alpine A310 1600

Post hier al je vragen over de Renault Alpine

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Sun 25 Apr 2010 18:06

Ik heb hier een megane coupe staan met een onderbouw gastank erin
Die kan je eventueel wel kwijt als reserve wiel vervangend deel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6119
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Postby huub » Mon 26 Apr 2010 11:27

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) wrote:Ik heb hier een megane coupe staan met een onderbouw gastank erin
Die kan je eventueel wel kwijt als reserve wiel vervangend deel


dat wordt krap vrees ik , de ruimte voor het reservewiel is 60 cm diameter, en 20 cm hoog.
dat is maar net groot genoeg voor de kleinste stako ringtank ( 60 cm diameter, en 18 cm hoog.)
het wordt voortaan wel iedere dag tanken.... (S)
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Postby huub » Sat 28 Apr 2012 17:18

mijn oude draadje maar weer afgestoft,
ik was in het ACT aan het spammen , dan kan ik net zo goed mijn eigen topic vervuilen.

de alpine vandaag weer op de bandjes gezet, al met al heeft hij drie maanden stil gestaan nadat de plaatselijke shoarma koerier zat te slapen in de auto.
de hele achterkant is weer hersteld , en ik heb alles om het blok weer geinstalleerd, dat moest er uit om het polyester weer wat vorm te geven.

Het goede nieuws is dat hij na drie maanden meteen starte, :worship:
het slechte nieuws is dat hij eenmaal warm nauwelijks meer aan de praat te krijgen is. (U)
Als hij dan eenmaal loopt komt er een zwarte walm uit waar een diesel zich voor zou schamen!
kortom , hij loopt véél te rijk,


De watertemperatuurdensor en de benzinedruk zijn goed,
Morgen maar eens met de multimeter gaan zoeken naar de storing .
de inlaatdruk sensor lijkt me de volgende verdachte.
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Postby Abel » Sun 29 Apr 2012 10:27

dat kan maar zo. hoeveel heb je nu gereden in afgelopen 4 jaar?

en plaats nog eens wat leuke foto's
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby huub » Tue 1 May 2012 8:47

Abel wrote:dat kan maar zo. hoeveel heb je nu gereden in afgelopen 4 jaar?

en plaats nog eens wat leuke foto's


in de afgelopen 4 jaar hebben we een dikke 80 kkm gereden.
af en toe een weekendje zuid frankrijk , maar het gros van de kilometers in nederland gemaakt.
Motorisch in die periode geen problemen gehad, alleen de turbo begint minder te worden , bij koude start produceert hij een keurige rookpluim.
Nog geen echt meetbaar olieverbruik, maar de aanschaf van een verse turbo zit er aan te komen.

Om terug te komen op de electronica,
dit week-end van de injectie alles nagemeten wat ik kon verzinnen en niets afwijkends gevonden.
bij een proefrit leek alles ook weer vrij normaal te functioneren.
dat wordt dus afwachten tot hij weer moeilijk gaat doen , en weer opnieuw gaan meten.
zo houden we het spannend.

Ik zal de komende week een paar plaatjes schieten,
Ik moet toch een paar offertes voor het spuitwerk opvragen, dan zijn een paar verse foto's wel handig.
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Postby huub » Wed 9 May 2012 8:46

Vandaag had de alpine weer kuren met warm starten, deze keer was mijn vriendin alleen op stap, dus daar scoor ik geen punten mee.
Het voordeel is wel dat ze de wegenwacht heeft laten aanrukken , volgens de goede man blijft de LPG toevoer open tijdens het op benzine starten
en start hij dus op LPG én benzine tegelijk....
Ik moet toch eens wat vaker van mijn ANWB lidmaatschap gebruik maken.

blijft nog de turbo over.
af en toe lijkt het ding vol te lopen met olie en verduister je de hele straat bij het starten.
seals versleten?
het komt maar eens in de paar maanden voor, maar lijkt er wel op te wijzen dat ik echt op zoek mag naar een verse turbo.
iemand tips?
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Postby Jochem de Haas » Wed 9 May 2012 8:52

Dat klinkt mij bekent in de oren .....turbo loopt idd op zijn laatste pootjes.
Vaak is een vervanging van de keeringen afdoende.
Let wel op dat er de juiste in gaan. Geen nieuwere types want dat werkt niet.
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13992
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby antoine » Wed 9 May 2012 11:23

Voor turbo revisie --> ETT eindhoven..

http://forum.renault5alpineturbo.com/vi ... f=41&t=566

Lees hier de ervaringen van Jacob.
antoine
 
Posts: 7698
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby huub » Thu 10 May 2012 11:02

Jochem de Haas wrote:Dat klinkt mij bekent in de oren .....turbo loopt idd op zijn laatste pootjes.
Vaak is een vervanging van de keeringen afdoende.
Let wel op dat er de juiste in gaan. Geen nieuwere types want dat werkt niet.


Nu nog de juiste revisie kit aanschaffen, ik neem aan dat alle revisiekits op ebay voor de nieuwere types zijn?
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Postby Jochem de Haas » Thu 10 May 2012 15:21

Je moet in ieder geval een koolstof keering hebben in je backingplate ipv een teflon keering.
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13992
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Florus » Thu 10 May 2012 15:30

Weet niet of dat bij de turbo van de 21T ook zo is, bij de 21T krijgt de turbo geen vacuum te verwerken, zoals bij de 5T ;-)
Florus
 
Posts: 6727
Joined: Sun 20 Jul 2003 11:16

Postby Jochem de Haas » Thu 10 May 2012 19:12

O zhit.....dacht dat er een 5 alpine turbo blok in lag.
Lees nu verder dan je eerste post.. . :p

Schrap maar wat ik over de koolstof keering zei. :smile:

Maar t zal best vooruit willen
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13992
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Return to Alpine



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group