[ACT] F7[x] met turbo

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Geert schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
PtrGte schreef:Ik heb altijd geleerd dat als een onderblok GOED in elkaar zit, de krukas in principe de lagers niet eens raakt...
Blok van de racevijf heeft 4 seizoenen op zijn flikker gehad en is toen terug naar Peter Commijs gegaan voor controle en evt revisie.
Lagerschalen waren nog als nieuw, gewoon laten zitten dus (Y)
Vaker olie verversen met goede olie is wel belangrijk.
Het lijkt mij inderdaad ook vrij onmogelijk om lager schade te rijden met een goed olie pijl, verse olie en olie temperatuur.
Als je maar genoeg toeren draait, dan kan 't allemaal wel stuk hoor. :) Al die F7P's ploffen ook wel eens uit elkaar met voldoende olie/oliedruk/verse olie na 200.000 km. :)
Als die van mij het nog maar 1 jaar vol houd vind ik het prima staat nu op 206K :p
Dit topic is me toch wel erg interessant >)
Anything worth doing is worth doing right!.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik wil ff men ongenoegen "uiten", wauw, knap uitgedrukt en niet van men gewoonte... :p

Deze week hebben we het er met Pat over gehad, betreffende het turbo blok van Glenn (low boost conversie). Dit blok is helemaal nieuw opgebouwd van A tot Z met de juiste revisie behandelingen en de hele rimram. Om een lang verhaal kort te maken, dit blok is te koop aangeboden omdat Glenn extremer wil gaan met een lage compressie F7R. Het F7P blok werd aangeboden aan een prijs die zelfs mij versteld deed staan. Veels te weinig maar goed, het moet verkoopbaar blijven. Nu zijn er vanuit nederlandse hoek diverse mensen geweest met interesse en nog steeds sta ik verstomd hoe schaamteloos sommigen over de brug komen. Een goed voorbeeld is: Ik koop je blok, betaal je nu de helft, hang hem in de auto en ga een dag circuit doen. Als ie goed is krijg je de andere helft... YEAH RIGHT !!!
Men zou eens moeten proberen zelf zo een blok te bouwen en kijken op welk totaal plaatje men uitkomt. Met enkel een kaal blok kom je niet ver... Ik wordt van al deze typetjes heel triest. Men wil alles maar het mag geen drol kosten. Tot zover het ongenoegen :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ Jo je hebt helemaal gelijk idioten die dat soort uitspraken doen (N)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Tsja jammer! Wel netjes gepost hoor Jo! Volgens mij heb ik dat nog niet eerder mee gemaakt :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-jo- schreef:ik wil ff men ongenoegen "uiten", wauw, knap uitgedrukt en niet van men gewoonte... :p

Deze week hebben we het er met Pat over gehad, betreffende het turbo blok van Glenn (low boost conversie). Dit blok is helemaal nieuw opgebouwd van A tot Z met de juiste revisie behandelingen en de hele rimram. Om een lang verhaal kort te maken, dit blok is te koop aangeboden omdat Glenn extremer wil gaan met een lage compressie F7R. Het F7P blok werd aangeboden aan een prijs die zelfs mij versteld deed staan. Veels te weinig maar goed, het moet verkoopbaar blijven. Nu zijn er vanuit nederlandse hoek diverse mensen geweest met interesse en nog steeds sta ik verstomd hoe schaamteloos sommigen over de brug komen. Een goed voorbeeld is: Ik koop je blok, betaal je nu de helft, hang hem in de auto en ga een dag circuit doen. Als ie goed is krijg je de andere helft... YEAH RIGHT !!!
Men zou eens moeten proberen zelf zo een blok te bouwen en kijken op welk totaal plaatje men uitkomt. Met enkel een kaal blok kom je niet ver... Ik wordt van al deze typetjes heel triest. Men wil alles maar het mag geen drol kosten. Tot zover het ongenoegen :lol:
Jezus Jo je wordt oud :lol:
Wat ben je gezapig in deze, had toch wel wat boutere uitspraken verwacht over die schrapers die voor 2 cent iets willen kopen wat 100 euro waard is :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

als je je druk moet maken over iedere koper kun je beter direct aan de hartbewaking gaan liggen :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tom schreef:als je je druk moet maken over iedere koper kun je beter direct aan de hartbewaking gaan liggen :wink:
Tom ik denk niet dat je helemaal begrijpt met wat Jo bedoelt met "uit nederlandse hoek".
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

misschien niet. Maar dat er een hoop cheap-ass Nederlanders zijn klopt als een bus. Daarentegen zullen er ook ongewtijfeld cheap-ass Belgen zijn (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik wou zeggen, ik verkoop hier en daar ook nog wel eens een onderdeeltje.. iedereen wil het hebben totdat er geld op tafel moet komen, dan kunnen ze ineens niet meer, hebben ze geen tijd meer of hebben ze geen vervoer om het op te halen. vertel mij wat..
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

tja paupers... Die heb je overal.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

er zijn ook gasten die dingen verkopen.
en het niet leveren. :@
maar ze houden je een jaar lang aan het lijntje.
maar op laatst niks meer van zich laat horen :-(
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ha ha die ken ik ook idd

losers (N) :@
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Hierbij op verzoek van de eigenaar van de 5 gtt met f7p turbo motor

Uit de oude doos :grin:

[IMG=http://img210.imageshack.us/img210/8716/super5y.jpg][/IMG]
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Verdere informatie van de auto:

Is op dit moment opnieuw opgebouwd.Hij is bijna klaar om weer een reis naar lochem te maken waar JD engineering de corrado g60 digifant computer weer op maat zal gaan afstellen op de bank. Hij had met de oude setup 285 pk en 400nm aan de wielen. Dit ging vanaf de motor door een sadev 6 bak h patroon, deze bak geeft er geen krimp van pijn om als hij dit te voorduren krijgt. Met de nieuwe setup zal het nog allemaal wat aggresiever onder de kap aan toe gaan. Denk bijv alleen al aan het handgemaakte spruitstuk en 76 mm downpipe.

Tot zover de berichtgeving uit het hoge noorden :grin: . De rest volgt
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja hier gebeurt het! :grin:

kijk maar effe 2 uurtjes aan gewerkt en klaar!
frezen???? 0,2mm wanddikte??? hehehe dacht het niet :D

Afbeelding

Afbeelding
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hatsjikidee. nice :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

lekker bezig!
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nice maar weet je zeker dat die hap uit de zuigerwand geen kwaad kan? Een 2.0 heeft bijna de volledige zuigerwand is gebruik door de lange slag.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

anders is er niet genoeg ruimte voor de drijfstang ivm de lange slag :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

heeft een echte f7r ook niet hoor
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hmmmm dan kan mark het vast wel toelichten :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geert schreef:heeft een echte f7r ook niet hoor
Klopt, een F7R onderblok heeft die ruimte wel, die heeft ook van die koelribben aan de buitenkant op die plaatsen.

Mijn 2.0 is net zo opgebouwd. 3,5mm is er uit gefreest, ook bij de cilinders en dat gaat schijnbaar goed. :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

die ribben heb ik trouwens niet op een f7r-710 zitten, wel op mijn f7r-700.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Ronald1916V schreef: Mijn 2.0 is net zo opgebouwd. 3,5mm is er uit gefreest, ook bij de cilinders en dat gaat schijnbaar goed. :p
loopt dat ding dan? :P
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Haas schreef:
Ronald1916V schreef: Mijn 2.0 is net zo opgebouwd. 3,5mm is er uit gefreest, ook bij de cilinders en dat gaat schijnbaar goed. :p
loopt dat ding dan? :P
Geef me nog een paar jaar. :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik wacht wel tot die 1.6 F1 blokjes een jaar of twee draaien :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

er rijden meer met dat kleine stukkie er uit.
gaat wel goed komen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

nog een project met een ruim 600pk leverende f7r:

http://www.pistonheads.com/GASSING/topi ... 588846&i=0
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

tutuur schreef:nog een project met een ruim 600pk leverende f7r:

http://www.pistonheads.com/GASSING/topi ... 588846&i=0
Heb dat project wel eens eerder gelezen echt prachtwerk, meen dat hij ook zelf dry sump lubrication etc er op heeft gebouwd (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ziet er wel naar uit met die pomp er bij...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jup heeft ie, ik snap alleen nog steeds niet wat nu de exacte reden is geweest om een F7R te kiezen.

Maargoed volgens mij heeft die eigenaar zichzelf platgereje, hij duikt iig nergens meer op :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Je kan hier verder met je bakken verhaal tuutuur...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Sja, als er iemand is die weet wat voor verhoudingen er in een pk6 bak zitten?

Zou wel leuk zijn om te weten (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

mailadres ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Edit: :)
Laatst gewijzigd door tutuur op do 31 mar 2011 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie