Geert zijn Alpine GTA met schroefkit, paar nieuwe foto's

Post hier al je vragen over de Renault Alpine

Geert zijn Alpine GTA met schroefkit, paar nieuwe foto's

Postby Geert Claes » Mon 15 Nov 2010 11:21

Hallo,

Enkele jaren geleden was ik iets actiever op dit forum, maar na een paar jaar huizenkoop en verbouwwerken kan ik eindelijk de draad weer oppikken. Ik was dus een jaar of 5 geleden gestart met een alpine te renoveren.
Voordien heb ik ooit ook al een R5GTturbo gedaan die sommigen onder jullie misschien nog wel zullen kennen van op vroegere meetings.

voor
Image

na
Image



Hieronder alvast een foto van voor de start van de werken aan de alpine.

Image

Image

Nu ben ik intussen bezig om de motot terug aan de praat te krijgen, die is er ook uit geweest, en heeft nieuwe lagers en dichtingen en... gehad.
Maar ik heb geen ontsteking. Nu vrees ik dat de bobijn gesneuveld is omdat die op een iets te vochtige plek bewaard geweest is de laatste 4 jaar.

Zijn er hier mensen die weten wat de primaire en de secundaire weerstand moet zijn van zulke bobijn?

En zijn er misschien mensen die zo een bobijn in de aanbieding hebben?


Image

Nog een foto van hou hij hier aangekomen is

en een link van het vroegere project topic

viewtopic.php?p=2036892&highlight=alpine#2036892
Last edited by Geert Claes on Tue 20 Dec 2016 21:19, edited 6 times in total.
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby jacques » Mon 15 Nov 2010 12:02

Wat voor een onsteking heb je? Wat ik zo op je foto's zie heb je carburateur en een ontsteking met een vacuum vervroeging. De ontsteking kan electronisch zijn maar ook gewoon met puntjes. Meestal heeft een bobine primair 2 to 4 Ohm weerstand en secundair ca 5000 ohm weerstand. Dit kun je doormeten met een multimeter. Die kosten tegenwoordig ca 15 euro. Kloppen deze waarden niet dan is je bobine stuk.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2385
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Postby Merijn » Mon 15 Nov 2010 12:10

Welcome back! (Y)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31457
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Jochem de Haas » Mon 15 Nov 2010 17:13

Aha klein projectje zie ik :smile:
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13992
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby tutuur » Mon 15 Nov 2010 18:03

leuke kleurstelling op die gt! en nog een mooi projectje er bij (Y)

welcome back! i suppose :p
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Geert Claes » Mon 15 Nov 2010 20:53

jacques wrote:Wat voor een onsteking heb je? Wat ik zo op je foto's zie heb je carburateur en een ontsteking met een vacuum vervroeging. De ontsteking kan electronisch zijn maar ook gewoon met puntjes. Meestal heeft een bobine primair 2 to 4 Ohm weerstand en secundair ca 5000 ohm weerstand. Dit kun je doormeten met een multimeter. Die kosten tegenwoordig ca 15 euro. Kloppen deze waarden niet dan is je bobine stuk.


Ja ik had daarstraks al willen meten, maar mijn multimeter had een lege batterij en dus klopten den waarden niet, maar dat is intussen verholpen, en ik heb dus
primair: 1 ohm
secundair: 9,2 Kohm

Maar ik moet alvast bekennen dat de alpine zonder motor heeft buitengestaan en zonder motorkap/glas en dan we de bobijn over het hoofd gezien hebben. ze heeft dus in de regen gehangen....

Maar ik heb daarstraks 12 V op de bobijn gezet en dan een bougiekabel er rechtstreeks op aangesloten met een bougie in, en dan tegen de massa getikt, maar ik had verwacht dat ik dan een vonk zou krijgen, maar er gebeurde niets.

Klopt dit? Ik vrees dat de bobijn stuk is....


en euh @ de andere reacties ik voel me al helemaal welkom terug 8)
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby -jo- » Tue 16 Nov 2010 8:06

Hey Geert,

lang geleden ! :wink:
-jo-
 
Posts: 5476
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Geert Claes » Tue 16 Nov 2010 8:57

@ tutuur, de GTT is inmiddels al wel een jaar of 4 verkocht....

@jo, hey idd lang geleden 8)
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby -jo- » Tue 16 Nov 2010 9:02

staat die gt nog steeds in die wei ?
-jo-
 
Posts: 5476
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Geert Claes » Tue 16 Nov 2010 11:33

ik ben er al heel lang niet geweest, maar die waar ik hem aan verkocht heeft hem helemaal verkl*** maar die kerel die hem in de wei had gezet had ik elk gevam goede bedoelingen met de auto, hij heeft mij meerdere keren gebeld, maar wat er van gekomen is weet ik zelf ook niet.

ps, heb jij nog een bobijn liggen van 1 of andere renault liefst een 6 cilinder om te proberen?
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby -jo- » Tue 16 Nov 2010 12:00

phuh, 6 cilinders...helaas.
-jo-
 
Posts: 5476
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Luco/Alpine-racer » Tue 16 Nov 2010 15:52

Neem ff contact op met erwin
http://www.zoetracing.nl
die heeft er vast wel 1
Misschien heb ik er ook nog eentje, maar weet niet waar ik moet zoeken :smile:
heb je een fototje, weet ik misschien uit mijn hoofd of ik er eentje heb.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Geert Claes » Wed 17 Nov 2010 11:44

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Hij draait, het was dus niet de bobijn, maar slechte verbinding van de Hal gever die in de delco zit. FF doorgesoldeerd, en hij ging direct aan de praat. Jammer dat ik nu moet gaan werken, want ik kan niet wachten om hem verder in orde te zetten (zat nog geen multiriem op en geen versnellingsbakolie) dus ik heb hem na 1 seconde weer stilgelegd uiteraard...
De uitlaatcollector is ook niet dicht, maar dat vreesde ik al, het was een halve metalen pakking, en dat ging niet zo goed, maar dat lossen we nog wel op.

In elk geval, bedankt voor het zoeken achter een bobijn, maar het is niet meer nodig en ik ben heel blij dat ik na 5 jaar de V6 nog eens gehoord heb.


:grin: :grin: :grin:
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby -jo- » Wed 17 Nov 2010 11:58

t'werd es tijd eh kerel ! Int voorjaar naar den Brabo dus :smile:
-jo-
 
Posts: 5476
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Geert Claes » Wed 17 Nov 2010 12:18

ja, laat ons hopen...
Zo een draaiende motor geeft in elk geval moed. Als ik hem nu op de baan kan proberen, dan zal ik helemaal gemotiveerd geraken denk ik.
Ik heb toch proefrittenplaten thuis dus die zullen goed gebruikt worden.
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby Steven » Wed 17 Nov 2010 17:02

Fijn is dat he, als ie het weer doet, sta je toch even lekker te juichen in de garage :)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby tutuur » Wed 17 Nov 2010 18:10

gefeliciteerd (Y)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Geert Claes » Thu 9 Dec 2010 12:02

Zow even een update, de alpine staat een beetje verder in mekaar, de motor draait redelijk mooi.

Ik moet alleen nog eens pasta smeren tussen de uitlaatcollectoren en de uitlaat, want dat lekt iets te hard.

Verder lijkt het of de choke blijft hangen, ofwel moet dit zou bij die koude weer.In elk geval hij doet meer dan 3000 toeren.... maar langs de andere kant als ik het klepje toe duw, dan komt het terug open, dus misschien was hij nog niet warm genoeg. Koelwater komt er in elk geval aan , dus zou hij misschien toch moeten reageren.

Ik heb hem nog niet heel lang zo laten draaien ook niet omdat ik een hard lekkende kleppendekselpakking had (een nieuwe???) vlak aan de uitlaat....
Intussen is dit opgelost, maar de 2de kleppendekselpakking lekt ook wat dus ik ga die ook eerst maar met wat vloeibare loctite bewerken.

En dan het minder goede nieuws, normaal had hij volgenden week naar de spuiter gegaan, maar het zal voor 2011 worden denk ik, zijn schema liet het niet toe. Maar het komt allemaal nog wel goed.

:grin:
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby tutuur » Thu 9 Dec 2010 12:10

hij zal wel wat schade gevalletjes binnen hebben gehad :lol:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Geert Claes » Wed 19 Jan 2011 10:10

even een update,

De motor draait goed, maar blijft 3500 tr draaien zelfs na 10 minuten, en begint dan zelf warm te worden, want ook al zijn er 2 schroeven, er is geen rijwind dus ja....
Ik heb intussen gemerkt dat het waselement of wat het ook is van de choke geen water doorstroming kreeg, ik heb het helemaal proper gemaakt, en ik ben benieuwd. Hopelijk heb ik deze week nog tijd om hem te laten draaien.
De kleppendekselpakkingen zijn intussen wel in orde gekomen.

Het spuitwerk zal voor februari worden vrees ik, maar het komt wel in orde.

tot zover mijn update

:grin:
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby Geert Claes » Tue 5 Apr 2011 6:32

Zo eindelijk staat de alpine bij de spuiter.
Er is best nog wel wat werk aan, maar het zal wel goed komen.
Intussen heb ik er door een project op mijn werk zelf ook 2 maanden niets aan gedaan :-(
Maar nu zijn we weer op de goede weg.
Alleen weet ik niet of ik hem terug dezelfde kleur ga geven.
Het moet wel ik elk geval een originele alpinekleur zijn.

Ik twijfel tussen:

-Toch het originele blauw
-parelmoer wit
-rood

graag jullie mening.
:D
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby Arco » Tue 5 Apr 2011 6:49

origineel blauw.
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby tutuur » Tue 5 Apr 2011 7:37

I'm with Arco, top kleurtje!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby alexs » Tue 5 Apr 2011 10:44

Wat blijven dat toch bazenvelgen zeg (Y)
alexs
 
Posts: 1160
Joined: Sat 16 Jun 2007 11:35
Location: UT

Postby renault15.17 » Tue 5 Apr 2011 18:04

Ik zou ook voor blauw gaan. (Y) Rood nooit doen! Dit was een van de basiskleuren en is heel veel geleverd. Of je het mooi vindt is natuurlijk persoonlijk, maar de originele kleur staat stijlvoller en is exclusiever.
renault15.17
 
Posts: 89
Joined: Mon 7 Nov 2005 11:27
Location: Uden

Postby Geert Claes » Tue 14 Jun 2011 19:33

het zal dus parelmoer wit worden.
Maar kan er iemand mij de kleurcode bezorgen van PARELMOER WIT

:)

mijn dank is groot (Y)
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby renault15.17 » Tue 14 Jun 2011 19:51

Zie mijn berichtje op het Alpine forum. :smile: (Y)
renault15.17
 
Posts: 89
Joined: Mon 7 Nov 2005 11:27
Location: Uden

Postby Mrtn » Tue 14 Jun 2011 20:05

Hey Geert, Parelmoer wit is de meest perfecte kleur, enneh... een blauwe heb je al gehad :D
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Postby Jochem de Haas » Wed 15 Jun 2011 14:48

Ik hoop dan dat je hem wel echt wit parelmoer doet en niet die schijt cremewit parelmoer van Renault
Dat is zo zonde dat vergeelde wit ...
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13992
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Geert Claes » Fri 14 Oct 2011 7:41

Ok,
Hier is hij dan al een beetje in mekaar gevezen, er is nog veel knutselwerk nodig aan steuntjes en beugeltjes om alles weer juist te kunnen hangen, want de bumpers staan niet echt zoals het hoort, maar het geeft toch al een beeld....
Het interieur is nog niets aan gedaan, de motor loopt, maar moet nog eens warmdraaien, maar dat stel ik nog uit omdat de temperatuurmeter het nog niet doet.

Kan er trouwens iemand mij hier een schema van bezorgen?
Image

Image

En euh ja het is dus geen wit geworden, maar rood van de Mille miles versie, maar dat hadden jullie al wel opgemerkt denk ik 8)
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby Abel » Fri 14 Oct 2011 8:44

:worship: nu afmaken en het grote genieten kan beginnen (Y)
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby Geert Claes » Thu 29 Dec 2011 19:36

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zo, nog een beetje verder afgewertk, remmen werken ook, misschien 1 van de weken eens naar de keuring rijden...

8-)

Image

Image
Geert Claes
 
Posts: 1175
Joined: Sat 6 Apr 2002 0:00
Location: ALPINE GT clio 2 fase1 RS

Postby Willeon de Zoete » Thu 29 Dec 2011 19:49

Wow! Ziet er lekker uit zeg! Mooie kleur! Goed verzorgd! (Y)
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 6998
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Postby r5alpine » Thu 29 Dec 2011 20:10

zijn de deuren los gespoten ?
r5alpine
 
Donateur
Posts: 320
Joined: Sat 9 Jul 2005 11:57
Location: emmen

Postby Willeon de Zoete » Thu 29 Dec 2011 20:13

Jij ziet kleurverschil Ron.
Komt dat niet door verschil van materiaal?
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 6998
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Return to Alpine



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron