Joost GTTi Coupe
Volgens mij is het zo dat als je compressie te laag is er niet mee te rijden is zonder turbodruk maar dat is hier niet het geval, denk ik.
Niemand krijgt een goede afstelling gevonden volgens mij. Ik zou Jeroen, Henk of Menno er eens naar laten kijken.
Niemand krijgt een goede afstelling gevonden volgens mij. Ik zou Jeroen, Henk of Menno er eens naar laten kijken.
Carterdampen mogen niet in de vrije lucht. Dat is APK afkeur. Al is daar geen 100% uitlsuiting voor bij elk ekeurmeester. In de APK eisen staat dat hij 'aangesloten' moet zijn of iets in de trend van 'gemonteerd op het voertuig'. Tja dat is ie feitelijk wel.MaLa schreef:De link met apk snap ik ook niet..
Tankje zal niet altijd leeg blijven ,waarom zit ie er anders..
(correct me if wrong)
Persoonlijk zou ik m bij de andere slang van de catch tank koppelen of met een los filtertje idd
Overigens is dat toch gewoon goor en ongezond die carterdamp?
Eens, carterontluchting moet aangesloten zitten. Volgens mij ging het om de stationairomloopklep die volgens hun aangesloten moest zijn..Riël schreef:Carterdampen mogen niet in de vrije lucht. Dat is APK afkeur. Al is daar geen 100% uitlsuiting voor bij elk ekeurmeester. In de APK eisen staat dat hij 'aangesloten' moet zijn of iets in de trend van 'gemonteerd op het voertuig'. Tja dat is ie feitelijk wel.MaLa schreef:De link met apk snap ik ook niet..
Tankje zal niet altijd leeg blijven ,waarom zit ie er anders..
(correct me if wrong)
Persoonlijk zou ik m bij de andere slang van de catch tank koppelen of met een los filtertje idd
Overigens is dat toch gewoon goor en ongezond die carterdamp?
Net ff terug gelezen maar is niet duidelijk, anyways zo zal het gewoon werken maar nogmaals persoonlijk zou ik m aan de andere kant van de catchcan erbij gezet hebben
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
koppel merk je heel goed vraag maar aan Chris of Wouter hebben ff meegereden.
met carb. had ik 167wpk en 240 N/M op 1.6 bar nu op 1.4 bar
maar compressie test gaf maar 6.1 aan op alle cilinders.
compressie verhouding zou 1:7.5 moeten zijn zou 8 a 9 moeten zijn op compressie test......
zuigerveren moeten goed zijn want anders had het een olieboot geweest
en als ik in het midden gebied qwa ontsteking tijdstip aanpas gebeurd er niets.
ik denk dat het een combinatie is van zuigers (MB) en dat de kleppen compleet naar buiten opnieuw zijn ingesneden waardoor deze veel dieper in de kop liggen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YL8P6AD8.jpg[/img]
met carb. had ik 167wpk en 240 N/M op 1.6 bar nu op 1.4 bar
maar compressie test gaf maar 6.1 aan op alle cilinders.
compressie verhouding zou 1:7.5 moeten zijn zou 8 a 9 moeten zijn op compressie test......
zuigerveren moeten goed zijn want anders had het een olieboot geweest
en als ik in het midden gebied qwa ontsteking tijdstip aanpas gebeurd er niets.
ik denk dat het een combinatie is van zuigers (MB) en dat de kleppen compleet naar buiten opnieuw zijn ingesneden waardoor deze veel dieper in de kop liggen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YL8P6AD8.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op za 25 feb 2012 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
het ging erom of de omloopklep bij de carterontluchting konMaLa schreef:Eens, carterontluchting moet aangesloten zitten. Volgens mij ging het om de stationairomloopklep die volgens hun aangesloten moest zijn..Riël schreef:Carterdampen mogen niet in de vrije lucht. Dat is APK afkeur. Al is daar geen 100% uitlsuiting voor bij elk ekeurmeester. In de APK eisen staat dat hij 'aangesloten' moet zijn of iets in de trend van 'gemonteerd op het voertuig'. Tja dat is ie feitelijk wel.MaLa schreef:De link met apk snap ik ook niet..
Tankje zal niet altijd leeg blijven ,waarom zit ie er anders..
(correct me if wrong)
Persoonlijk zou ik m bij de andere slang van de catch tank koppelen of met een los filtertje idd
Overigens is dat toch gewoon goor en ongezond die carterdamp?
Net ff terug gelezen maar is niet duidelijk, anyways zo zal het gewoon werken maar nogmaals persoonlijk zou ik m aan de andere kant van de catchcan erbij gezet hebben
maar voor APK moet de carterontluchting aangesloten zitten op de inlaat
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Sja, aangezien de compressieruimte maar een 7de zo groot is als het volume van de slag moet je niet onderschatten hoeveel dat kan schelen!
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
balen joost
hier doe het allemaal niet voor...
hier doe het allemaal niet voor...
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
hier is de oplossing joost..
http://link.marktplaats.nl/534568813
http://link.marktplaats.nl/534568813
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Heb je wel je klepzetels onder meerderre hoeken geslepen: 45° voor de klep en 30° en 60° voor en na de zitting. Tevens kun je nog de doorlaat naar de zitting iets taps toe laten lopen en eventueel nog een ronding aan je kleprand maken. Indien nodig kan in wel een plaatje inscannen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
ik weet de hoeken niet precies maar staan onder 3 hoeken.
weet nog niet wat ik er aan ga doen en vooral wanneer maar gaat wel een keer goed komen.
weet nog niet wat ik er aan ga doen en vooral wanneer maar gaat wel een keer goed komen.
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op wo 25 apr 2012 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
zo vandaag nieuw wiellager gemonteerd
en een nieuwe kering in de versnellingsbak en een keer verse bakolie (Ron en Alex het was toch de verkeerde moest met .......744 aan het eind zijn) bedankt NAP versnellingsbakken.
en een nieuwe kering in de versnellingsbak en een keer verse bakolie (Ron en Alex het was toch de verkeerde moest met .......744 aan het eind zijn) bedankt NAP versnellingsbakken.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
3-angle seats, zo hoort het Dit had ik zowel op de 21 als op de motor in opbouw.jacques schreef:Heb je wel je klepzetels onder meerderre hoeken geslepen: 45° voor de klep en 30° en 60° voor en na de zitting. Tevens kun je nog de doorlaat naar de zitting iets taps toe laten lopen en eventueel nog een ronding aan je kleprand maken. Indien nodig kan in wel een plaatje inscannen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
na wat rommelen in de garage toch nog ff met de computer aan de Ecu gezeten en wat dingen proberen. tot mijn grote verbazing blijft mijn dumpvalve open staan door de motor vacuum.
dus maar een setje nieuwe veren besteld (gelukkig net vooor 4 uur) dus worden nog bezorgd, morgen avond dan maar hopen op droog weer....
zal misschien nog wel wat filmpies maken.
dus maar een setje nieuwe veren besteld (gelukkig net vooor 4 uur) dus worden nog bezorgd, morgen avond dan maar hopen op droog weer....
zal misschien nog wel wat filmpies maken.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
nieuw blok nou ja zuigers en bussen gaat er toch in want JB3 vind 270 nm niet prettig.......zeg maar totaal niet.....
Bak maakt nog geen herry maar jc5089 gaat eerdaags ter controle naar de revisie
Bak maakt nog geen herry maar jc5089 gaat eerdaags ter controle naar de revisie
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Dit snap ik niet. Omdat je versnellingsbak 270nm niet leuk vind ga je nieuwe zuigers en bussen monterenJoost van der Hammen schreef:nieuw blok nou ja zuigers en bussen gaat er toch in want JB3 vind 270 nm niet prettig.......zeg maar totaal niet.....
Bak maakt nog geen herry maar jc5089 gaat eerdaags ter controle naar de revisie
Of lees ik het nu verkeerd omdat er geen interpunctie is?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
omdat de motor er dan toch uitgaat blok toch open moet voor een kering die iets lekt en die 6 bar compressie druk, ja daarom gaat er gewoon een compleet nieuw setje standaard compressie zuigers in.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ik denk dat er toch iets meer aan de hand is Joost. Lage compressie zuigers zijn bij mijn weten rond de 7.0 - 7.2
Ik weet niet hoe rijk je gereden hebt maar zou het kunnen dat je zuigerveren fubar zijn ?
Ik weet niet hoe rijk je gereden hebt maar zou het kunnen dat je zuigerveren fubar zijn ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
blok gaat eruit en gaan we opnieuw opbouwen...... en goed afstellen.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
maar volgens mij is het ook niet normaal dat als ik klein beetje gas geef dat het dan begint te waaien onder de kap uit de dumpvalve (bij stil staande auto in de garage met de wind niet naar binnen)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Staat stationair de DV niet altijd open door het vacuum? Als je maar ff gas geeft moet ie 'm gelijk dicht trekken. Sterkere veer zal het niet oplossen als ie dan open blijft staan, ik denk dat je DV dan gewoon vuil is en niet soepel meer loopt.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
als ik het vacuum slangetje van de dumpvalve afhaal gaat deze gelijk dicht
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
gaan we ook doen straks
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
nog geen idee wat daar mee gaat gebeuren.....GerryTT schreef:Wat doe je met die zuigers en bussen die er uit komen? Heb ik misschien wel interesse in
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ben je nou alweer vrij/ vroeg klaar.....?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
gewoon op werk......en jij dan...
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dito....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja zeker, maar soms moet je ff 1min op iets wachten...
Telefoon erbij en hoppa...
Telefoon erbij en hoppa...
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
veer dumpvale vervangen reageerd een stuk beter van onderuit van het weekend maar eens verder kijken.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172