ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tja das een nadeeltje . . Jammer dan.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Jochem de Haas schreef:
Ronald1916V schreef:
Steven schreef:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.
3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel op :p bij circuitgebruik is 't precies goed (Y)
T bevalt mij anders prima onder de willie.
T hoekt als een maloot :lol:
Ik heb er inderdaad ook geen last van, banden slijten best goed af :)
Op jouw 19 is het inderdaad wat anders Ronald, dat is een treurig slijtagepatroon haha
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Steven schreef:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.
3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel op :p bij circuitgebruik is 't precies goed (Y)
Met een beetje vijlen maak je er zo 1>1.5 graden van.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja dat dan weer wel . :p
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

multiriemspannertje kost los dan dik 80 euro terwijl je via ebay een zelfde spanrol incl verzenden voor 22 euro kunt kopen. alleen is het dan voor een espace of een megane bedoeld , terwijl als je de nummers van een williams of een 2.0 8klepper langs elkaar legt ze gewoon dezelfde nummers hebben !!
(Y)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Wat kan de oorzaak zijn van schommelend kvs niveau?
Als tie koud is zit het peil net boven minimum en bij warme motor net onder maximum.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Had ik ook, dopje is lek waardoor het systeem geen druk op kan bouwen.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Had ik ook, dopje is lek waardoor het systeem geen druk op kan bouwen.
Aha, dat klopt. Er zat ook wat kvs aan de rand van de dop.
Morgen maar eens een nieuwe dop bestellen dan.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Heb ik volgens mij nog op voorraad :D :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

iemand ervaring met zoiets? Zou moeten passen op een f7r brandstof rail

http://www.bosch-motorsport.de/en-US/li ... 105163.pdf
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zo dat is een mooie, de clio cup heeft een andere fuel rail, met een andere drukregelaar. ik meen de zelfde als op een gte.

deze is natuurlijk wat leuker te tweaken, maar op een standaard willie lijkt het me geen nut hebben. Misschien kan Henk Dijkstra daar met je over praten. En anders misschien weet Jo ook wel wat..
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

die van een cup is ook instelbaar. GTE meende ik niet.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Abel schreef:bijna iedere andere fillterhuis, of open filter is vermogens verlies.

vervangings filter, of een clio cupfilterhuis (espace v6) geeft ietsje winst

edit: vorige foto is toch het cup syteem?
Is het luchtfilterhuis van een Espace v6 hetzelfde als de group a?
Of in ieder geval om te bouwen naar group a?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Cleaned_Clio_16v schreef:
Abel schreef:bijna iedere andere fillterhuis, of open filter is vermogens verlies.

vervangings filter, of een clio cupfilterhuis (espace v6) geeft ietsje winst

edit: vorige foto is toch het cup syteem?
Is het luchtfilterhuis van een Espace v6 hetzelfde als de group a?
Of in ieder geval om te bouwen naar group a?
Inderdaad, voor een group a setje gebruik je een espace v6 filterhuis.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Het voordeel is dat hier ook k&n inlegfilters voor te krijgen zijn. Is dit dezelfde espace type welke zoon dikke onderlip heeft? En heb je alleen het luchtfilterhuis van de espace nodig? Buiten de andere onderdelen zoals adapter,intake,slangen en siliconen slangen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?

Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.

Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.

77 01 467 271

Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ? :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?

Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.

Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.

77 01 467 271

Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ? :)
kogels zijn gelijk, spoorstangen van een williams zijn alleen iets breder.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geert schreef:
Ronald1916V schreef:Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?

Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.

Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.

77 01 467 271

Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ? :)
kogels zijn gelijk, spoorstangen van een williams zijn alleen iets breder.
En hoeveel is iets ? is dat eventueel te stellen ? of heb ik dan gewoon te weinig draad. :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

laatst nog een 16v omgebouwd naar williams breedte met behoud van de 16v spoorstangen. Zat nog ruim voldoende draad op. Ik dacht iets van 14mm verschil.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Ronald1916V schreef:
Geert schreef:
Ronald1916V schreef:Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?

Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.

Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.

77 01 467 271

Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ? :)
kogels zijn gelijk, spoorstangen van een williams zijn alleen iets breder.
En hoeveel is iets ? is dat eventueel te stellen ? of heb ik dan gewoon te weinig draad. :)
Je red het er net mee , maar ik zou gewoon een setje van een 19 pakken van autopartsonline dan zit je zeker goed.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

nog gelukt met die leiding Ronald?

ik krijg nog een kratje bier van Tim (0)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:nog gelukt met die leiding Ronald?

ik krijg nog een kratje bier van Tim (0)
Nee, ding zit knettervast dus denk dat je gewoon de leiding kan opvreten ipv bier drinken. :p
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

Wat kan de oorzaak zijn van schommelend kvs niveau?
Als tie koud is zit het peil net boven minimum en bij warme motor net onder maximum.
Even hier op terug te komen, wat hier wordt genoemd is dus de normale werking van het systeem. Waarom het niveau stijgt wanneer de motor warm wordt, komt omdat er druk opgebouwd wordt max 1-1,5 bar. (Dit krijg je alleen als het systeem compleet gesloten is.) En de flow van de waterpomp. Als er geen druk opgebouwt zou worden ( dop van expansievat eraf bv. ) zou hij minimaal tot niks stijgen , omdat het systeem open is. Op dit punt wordt de motor dus ook minder snel warm.
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik krijg mijn eigen topic weer eens niet gevonden :smile: Dus maar even hier.

Ik heb besloten mijn williams in de verkoop te zetten
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213499865

Naar mijn mening nog steeds een van de mooiste van het land. En een fijne auto. Maar ik ben op zoek naar iets anders voor erbij. En aangezien een clio van deze leeftijd inruilen weinig uithaalt in de meeste gevallen gaan we hem gewoon zelf verkopen. Erbij houden kan natuurlijk ook. Maar aangezien ik hem de laatste jaren al niet teveel meer gebruikt heb (alleen voor de leuke mooie ritten) ben ik bang dat hij dan helemaal niet meer van stal komt. En eerlijk is eerlijk, dat verdient zo'n mooie auto niet naar mijn mening. Ze zijn immers het leukst om in te rijden!

Dus als er nog RTC'ers op zoek zijn naar een nette.......
Laatst gewijzigd door Tom op zo 22 apr 2012 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die raak je wel snel kwijt denk ik ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Tom schreef:Ik krijg mijn eigen topic weer eens niet gevonden :smile: Dus maar even hier.

Hier

:biertjuh:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bedankt Florus. Die zoek functie heb ik altijd ruzie mee. Zal ook daar die post nog even neerzetten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Wat is het probleem als je de bak niet meer goed in de versnelling krijgt? Vooral de achteruit is lastig, lijkt net of hij niet meer goed ontkoppelt.. Is deze versnelling ook gesynchroniseerd? Ik ben bang voor de ringen..
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

je kunt kijken of je schakelstand opnieuw afstellen helpt, maar als de motor er niet recent uit is geweest zal het daar niet aan liggen.
Ik vind de achteruit altijd een beetje tricky, zelf zet ik hem meestal ff in 1 en dan de achteruit of ff in neutraal, koppeling op, koppeling in en dan de achteruit pakken.
Je bakolie een keer verversen en doorspoelen maakt vaak ook veel verschil!
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Haas schreef:je kunt kijken of je schakelstand opnieuw afstellen helpt, maar als de motor er niet recent uit is geweest zal het daar niet aan liggen.
Ik vind de achteruit altijd een beetje tricky, zelf zet ik hem meestal ff in 1 en dan de achteruit of ff in neutraal, koppeling op, koppeling in en dan de achteruit pakken.
Je bakolie een keer verversen en doorspoelen maakt vaak ook veel verschil!
Paar jaar geleden is hij er uit geweest,daarna niet veel mee gereden.. Soms ook in de 5 gaat hij heel makkelijk maar voel ik wel een paar tandjes.. Ik zal eens kijken voor die schakelstand, daarmee bedoel je die klem iets verder op dat asje schuiven?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nee, beter afstellen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

je hebt de stang van de pook naar de bak lopen zeg maar en die kun je afstellen. Het beste doe je dat ff met zijn 2en: 1tje boven in de auto de pook in een bepaalde versnellingsstand houden en de ander onder de auto handmatig de bak in dezelfde versnelling trekken en dan de stang vastdraaien.
Een paar keer herhalen helpt vaak het beste (Y)

Probeer het gewoon eens in 1 en 5 om mee te beginnen. Mijn ervaring is, hoe groter de 'spreiding', hoe beter het werkt, dus 1 en 5 of R en 5..
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Is het fusee stuk en wiellager van een 19 16v het zelfde als Williams ?
Dus ook een maatje 72 qua wiellager ?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Is het fusee stuk en wiellager van een 19 16v het zelfde als Williams ?
Dus ook een maatje 72 qua wiellager ?
alleen als de williams voorzien was van abs. wat ik zo snel zie op http://www.partsbase.nl

afmetingen
clio
35x65x35
met abs
37x72x37

19 16v
37x72x37
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Les 1....een willie heeft nooit abs.
Oke het lager is gelijk.......
Nu nog of het fuseestuk dat ook is ....?
Plaats reactie