Geert zijn Alpine GTA met schroefkit, paar nieuwe foto's

Post hier al je vragen over de Renault Alpine
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Hallo,

Enkele jaren geleden was ik iets actiever op dit forum, maar na een paar jaar huizenkoop en verbouwwerken kan ik eindelijk de draad weer oppikken. Ik was dus een jaar of 5 geleden gestart met een alpine te renoveren.
Voordien heb ik ooit ook al een R5GTturbo gedaan die sommigen onder jullie misschien nog wel zullen kennen van op vroegere meetings.

voor
[img]http://www.uploader.be/output/1289819620.jpg[/img]

na
[img]http://www.uploader.be/output/1289819560.jpg[/img]



Hieronder alvast een foto van voor de start van de werken aan de alpine.

[img]http://www.uploader.be/output/1289819358.jpg[/img]

[img]http://www.uploader.be/output/1289819475.jpg[/img]

Nu ben ik intussen bezig om de motot terug aan de praat te krijgen, die is er ook uit geweest, en heeft nieuwe lagers en dichtingen en... gehad.
Maar ik heb geen ontsteking. Nu vrees ik dat de bobijn gesneuveld is omdat die op een iets te vochtige plek bewaard geweest is de laatste 4 jaar.

Zijn er hier mensen die weten wat de primaire en de secundaire weerstand moet zijn van zulke bobijn?

En zijn er misschien mensen die zo een bobijn in de aanbieding hebben?


[img]http://www.uploader.be/output/1289820034.jpg[/img]

Nog een foto van hou hij hier aangekomen is

en een link van het vroegere project topic

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ne#2036892
Laatst gewijzigd door Geert Claes op di 20 dec 2016 21:19, 6 keer totaal gewijzigd.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wat voor een onsteking heb je? Wat ik zo op je foto's zie heb je carburateur en een ontsteking met een vacuum vervroeging. De ontsteking kan electronisch zijn maar ook gewoon met puntjes. Meestal heeft een bobine primair 2 to 4 Ohm weerstand en secundair ca 5000 ohm weerstand. Dit kun je doormeten met een multimeter. Die kosten tegenwoordig ca 15 euro. Kloppen deze waarden niet dan is je bobine stuk.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Welcome back! (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Aha klein projectje zie ik :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

leuke kleurstelling op die gt! en nog een mooi projectje er bij (Y)

welcome back! i suppose :p
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

jacques schreef:Wat voor een onsteking heb je? Wat ik zo op je foto's zie heb je carburateur en een ontsteking met een vacuum vervroeging. De ontsteking kan electronisch zijn maar ook gewoon met puntjes. Meestal heeft een bobine primair 2 to 4 Ohm weerstand en secundair ca 5000 ohm weerstand. Dit kun je doormeten met een multimeter. Die kosten tegenwoordig ca 15 euro. Kloppen deze waarden niet dan is je bobine stuk.
Ja ik had daarstraks al willen meten, maar mijn multimeter had een lege batterij en dus klopten den waarden niet, maar dat is intussen verholpen, en ik heb dus
primair: 1 ohm
secundair: 9,2 Kohm

Maar ik moet alvast bekennen dat de alpine zonder motor heeft buitengestaan en zonder motorkap/glas en dan we de bobijn over het hoofd gezien hebben. ze heeft dus in de regen gehangen....

Maar ik heb daarstraks 12 V op de bobijn gezet en dan een bougiekabel er rechtstreeks op aangesloten met een bougie in, en dan tegen de massa getikt, maar ik had verwacht dat ik dan een vonk zou krijgen, maar er gebeurde niets.

Klopt dit? Ik vrees dat de bobijn stuk is....


en euh @ de andere reacties ik voel me al helemaal welkom terug 8)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Hey Geert,

lang geleden ! :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

@ tutuur, de GTT is inmiddels al wel een jaar of 4 verkocht....

@jo, hey idd lang geleden 8)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

staat die gt nog steeds in die wei ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

ik ben er al heel lang niet geweest, maar die waar ik hem aan verkocht heeft hem helemaal verkl*** maar die kerel die hem in de wei had gezet had ik elk gevam goede bedoelingen met de auto, hij heeft mij meerdere keren gebeld, maar wat er van gekomen is weet ik zelf ook niet.

ps, heb jij nog een bobijn liggen van 1 of andere renault liefst een 6 cilinder om te proberen?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

phuh, 6 cilinders...helaas.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Neem ff contact op met erwin
http://www.zoetracing.nl
die heeft er vast wel 1
Misschien heb ik er ook nog eentje, maar weet niet waar ik moet zoeken :smile:
heb je een fototje, weet ik misschien uit mijn hoofd of ik er eentje heb.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Hij draait, het was dus niet de bobijn, maar slechte verbinding van de Hal gever die in de delco zit. FF doorgesoldeerd, en hij ging direct aan de praat. Jammer dat ik nu moet gaan werken, want ik kan niet wachten om hem verder in orde te zetten (zat nog geen multiriem op en geen versnellingsbakolie) dus ik heb hem na 1 seconde weer stilgelegd uiteraard...
De uitlaatcollector is ook niet dicht, maar dat vreesde ik al, het was een halve metalen pakking, en dat ging niet zo goed, maar dat lossen we nog wel op.

In elk geval, bedankt voor het zoeken achter een bobijn, maar het is niet meer nodig en ik ben heel blij dat ik na 5 jaar de V6 nog eens gehoord heb.


:grin: :grin: :grin:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

t'werd es tijd eh kerel ! Int voorjaar naar den Brabo dus :smile:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

ja, laat ons hopen...
Zo een draaiende motor geeft in elk geval moed. Als ik hem nu op de baan kan proberen, dan zal ik helemaal gemotiveerd geraken denk ik.
Ik heb toch proefrittenplaten thuis dus die zullen goed gebruikt worden.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Fijn is dat he, als ie het weer doet, sta je toch even lekker te juichen in de garage :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

gefeliciteerd (Y)
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Zow even een update, de alpine staat een beetje verder in mekaar, de motor draait redelijk mooi.

Ik moet alleen nog eens pasta smeren tussen de uitlaatcollectoren en de uitlaat, want dat lekt iets te hard.

Verder lijkt het of de choke blijft hangen, ofwel moet dit zou bij die koude weer.In elk geval hij doet meer dan 3000 toeren.... maar langs de andere kant als ik het klepje toe duw, dan komt het terug open, dus misschien was hij nog niet warm genoeg. Koelwater komt er in elk geval aan , dus zou hij misschien toch moeten reageren.

Ik heb hem nog niet heel lang zo laten draaien ook niet omdat ik een hard lekkende kleppendekselpakking had (een nieuwe???) vlak aan de uitlaat....
Intussen is dit opgelost, maar de 2de kleppendekselpakking lekt ook wat dus ik ga die ook eerst maar met wat vloeibare loctite bewerken.

En dan het minder goede nieuws, normaal had hij volgenden week naar de spuiter gegaan, maar het zal voor 2011 worden denk ik, zijn schema liet het niet toe. Maar het komt allemaal nog wel goed.

:grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hij zal wel wat schade gevalletjes binnen hebben gehad :lol:
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

even een update,

De motor draait goed, maar blijft 3500 tr draaien zelfs na 10 minuten, en begint dan zelf warm te worden, want ook al zijn er 2 schroeven, er is geen rijwind dus ja....
Ik heb intussen gemerkt dat het waselement of wat het ook is van de choke geen water doorstroming kreeg, ik heb het helemaal proper gemaakt, en ik ben benieuwd. Hopelijk heb ik deze week nog tijd om hem te laten draaien.
De kleppendekselpakkingen zijn intussen wel in orde gekomen.

Het spuitwerk zal voor februari worden vrees ik, maar het komt wel in orde.

tot zover mijn update

:grin:
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Zo eindelijk staat de alpine bij de spuiter.
Er is best nog wel wat werk aan, maar het zal wel goed komen.
Intussen heb ik er door een project op mijn werk zelf ook 2 maanden niets aan gedaan :-(
Maar nu zijn we weer op de goede weg.
Alleen weet ik niet of ik hem terug dezelfde kleur ga geven.
Het moet wel ik elk geval een originele alpinekleur zijn.

Ik twijfel tussen:

-Toch het originele blauw
-parelmoer wit
-rood

graag jullie mening.
:D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

origineel blauw.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

I'm with Arco, top kleurtje!
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Wat blijven dat toch bazenvelgen zeg (Y)
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Ik zou ook voor blauw gaan. (Y) Rood nooit doen! Dit was een van de basiskleuren en is heel veel geleverd. Of je het mooi vindt is natuurlijk persoonlijk, maar de originele kleur staat stijlvoller en is exclusiever.
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

het zal dus parelmoer wit worden.
Maar kan er iemand mij de kleurcode bezorgen van PARELMOER WIT

:)

mijn dank is groot (Y)
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Zie mijn berichtje op het Alpine forum. :smile: (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Hey Geert, Parelmoer wit is de meest perfecte kleur, enneh... een blauwe heb je al gehad :D
Mrtn = Maarten
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik hoop dan dat je hem wel echt wit parelmoer doet en niet die schijt cremewit parelmoer van Renault
Dat is zo zonde dat vergeelde wit ...
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Ok,
Hier is hij dan al een beetje in mekaar gevezen, er is nog veel knutselwerk nodig aan steuntjes en beugeltjes om alles weer juist te kunnen hangen, want de bumpers staan niet echt zoals het hoort, maar het geeft toch al een beeld....
Het interieur is nog niets aan gedaan, de motor loopt, maar moet nog eens warmdraaien, maar dat stel ik nog uit omdat de temperatuurmeter het nog niet doet.

Kan er trouwens iemand mij hier een schema van bezorgen?
[img]http://www.freeimagehosting.net/t/e0f68.jpg[/img]

[img]http://www.freeimagehosting.net/t/9e3cd.jpg[/img]

En euh ja het is dus geen wit geworden, maar rood van de Mille miles versie, maar dat hadden jullie al wel opgemerkt denk ik 8)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:worship: nu afmaken en het grote genieten kan beginnen (Y)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Wow! Ziet er lekker uit zeg! Mooie kleur! Goed verzorgd! (Y)
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

zijn de deuren los gespoten ?
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Jij ziet kleurverschil Ron.
Komt dat niet door verschil van materiaal?
Plaats reactie