Unieke kans om op afgesloten baan te rijden

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Om te beginnen: :banaan: :mrgreen:
Georganisserd door DF (Y)

Op vrijdag 12 november organiseren we onze eerste circuitdag op de legendarische Nordschleife van de Nürburgring. Voor de goede orde, het circuit zal deze dag dus afgesloten zijn voor het overige (Touristenfahrten) publiek en het rechte stuk bij Döttinger Höhe is gewoon volgas rechtdoor zonder poortjes.
De voordelen t.o.v. Touristenfahrten:
- Geen motoren die in de weg rijden;
- Geen touringcars met dagjesmensen op het circuit;
- Volgas rechtdoor op Döttinger Höhe (stoer!);
- Meerijden met raceauto's of auto's zonder apk toegestaan;
- Goedkoper dan Touristenfahrten;
- Rijden op slicks of semi-slicks toegestaan!

Ik neem aan dat bijna iedereen hier de Nürburgring wel kent, maar mocht iemand denken 'waar heeft-ie het over?' hieronder een filmpje van een rondje Ring. Vanwege de nodige nationalistische gevoelens pakken we een filmpje van Tom Coronel in een Viper ACR; iedereen die dit op onze dag sneller kan krijgt zijn inschrijfgeld terug. :P



In de belangrijkste bochten staan marshalls met vlaggen en er rijden drie veiligheidswagens continue rondjes om eventueel gestrande mensen met pech af te slepen.
We rijden deze dag van 09:00 - 11:00 in groepjes van 5 - 8 auto's pacecar rondjes achter instructeurs die op een redelijk tempo de lijnen aan zullen geven en van 11:00 - 17:00 is het vrij rijden volgens het open pitlane principe.
Deelname aan de pacecar laps kost €100 en aan het vrijrijden van 11:00 - 17:00 kost €350.
Op zaterdag 13 en zondag 14 november zijn er Touristenfahrten, dus deze dag kan ideaal uitgebreid worden tot een geweldig mooi Ring-weekend.
Mocht het circuit de 12e niet berijdbaar zijn vanwege sneeuw of ijs, dan wordt de dag geannuleerd en krijgt iedereen zijn geld terug.

Wil je aan deze dag deelnemen, dan kun je dat in dit topic melden en komt je naam hieronder op de lijst te staan:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag! :beer:
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op ma 12 jul 2010 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

zo en nou niet zeiken, dit is echt goedkoop en allemaal tijd zat om de auto in orde te maken :lol: :smile: :smile:

Ik denk dat ik er bij ben met de Seat :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Luco/Alpine-racer schreef:zo en nou niet zeiken, dit is echt goedkoop en allemaal tijd zat om de auto in orde te maken :lol: :smile: :smile:

Ik denk dat ik er bij ben met de Seat :p :p
Die seat van je stuitert gelijk de baan af en je toerenbegrenzer maakt overuren denk ik :P
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ik kan alleen niet terug lezen wie dit nu organiseert?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven(stk) schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:zo en nou niet zeiken, dit is echt goedkoop en allemaal tijd zat om de auto in orde te maken :lol: :smile: :smile:

Ik denk dat ik er bij ben met de Seat :p :p
Die seat van je stuitert gelijk de baan af en je toerenbegrenzer maakt overuren denk ik :P
Denk het niet, wat softer en ik heb de lange bak nog he, heb nog nooit zijn top gehaald, bij 6800 toeren moet die ongeveer 260 halen
en ik kan tot 7300 :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

AnthonyR schreef:Ik kan alleen niet terug lezen wie dit nu organiseert?
aangepast (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Grote kans dat ik hier aanwezig ben :)

Altijd goed geregeld bij Driving-Fun.com (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

** ff doorsleutelen ** :beer:
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dit is wel erg cool dat ze dit kunnen organiseren (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Red ik nooit (N) :@
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

F*
Kon echt wel mee met de 5.
Maar ik zit dan in Mexico ... :gitar:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Betalen per auto of per persoon? Kortom: is een auto delen mogelijk?
En waar de baan op?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Auto delen zal vast kunnen en ik denk gewoon bij de ingang de baan op :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Het is echt geen geld in verhouding tot de tourfahrten (L)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou geef ik geen 400 euro uit op een tourfahrt :p

Maarja als je de rondjes op telt kom je er wel :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:Nou geef ik geen 400 euro uit op een tourfahrt :p

Maarja als je de rondjes op telt kom je er wel :)
Appels met peren, nu zullen er veel minder mensen op de baan zijn en is dus exclusief voor de inschrijvers.
Met toeristenfahrt kan je ook niet doorrijden op het rechte stuk he.
Beetje krom vergelijk, dit is echt geen geld voor het afgesloten rijden op de ring.

En als je een beetje kan sturen kan je je inschrijfgeld terugverdienen :smile: :smile: :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ga je met de seat Luco?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Als het enigzins mogelijk is, ja met de Seat, dit is een unieke kans om op slicks en met een racewagen over de nordschleife te jekkeren :grin: :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Even de negatieveling uithangen :smile:

Tijdens TF koop je voor 390 een 25 ronden kaart. Je moet dus wel aardig wat rondes rijden wil dit rendabel zijn. En aangezien de gemiddelde sloopbak van hier tijdens een RTC ringweekend al half uit elkaar ligt is het wel een redelijk risico. Sta je hier stil na 10 ronden is het gewoon over de met de pret. Tijdens TF kun je je overigen rondes gewoon een andere dag maken. En hoe zit het met de verzekering luco?

Anderzijds wel een enorm mooi initiatief (Y) . Al vraag ik me wel af of de data slim gekozen is. De kans op nat is dan namelijk wel zeer groot denk ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nogmaals, appels met peren verhaal.

Tijdens toeristenfahrt rijd er van alles rond en kan het heel druk zijn, nu is het exclusief afgehuurd.
Is dus NIET te vergelijken.
Ja pech kan je altijd hebben, moet je zorgen dat de auto zo goed mogelijk in orde is.
Hoe het met de verzekering zit weet ik niet, zal ik navragen.

Ik snap dat nooit, iedereen hier wil circuitrijden, dan is er een keer wat en men ziet alleen maar beren en de negatieve kant.
Is denk ik de laatste keer dat ik zoiets hier neerzet (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik vind het een mooi initiatief luco. ikzelf ga niet mee, vind het gewoon te duur(nouja, vooral mijn wederhelft denk ik :P )

ben wel van plan om in oktober mee te gaan naar dat belgische circuit, dat lijkt me wel erg gaaf en de prijs past me beter :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Luco, overdrijven is ook een vak, 1 iemand plaatst hier een negatief bericht en iedereen ziet hier gelijk beren? :p

Het is dat ik ga trouwen dit jaar anders had ik me samen met een vriend van me ingeschreven.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Luco: Zoals ik al poste zei ik ook dat ik het een enorm mooi initiatief vind. Maar ik zet er inderdaad een vergelijking met TF bij. Mijn ervaringen met TF (en dat zijn er meer dan jij volgens mij) is dat het op de baan meestal erg mee valt met de drukte en dat je toch best lekker en op tempo je rondes kunt draaien. Nu zegt ik ook niet dat deze prijs te hoog is of iets dergelijks want ik denk idd dat netter dan dit niet makkelijk zal lukken maar ook hier idd een vergelijking. 25 rondes is toch wel een serieus aantal. Dan praat je bij 10min per ronde al over ruim 4 uur aan een stuk rijden!

Maar ja, ik zal er in ieder geval niet bij zijn. Op de eerste plaats vind ik een paar dagen van een paar rondes leuker en betaalbaarder (en vind ik het juist leuk als er wat drukte is zodat er wat te zien is) en op de tweede plaats zit ik dan nog in Australie :lol: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Luco dit soort dingen zeker blijven posten, maar de drempel om aan zo iets mee te doen is bij de gemiddelde RTC er wel even een stukje groter dan voor jou.

Voor jou is het een uitstapje, een bezoekje om de hoek. Voor veel anderen is het het extreemste wat ze ooit zouden kunnen doen met hun auto. NIet zo vanzelfsprekend dus. En het vergelijk met TF wordt hierboven toch al aangehaald? :)

Enfin, jammer dat ik er niet ben!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dit lijkt me wel wat. (Y) Ff zien of het in de planning en portemonnee past.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Jean-Paul-S schreef:Red ik nooit (N) :@
Jp we kunnen een auto delen ? Clio moet wel in elkaar zitten tegen die tijd.
FloorV
Berichten: 84
Lid geworden op: di 24 jun 2008 6:40

Luco/Alpine-racer schreef:Nogmaals, appels met peren verhaal.

Tijdens toeristenfahrt rijd er van alles rond en kan het heel druk zijn, nu is het exclusief afgehuurd.
Is dus NIET te vergelijken.
Ja pech kan je altijd hebben, moet je zorgen dat de auto zo goed mogelijk in orde is.
Hoe het met de verzekering zit weet ik niet, zal ik navragen.

Ik snap dat nooit, iedereen hier wil circuitrijden, dan is er een keer wat en men ziet alleen maar beren en de negatieve kant.
Is denk ik de laatste keer dat ik zoiets hier neerzet (Y)
Luco, snap je frustratie heel goed maar denk niet dat iedereen het negatieve ervan ziet. En ook al is het goedkoper dan normaal, het blijft toch aardig wat geld. Ik wil erg graag circuit rijden, en dat doe ik ook veel, maar dat is precies de rede waarom ik niet mee ga. Al mijn geld gaat op het moment naar Zandvoort, Zolder en de 5 in. Maar de evenementen die je post klinken altijd wel leuk en idd relatief goedkoop. Misschien ga ik volgend jaar wel een keer mee. Dus wel blijven posten hoor (Y)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Dit is wel complete andere koek dan TF natuurlijk, je kunt sowieso lekker door blijven rijden en je blijven concentreren op de lijnen. Wat betreft pech met je auto, tja.. dat blijft toch altijd een moeilijk punt, ik heb wel eens 8 ronden achter elkaar gereden met een half bij elkaar geraapte 19 16V waar nogal wat onderhoud aan zat na wat ruige circuitdagen op Zandvoort en Assen waarna het eigenlijk niet meer kon. en de laatste keer heb ik 40 uur gesleuteld, de motor er uit gehad en werkelijk alles wat je ook maar kon bekijken nagekeken en dan fikt me na 1,5e ronde de dynamo al af. Ik weet dat het een groot risico is maargoed. de kans dat het gebeurd is niet al te groot.

Vraag me trouwens wel even af hoe het zit nu met pech op de Ring, als die hufter me weer komt afslepen voor 300+ euro blijf ik wel weg en ga ik wel TF'en, maar als ze me de volgende keer die laatste 900 meter met de sleepkabel even verplaatsen is het ander verhaal.

300+ betalen voor een dagje onbeperkt ring met het risico om nog eens 300+ te betalen voor eventueel afslepen wordt me net even te gek. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

FloorV schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Nogmaals, appels met peren verhaal.

Tijdens toeristenfahrt rijd er van alles rond en kan het heel druk zijn, nu is het exclusief afgehuurd.
Is dus NIET te vergelijken.
Ja pech kan je altijd hebben, moet je zorgen dat de auto zo goed mogelijk in orde is.
Hoe het met de verzekering zit weet ik niet, zal ik navragen.

Ik snap dat nooit, iedereen hier wil circuitrijden, dan is er een keer wat en men ziet alleen maar beren en de negatieve kant.
Is denk ik de laatste keer dat ik zoiets hier neerzet (Y)
Luco, snap je frustratie heel goed maar denk niet dat iedereen het negatieve ervan ziet. En ook al is het goedkoper dan normaal, het blijft toch aardig wat geld. Ik wil erg graag circuit rijden, en dat doe ik ook veel, maar dat is precies de rede waarom ik niet mee ga. Al mijn geld gaat op het moment naar Zandvoort, Zolder en de 5 in. Maar de evenementen die je post klinken altijd wel leuk en idd relatief goedkoop. Misschien ga ik volgend jaar wel een keer mee. Dus wel blijven posten hoor (Y)
Ik moet ook op de centjes letten en weet ook niet of ik ga qua financien, dus wat dat betreft, maar het vergelijk met toeristenfahrt is niet te maken.
Dus snap ook niet dat bij elk evenement vergelijkingen gemaakt moeten worden, dat komt op mij zeikerig en negatief over, zeg dan gewoon, leuk maar ik heb de centjes niet, dat klinkt heel anders namelijk

@Ronald, als ik er ben heb ik de aanhanger bij me, kom ik je wel afslepen voor 150 :grin: :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Trouwens is er dat weekend ook een rally rondom de ring, schijnt een hele bekende rally te zijn, dus genoeg te zien lijkt me (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zo veel wensen, zo weinig centen. :(
Ik twijfel nog. Lijkt me wel helemaal super om bij te zijn!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tampie heen loodsen, met 5 man betalen en boeren met die hap :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:Zo veel wensen, zo weinig centen. :(
Ik twijfel nog. Lijkt me wel helemaal super om bij te zijn!
Zeur niet joh, je hebt nog een paar maand om te sparen :p
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Luco/Alpine-racer schreef:Nogmaals, appels met peren verhaal.

Tijdens toeristenfahrt rijd er van alles rond en kan het heel druk zijn, nu is het exclusief afgehuurd.
Is dus NIET te vergelijken.
Ja pech kan je altijd hebben, moet je zorgen dat de auto zo goed mogelijk in orde is.
Hoe het met de verzekering zit weet ik niet, zal ik navragen.

Ik snap dat nooit, iedereen hier wil circuitrijden, dan is er een keer wat en men ziet alleen maar beren en de negatieve kant.
Is denk ik de laatste keer dat ik zoiets hier neerzet (Y)
:lol: Wie had dat gedacht? Ben het helemaal met je eens man !
Heb hetzelfde gevoel met mijn geopperde kartraces. Eerst na herhaalde pogingen eindelijk een mooie deelname verleden jaar. Iedereen enthousiast en roept; 'voor herhaling vatbaar' 8) .
Vervolgens komt het nooit uit want het is doordeweek, sleutelavond, moet vroeg naar bed, moet vroeg op, het geld is op, ga met vakantie, ben met vakantie, volgende keer beter, volgende keer weer beter, etc.etc. |:

Gelukkig zit de wedstrijd as dinsdag stampvol, maar toch mis ik in wezen fantastische rijders als Ray, Tim, Tom, Merijn, Dennis, Ronald, Jacco en ga zo maar door. Jammer hoor maar ik pas met karten voor de RTC aan te bieden.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hoe mooi ook het initiatief is Dolf (ga vooral zo door!), moet je ook eerlijk zijn door te beseffen dat niet iedereen 5x per jaar zin/tijd/geld heeft om mee te gaan. Vorig jaar zijn vrijwel al deze genoemde mensen minimaal 2x keer die kant op genomen dus dat vind ik zeer zeker niet slecht.

Maar laten we Luco zijn topic niet volspammen over karten, het ging hier over de ring.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie