Dynodag met Fastchip 27 oktober 2012

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ja klopt ik zie net in mijn excel lijstje zijn naam al staan. Maar wel tanx (Y)
megane rs 250
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
Locatie: voorschoten
Contacteer:

@arno17

Zeker bewijs ja.Helemaal top rijd supper nu.
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Wat zijn grofweg de limitaties van een standaard Megane RS motorblok qua Newtons en PK's alvorens er dingen stuk gaan?
Begreep dat Boy een andere koppeling nodig had ivm het hoge koppel, hoeveel koppel had hij zijn laatste dyno run?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

-jo- schreef:
tjah, waar moet ik beginnen ? Kwam binnen met 0.9 bar en pingelen als een bezettene van zodra de 0.5 bar aangetikt werd.
Ontsteking na de bleedvalve aangesloten? Dat is niet erg handig idd :p
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Pfff wat was ik blij met jullie kennis, nogmaals bedankt allen. De auto is even oud als ik en motorisch ben ik geen held. Jullie gelukkig wel. Ook Maarten en Joost hebben mij goed geholpen, die mij ook gaan helpen met de actuator.

Zo zie je maar weer. Laat je auto alleen 'tunen'/afstellen door kenners, lees Jo en Henk. Met alle respect na andere tuners maar wat wij bij mijn 5 tegen kwamen was echt een raadsel. Wat de achterliggende gedachte is, is voor mij en anderen, denk ik, nog steeds een raadsel.

Gelukkig heb ik na de aankoop direct besloten om de auto eerst op de bank te gooien en niet voluit te rijden. Gelukkig was de dynodag vrij snel. En hierdoor bleek dus bovenstaande. Zoals in mijn topic staat is de auto aangepast door jltuning. Ik wil niet zeggen dat hij deze fouten heeft gemaakt. Maar weet 1 ding. Ga met je auto naar een dynodag van Jo en Henk voordat je je blok in de soep rijdt.

Nadat de actuator weer werkt en er een nieuwe dumpvalve op zit zal de 5 nog een keer gerold worden. Afwachten wanneer.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Jeroen (JL) is voor zover ik weet al geruime tijd niet meer actief als zijnde jltuning. Dus die opbouw zou dan al wat jaartjes oud zijn gok ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

4000 km na complete revisie, vandaar ik versteld stond dat hij nog niet in de soep was gedraaid. Gelukkig voor Tom wordt deze met liefde bereden (Miss Daisy style).

@Tom, er stond gisteren heel wat gtt-kennis rond je auto. Jochem, Joost, Maarten,Henk enz... dus het gaat zeker goedkomen. ;-)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Klopt ook. Blokopbouw is volgens vorige eigenaar in 2004/2005 gedaan. Ik zou van hem nog papieren van de opbouw krijgen alleen kan hij deze niet weer vinden.

Na de opbouw heeft hij ongeveer 3500 km (volgens vorige eigenaar). Het kan natuurlijk altijd zijn dat er naderhand een en ander is aangepast.
megane rs 250
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Hallo allemaal,

Vraagje ik heb zaterdag mijn auto laten afstellen.
Henk Had gezegd dat elke 30duizend wel de bougies moeten vervangen worden dat ga ik dus gelijk laten doen maar mijn vraag is moet ik gewoon orginelen bougies kopen of zijn er betere voor de megane rs 250.
Alvast bedankt.
Plaats reactie