aanjager slaat niet aan
mijn aanjager hoe dat ook heet slaat dus niet aan bij hoge tempr
het gaad om een renault kangoo 1,4 uit 1999
het was onderweg en de temp liep te hoog op
ik heb m aanjager maar recht streeks door verbonden met de accu en toen deed hij het wel
de temptratuur meter werkt de kachel werkt
en de aanjager zelf ook
mocht iemand wat weten hoor ik het graag
en als iemand een electro tekening heeft van de sensoren en bedraadingen zouw ik die heel graag hebben
o ja ik wil m wel graag weer klaar hebben om dat ik m nodig heb voor werk en om er mee naar de garage te gaan heb ik nu even geen geld voor en als ik weet wat er is dat zelf ook wel kan maken maar dan moet ik het eerst wel weten
het gaad om een renault kangoo 1,4 uit 1999
het was onderweg en de temp liep te hoog op
ik heb m aanjager maar recht streeks door verbonden met de accu en toen deed hij het wel
de temptratuur meter werkt de kachel werkt
en de aanjager zelf ook
mocht iemand wat weten hoor ik het graag
en als iemand een electro tekening heeft van de sensoren en bedraadingen zouw ik die heel graag hebben
o ja ik wil m wel graag weer klaar hebben om dat ik m nodig heb voor werk en om er mee naar de garage te gaan heb ik nu even geen geld voor en als ik weet wat er is dat zelf ook wel kan maken maar dan moet ik het eerst wel weten
Of relais stuk of zekering stuk
Eerst even stekker van thermocontact (in radiateur) afhalen, en deze met een draadje doorverbinden (op contact). Draait fan dan is thermocontact stuk inderdaad. Zo niet nog dan even verder zoeken.
Eerst even stekker van thermocontact (in radiateur) afhalen, en deze met een draadje doorverbinden (op contact). Draait fan dan is thermocontact stuk inderdaad. Zo niet nog dan even verder zoeken.
Dit sluit inderdaad de zekering en relais niet uit, ik was iets te snel, dacht dat ie al doorverbonden had via de stekker. da's ook 't makkelijksteschelte schreef:ik heb m aanjager maar recht streeks door verbonden met de accu en toen deed hij het wel
5GTT & clio II 1.6 16v
vandaag even gekeken er zit geen sensor in de radiator
maar bij de termostaat huis wel
dus die sensor heb ik vervangen door een nieuwe van de renault garage gekocht 50 euro
er in gedaan en nog niets hij doet het dus nog niet
als ik de koel ven rechtstreeks door verbind naar de accu dan doet hij het dus wel
maar er werd iets gezecht over een relees of zo iets
zelf kan ik me de termostaat in denken dat die stuk is en open blijft staan maar dat moet toch niets uitmaken of wel
maar bij de termostaat huis wel
dus die sensor heb ik vervangen door een nieuwe van de renault garage gekocht 50 euro
er in gedaan en nog niets hij doet het dus nog niet
als ik de koel ven rechtstreeks door verbind naar de accu dan doet hij het dus wel
maar er werd iets gezecht over een relees of zo iets
zelf kan ik me de termostaat in denken dat die stuk is en open blijft staan maar dat moet toch niets uitmaken of wel
zo als ik het net weer heb bekeken is de termostaat stuk hij gaad niet open wand het potje vloeistof loop vol als de tempratuur te hoog word en dan over kookt als de termostaat open gaad loopt het potje niet over maar loots hij het water toch naar de koeler
het maar even een iedee
het maar even een iedee
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nou dan vervang je die ff.
zou goed kunnen. je kunt toch zo aan je radiateur voelen of die overal heet is?
zou goed kunnen. je kunt toch zo aan je radiateur voelen of die overal heet is?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Er meot een sensor op je radiator zitten voor de bediening van je fan.
[img]http://www.rielity.org/files/rad.jpg[/img]
Nou koop je een gewone tempsensor bij renault die niet stuk is en waar je dus niks aan hebt.
Het heet trouwens een 'thermoswitch' of 'thermocontact' en niet 'temperatuursensor', dat zijn 2 verschillende dingen.
[img]http://www.rielity.org/files/rad.jpg[/img]
Nou koop je een gewone tempsensor bij renault die niet stuk is en waar je dus niks aan hebt.
Het heet trouwens een 'thermoswitch' of 'thermocontact' en niet 'temperatuursensor', dat zijn 2 verschillende dingen.
daar zit hij dus niet
ik ben al bij de garage geweest en een nieuwe sensor gehaald die zit dus naast de termostaat huis
en heb net een nieuwe temostaat er in gezet + termostaat huis
en nog niets zij zijden dat er iets in de bedrading moet zijn
dus nu op zoek naar een schema daar van maar hoe kom je er aan ????
kan iemand hier er mee helpen
plaats t maar hier of mail je me maar
naar scheltehofman@hotmail.com
ik ben al bij de garage geweest en een nieuwe sensor gehaald die zit dus naast de termostaat huis
en heb net een nieuwe temostaat er in gezet + termostaat huis
en nog niets zij zijden dat er iets in de bedrading moet zijn
dus nu op zoek naar een schema daar van maar hoe kom je er aan ????
kan iemand hier er mee helpen
plaats t maar hier of mail je me maar
naar scheltehofman@hotmail.com
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dan heb je waarschijnlijk de eerste Kangoo die geen thermocontact heeft in de radiateur, goed zoeken.. dat ding zit er echt wel
nee echt niet die zit er niet in
maar ik heb via via een bedradimngs schema gevonden
en die schema klopt volgens type en bouwjaar
denk dat de kangoo bedoelt was voor de duitse markt en door te kort aan vooraad wat naar nederland zijn gebracht
dit komt vaker voor ook bij twingo,s is bij de duitse auto,s vaar net iets anders
maar morgen even de stroom draaden even door meten en nieuwe aanlegen en als dat niet werkt een nieuwe computer er in maar ik weet aleen niet of ik m dan op nieuw moet progameren
weet ienand dat
dus nu even weten als ik er een andere computer er in zet dat hij dan ook op nieuw geprogameerd moet worden
ik denk dat het een gebruikte computer word maar dan als nog de vraag
dus hoop even dat iemand het kan vertellen
het was even kijken en zoeken naar de sensor maar ik heb m wel gevonden en die zit dus echt 3 cm naast de termostaat en hij is 3 polig
ik heb geprobeerd om een print screen te maken van de schema maar dat wilde niet hoop dat het morgen gaad lukken
maar ik heb via via een bedradimngs schema gevonden
en die schema klopt volgens type en bouwjaar
denk dat de kangoo bedoelt was voor de duitse markt en door te kort aan vooraad wat naar nederland zijn gebracht
dit komt vaker voor ook bij twingo,s is bij de duitse auto,s vaar net iets anders
maar morgen even de stroom draaden even door meten en nieuwe aanlegen en als dat niet werkt een nieuwe computer er in maar ik weet aleen niet of ik m dan op nieuw moet progameren
weet ienand dat
dus nu even weten als ik er een andere computer er in zet dat hij dan ook op nieuw geprogameerd moet worden
ik denk dat het een gebruikte computer word maar dan als nog de vraag
dus hoop even dat iemand het kan vertellen
het was even kijken en zoeken naar de sensor maar ik heb m wel gevonden en die zit dus echt 3 cm naast de termostaat en hij is 3 polig
ik heb geprobeerd om een print screen te maken van de schema maar dat wilde niet hoop dat het morgen gaad lukken
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Wat is het nou? En een computer vervangen omdat je fan niet aanslaat? Lijkt me nogal overdreven.schelte schreef:nee echt niet die zit er niet in
het was even kijken en zoeken naar de sensor maar ik heb m wel gevonden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik heb m gevonden maar zit dus niet in de radiator maar bij de termostaat
en de computer stuurt de aanjager zo als ik het op de schema kan zien
loopt de bedrading en die van de sensor en de koel fan naar de computer
wat i kzo even ga dien is de draden van naar de computer op nieuw vervangen en als dat niet werkt zit er dus een storing in de computer
en die kost gebruit minder dan dat de kosten zijn bij de garage de stornig op nieuw progameren
ik heb via een monteur die bij garage werkt in hun data pc in gelocht
en die schema kan je niet uit printen of printscreen doen dus balen anders had ik m wel geplaats
en de computer stuurt de aanjager zo als ik het op de schema kan zien
loopt de bedrading en die van de sensor en de koel fan naar de computer
wat i kzo even ga dien is de draden van naar de computer op nieuw vervangen en als dat niet werkt zit er dus een storing in de computer
en die kost gebruit minder dan dat de kosten zijn bij de garage de stornig op nieuw progameren
ik heb via een monteur die bij garage werkt in hun data pc in gelocht
en die schema kan je niet uit printen of printscreen doen dus balen anders had ik m wel geplaats
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dus die sensor die je nu ineens gevonden hebt is een andere als je al vervangen hebt???
TEST die sensor dan eens ipv komputers en kabelbomen te vervangen. De computer stuurt die fan niet aan, dat doet een sensor.
TEST die sensor dan eens ipv komputers en kabelbomen te vervangen. De computer stuurt die fan niet aan, dat doet een sensor.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom schreef:Dus die sensor die je nu ineens gevonden hebt is een andere als je al vervangen hebt???
TEST die sensor dan eens ipv komputers en kabelbomen te vervangen. De computer stuurt die fan niet aan, dat doet een sensor.
ik heb de kabel boom nagekeken geen storing sensor door gemeten geen storing
nu denk ik dat er niet goed ondlucht is en er moet als het goed is 2 ondluchting punten zijn 1 op de ruberslang en de 2de kan ik dus niet vinden ienand een iedee
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
moderne auto's ontluchten zich veelal vanzelf. Eventueel even warm laten draaien zonder dop op het expansievat. En zit er geen ontluchtingspunt aan de bovenkant van de radiateur?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
nee die zit er ook nietTom schreef:moderne auto's ontluchten zich veelal vanzelf. Eventueel even warm laten draaien zonder dop op het expansievat. En zit er geen ontluchtingspunt aan de bovenkant van de radiateur?
maar volgende week heb ik n afspraak met een bedrijf dat storingen op spoort die andere of garages niet kunnen vinden deze tip kreeg ik van een garage eigenaar en het bedrijf waar ik dus heen ga schijnt top te zijn
de naam ben ik even kweit maar hij zit in lichtenvoorde
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nou vooral doen, 90% van de reacties die je hier krijgt doe je niets mee.
storing oplossen als in computer uitlezen? dat ding doet niets met je fan regeling dus dat heeft echt geen zin.
lus de stekker op je thermocontact nu is door, doet dan je fan het wel? is al MEERDERE keren aan je gevraagd en heb nog niet als antwoord gelezen dat je dat hebt gedaan..
storing oplossen als in computer uitlezen? dat ding doet niets met je fan regeling dus dat heeft echt geen zin.
lus de stekker op je thermocontact nu is door, doet dan je fan het wel? is al MEERDERE keren aan je gevraagd en heb nog niet als antwoord gelezen dat je dat hebt gedaan..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
schelte schreef: en om er mee naar de garage te gaan heb ik nu even geen geld voor
schelte schreef:
maar volgende week heb ik n afspraak met een bedrijf dat storingen op spoort die andere of garages niet kunnen vinden deze tip kreeg ik van een garage eigenaar en het bedrijf waar ik dus heen ga schijnt top te zijn
de naam ben ik even kweit maar hij zit in lichtenvoorde
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Roy schreef:schelte schreef: en om er mee naar de garage te gaan heb ik nu even geen geld voorschelte schreef:
maar volgende week heb ik n afspraak met een bedrijf dat storingen op spoort die andere of garages niet kunnen vinden deze tip kreeg ik van een garage eigenaar en het bedrijf waar ik dus heen ga schijnt top te zijn
de naam ben ik even kweit maar hij zit in lichtenvoorde
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Martijn Kool schreef:nou vooral doen, 90% van de reacties die je hier krijgt doe je niets mee.
storing oplossen als in computer uitlezen? dat ding doet niets met je fan regeling dus dat heeft echt geen zin.
lus de stekker op je thermocontact nu is door, doet dan je fan het wel? is al MEERDERE keren aan je gevraagd en heb nog niet als antwoord gelezen dat je dat hebt gedaan..
ik heb er een bedradings schema er bij gehad en de draaden van de sensor lopen naar de comp en de draaden van de fan lopen ook naar de comp
en draaden van de sensor door lussen ja makerlijker gezecht dan gedaan welke van de 3 draaden moet ik hebben
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hmm naar mijn weten zitten er maar 2 aansluitingen op een thermocontact..
heb nog nooit anders gezien in elk geval.
heb nog nooit anders gezien in elk geval.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Hoe ziet je thermocontact eruit?
Zo:
[img]http://www.piecesauto-tuning.com/boutiq ... 06-110.jpg[/img]
Of zo:
Zo:
[img]http://www.piecesauto-tuning.com/boutiq ... 06-110.jpg[/img]
Of zo:
5 GT Turbo '88 GT5
geen val de 2Roy schreef:Hoe ziet je thermocontact eruit?
Zo:
[img]http://www.piecesauto-tuning.com/boutiq ... 06-110.jpg[/img]
Of zo:
die jij op de foto hebt zijn voor in de radiator maar die zit er bij mij niet in
en je hebt er nog een met 2 kabels en die moet ook bij de termo huis in geschroeft worden en die is het ook niet
ik zal wel even een foto proberen te maken
[img]http://i25.tinypic.com/15hk6z8.jpg[/img]
kijk daar is hij bij de termostaat huis de termostaat zit agter het zwarte kapje waar de slangen heen lopen
ik zal zo nog even een foto er bij doen van de radiator
kijk daar is hij bij de termostaat huis de termostaat zit agter het zwarte kapje waar de slangen heen lopen
ik zal zo nog even een foto er bij doen van de radiator
[img]http://i29.tinypic.com/2vmgiah.jpg[/img]
kijk deze radiator zit er in de ophang punten staan dus niet zo als eerder op de foto maar wijzen naa de zij
en nog maals er zit geen termosensor in de radiator
zo als je ziet op de eerdere foto van de termosensor zitten er 3 draden aan
en aande aanjager zitten er 2 zwart dat is de min en berge buin achtig is plus die draden lopen dus niet door naar de temprateur sensor
draden van de sensor 2 daarvan lopen daar de computer en de 3de naar de tempratuur meter in de auto als ik het goed heb
kijk deze radiator zit er in de ophang punten staan dus niet zo als eerder op de foto maar wijzen naa de zij
en nog maals er zit geen termosensor in de radiator
zo als je ziet op de eerdere foto van de termosensor zitten er 3 draden aan
en aande aanjager zitten er 2 zwart dat is de min en berge buin achtig is plus die draden lopen dus niet door naar de temprateur sensor
draden van de sensor 2 daarvan lopen daar de computer en de 3de naar de tempratuur meter in de auto als ik het goed heb
Heb je ook een foto van de linkerkant van de radiateur? Want daar zit het thermocontact...
Die foto waar je vinger opstaat is niet het thermocontact maar de sensor voor de temperatuurmeter in je dash.
Die foto waar je vinger opstaat is niet het thermocontact maar de sensor voor de temperatuurmeter in je dash.
5 GT Turbo '88 GT5
waarschijnlijk is een het een 3 in 1 sensor. voor de interieur meter, voor de stationair instelling en voor de radiator. dat is dan een thermo schakelaar. die maakt een verbinding via de massa dan denk ik dus 1 voor 1 even de 3 draden met massa verbinden. als de van niet gaat draaien dan moet het wat anders zijn..
kun je een schema op internet posten van die kabelboom? ik kan die wel voor je lezen dan.
kun je een schema op internet posten van die kabelboom? ik kan die wel voor je lezen dan.
ik kan de schema niet posten dat ging via een inlog data base via de garage waar mijn buurman werktAbel schreef:waarschijnlijk is een het een 3 in 1 sensor. voor de interieur meter, voor de stationair instelling en voor de radiator. dat is dan een thermo schakelaar. die maakt een verbinding via de massa dan denk ik dus 1 voor 1 even de 3 draden met massa verbinden. als de van niet gaat draaien dan moet het wat anders zijn..
kun je een schema op internet posten van die kabelboom? ik kan die wel voor je lezen dan.
maar ook aan de linkerkand zit in de radiator geen sensor de plek waar hij normaal hoord te zitten is er gewoon niet en als de masa niet goed zouw zijn dan zouw de fan ook niet aan gaan als ik de aleen de plus van de fan door schakel naar de acu wat ik nu dus tijderlijk heb hof is de massa van de sensor apart
en op de tekening gingen de 2 bovenste draaden van de sensor naar de coputer rechtstreeks
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Heb even in autodata gekeken voor je. Als je een E7J 780 motor hebt dan kan ik idd geen schak. vinden als puls voor aanslaan van de fan. wel een temp sensor die enerzijds een roze draad heeft (aan de b1 aansluiting) en een wit bruine aan de b2 aansluiting die naar pootje/aansluiting 15 loopt van de motorregelunit. Er is ook nog een relais van de aanjagermotor (k12) waarvan een oranje draad loopt naar pootje/aansluiting 14 van de motorregelunit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams