ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

bijna iedere andere fillterhuis, of open filter is vermogens verlies.

vervangings filter, of een clio cupfilterhuis (espace v6) geeft ietsje winst

edit: vorige foto is toch het cup syteem?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Yes.

ik heb nog wel een filterhuis voor je, zoals op die foto. inclusief nieuw luchtfilter.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Nee, dat is een gr. A of maxi systeem. Cup had een std filterhuis.

Gr. A of Maxi is wel degelijk beter doordat het met die setup beter lucht krijgt dan een dikke slang naar de bumper.

Een espace huis is weer heel anders, en word achteraf toegepast op clio 2 auto's. De originele cup Clio II had een 21t filterhuis (Zandvoort).
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op vr 13 jan 2012 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Jean-Paul-S schreef:Nee, dat is een gr. A of maxi systeem. Cup had een std filterhuis.

Gr. A of Maxi is wel degelijk beter doordat het met die setup beter lucht krijgt dan een dikke slang naar de bumper.

Een espace huis is weer heel anders, en word achteraf toegepast op clio 2 auto's. De originele cup Clio II had een 21t filterhuis.
Cup clio 2 had een open luchtfilter JP. Megane cup had die luchtfilterhuis, evenals de Clio Groep A.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Just curious, maar wat kost zoon mooi filtersysteem? En waar kan je die Gr. A onderdelen meestal vinden?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Martijn Kool schreef:
Jean-Paul-S schreef:Nee, dat is een gr. A of maxi systeem. Cup had een std filterhuis.

Gr. A of Maxi is wel degelijk beter doordat het met die setup beter lucht krijgt dan een dikke slang naar de bumper.

Een espace huis is weer heel anders, en word achteraf toegepast op clio 2 auto's. De originele cup Clio II had een 21t filterhuis.
Cup clio 2 had een open luchtfilter JP. Megane cup had die luchtfilterhuis, evenals de Clio Groep A.


Ja, maar niet op zandvoort:P
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Klopt zoon luchtfilter had ik in gedachten.
Heb ze wel eens bij pri-tech gezien voor €150,- als antwoord op 1 van de vragen.
Het is ook niet dringend nodig, maar was gewoon geintresseerd.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Zijn er mensen die wat extra willen verdienen, en mijn disriem + alle toebehoren willen vervangen?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik weet een adresje of 3. Heb je er een probleem mee om een stukje te sturen?
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

vraagje voor de doorgewinterde williams/16v sleutelaars,. hoe of met welk gereedschap krijg je de onderste torx40 bout uit de bovenste distributiekap gedraaid? met ingebouwd blok.. ik heb te weinig ruimte voor een torx 40 dop met ratel en mun torxsleutel brak gewoon af omdat de bouten onbeschoft vast zitten.? iemand een gouden tip? (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Persoonlijk zou ik gewoon uitbouwen, wie weet wat je nog meer tegenkomt.... je kan eventueel de motortakel eraan hangen en je baksteun losgooien om meer ruimte te krijgen.

Kleine doppensetje al geprobeerd? Of een stiftsleutel verlengen?
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

kleine nog niet geprobeerd omdat ik die zelf niet heb,. (moet ik dus maandag meenemen van mijn werk) en een torxsleutel heb ik erin gehad maar die breekt gewoon af omdat de bouten echt vastzitten.. de bouten waar ik wel bijkon heb ik met een grote ratel met pijn en moeite los kunnen krijgen ..

tja en uitbouwen is natuurlijk makkelijker maar de volgende motorwissel staat alweer te wachten op me dus die optie (uitbouwen) proberen we te voorkomen eigenlijk..

bedankt alvast voor de tip , iemand anders nog een tip ?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb er zelf ook al eens 4 torx bitjes op kapot gedraaid.
Je kunt ook je bitje pakken en hier een sleuteltje 8 omheen doen...
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ik zal in ieder geval een paar torxen 40 dopjes meenemen,. tis zo frustrerend als je de kappen er allemaal afhebt en alle bouten los op 2 na. dat je dan eigenlijk ongedane zaken weer naar huis kunt haha.. maja komt zeker goed was alleen benieuwd of iemand hier DE manier had met ingebouwd blok ..
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Is gewoon altijd shit, maar als je de motor zover mogelijk opschuift richting bestuurderszijde word het wel makkelijker. Persoonlijk doe ik me de moeite/geklooi niet aan, kun je gelijk alles even fris maken (Y)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Wat JP zegt, eruit. Niet heel veel meer werk en geeft je gelijk de kans om meer dingen te controlleren en te vervangen. Eruit ermee.

Als je niemand kan vinden wil ik het ook wel doen maar dan moet je geen haast hebben ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

En als hij pas over 3 jaar af hoeft mag je hem naar mij brengen :D
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

hahaha , ik ben bij randy16v aan het helpen met zijn riem,. ik dacht owww ik als ervaren renaultmonteur doe dat "ff". en dan zou ik omdat 2 bouten er nog niet uit willen een blok eruit gaan halen? neuh eerst maares alles zo proberen.. och en als het echt niet wil dan gaat het blok eruit,. in ieder geval is dat kwa ruimte een stuk gemakkelijker ook om stuurpomp te vervangen.. maja zoals ik al aangaf,. er staat een mitsubishi grandis op me te wachten waar een nieuw blok in moet (op randy's brug). dus eigenlijk moet de clio toch wel klaar zijn voor woensdag/donderdag. ochjah we zien wel.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Nog een duur geintje disriem verwisselen :p .. :
[img]http://oi43.tinypic.com/fuwh8i.jpg[/img]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tja niet goedkoop maar geen gekke prijzen. De laatste spanner is multiriem spanner neem ik aan. Die zijn niet goedkoop maar hoef je niet elke riem beurt te vervangen.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Geen gekke prijzen? :~

Dit soort spullen moet je ook niet bij de dealer halen, after market is veel goedkoper, scheelt echt bakken geld!
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Is dat net zo goed dan? Waar kan je dat halen?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Renault haalt z'n spullen ook bij Gates...

Hele zwikkie kan je gewoon bestellen bij Rijsbergen, Brezan of FUGO.

Vraag anders eens jouw magazijnmeester bij Peugeot of ie een belletje wilt plegen naar waar hij zijn spullen (spuitbussen, tape, dat soort zaken) vandaan haalt. Scheelt je ook weer wat knaken als je het besteld via de zaak. ;-)
Laatst gewijzigd door Arco op ma 19 mar 2012 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Goed idee krijg ik nog inkoop ook :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

*KATJING*
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Als nog best prijzig maar moet toch gebeuren (F)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Zo wie zo kun je beter de hele set (2 spanrollen en de distributieriem) in een keer kopen, dat scheel behoorlijk t.o.v. lossen dingen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Na een tip van Jacques heb ik mijn distr. Set juíst bij Renault gehaald, daar was hij zelfs goedkoper (incl korting bij Brezan).
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

ik heb toendertijd ook alles vergeleken en renault is daarmee de goedkoopste.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

@ Lee, duur is het pas als je riem eraf loopt, dit is gewoon onderhoud (Y)

Ondanks dat ik zelf bij een grote automaterialen zaak werk heb ik toch de distributie spullen bij de dealer gehaald, ook die spullen komen van gates maar bij clio 2 zit er bijv. een verbeterde looprol bij en in de skf en gates set die je aftermarkt koopt weer niet (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

contitech uit duitsland halen, ben je echt veel goedkoper uit.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.
3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel op :p bij circuitgebruik is 't precies goed (Y)
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Bedankt voor de tip Daan, ik bestel alles gewoon bij de dealer gaat nog 20% vanaf. (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Steven schreef:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.
3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel op :p bij circuitgebruik is 't precies goed (Y)
T bevalt mij anders prima onder de willie.
T hoekt als een maloot :lol:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik had vroeger ook een graad of 3-4 negatief camber op de vooras, het stuurde erg strak, al waren de banden toen wel na 6000km vrijwel op. :lol: :D
Plaats reactie