997

...

(Y)

(die auto is veel meer loop dan sloop!!)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kijk dit ding dan :s :s :s :( :( 8)


http://auto.marktplaats.nl/renault/4134 ... w-apk.html

Voor dát geld is dit echt een geniaal dikke bak... jammer jammer dat er geen gas op zit anders stond ie morgen hier voor de deur :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

daar zou ik zelfs naar gaan kijken....

(wist niet dat die saffies nog zo lang geleverd waren!)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Daar valt echt bijna niets op aan te merken nee.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Damn! die prijs is zeker niet gek!!!!

Met lpg had ie vast meer gekost :p
Alhoewel deze man er dan wss nog een schijntje voor had gevraagd....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

niet verkeerd nee. Als je niet teveel rijd een super bak natuurlijk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Riël schreef:Kijk dit ding dan :s :s :s :( :( 8)


http://auto.marktplaats.nl/renault/4134 ... w-apk.html

Voor dát geld is dit echt een geniaal dikke bak... jammer jammer dat er geen gas op zit anders stond ie morgen hier voor de deur :)
Op LPG zou ik ook wel weer gaan twijfelen :D
Plaats reactie