Ik heb ondertussen al een tijdje een 5je 1.4 injectie voor erbij. Ondertussen al wat aan gedaan. Maar nu heeft mijn collega binnenkort een halve sloop Clio 1.8 16V te koop voor heel weinig. Het blok schijnt omgebouwd te zijn naar 2.0 en loopt nog goed... Dus dat leek me wel leuk voor in de 5:D
Nu heb ik een aantal vraagjes betreft de ombouw en de remmerij:
Kan ik de remmen van de Clio gebruiken?
En wat zou ik allemaal tegen komen met het ombouwen?
Subframe kan gewoon hetzelfde onderblijven als het nu is toch?
Alvast bedankt!
Motor wissel 1.4 naar 1.8 16V. Paar vraagjes!
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
de zoekfunctie is niet zo moeilijk toch?
ja je kan je subfame behouden en ja de 16v remmerij kan er op....
ja je kan je subfame behouden en ja de 16v remmerij kan er op....
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Die is idd niet moeilijk nee.. Maar ik kreeg zoveel dingen, dat ik er niet echt iets duidelijks voor kon vinden. En het zijn allemaal hele oude topics
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Het blok ''ligt'' er ondertussen in:D
Nu ben ik alleen nog opzoek naar een motorsteun van een 1.7? die moet passen. Dus als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag!
Alles zit een heel eind verder op zijn plaats. Bedankt nog voor de link! Verder moet ik nog kleine dingetjes monteren en dan kan ik ervan genieten!
Alvast bedankt!
Nu ben ik alleen nog opzoek naar een motorsteun van een 1.7? die moet passen. Dus als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag!
Alles zit een heel eind verder op zijn plaats. Bedankt nog voor de link! Verder moet ik nog kleine dingetjes monteren en dan kan ik ervan genieten!
Alvast bedankt!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik geloof 20 euro nieuw bij de dealer .....puur het ijzere gedeelte.
Je rubber steun kan je gewoon van een 5 (GTT) gebruiken
Je rubber steun kan je gewoon van een 5 (GTT) gebruiken
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Tnx voor je snelle reactie Jochem,
Heb het vandaag ff nagevraagd op mijn werk. Ik kom uit op het nummer 7700 716 912. Na contact te hebben gelegd met renault nederland blijkt dat de steun niet meer te verkrijgen is en hij is ook niet omgenummerd. Dus toch maar ff een advertentie @ RTC markt plaatsen. Morgen avond ga ik verder aan de uitlaat passend te maken, en daarna mag de kabelboom nog.
Iemand nog een tip mbt de accupolen die boven de bak uitkomen? Want ze zitten net aan de verkeerde kant van de auto
Heb het vandaag ff nagevraagd op mijn werk. Ik kom uit op het nummer 7700 716 912. Na contact te hebben gelegd met renault nederland blijkt dat de steun niet meer te verkrijgen is en hij is ook niet omgenummerd. Dus toch maar ff een advertentie @ RTC markt plaatsen. Morgen avond ga ik verder aan de uitlaat passend te maken, en daarna mag de kabelboom nog.
Iemand nog een tip mbt de accupolen die boven de bak uitkomen? Want ze zitten net aan de verkeerde kant van de auto
Motorsteun hebben ze toch zeker wel bij de Hacos?
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Helaas niet. Was er net nog langs geweest. Maar het gaat echt om een plaat
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
De plus kabel is makkelijk, die bestaat uit een dunne en een dikke draadNiels V Dijk schreef: Iemand nog een tip mbt de accupolen die boven de bak uitkomen? Want ze zitten net aan de verkeerde kant van de auto
de dikke + draad loopt naar je startmotor. Ik heb daarom een dikke draad (met oogje) gemaakt van de startmotor naar direct naar de accu.
Vervolgens heb ik een extra gezekerde + draad getrokken langs de parafan voor de koelventilator, de stroom voor de ecu , en de dunne + draad.
De min pool van de 16v boom heb ik op het blok gezet. En vervolgens van - van de accu een extra draad naar het blok getrokken. (die kan mooi via die bout die bij je accu door die plaat heen gaat)
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik ken ook en gtturbo met een achterste motorsteun van een 19 16v.
is dat geen mogelijkheid voor jou?
is dat geen mogelijkheid voor jou?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Tnx Steven, daar heb ik wat aan!:D
Hopelijk kom ik dit weekend er aan toe om dat allemaal te fixen, was afgelopen weekend bezig geweest met de radiateur passend te maken.
De radiateur van de Clio heb ik op het subframe gezet, alleen komen de gaten niet overeen kwam ik achter. Vrijdag ff 2 gaten boren en dan zit ie:D
Alleen heb nogsteeds geen motorsteun
Heb div. sloperijen gebeld hier in de buurt maar niemand heeft wat liggen.
Edit: Zou een steun van een R19 1.7 passen met enkele aanpassingen?
Hopelijk kom ik dit weekend er aan toe om dat allemaal te fixen, was afgelopen weekend bezig geweest met de radiateur passend te maken.
De radiateur van de Clio heb ik op het subframe gezet, alleen komen de gaten niet overeen kwam ik achter. Vrijdag ff 2 gaten boren en dan zit ie:D
Alleen heb nogsteeds geen motorsteun
Heb div. sloperijen gebeld hier in de buurt maar niemand heeft wat liggen.
Edit: Zou een steun van een R19 1.7 passen met enkele aanpassingen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goh, ik heb toevallig nog een 1.7 GTX staan die binnenkort naar de sloop vertrekt Welke steun is het?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
en anders heeft Ad ze te liggen, zie rtc-markt
Bewaar maar voor mij
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Daar zou ik echt mee geholpen zijn martijn!
Het gaat om de steun die rechts voor onder op het blok zit. Die zit op de motor geschroefd en daar aan komt het rubber. Verkoop je hem als ie naar de sloop vertrekt?
Alvast bedankt! En anders ga ik ad contacteren
Het gaat om de steun die rechts voor onder op het blok zit. Die zit op de motor geschroefd en daar aan komt het rubber. Verkoop je hem als ie naar de sloop vertrekt?
Alvast bedankt! En anders ga ik ad contacteren
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Inmiddels loopt de 5
Alleen heb alle motorsteunen gemonteerd maar het blok ligt niet lekker op zijn plaats.
de onderste distributiekap zit net wel/net niet tegen de chassisbalk en onder ligt de carterpan op het subframe. Ook de clio 16V radiateur zit niet lekker maar dat zal wel door de motor komen die niet op zijn plaats zit.
Is er iemand al meer op dit probleem aangelopen? Of doe ik iets verkeerd..
Ik heb de voorste GTE steun al proberen hoger te zetten dmv een dikke plaat tussen het rubber en het subframe. Maar maakt niet veel verschil.
De achterste (kantel) motorsteun heb ik compleet van de Clio over gezet.
Wie kan me helpen? Alvast bedankt!
Alleen heb alle motorsteunen gemonteerd maar het blok ligt niet lekker op zijn plaats.
de onderste distributiekap zit net wel/net niet tegen de chassisbalk en onder ligt de carterpan op het subframe. Ook de clio 16V radiateur zit niet lekker maar dat zal wel door de motor komen die niet op zijn plaats zit.
Is er iemand al meer op dit probleem aangelopen? Of doe ik iets verkeerd..
Ik heb de voorste GTE steun al proberen hoger te zetten dmv een dikke plaat tussen het rubber en het subframe. Maar maakt niet veel verschil.
De achterste (kantel) motorsteun heb ik compleet van de Clio over gezet.
Wie kan me helpen? Alvast bedankt!
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
die kantelsteun heb je van een 1.8 16v?
gooi maar weg, das voor een hangende constructie, je moet de achterste steun van een renault 5 1.4 hebben OF van een 19 16v.
je zegt het zelf al, kantelsteun, das geen oplegsteun.
gooi maar weg, das voor een hangende constructie, je moet de achterste steun van een renault 5 1.4 hebben OF van een 19 16v.
je zegt het zelf al, kantelsteun, das geen oplegsteun.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
ahaa... idd je hebt gelijk..
Dan weet ik genoeg! dus dan moet ik hem compleet hebben incl. die 3 hoek die op de bak zit..
Toch maar weer naar mn oude sloopclio op de sloop dan... Daar heb ik mn oude blok in gegooit..
Dan weet ik genoeg! dus dan moet ik hem compleet hebben incl. die 3 hoek die op de bak zit..
Toch maar weer naar mn oude sloopclio op de sloop dan... Daar heb ik mn oude blok in gegooit..
Achterste motorsteun R1916V
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6141.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6142.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6141.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6142.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Die kan je ook nog lekker opvullen
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Heb ondertussen de motorsteun alweer een tijdje gemonteerd..
Alleen zit ik nog steeds met een radiateur de klem zit. Ik had wel verwacht dat ie goed op zn plaats zou komen, Maar helaas..
Ik heb gewoon de radiateur van de 16V erin gezet. Alleen mijn koelvin zit er gewoon klem tussen, dus kan ook niet draaien.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Heb wel een gat in het subframe geboord zodat de radiateur in het rubber past. Alleen mn koelvin zit een beetje krapjes
Bedankt alvast! Zal binnenkort eens wat foto's uploaden!
Alleen zit ik nog steeds met een radiateur de klem zit. Ik had wel verwacht dat ie goed op zn plaats zou komen, Maar helaas..
Ik heb gewoon de radiateur van de 16V erin gezet. Alleen mijn koelvin zit er gewoon klem tussen, dus kan ook niet draaien.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Heb wel een gat in het subframe geboord zodat de radiateur in het rubber past. Alleen mn koelvin zit een beetje krapjes
Bedankt alvast! Zal binnenkort eens wat foto's uploaden!
hoe zit ie aan de bovenkant vast? miss dat ie daar nog wat meer naar voren kan....
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Nee kan helaas ook niet.. Omdat die fan in de weg zit tegen het blok.. En anders komt hij tegen de front balk aan
Best lastig dus
Best lastig dus
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
spal fan halen , is zo`n 4 cm dikNiels V Dijk schreef:Nee kan helaas ook niet.. Omdat die fan in de weg zit tegen het blok.. En anders komt hij tegen de front balk aan
Best lastig dus
[img]http://www.alumrad.com/SPAL_Fan__Brackets_1.jpg[/img]