Alle trekhaken van de 3/5 deurs met vast dak en de Chamade passen. Ik heb zelf een R19 cabrio ph1 en gebruik ook een trekhaak van een Chamade ph1. Ik heb de boel iets aangepast omdat ik geen deel uit mijn bumper wilde zagen. Het chassis v/d chamade is iets langer maar dat komt goed. De 2 losse beugels hebben elk 2 gaten een voor het korte chassis 3/5 deurs en cabrio en de andere voor lange chassis de Chamade. Zie pijltjes bij F op de tekening. (Zelf heb ik wat weggeslepen bij de trekhaak zodat ik bij de 19 16V ph1 net onder de bumber door kan. Ik rijd meestal zonder die knobbel.) Overigens is een trekhaak ook super handig om je auto even mee op te krikken. Je heb een stevig stuk staal i.p.v. de kwestbare dorpel.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... oimoer.jpg[/img]
ACT: Renault 19
uit harde ervaring weet ik dat dit niet klopt jacques, dit hangt van het model trekhaak af (het merk dus) zo eentje als jij toont in de tekening ziet er idd wel passend uit voor alle 19's, maar er zijn er ook die maar 1 gat hebben op plaats "F" en die zijn dan enkel voor chamade, of enkel voor 3/5 deurs, welke dan precies op de cabrio past weet ik niet, ik had er dus eerst eentje gescoord, volledig afgeschuurd en geverfd met hamerite, wat bleek, was er eentje voor de chamade en die achterste gaten kwamen dus niet overeen dus moest ik een andere gaan halen, gelukkig kon ik em gewoon inwisselen op de sloop
http://link.marktplaats.nl/344849223
deze lijkt meerdere gaten te hebben achteraan
in elk geval, goed opletten dus ivm die achterste gaten
http://link.marktplaats.nl/344849223
deze lijkt meerdere gaten te hebben achteraan
in elk geval, goed opletten dus ivm die achterste gaten
Ik heb toen gekeken naar Brink en naar Bosal. Die waren geschikt voor alle types. Wat zeker past is van de 3/5 deurs met vast dak. De Chamade heeft langere chassisbalken achter. Er zijn er genoeg. Voor 30 euro heb je een compleet gebruikt setje. bv bij http://www.gebr-opdam.nl en dan zitten de kleine onderdeeltjes er nog in een zakje bij.
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
morgen haal ik een complete trekhaak op (thanks Riel en Hessel).
Hopelijk is het een beertje weer morgen zodat ik hem er gelijk onder kan leggen. Nog tips en truuks ?
Hopelijk is het een beertje weer morgen zodat ik hem er gelijk onder kan leggen. Nog tips en truuks ?
Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
Even lunchen en dan ga ik er aan beginnen.
Kan ik het beste de achterbumper loshalen ?
Zo ja, waar zitten deze bevestigingspunten ?
En heeft er iemand toevallig een kleurenschema van de bedrading ?
Kan ik het beste de achterbumper loshalen ?
Zo ja, waar zitten deze bevestigingspunten ?
En heeft er iemand toevallig een kleurenschema van de bedrading ?
Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
Kwam je ermee uit?
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
hoe bedoel je ?Riël schreef:Kwam je ermee uit?
Ik ga er nu pas aan beginnen he.
Ik heb hem net bij de loods van Hessel opgehaald.
Via google al een mooi schema gevonden dus moet goedkomen..
Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
Je hoeft de achterbumber er niet af te halen. Reservewiel verwijderen, kooimoeren erin (zie waar ik een wolk om heb gezet.) en de boel vastschroeven 4 x M8 achter en 2xM10 voor. Ik was de kooimoeren kwijt en heb de bumper gedemonteerd en gewoon carroserieringen gebruikt en M8 moeren.
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
zaten bij mij helaas ook geen kooimoeren bij.
Morgen even kijken of ik deze ergens kan kopen en anders moet de bumper eraf..
Morgen even kijken of ik deze ergens kan kopen en anders moet de bumper eraf..
Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
Mooie 19 cabrio, alleen jammer van die trekhaak die zou ik eraf halen
Is er nog iemand die een leuk "project" zoekt voor het voorjaar...?
R 19 1.8 Cabrio
Bouwjaar 1995
Rood met.
Grijs Leder
GEEN APK
http://link.marktplaats.nl/674464707
Tegen elk aannemelijk bod mag ie weg...
Stuur maar een PM bij interesse, en uiteraard geld voor de RTC een speciaal prijsje
R 19 1.8 Cabrio
Bouwjaar 1995
Rood met.
Grijs Leder
GEEN APK
http://link.marktplaats.nl/674464707
Tegen elk aannemelijk bod mag ie weg...
Stuur maar een PM bij interesse, en uiteraard geld voor de RTC een speciaal prijsje
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36
Een setje 15 inch velgen, 7J, ET35, 195/50 past toch zonder problemen onder een 19 he?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
zou moeten passen.lekkerebert schreef:Een setje 15 inch velgen, 7J, ET35, 195/50 past toch zonder problemen onder een 19 he?
let wel even op de naafdiameter en steekmaat. naaf 60,1 en steekmaat 4x100.
moet dan goed gaan.
Project: GTT Blue Sport
MOD
Velg vraag even samengevoegd met dit draadje.-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36
Is t dan zo erg dat een nieuw topic in het R19 hoofdstuk wordt geopend?
Ik zal centreerringen nodig hebben, want de naaf van de velgen die ik ga ophalen is 70,1, verder zou t zonder problemen moeten passen.
Daarmee rij ik deze zomer op BBS-velgen in 15 inch, en mijn eigen originele Renault-velgen gaan eronder uit, de banden gaan eraf, en dan kan ik op mn gemak de velgen reviseren of laten zandstralen en zelf opnieuw spuiten.
Laten poedercoaten is nog een derde optie, wel wat duurder maar dan zit ik ook de komende 10 jaar gewoon goed. De Cabrio rijdt hooguit 3000 km/jaar.
Ik zal centreerringen nodig hebben, want de naaf van de velgen die ik ga ophalen is 70,1, verder zou t zonder problemen moeten passen.
Daarmee rij ik deze zomer op BBS-velgen in 15 inch, en mijn eigen originele Renault-velgen gaan eronder uit, de banden gaan eraf, en dan kan ik op mn gemak de velgen reviseren of laten zandstralen en zelf opnieuw spuiten.
Laten poedercoaten is nog een derde optie, wel wat duurder maar dan zit ik ook de komende 10 jaar gewoon goed. De Cabrio rijdt hooguit 3000 km/jaar.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Geen probleem, heb er 7,5J 195/50/15 onder liggen (ET36) met verlaging.