ACT: Renault 21 Turbo/Quadra

Post hier al je vragen over de Renault 21

Postby -jo- » Wed 13 Jan 2010 16:32

ph1/2/3 ?

verdeelkap of bobines ?
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Rob21TQ » Wed 13 Jan 2010 17:07

fase 2 (quadra) verdeelkap
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby -jo- » Wed 13 Jan 2010 17:09

jups, ligt nog in de stapel.
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Rob21TQ » Wed 13 Jan 2010 17:10

goede gebruikte of nieuw? en wa kost ie?
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby -jo- » Wed 13 Jan 2010 17:15

used, wel goede conditie.

Nieuw is nog aan te komen, maar zoals gewoonlijk $$$$$
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby huub » Fri 15 Jan 2010 15:24

Gaat zoiets werken op mijn renault 21 turbo blok?
ik kan nergens de specs van de originele turbo vinden...

http://cgi.ebay.de/Turbolader-WT3-T4-A- ... 35a64e4ff1
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Postby -jo- » Fri 15 Jan 2010 15:53

jouw std heeft een .48turbine en 50 trim.

Huub...weet je zeker dat je dit aan een standaard motor wil hangen ?
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby huub » Fri 15 Jan 2010 16:53

-jo- wrote:jouw std heeft een .48turbine en 50 trim.

Huub...weet je zeker dat je dit aan een standaard motor wil hangen ?




Hi Jo,

eh ,zeker? nee , daarom vraag ik het even.
de huidige turbo heeft radiaal een heel klein beetje speling , en voor dit soort bedragen kun je maar vast een nieuwe hebben liggen .
maar dan moet hij wel een beetje passen.

Bij deze is zowel de turbine groter, als de a/r groter.
als ik het goed begrijp gaat dat een hogere (eind) druk opleveren , ten koste van het opspoelgedrag onderin.

Ik weet niet of ik daar echt op zit te wachten.
Maar ik begrijp van jouw reactie dat er meer redenen zijn waarom ik deze beter niet kan nemen?
Last edited by huub on Fri 15 Jan 2010 16:55, edited 1 time in total.
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Postby tutuur » Fri 15 Jan 2010 16:55

is dit de eerste keer dat je gevoeld hebt? het is namelijk normaal dat een turbo radiaal een beetje speling heeft (Y)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14271
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby huub » Fri 15 Jan 2010 17:02

tutuur wrote:is dit de eerste keer dat je gevoeld hebt? het is namelijk normaal dat een turbo radiaal een beetje speling heeft (Y)


Ik heb wel vaker een turbo in mijn vingers gehad, deze heeft speling meer dan ik gewend ben.
Nu moet ik zeggen dat zo op het gevoel de speling de laatste 30.000 km niet meer is geworden , en dat ik nog geen oliespoor achter de auto trek, maar je zult maar vast voorbereid zijn op het onvermijdelijke.
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Postby -jo- » Fri 15 Jan 2010 17:52

huub wrote:Bij deze is zowel de turbine groter, als de a/r groter.
als ik het goed begrijp gaat dat een hogere (eind) druk opleveren , ten koste van het opspoelgedrag onderin.

Ik weet niet of ik daar echt op zit te wachten.
Maar ik begrijp van jouw reactie dat er meer redenen zijn waarom ik deze beter niet kan nemen?


dat heb je helemaal juist, het is zelfs beter te verwoorden:

Gas onderin, wachten...wachten...wachten...daar komt 4000rpm,wachten, daar komt 4500 rpm....SCHOP...en afgelopen bij 5500 rpm met de std nokkenas. Het formaat van deze blazer stemt ongeveer overéén met het type dat aan mijn motor hangt.
Deze turbo is voor jou absolute overkill, tenzij je alles aanpast. Op een std motor gaat dit echt niet werken.

Ik raad deze turbo ook volledig af. Bedenk dat een dergelijke turbo van een gekende fabrikant tussen de 1200 en 2000 hangt. Ik weet niet wat je verwacht voor 299 maar op 21turbo.fr en 21beyond staan enkele topics van mensen die deze turbo's aangekocht hebben, alsook de gt serie kopies (made in china). De stukken gaan zo mee de motor in en het feestje is over. Blok weggooien.

Als het een vervanger of lichte upgrade moet worden voor je huidige set up zou ik persoonlijk gaan voor een T3super60 of een cossieturbo (siera). Beiden behouden de .48 turbine maar met een grotere trim.
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby huub » Sat 16 Jan 2010 17:22


Gas onderin, wachten...wachten...wachten...daar komt 4000rpm,wachten, daar komt 4500 rpm....SCHOP...en afgelopen bij 5500 rpm met de std nokkenas. Het formaat van deze blazer stemt ongeveer overéén met het type dat aan mijn motor hangt.
Deze turbo is voor jou absolute overkill, tenzij je alles aanpast. Op een std motor gaat dit echt niet werken.

Ik raad deze turbo ook volledig af. Bedenk dat een dergelijke turbo van een gekende fabrikant tussen de 1200 en 2000 hangt. Ik weet niet wat je verwacht voor 299 maar op 21turbo.fr en 21beyond staan enkele topics van mensen die deze turbo's aangekocht hebben, alsook de gt serie kopies (made in china). De stukken gaan zo mee de motor in en het feestje is over. Blok weggooien.




Hi Jo,

okee, dat is helemaal duidelijk.
ik heb met de huidige turbo lag al voldoende moeite, achterwielaandrijving en turbo lag is geen echt leuke combinatie.
Dus nog meer turbo lag gaan we niet doen.

Dan maar op mijn gemak rondkijken naar een iets beter passende vervanging, gelukkig heb ik geen haast.
en nu weet ik ook wat ik zoek , dat is ook wat prettiger zoeken.

tja , wat betreft prijzen is het nooit helemaal te volgen , dezelfde intercooler heb ik ondertussen op drie plekken gezien, met een ruime factor drie prijsverschil.
maar een lekkende intercooler is wat minder schadelijk voor je blok als een ontploffende turbo, dat wel.

bedankt voor de info,
hubert
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Postby Rob21TQ » Sat 30 Jan 2010 13:14

Maakt het wat uit als ik voor de 21 turbo b.v. onderdelen origineel bij renault haal of gewoon bij de automaterialen zaak?

Dan heb ik het over: kopbouten, pakkingen voor het blok enz.

Zit hier veel verschil in kwaliteit? Of is het alleen maar de prijs die meestal bij de automaterialen zaak beter is?
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby Tom » Sat 30 Jan 2010 15:47

Dit soort dingen zou ik denk ik bij het revisiebedrijf halen. Die weten vaak exact wat je nodig hebt en leveren over het algemeen goed spul.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby -jo- » Sat 30 Jan 2010 17:12

Laat je niks wijs maken. In een renaultdoos zit evengoed een victor reinz of goetze pakking en de riemen zijn allemaal gates of dayco.

Het grote verschil bij renault ? Héél dure dozen.
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Rob21TQ » Sat 30 Jan 2010 18:20

Ja dat dacht ik ook zoiets, zal wel aan die dure verpakkingen liggen. Dan gewoon fijn bij de automaterialen zaak halen.

Jo, ga je binnenkort trouwens die dutice liners testen?
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby -jo- » Sat 30 Jan 2010 18:50

jups, heb eergisteren de zuigerveren binnen gekregen. Blok staat nu in de bok om op te bouwen. Van zodra ik daadwerkelijk in elkaar begin te zetten komt er wel een topic "overseas" :wink:
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Rob21TQ » Sat 30 Jan 2010 18:54

Nice, ben benieuwd

Heeft die quadra van jacco geen ductile? Heeft die custom made stalen bussen
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby -jo- » Sat 30 Jan 2010 19:01

Blok van Jacco is opgebouwd met custom stalen bussen type europacup. Bijhorende kop, aangepaste klepzetels/kleppen, cup nokkenas en Arias zuigers. Binnenkort gaat ie voor de custom map.
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Rob21TQ » Sat 30 Jan 2010 19:36

aahzo, ben wel benieuwd over die ductile bussen.

Heb mijn blok nu ook compleet uit elkaar liggen alles wordt gereinigd en weer nieuw opgebouwd, was aan het denken om tegen die tijd ook die ductile in te steken, als ze goed bevallen.

Niet dat ik zo veel vermogen ga draaien, maar ze zullen qua prijs en sterkte wel een stuk aangenamer zijn dan de originele gietijzer.

Die bussen die uit mijn blok komen hebben ook hele kleine beginnende scheurtjes. (N)
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby Menno » Sat 30 Jan 2010 19:39

Ik heb nog een setje nodulair gietijzer bussen, en JE zuigers voor een 2.2 conversie. Any-one?
Menno
 
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Postby -jo- » Sat 30 Jan 2010 19:46

ja ik, heb trouwens nog zo een compleet blok bij B. Huyser staan.
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Rob21TQ » Sat 30 Jan 2010 19:47

hoe gaat het daar nog mee
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby -jo- » Sat 30 Jan 2010 19:48

stof te vangen... :lol:
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Martijn » Sat 30 Jan 2010 19:50

Menno wrote:Ik heb nog een setje nodulair gietijzer bussen, en JE zuigers voor een 2.2 conversie. Any-one?

8) Ik wil ze donderdag wel ff bewonderen...
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
User avatar
Martijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8103
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Zwinderen

Postby Menno » Sat 30 Jan 2010 23:40

Martijn wrote:
Menno wrote:Ik heb nog een setje nodulair gietijzer bussen, en JE zuigers voor een 2.2 conversie. Any-one?

8) Ik wil ze donderdag wel ff bewonderen...

strik d'r om? :)
Menno
 
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Postby Rob21TQ » Fri 2 Apr 2010 12:46

Kan iemand misschien ff een plaatje schieten van de linker achterwielkuip (binnen zijde) van zijn renault 21 turbo?

Hier foto als voorbeeld, moet even weten hoe het rood gemarkeerde deel behoord te zitten.

Dus het gaat hoe het linkse deel (binneste wielkuip) tegenover het rechtse deel (buitenste wielkuip) hoort te zitten.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Image

Image
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby Rob21TQ » Sun 4 Apr 2010 14:59

Is er dan niemand met een 21 die ff een foto voor mij kan maken van de binnenzijde achterwielkuip links? mmm jammer dan.
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby Martijn » Sun 4 Apr 2010 20:41

Met alle plezier, alleen is het bij mij niet meer origineel. 21TOC? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
User avatar
Martijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8103
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Zwinderen

Postby -jo- » Sun 4 Apr 2010 21:08

-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby -jo- » Sun 4 Apr 2010 21:11

-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Rob21TQ » Mon 5 Apr 2010 11:56

Bedankt jongens, jo het staat er net ff niet duidelijk op bij die nieuwe casco van jou. Ik duik aanstaande zondag wel f bij iemand onder zijn 21 :smile:

Ik ben nu bij de achtersubframe bevestigingen bezig, man daar zit me een partij roest :(
Maar het komt allemaal wel goed 8)
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby Merijn » Tue 25 May 2010 15:06

Ik wil mijn 21 aan de achterkant verhogen (terug naar origineel). Nu zit daar ook gewoon een torsie as onder, maar dat is toch net effe anders dan een 5je. Er zitten veren onder, die er bij een 5 niet zitten.

Kan iemand me vertellen of het verstellen van de torsie gewoon hetzelfde is, of moet ik ergens rekening mee houden?
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31470
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby -jo- » Tue 25 May 2010 21:46

identiek ! Tis eigenlijk hetzelfde als een 5 alleen zitten er "hulpveren" op.
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Merijn » Wed 26 May 2010 6:34

Dus die veren hoeven er verder niet af of zo? Gewoon loshalen die zooi? :)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31470
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Return to Renault 21



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group