ACT: Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als ik me niet vergis zijn die dikke phase 2 strips helemaal niet te betalen..
48 euro ( florus weet het) voor 1 achterstripje
48 euro ( florus weet het) voor 1 achterstripje
Maar er zijn toch zat clio's op de sloop?
Ik snap het probleem niet zo?
Ik snap het probleem niet zo?
Strips achter zijn anders dan bij normale clio's
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Steven(stk) schreef:Zitten bij een williams dan 2 slangen op het ontluchtingsvaatje ?
(map sensor zit al aangesloten, maar dan houd ik nog steeds dat dikke(+/- 1cm diameter) en dat dunne slangetje over)
Geert schreef:inderdaad 2 slangen. één komt er van de tank en de ander gaat naar de inlaat spruitstuk. De twee aansluitingen op het inlaat spruitstuk zijn beide iets van 3/4mm. Zeker niet groter. Voor de rest heeft een standaard inlaat spruitstuk aan die kan geen andere aansluitingen voor slangen. Alleen de luchtinlaat temperatuur sensor zit er naast. Maak anders eens een foto of kijk eens in dialogys, dat zegt meer dan 1000 woorden
Goed bovenstaand klopt allemaal , op de openingsmeet even met Geert t gekeken , het blijkt dat iedere williams blijkbaar stuurbekrachting heeft en de mijne dus ook, dat was dus de dikke slangFlorus schreef:Zoals Geert idd al zei, alleen dat dunne pijpje en een dikkere aansluiting van +- 1cm waar de luchtinlaat temperatuur sensor inzit, zitten aan die kant...
(inmiddels ligt de pomp eraf en is vervangen door de dummy rol van een 16v zonder bekrachtiging, maar *(&(*&* wat een gekut om dat eraf te krijgen met ingebouwde motor)
true, maar kan je niet het compacte systeem van een 1.7 gtx ofzo gebruiken? Die hebben een heel simpel spanner systeem. Je blok wordt flink compacter en is veel makkelijker uit de motorruimte te tillen.
Laatst gewijzigd door Geert op do 14 apr 2011 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Sluit ik me volledig bij aan
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Tja, dit had ik nog liggen, en het 1.7 spul zit nog op mijn blok van de vijf.Geert schreef:true, maar kan je niet het compacte systeem van een 1.7 gtx ofzo gebruiken? Die hebben een heel simpel spanner systeem. Je blok wordt flink compacter en is veel makkelijker uit de motorruimte te tillen.
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
In hoeverre moet je de oliedruk meter geloven?
Ik maak me een beetje zorgen mbt de oliedruk!
Mijn oliepomp is 20.000km geleden vervangen.
Net mijn Williams weer gepakt uit de garage en gelijk even olie + oliefilter vervangen.
Voordat ik hem afgelopen winter wegzette vond ik de oliedruk al lager dan dat hij was. Als hij eenmaal warm was, stationair 0-0,2 bar en bij last (4000+ rpm) tussen 3 - 4 bar. Stationair was begin vorig jaar gewoon 1 bar.
Nu net een stuk gereden (+/- 100km) en de druk kwam iets boven de 3bar uit, hoger komt hij niet.
Ik vind het vooral raar dat hij bij stationair dus een bar lager is nu.
Is dit goed genoeg?
Ik maak me een beetje zorgen mbt de oliedruk!
Mijn oliepomp is 20.000km geleden vervangen.
Net mijn Williams weer gepakt uit de garage en gelijk even olie + oliefilter vervangen.
Voordat ik hem afgelopen winter wegzette vond ik de oliedruk al lager dan dat hij was. Als hij eenmaal warm was, stationair 0-0,2 bar en bij last (4000+ rpm) tussen 3 - 4 bar. Stationair was begin vorig jaar gewoon 1 bar.
Nu net een stuk gereden (+/- 100km) en de druk kwam iets boven de 3bar uit, hoger komt hij niet.
Ik vind het vooral raar dat hij bij stationair dus een bar lager is nu.
Is dit goed genoeg?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Okee duidelijk.
Niks aan de hand dus..
Niks aan de hand dus..
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
dat zeggen ze nietmartijn williams schreef:Okee duidelijk.
Niks aan de hand dus..
alleen maar dat die meter niet goed genoeg is om op te vertrouwen...
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Ja dat bedoel ik.
Ik kijk even hoe het gaat als de druk nog verder afneemt toch maar een keer een echte meter eraan hangen.
Ik kijk even hoe het gaat als de druk nog verder afneemt toch maar een keer een echte meter eraan hangen.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Nee het is ook niet dat ik geen druk heb maar hij komt gewoon niet hoger dan 3bar en een beetje.
Vroeg me alleen af of dit zorgwekkend moet zijn?!
Vroeg me alleen af of dit zorgwekkend moet zijn?!
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zet je lichten is uit, kans dat je dan hogere druk hebt
die meters zijn echt bagger, je kunt pas wat meten met een andere meter.
die meters zijn echt bagger, je kunt pas wat meten met een andere meter.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
[img]http://94.100.118.104/1195000001-119505 ... _s62W.jpeg[/img]
Iemand die deze Williams kent?
Ik heb er evt wel interesse in maar het zou altijd mooi zijn als ik iets
meer over de auto zou weten.
Hij ziet er op het stuur na iig. wel redelijk origineel uit!
Distributie moet waarsch. wel gedaan worden wat zou dat kosten?
Iemand die deze Williams kent?
Ik heb er evt wel interesse in maar het zou altijd mooi zijn als ik iets
meer over de auto zou weten.
Hij ziet er op het stuur na iig. wel redelijk origineel uit!
Distributie moet waarsch. wel gedaan worden wat zou dat kosten?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
die vraag hoeft niet overal op het forum te staan?
je hebt pm over distributie.
je hebt pm over distributie.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Heeft er hier iemand toevallig koelslangen liggen uit een 16v/Williams. Bij mij is er vanavond aan de zijkant van het blok een koelslang finaal afgescheurd.
Wil het wel fixen voor as zaterdag
Wil het wel fixen voor as zaterdag
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Heb volgens mij nog wel wat liggen, wat heb je nodig ?Wouter de Wit schreef:Heeft er hier iemand toevallig koelslangen liggen uit een 16v/Williams. Bij mij is er vanavond aan de zijkant van het blok een koelslang finaal afgescheurd.
Wil het wel fixen voor as zaterdag
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 31 jul 2011 11:04
- Locatie: Oud-Turnhout, Belgie
- Contacteer:
Deze clio zit nu in BelgieChris schreef:Tom, zou je dat even kunnen controleren?!
Jeffrey, hierbij nog een stukje verleden van de GT-PX-27:
Hou ons op de hoogte!Soort eigenaar/houder Geregistreerd van ... tot ... Duur
(Erkend) bedrijf 22-11-2010 5 dagen
Particulier 24-10-2008 tot 22-11-2010 759 dagen
Particulier 16-12-2004 tot 24-10-2008 1408 dagen
(Erkend) bedrijf 02-11-2004 tot 16-12-2004 44 dagen
(Erkend) bedrijf 29-09-2004 tot 02-11-2004 34 dagen
(Erkend) bedrijf 30-07-2004 tot 29-09-2004 61 dagen
Particulier 24-08-2001 tot 30-07-2004 1071 dagen
Overigens vrees ik dat ook deze Williams naar Frankrijk zal vertrekken...
Heb hem vorige week gekocht, ben bezig met de invoer in Belgie.
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Is de sensor waar ik de pijl bij heb gezet de oliedruk sensor?
[img]http://img26.imageshack.us/img26/8690/oliedruk.jpg[/img]
[img]http://img26.imageshack.us/img26/8690/oliedruk.jpg[/img]
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
nee dat is je thermostaat huis. Daar stoomt alleen koelwater doorheen. Je oliedruk sensor zit onder je spruitstuk aan de kant van je distributiriem. Maar ik denk niet dat je sensor stuk is.
Ik verwacht eerder je versleten lagers en oliepomp. De sensor zit helemaal aan het eind van het oliecircuit en bij slijtage zal je daar een lagere olie druk als eerst meten. De olie druk dat je dashboard dus weer geeft is niet de druk direct aan de pomp. Dat zou ook niet goed zijn want dan was je blok waarschijnlijk al in elkaar gelopen.
Ik verwacht eerder je versleten lagers en oliepomp. De sensor zit helemaal aan het eind van het oliecircuit en bij slijtage zal je daar een lagere olie druk als eerst meten. De olie druk dat je dashboard dus weer geeft is niet de druk direct aan de pomp. Dat zou ook niet goed zijn want dan was je blok waarschijnlijk al in elkaar gelopen.
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Oliepomp is 15K terug vervangen. Ik krijg hem als hij boven de 90gr niet boven de 3.5bar. Met stationair heb ik op 90gr 0bar. Dit is opeens gebeurd.Geert schreef:nee dat is je thermostaat huis. Daar stoomt alleen koelwater doorheen. Je oliedruk sensor zit onder je spruitstuk aan de kant van je distributiriem. Maar ik denk niet dat je sensor stuk is.
Ik verwacht eerder je versleten lagers en oliepomp. De sensor zit helemaal aan het eind van het oliecircuit en bij slijtage zal je daar een lagere olie druk als eerst meten. De olie druk dat je dashboard dus weer geeft is niet de druk direct aan de pomp. Dat zou ook niet goed zijn want dan was je blok waarschijnlijk al in elkaar gelopen.
Enige optie om het uit te sluiten is dus een externe druk meter erop.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
de waardes die je noemt zijn vrij normaal. Welke olie gebruik je?
Welke lagers? de hoofdlagers en lagers van het olie pomp poelie veroorzaken het meeste druk verlies. Drijfstang lagers vervangen haalt maar weinig uit.Merijn schreef:Die meters zijn uiterst onbetrouwbaar... 1500 km geleden de lagers en pomp van onze Clio vervangen. Oliedruk is volgens het metertje nog steeds reden tot paniek.
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Castrol Edge Sport 10W40 als ik het goed heb.Geert schreef:de waardes die je noemt zijn vrij normaal. Welke olie gebruik je?
Hier heb ik al die tijd meegereden. Alleen voorheen had ik op 90-100gr stationair gewoon 1bar.
Vandaar dat ik het gek vind.
Maar die meters zijn dus niet te vertrouwen... Ik heb nog een andere meter ook. Misschien die is ff erin schroeven.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
ik heb de drukmeter op het blok ook vervangen en dat hielp wel wat maar niet veel. Koud is hij aanzienlijk hoger, maar warm is het allemaal rond de 0....
Vertrouw die meters voor geen meter, ik zou er een nette externe drukmeter inzetten, waarvan je weet dat die goed is. Gaan wij ook doen namelijk
Vertrouw die meters voor geen meter, ik zou er een nette externe drukmeter inzetten, waarvan je weet dat die goed is. Gaan wij ook doen namelijk
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
En ga je die dan op de plek van de standaard sensor monteren of met zo'n ring tussen je oliefilter?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80