ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Als ik me niet vergis zijn die dikke phase 2 strips helemaal niet te betalen..
48 euro ( florus weet het) voor 1 achterstripje
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Maar er zijn toch zat clio's op de sloop?

Ik snap het probleem niet zo?
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Strips achter zijn anders dan bij normale clio's
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klopt... Daar heeft de dealer zich al eens eerder in vergist, toen ik schade had gereden aan mijn Willi.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Steven(stk) schreef:Zitten bij een williams dan 2 slangen op het ontluchtingsvaatje ?
(map sensor zit al aangesloten, maar dan houd ik nog steeds dat dikke(+/- 1cm diameter) en dat dunne slangetje over)
Geert schreef:inderdaad 2 slangen. één komt er van de tank en de ander gaat naar de inlaat spruitstuk. De twee aansluitingen op het inlaat spruitstuk zijn beide iets van 3/4mm. Zeker niet groter. Voor de rest heeft een standaard inlaat spruitstuk aan die kan geen andere aansluitingen voor slangen. Alleen de luchtinlaat temperatuur sensor zit er naast. Maak anders eens een foto of kijk eens in dialogys, dat zegt meer dan 1000 woorden :p
Florus schreef:Zoals Geert idd al zei, alleen dat dunne pijpje en een dikkere aansluiting van +- 1cm waar de luchtinlaat temperatuur sensor inzit, zitten aan die kant...
Goed bovenstaand klopt allemaal , op de openingsmeet even met Geert t gekeken , het blijkt dat iedere williams blijkbaar stuurbekrachting heeft en de mijne dus ook, dat was dus de dikke slang (0)

(inmiddels ligt de pomp eraf en is vervangen door de dummy rol van een 16v zonder bekrachtiging, maar *(&(*&* wat een gekut om dat eraf te krijgen met ingebouwde motor)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

true, maar kan je niet het compacte systeem van een 1.7 gtx ofzo gebruiken? Die hebben een heel simpel spanner systeem. Je blok wordt flink compacter en is veel makkelijker uit de motorruimte te tillen.
Laatst gewijzigd door Geert op do 14 apr 2011 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Sluit ik me volledig bij aan (Y)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Geert schreef:true, maar kan je niet het compacte systeem van een 1.7 gtx ofzo gebruiken? Die hebben een heel simpel spanner systeem. Je blok wordt flink compacter en is veel makkelijker uit de motorruimte te tillen.
Tja, dit had ik nog liggen, en het 1.7 spul zit nog op mijn blok van de vijf. :)
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

In hoeverre moet je de oliedruk meter geloven?

Ik maak me een beetje zorgen mbt de oliedruk!
Mijn oliepomp is 20.000km geleden vervangen.

Net mijn Williams weer gepakt uit de garage en gelijk even olie + oliefilter vervangen.

Voordat ik hem afgelopen winter wegzette vond ik de oliedruk al lager dan dat hij was. Als hij eenmaal warm was, stationair 0-0,2 bar en bij last (4000+ rpm) tussen 3 - 4 bar. Stationair was begin vorig jaar gewoon 1 bar.

Nu net een stuk gereden (+/- 100km) en de druk kwam iets boven de 3bar uit, hoger komt hij niet.

Ik vind het vooral raar dat hij bij stationair dus een bar lager is nu.
Is dit goed genoeg?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Tja, die meters zijn niet echt heel betrouwbaar ofzo.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die meter MAG je niet vertrouwen, als je het mij vraagt...

Als je echt je oliedruk wilt weten, zou ik er een 'echte' aan hangen. Ik zou me in ieder geval niet echt druk maken.
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Okee duidelijk.

Niks aan de hand dus..
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

martijn williams schreef:Okee duidelijk.

Niks aan de hand dus..
dat zeggen ze niet :wink:
alleen maar dat die meter niet goed genoeg is om op te vertrouwen...
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Ja dat bedoel ik.

Ik kijk even hoe het gaat als de druk nog verder afneemt toch maar een keer een echte meter eraan hangen.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

als je echt geen druk hebt rijd je er geen 100km mee (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Nee het is ook niet dat ik geen druk heb maar hij komt gewoon niet hoger dan 3bar en een beetje.
Vroeg me alleen af of dit zorgwekkend moet zijn?!
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zet je lichten is uit, kans dat je dan hogere druk hebt

:p

die meters zijn echt bagger, je kunt pas wat meten met een andere meter.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
erwingta
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 21:09

[img]http://94.100.118.104/1195000001-119505 ... _s62W.jpeg[/img]


Iemand die deze Williams kent?
Ik heb er evt wel interesse in maar het zou altijd mooi zijn als ik iets
meer over de auto zou weten.
Hij ziet er op het stuur na iig. wel redelijk origineel uit!
Distributie moet waarsch. wel gedaan worden wat zou dat kosten?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

die vraag hoeft niet overal op het forum te staan?

je hebt pm over distributie.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
erwingta
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 21:09

Martijn heb je gepbt.
Sorry ik dacht dat dit misschien een betere plek was om deze vraag neer te zetten....
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Heeft er hier iemand toevallig koelslangen liggen uit een 16v/Williams. Bij mij is er vanavond aan de zijkant van het blok een koelslang finaal afgescheurd.

Wil het wel fixen voor as zaterdag
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Wouter de Wit schreef:Heeft er hier iemand toevallig koelslangen liggen uit een 16v/Williams. Bij mij is er vanavond aan de zijkant van het blok een koelslang finaal afgescheurd.

Wil het wel fixen voor as zaterdag
Heb volgens mij nog wel wat liggen, wat heb je nodig ?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Beter gewoon nieuw erop dan de oude meuk van een ander :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Carlito
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 11:04
Locatie: Oud-Turnhout, Belgie
Contacteer:

Chris schreef:Tom, zou je dat even kunnen controleren?!

Jeffrey, hierbij nog een stukje verleden van de GT-PX-27:
Soort eigenaar/houder Geregistreerd van ... tot ... Duur
(Erkend) bedrijf 22-11-2010 5 dagen
Particulier 24-10-2008 tot 22-11-2010 759 dagen
Particulier 16-12-2004 tot 24-10-2008 1408 dagen
(Erkend) bedrijf 02-11-2004 tot 16-12-2004 44 dagen
(Erkend) bedrijf 29-09-2004 tot 02-11-2004 34 dagen
(Erkend) bedrijf 30-07-2004 tot 29-09-2004 61 dagen
Particulier 24-08-2001 tot 30-07-2004 1071 dagen
Hou ons op de hoogte!

Overigens vrees ik dat ook deze Williams naar Frankrijk zal vertrekken... (U)
Deze clio zit nu in Belgie :grin:

Heb hem vorige week gekocht, ben bezig met de invoer in Belgie.
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Is de sensor waar ik de pijl bij heb gezet de oliedruk sensor?

[img]http://img26.imageshack.us/img26/8690/oliedruk.jpg[/img]
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Uit mijn hoofd zeg ik nee, en denk ik dat dat de watertemp sensor is. Oliedruk zit aan de andere kant van het uitlaatspruitstuk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nee dat is je thermostaat huis. Daar stoomt alleen koelwater doorheen. Je oliedruk sensor zit onder je spruitstuk aan de kant van je distributiriem. Maar ik denk niet dat je sensor stuk is.

Ik verwacht eerder je versleten lagers en oliepomp. De sensor zit helemaal aan het eind van het oliecircuit en bij slijtage zal je daar een lagere olie druk als eerst meten. De olie druk dat je dashboard dus weer geeft is niet de druk direct aan de pomp. Dat zou ook niet goed zijn want dan was je blok waarschijnlijk al in elkaar gelopen.
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Geert schreef:nee dat is je thermostaat huis. Daar stoomt alleen koelwater doorheen. Je oliedruk sensor zit onder je spruitstuk aan de kant van je distributiriem. Maar ik denk niet dat je sensor stuk is.

Ik verwacht eerder je versleten lagers en oliepomp. De sensor zit helemaal aan het eind van het oliecircuit en bij slijtage zal je daar een lagere olie druk als eerst meten. De olie druk dat je dashboard dus weer geeft is niet de druk direct aan de pomp. Dat zou ook niet goed zijn want dan was je blok waarschijnlijk al in elkaar gelopen.
Oliepomp is 15K terug vervangen. Ik krijg hem als hij boven de 90gr niet boven de 3.5bar. Met stationair heb ik op 90gr 0bar. Dit is opeens gebeurd.

Enige optie om het uit te sluiten is dus een externe druk meter erop.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

de waardes die je noemt zijn vrij normaal. Welke olie gebruik je?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die meters zijn uiterst onbetrouwbaar... 1500 km geleden de lagers en pomp van onze Clio vervangen. Oliedruk is volgens het metertje nog steeds reden tot paniek. :-)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Merijn schreef:Die meters zijn uiterst onbetrouwbaar... 1500 km geleden de lagers en pomp van onze Clio vervangen. Oliedruk is volgens het metertje nog steeds reden tot paniek. :-)
Welke lagers? de hoofdlagers en lagers van het olie pomp poelie veroorzaken het meeste druk verlies. Drijfstang lagers vervangen haalt maar weinig uit.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Drijfstanglagers, inderdaad...
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Geert schreef:de waardes die je noemt zijn vrij normaal. Welke olie gebruik je?
Castrol Edge Sport 10W40 als ik het goed heb.

Hier heb ik al die tijd meegereden. Alleen voorheen had ik op 90-100gr stationair gewoon 1bar.
Vandaar dat ik het gek vind.

Maar die meters zijn dus niet te vertrouwen... Ik heb nog een andere meter ook. Misschien die is ff erin schroeven.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik heb de drukmeter op het blok ook vervangen en dat hielp wel wat maar niet veel. Koud is hij aanzienlijk hoger, maar warm is het allemaal rond de 0....
Vertrouw die meters voor geen meter, ik zou er een nette externe drukmeter inzetten, waarvan je weet dat die goed is. Gaan wij ook doen namelijk ;)
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

En ga je die dan op de plek van de standaard sensor monteren of met zo'n ring tussen je oliefilter?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Plaats reactie