ACT: Clio IV
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Van het weekend de 0,9 tCe kunnen testen. Zodra je met 4 man erin zit zit er nog maar weinig vaart in Stuurt wel stuk beter/fijner dan de Clio III. Verbruik van de 3-cilinder is prima en voor het stadsverkeer is het een prima auto. Stoelen vind ik ook een stuk beter.
Minpunten
- Plastic look interieur
- MediaNav, werkt niet vlekkeloos
- Lichten doven niet automatisch wanneer auto op slot gaat
- Geen temperatuurmeter
- Geen xenon mogelijk
Minpunten
- Plastic look interieur
- MediaNav, werkt niet vlekkeloos
- Lichten doven niet automatisch wanneer auto op slot gaat
- Geen temperatuurmeter
- Geen xenon mogelijk
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hebben de Twingo I & II ook niet ... en zo wel meer auto's.
ik vind 'm nog steeds niet "je-van-het" die Clio IV. Zag er leuk uit, maar in het eggie valt ie tegen in vergelijk met de 208.
ik vind 'm nog steeds niet "je-van-het" die Clio IV. Zag er leuk uit, maar in het eggie valt ie tegen in vergelijk met de 208.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Buitentemperatuur heeft ie wel, maar geen motortemperatuur (koelwater) metertjeTom schreef:Maar ja, een auto uit deze tijd in de prijsklasse van een clio mag wel een buitentemp meter hebben vind ik. Verkeerde zuinigheid......
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Moet er nog erg aan wennen. Altijd jammer om al die standaard dingen weg te laten. Waar is de vooruitgang?
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
wat interesseert mij die meter nou... Geen xenon vind ik veel dramatischer!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Eens....Haas schreef:wat interesseert mij die meter nou... Geen xenon vind ik veel dramatischer!
En ik hoop dat ze die 130pk dci motor erin leggen tzt....dan even langs Goes en knallen....
Dromen mag toch?....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
aha, ik dacht aan de buitentemp. KVS temp zijn idd veel meer auto's die dat niet hebben. Wat mij betreft ook een slecht iets, maar vooruit.......
En geen xenon? Tja, nou ben ik zelf niet zo'n xenon geilert maar geef toe dat het eigenlijk wel gewoon af-fabriek leverbaar moet zijn in deze tijd.
En geen xenon? Tja, nou ben ik zelf niet zo'n xenon geilert maar geef toe dat het eigenlijk wel gewoon af-fabriek leverbaar moet zijn in deze tijd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Een kvs meter is toch eigenlijk verplichte kost vind ik, heb je tenminste een idee of in elk geval de kvs al op temp is. Olie temp meter erbij zou nog mooier zijn natuurlijk.
Xenon vind ik ook geen must have, dubbel H1 of H7 geeft ook zat licht.
Xenon vind ik ook geen must have, dubbel H1 of H7 geeft ook zat licht.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
zullen misschien wel metertjes beschikbaar komen met heel dat R Link verhaal vermoed ik.
Alle sensoren zullen wel aanwezig zijn en rapporteren aan de ECU (als je koelwater richting de 100° C gaat zal je snel een waarschuwingslampje op je dash krijgen gok ik) dus ... zal wel een "app" komen op hun R-Link geval om metertjes te tonen zeker ...
Ik hoop in het geniep op meters in zulk een "App" (of hun RS monitor) die:
- Watertemp
- olietemp
- oliedruk
- boost
Alle sensoren zullen wel aanwezig zijn en rapporteren aan de ECU (als je koelwater richting de 100° C gaat zal je snel een waarschuwingslampje op je dash krijgen gok ik) dus ... zal wel een "app" komen op hun R-Link geval om metertjes te tonen zeker ...
Ik hoop in het geniep op meters in zulk een "App" (of hun RS monitor) die:
- Watertemp
- olietemp
- oliedruk
- boost
precies...stilstand is achteruitgang. Of het nu nodig is of niet, zowat elke andere auto heeft het of is het beschikbaar, dus dit is zeker een misser in mijn ogen.
xenon zou iig wel als optie moeten zijn. barrel van mij uit 2003 had het al als optie!
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zal vast nog wel komen als optie, metertjes op R-Link zou wel leuk zijn ja
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Over xenon lopen de verhalen dat dit op termijn verboden wordt door de EU en men overgaat op full-led. (eerste tekenen zie je bij de nieuwe Leon waarbij full-led voor het eerst op dat segment beschikbaar is.)
De technici van Renault hebben in iedergeval in een Q&A sessie aangegeven dat Xenon níet op de Clio IV komt. Misser, ook in mijn ogen, maar goed.
Geruchten om het verbod van xenon gaat over de verblinding van andere weggebruikers. Helemaal het hoe en wat is me ook nog niet duidelijk. Keertje uitpluizen staat nog op de lijst van things-to-do.
De technici van Renault hebben in iedergeval in een Q&A sessie aangegeven dat Xenon níet op de Clio IV komt. Misser, ook in mijn ogen, maar goed.
Geruchten om het verbod van xenon gaat over de verblinding van andere weggebruikers. Helemaal het hoe en wat is me ook nog niet duidelijk. Keertje uitpluizen staat nog op de lijst van things-to-do.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Eh Adinges, dat van die Xenon kan ik goed begrijpen hoor, die automatische hoogte systemen zijn vaak te traag, gevoelig en niet redundant.
Dus ik moet regelmatig m'n binnenspiegel in de dimstand draaien omdat er weer zo'n leasert achter me rijd die niets in de gaten heeft en naar helicopters aan het zoeken is...
Het is een prachtige straal licht, maar die straal staat gewoon te vaak in een verkeerde richting.
Dus ik moet regelmatig m'n binnenspiegel in de dimstand draaien omdat er weer zo'n leasert achter me rijd die niets in de gaten heeft en naar helicopters aan het zoeken is...
Het is een prachtige straal licht, maar die straal staat gewoon te vaak in een verkeerde richting.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
17" velgen zijn wel erg gaaf. Komen volgend jaar.martll schreef:Xenon is best jammer, verder kan je alleen maar kiezen uit 4 saaie 15 of 16 inch velgen.
Gister wezen kijken bij een gele in Heiloo.
Wat een toffe kleur zeg.
Toch jammer dat de Clio 4 er alleen in 5 deurs is.
Overigens, denk niet ik koop er nu 1 met 16" en monteer straks 17".
Renault verbiedt het en geeft erna geen garantie meer.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@Steven, of nog erger, die bouwvakkers busjes waar ze achteraf Xenon ingschroeft hebben, ook heel erg fijn. De maan is al verlicht jongens, hebben we de zon voor
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Hangt waarschijnlijk gewoon af van de melding op kenteken. Een auto's met flippers kun je meestal ook gewoon op vol-automaat zetten.antoine schreef:Vraagje betreft de clio rs..Mag iemand met een automaten rijbewijs rijden in de nieuwe rs, aangezien het schakelsystem wordt geregeld dmv flippers aan het stuur?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Als er geen koppeling inzit zal er ongetwijfeld automaat op kenteken staan.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Gave voorspoiler en zijskirt. Had ik nog niet gezien.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Foto's van de Estate en de RS200
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul13.jpg[/img]
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul14.jpg[/img]
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul15.jpg[/img]
RS200:
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul10.jpg[/img]
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul11.jpg[/img]
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul12.jpg[/img]
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul13.jpg[/img]
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul14.jpg[/img]
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul15.jpg[/img]
RS200:
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul10.jpg[/img]
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul11.jpg[/img]
[img]http://i72.servimg.com/u/f72/17/84/30/43/renaul12.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Begin er steeds meer aan te wennen Flink omlaag schroeven dan word het best wat
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Uit de mailbox:
***
Veelzijdige hot hatch leverbaar voor 25.990 euro
RENAULT MAAKT PRIJS NIEUWE CLIO R.S. BEKEND
Deze lente verschijnt Renaults nieuwste hot hatch, de nieuwe Clio R.S. 200 EDC, op de Nederlandse wegen. De topversie van de Clio staat vanaf eind april 2013 bij de Renault-dealer in de showroom en is leverbaar voor een prijs vanaf 25.990 euro. Vanaf 1 april 2013 is de auto te bestellen. De nieuwe Clio R.S. combineert het comfort en de kwaliteit van Renault met de ultieme sportiviteit en F1-expertise van Renault Sport Technologies.
De nieuwe Renault Clio R.S. zet al jaren de toon in zijn segment. Ook de nieuwe R.S. 200 EDC, ontwikkeld door Renault Sport in het Franse Dieppe, doet zijn reputatie van ultieme hot hatch eer aan. De engineers van Renault Sport hebben het onderstel, de motor en de transmissie doorontwikkeld met als doel: topprestaties, meer rijcomfort en een beheerst brandstofverbruik. En dat voor een prijs vanaf 25.990 euro.
Sportieve prestaties, laag verbruik
De nieuwe Clio R.S. biedt het gemak van een vijfdeursauto met de looks van een sportieve coupé. Maar van alleen uiterlijk vertoon is bij deze topversie geen sprake; standaard is een nieuwe, ‘gedownsizede’ 1,6-liter turbomotor met een vermogen van 200 pk (147 kW) en een koppel van 240 Nm, dat al beschikbaar is vanaf 1.750 t.p.m. De turbomotor wordt geleverd in combinatie met de automatische EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling, zes versnellingen en schakelflippers achter het stuur.
Met een verbruik van 6,3 l/100 km (gecombineerd gebruik) en een CO2-uitstoot van slechts 144 g/km vormt de Clio R.S. 200 EDC blijft het verbruik beperkt.
Launch control en R.S. Drive
De nieuwe Clio R.S. 200 EDC past zich volledig aan aan de behoeften en het temperament van zijn bestuurder. De Renault is daarom uitgerust met Launch Control, een unicum bij auto's met een prijs van onder de 100.000 euro. De bestuurder kan hiermee de schakeltijden, de gasrespons en het
ESC-/ASR-veiligheidssysteem instellen voor een optimaal acceleratievermogen.
Ook standaard is R.S. Drive, een systeem waarmee de bestuurder de auto in drie standen kan zetten. Voor ‘normaal’ gebruik biedt de Clio R.S. alle kwaliteiten die je verwacht van een Clio: hij is stil en comfortabel en heeft een beperkt brandstofverbruik. Voor sportief gebruik zijn de standen ‘Sport’ en ‘Race’, en daarmee wordt de nieuwe Clio R.S. een potente sportauto. De Renault Clio R.S. 200 EDC verenigt zo twee auto’s in één.
Sportieve standaarduitrusting
De Renault Clio R.S. 200 EDC is voorzien van een rijke standaarduitrusting. Afgezien van bovengenoemde zaken is hij ook uitgerust met onder meer een sportonderstel, lichtmetalen 17-inchwielen, een dubbele uitlaat en een specifieke R.S.-voorbumper, een achterbumper met diffuser, een achterspoiler en sideskirts.
Het interieur ademt ook sportiviteit met een sportstuur, sportstoelen en aluminium pedalen. Verder is de Clio R.S. standaard uitgerust met elektronische airconditioning, elektrisch bedienbare ramen vóór en achter, licht- en regensensor, elektrisch bedienbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels en het multimedia- en navigatiesysteem MediaNav.
Opties voor nog meer dynamiek
Optioneel zijn bovendien de volgende zaken leverbaar op de Renault Clio R.S. 200 EDC:
• lichtmetalen 18-inchwielen (495 euro);
• extra sportief CUP-sportonderstel voor de ultieme sport-/race-ervaring (995 euro);
• lederen interieurbekleding (995 euro);
• multimedia- en navigatiesysteem R-LINK, met TomTom LIVE-navigatie, internet en diverse apps (595 euro);
• Renault Sport Monitor (295 euro);
• parkeersensoren (295 euro).
***
Verder is inderdaad momenteel de introductie in Granada. Zowel van de Zoe, Clio Estate als Clio RS.
Jammergenoeg, sneeuw ->
[img]http://pbs.twimg.com/media/BEQY6koCMAAOVOG.jpg[/img]
***
Veelzijdige hot hatch leverbaar voor 25.990 euro
RENAULT MAAKT PRIJS NIEUWE CLIO R.S. BEKEND
Deze lente verschijnt Renaults nieuwste hot hatch, de nieuwe Clio R.S. 200 EDC, op de Nederlandse wegen. De topversie van de Clio staat vanaf eind april 2013 bij de Renault-dealer in de showroom en is leverbaar voor een prijs vanaf 25.990 euro. Vanaf 1 april 2013 is de auto te bestellen. De nieuwe Clio R.S. combineert het comfort en de kwaliteit van Renault met de ultieme sportiviteit en F1-expertise van Renault Sport Technologies.
De nieuwe Renault Clio R.S. zet al jaren de toon in zijn segment. Ook de nieuwe R.S. 200 EDC, ontwikkeld door Renault Sport in het Franse Dieppe, doet zijn reputatie van ultieme hot hatch eer aan. De engineers van Renault Sport hebben het onderstel, de motor en de transmissie doorontwikkeld met als doel: topprestaties, meer rijcomfort en een beheerst brandstofverbruik. En dat voor een prijs vanaf 25.990 euro.
Sportieve prestaties, laag verbruik
De nieuwe Clio R.S. biedt het gemak van een vijfdeursauto met de looks van een sportieve coupé. Maar van alleen uiterlijk vertoon is bij deze topversie geen sprake; standaard is een nieuwe, ‘gedownsizede’ 1,6-liter turbomotor met een vermogen van 200 pk (147 kW) en een koppel van 240 Nm, dat al beschikbaar is vanaf 1.750 t.p.m. De turbomotor wordt geleverd in combinatie met de automatische EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling, zes versnellingen en schakelflippers achter het stuur.
Met een verbruik van 6,3 l/100 km (gecombineerd gebruik) en een CO2-uitstoot van slechts 144 g/km vormt de Clio R.S. 200 EDC blijft het verbruik beperkt.
Launch control en R.S. Drive
De nieuwe Clio R.S. 200 EDC past zich volledig aan aan de behoeften en het temperament van zijn bestuurder. De Renault is daarom uitgerust met Launch Control, een unicum bij auto's met een prijs van onder de 100.000 euro. De bestuurder kan hiermee de schakeltijden, de gasrespons en het
ESC-/ASR-veiligheidssysteem instellen voor een optimaal acceleratievermogen.
Ook standaard is R.S. Drive, een systeem waarmee de bestuurder de auto in drie standen kan zetten. Voor ‘normaal’ gebruik biedt de Clio R.S. alle kwaliteiten die je verwacht van een Clio: hij is stil en comfortabel en heeft een beperkt brandstofverbruik. Voor sportief gebruik zijn de standen ‘Sport’ en ‘Race’, en daarmee wordt de nieuwe Clio R.S. een potente sportauto. De Renault Clio R.S. 200 EDC verenigt zo twee auto’s in één.
Sportieve standaarduitrusting
De Renault Clio R.S. 200 EDC is voorzien van een rijke standaarduitrusting. Afgezien van bovengenoemde zaken is hij ook uitgerust met onder meer een sportonderstel, lichtmetalen 17-inchwielen, een dubbele uitlaat en een specifieke R.S.-voorbumper, een achterbumper met diffuser, een achterspoiler en sideskirts.
Het interieur ademt ook sportiviteit met een sportstuur, sportstoelen en aluminium pedalen. Verder is de Clio R.S. standaard uitgerust met elektronische airconditioning, elektrisch bedienbare ramen vóór en achter, licht- en regensensor, elektrisch bedienbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels en het multimedia- en navigatiesysteem MediaNav.
Opties voor nog meer dynamiek
Optioneel zijn bovendien de volgende zaken leverbaar op de Renault Clio R.S. 200 EDC:
• lichtmetalen 18-inchwielen (495 euro);
• extra sportief CUP-sportonderstel voor de ultieme sport-/race-ervaring (995 euro);
• lederen interieurbekleding (995 euro);
• multimedia- en navigatiesysteem R-LINK, met TomTom LIVE-navigatie, internet en diverse apps (595 euro);
• Renault Sport Monitor (295 euro);
• parkeersensoren (295 euro).
***
Verder is inderdaad momenteel de introductie in Granada. Zowel van de Zoe, Clio Estate als Clio RS.
Jammergenoeg, sneeuw ->
[img]http://pbs.twimg.com/media/BEQY6koCMAAOVOG.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90