Snelle nokkenas...

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
A_men_with_a_Twingo
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 11 mar 2012 11:08
Contacteer:

Ik heb een poosje zitten zoeken maar kan nergens vinden of er een snelle nokkenas voor een Twingo 1.2 16 v van 2012 te verkrijgen is.
Kan iemand mij misschien helpen met een antwoord in de zoektocht naar een beetje extra vermogen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

http://shop.ps-systems.at/260-Grad-Nock ... -followers

Deze misschien? Denk inderdaad dat er niet zo gek veel te vinden is. Dit zijn overigens niet echt goedkope manieren om een auto te tunen. Zeker bij een dergelijke kleine motor moet je opletten en denken aan restwaarde.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
A_men_with_a_Twingo
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 11 mar 2012 11:08
Contacteer:

Oké, dank je! Ik zal eens even gaan neuzen...
En het is idd niet de meest ideale manier, maar gezien de auto een halfjaar oud is is inruilen voor een TCE of RS ook geen optie.
Ik ben er wel mee bezig geweest maar de afschrijving is niet normaal zo hoog.
Ik had hiervoor een Audi S3 met een beetje extra pk's en dacht dat ik hier wel mee zou kunnen leven maar dat is dus niet echt het geval.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Van S3 naar twingo :worship: :smile:
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Koop dan een ClioIIRS ofzo. Die dingen kosten geen drol tegenwoordig.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
A_men_with_a_Twingo
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 11 mar 2012 11:08
Contacteer:

Ik heb 200 pk ingeleverd omdat ik nog geen 3000 km per jaar maak en daarvan zijn de meeste km's nog als ik met de ATB het bos in ga.
Ik rij aan het begin van de week van huis naar het werk en aan het eind van de week weer terug naar huis.

Ik hoopte gezien de weinige km's die ik maak wel met het vermogen te kunnen leven maar ik baal er elke keer weer van.
Ik heb de (in)ruil met/op een Clio van 2007 overwogen maar ik heb dan in 4 maanden tijd dik 3000 euro afgeschreven.
Ook bij een ruil met een Twingo RS liep ik tegen die hoge afschrijving aan dus vandaar een greep richting extra pk's.
En gezien de goede ervaringen die ik met andere nokkenassen heb was dit een leuke optie.
Een compressor zou ook een leuke optie zijn maar gezien je dan meer dingen aan moet passen zoals oa de compressie en bij meer vuldruk ook de zuigers heeft een nokkenas mijn voorkeur.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nokkenas + montage + afstellen/dyno run = niet voor niets!
Je bent zo 1000 euro verder en wat heb je dan?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
A_men_with_a_Twingo
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 11 mar 2012 11:08
Contacteer:

Ja je hebt gelijk, maar daarom was ik eens aan het kijken wat de beste optie is...
Een Clio kopen is de mooiste maar ik krijg het hier bij mama niet voor elkaar om nu weer 5000 euro op tafel te leggen.
Het goedkoopste is anderhalfjaar doorrijden met dit karretje en dan een Cliootje scoren... Maar nog dik anderhalfjaar is best een tijd!
A_men_with_a_Twingo
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 11 mar 2012 11:08
Contacteer:

Voor de geen die benieuwd is over welke auto het gaat....

http://www.twingoclub.nl/forum/viewtopi ... =47&t=6284
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Kan je toch zien dat mensen echt anders kunnen denken....

Ik zou juist omdat ik zo weinig rij, echt een leuke auto kopen.
Dat als ik er mee rij t echt bijzonder/ gaaf/leuk is....

:p
A_men_with_a_Twingo
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 11 mar 2012 11:08
Contacteer:

Ja klopt, maar je moet keuzes maken.
En een Golf 5 GTI op de stoep en dan als 2e autootje voor 3000 km per jaar een Clio RS komt financieel gezien op hetzelfde neer als de Golf en een Audi S3...
A_men_with_a_Twingo
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 11 mar 2012 11:08
Contacteer:

Dat is een leuk project maar daar heb ik als chauffeur en vader des huizes jammer genoeg geen tijd meer voor.
Als ik daar aan ga beginnen ga ik bij het vrouwtje met de eerste klikoleging mee aan de stoeprand.... ;-)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Je moet t ook niet vertellen.........
Gewoon doen.
Zij kreeg toch ook die nieuwe keuken.... ;-) :smile:
BillytheKid
Berichten: 30
Lid geworden op: do 16 aug 2012 16:11
Locatie: Fryslan

Mare, waarom kun je niet leven met 'zo weinig' pk's?
Plaats reactie