GT5 League 2013 - Race 4: HIGH SPEED RING
Gran Turismo 5 League 2013 - Race 4: HIGH SPEED RING
Voor de 3e keer op rij hebben we een nieuwe race-winnaar! Na Roy en Droes, was het nu Roderik die veruit de snelste was (en voor de verandering zijn verbinding niet verloor ). Hij maakt daarmee een sprong in het klassement van plek 6 naar 4. Plaats 2 was voor Anthony (Allepinie), waarmee hij van plek 4 naar de 2e plaats in het klassement klimt, terwijl Droes minimaal inlevert op zijn achtervolgers en ondertussen 9 punten los is.
In het midden- en achterveld was het ook dit keer zeer spannend! Jochem, Gerarh, MartijnG en Merijn vochten aardig wat duels uit, terwijl Arco en Roy een race hadden om snel te vergeten. De penalties in GT5 deden hen de das om, vaak buiten hun schuld om. Desalniettemin is het in het klassement ongekend spannend! In de middenmoot staan er zelfs 3 coureurs op een gedeelde 6e plaats.
De race werd extra interessant, omdat de Clio V6 Trophy een bandenvreter bleek! Het maken van een pitstop was bijna onvermijdelijk en omdat bijna iedereen in verschillende ronden hun pitstop maakte, was het een spektakel en tot ver in de 2e helft van de race razend spannend waar een ieder daadwerkelijk terecht zou komen, bij het passeren van de finish.
De officieuze* stand in het klassement is als volgt:
[img]http://img267.imageshack.us/img267/1680 ... arace3.png[/img]
* Er loopt nog een onderzoek naar een incident. Voor de aanvang van race 4 zal hierover uitspraak gedaan worden.
Nog anderhalve week en dan staat race 4 op het programma. Dit zou wel eens een sleutelrace in het seizoen kunnen worden, want we gaan rijden op de relatief simpele High Speed Ring, maar dit keer zullen de weergoden het tempo bepalen! Het zal een race worden in wisselvallig weer, waarbij bijna zeker een pitstop gemaakt moet worden om slicks, danwel regenbanden te halen. Daarbij komen nog de risico's van het gladde gras, waarmee een spin altijd op de loer ligt. Spanning en sensatie gegarandeerd!
Gezien het relatief groot aantal aanvaringen en penalties in race 3 op Trial Mountain, wil ik de huisregels nogmaals onder de aandacht brengen. Er zal extra scherp gelet worden op de naleving van deze regels!
[img]http://img829.imageshack.us/img829/5809 ... o5gtac.jpg[/img]
Race details:
Datum: 21 februari 2013
Lobby open: 19:45 uur
Start Practice: 20:00 uur
Start Race: 20:20 uur
Circuit: High Speed Ring
Weather: Changeable
Event Settings
Game Mode: Normal Race
Laps: 25
Start Type: Grid Start
Grid Order: Fastest First
Boost: No
Penalty: Weak (Also Effective During Free Runs)
Automatic Race Start Cycle: 20 Minutes
Race Finish Delay: 180 seconds
Visible Damage: On
Mechanical Damage: Light
Disable Collisions: Off
Slipstream Strength: Weak
Tyre/Fuel Depletion: Normal
Grid Reduction on Wet Track/Track Edges: Real
Regulation Settings
Car Restrictions: Unrestricted
Performance Points: 500
Power: Unrestricted
Weight: Unrestricted
Drivetrain: Unrestricted
Tyre Restrictions: : No Limit
Vehicle Tuning: Unrestricted
No Skid Recovery Force: Yes
No Active Steering: Yes
No ASM: Yes
Driving Line Off: No
No TCS: No
No ABS: No
Layout van het circuit
[img]http://img541.imageshack.us/img541/3682/imageg.gif[/img]
Huisregels
Om de races in goede banen te leiden zullen er een aantal regels gelden waaraan iedere deelnemer zich zal moeten houden. Aangezien ook hier de normale fatsoensnormen gelden en ik er vanuit ga dat iedereen zich daar aan weet te houden, zal ik hier geen opmerkingen over maken. Wanneer toch blijkt dat er niet op een fatsoenlijke wijze met elkaar omgegaan kan worden, zal dit nader worden besproken.
Clean Racing
Het is de bedoeling dat we een competatief en eerlijk raceseizoen kunnen rijden. Dat wil onder andere zeggen dat we elkaar 'laten leven'. Ook al rijden we op een virtueel circuit in een virtuele auto en zijn de consequenties van ongelukken minimaal, wil dit niet zeggen dat daarom ook makkelijker omgegaan zal worden met zaken die niet op een circuit thuis horen, zoals fikse tikken uitdelen, afsnijden of gewoonweg iemand de baan af beuken.
Om dit te voorkomen hieronder een aantal tips:
- Houdt afstand. Iemand van achter aantikken betekent 9 van de 10 keer een crash, welke op jouw conto zal komen.
- Haal alleen in waar je dat 'in het echt' ook zou doen.
- Maak jezelf zichtbaar alvorens je een inhaalactie doet.
- Wanneer mogelijk, praat met elkaar via je headset. Geef aan wat je van plan bent. Dit zorgt voor meer raceplezier voor beiden.
- Doe geen 'Do or Die' acties. Zeker niet wanneer je de binnenbocht neemt/hebt.
- Gebruik je verstand.
- Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.
Aangezien onbehoorlijk gedrag de races negatief zal beinvloeden, moet de organisatie de mogelijkheid hebben sancties op te leggen. Elke race zal worden opgeslagen in de vorm van een replay en, wanneer daar aanleiding toe is, zullen de beelden gebruikt worden om te kijken of er onbehoorlijk gedrag is vertoond. Als dit zo is, dan kunnen daar consequenties aan hangen, in de vorm van een tijdstraf, in mindering brengen van punten, het volledig schrappen uit de uitslag van de desbetreffende race of zelfs het schorsing voor de eerst komende race(s).
Qualifying / Practice
Het is tijdens de kwalificatie / oefensessie voorafgaande aan de race verboden om:
- In tegengestelde richting te rijden (wanneer je bijvoorbeeld in de laatste bocht voor start/finish een fout gemaakt hebt en daardoor een slechte start van je kwalificatierondje hebt).
- Achteruit te rijden, om bovenstaand voordeel te hebben.
- Stil te staan langs of op het circuit. Wanneer je niet rijdt, ga je de pits in. Ook al verlies je hiermee het gewichtsvoordeel van een lege(re) tank.
LET OP: Houd er rekening mee dat wanneer je de Lounge in gaat om je instellingen te wijzigen, je kwalificatietijd ontnomen wordt. Ook al heb je op dat moment de snelste tijd staan, je zult niet op pole position starten! Je beste tijd, gereden in de laatste sessie die niet onderbroken is door terug te zijn gegaan naar de Lounge, is je kwalificatie-rondetijd.
Ik ga er vanuit dat een ieder zich weet te beheersen en bovenstaande niet van toepassing zal zijn tijdens de races. Het is een vriendschappelijke competitie en dat willen we graag zo houden!
Race
Donderdag 21 februari zal vanaf 19:45 uur een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 4. Om deze race te vinden filter je op 'High Speed Ring' en 'Race for Real'. De race zal dan naar alle waarschijnlijkheid zichtbaar als 1e of 2e in de lijst. Ook zal het unieke nummer van de race in dit topic gepost worden, wanneer de lobby geopend is. Hou dit topic dus in de gaten!
Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vaaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot voor de 20-minuten durende kwalificatie gegeven wordt.
De race zal automatisch starten om 20:20. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt.
Wildcards
Op dit moment zijn er 14 mensen die zich officieel hebben aangemeld.
01. Merijn (DeSelder)
02. Roy (REALgrapjas)
03. MartijnG (kastlampie)
04. peternofx (RockingPete)
05. Droes Junior (R5AlpineTurbo)
06. Allepinie (AvM79)
07. Jochem de Haas (gtt16vpower)
08. GeniuztheGza (Gerarh)
09. Arco (peije)
10. Lex (Lex5GTT)
11. Roderik (Aggie_R6)
12. Twan (De_Bastaard)
Wildcard:
01. Jeff rsi (Dieeeselll)
02. edjeRS-2001 (opposit89)
In totaal zijn dit 12 mensen, terwijl er 16 plaatsen per race beschikbaar zijn. Er zijn dus in principe 4 wildcards te vergeven voor mensen die ook eens mee willen doen. Meldt je hiervoor aan via PM, in dit topic of in het aanmeld topic. LET OP: Als je je niet aanmeldt, zul je niet worden toegelaten tot de race! Wanneer er wildcards zijn vergeven worden deze vermeldt in deze startpost.
Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten.
Voor de 3e keer op rij hebben we een nieuwe race-winnaar! Na Roy en Droes, was het nu Roderik die veruit de snelste was (en voor de verandering zijn verbinding niet verloor ). Hij maakt daarmee een sprong in het klassement van plek 6 naar 4. Plaats 2 was voor Anthony (Allepinie), waarmee hij van plek 4 naar de 2e plaats in het klassement klimt, terwijl Droes minimaal inlevert op zijn achtervolgers en ondertussen 9 punten los is.
In het midden- en achterveld was het ook dit keer zeer spannend! Jochem, Gerarh, MartijnG en Merijn vochten aardig wat duels uit, terwijl Arco en Roy een race hadden om snel te vergeten. De penalties in GT5 deden hen de das om, vaak buiten hun schuld om. Desalniettemin is het in het klassement ongekend spannend! In de middenmoot staan er zelfs 3 coureurs op een gedeelde 6e plaats.
De race werd extra interessant, omdat de Clio V6 Trophy een bandenvreter bleek! Het maken van een pitstop was bijna onvermijdelijk en omdat bijna iedereen in verschillende ronden hun pitstop maakte, was het een spektakel en tot ver in de 2e helft van de race razend spannend waar een ieder daadwerkelijk terecht zou komen, bij het passeren van de finish.
De officieuze* stand in het klassement is als volgt:
[img]http://img267.imageshack.us/img267/1680 ... arace3.png[/img]
* Er loopt nog een onderzoek naar een incident. Voor de aanvang van race 4 zal hierover uitspraak gedaan worden.
Nog anderhalve week en dan staat race 4 op het programma. Dit zou wel eens een sleutelrace in het seizoen kunnen worden, want we gaan rijden op de relatief simpele High Speed Ring, maar dit keer zullen de weergoden het tempo bepalen! Het zal een race worden in wisselvallig weer, waarbij bijna zeker een pitstop gemaakt moet worden om slicks, danwel regenbanden te halen. Daarbij komen nog de risico's van het gladde gras, waarmee een spin altijd op de loer ligt. Spanning en sensatie gegarandeerd!
Gezien het relatief groot aantal aanvaringen en penalties in race 3 op Trial Mountain, wil ik de huisregels nogmaals onder de aandacht brengen. Er zal extra scherp gelet worden op de naleving van deze regels!
[img]http://img829.imageshack.us/img829/5809 ... o5gtac.jpg[/img]
Race details:
Datum: 21 februari 2013
Lobby open: 19:45 uur
Start Practice: 20:00 uur
Start Race: 20:20 uur
Circuit: High Speed Ring
Weather: Changeable
Event Settings
Game Mode: Normal Race
Laps: 25
Start Type: Grid Start
Grid Order: Fastest First
Boost: No
Penalty: Weak (Also Effective During Free Runs)
Automatic Race Start Cycle: 20 Minutes
Race Finish Delay: 180 seconds
Visible Damage: On
Mechanical Damage: Light
Disable Collisions: Off
Slipstream Strength: Weak
Tyre/Fuel Depletion: Normal
Grid Reduction on Wet Track/Track Edges: Real
Regulation Settings
Car Restrictions: Unrestricted
Performance Points: 500
Power: Unrestricted
Weight: Unrestricted
Drivetrain: Unrestricted
Tyre Restrictions: : No Limit
Vehicle Tuning: Unrestricted
No Skid Recovery Force: Yes
No Active Steering: Yes
No ASM: Yes
Driving Line Off: No
No TCS: No
No ABS: No
Layout van het circuit
[img]http://img541.imageshack.us/img541/3682/imageg.gif[/img]
Huisregels
Om de races in goede banen te leiden zullen er een aantal regels gelden waaraan iedere deelnemer zich zal moeten houden. Aangezien ook hier de normale fatsoensnormen gelden en ik er vanuit ga dat iedereen zich daar aan weet te houden, zal ik hier geen opmerkingen over maken. Wanneer toch blijkt dat er niet op een fatsoenlijke wijze met elkaar omgegaan kan worden, zal dit nader worden besproken.
Clean Racing
Het is de bedoeling dat we een competatief en eerlijk raceseizoen kunnen rijden. Dat wil onder andere zeggen dat we elkaar 'laten leven'. Ook al rijden we op een virtueel circuit in een virtuele auto en zijn de consequenties van ongelukken minimaal, wil dit niet zeggen dat daarom ook makkelijker omgegaan zal worden met zaken die niet op een circuit thuis horen, zoals fikse tikken uitdelen, afsnijden of gewoonweg iemand de baan af beuken.
Om dit te voorkomen hieronder een aantal tips:
- Houdt afstand. Iemand van achter aantikken betekent 9 van de 10 keer een crash, welke op jouw conto zal komen.
- Haal alleen in waar je dat 'in het echt' ook zou doen.
- Maak jezelf zichtbaar alvorens je een inhaalactie doet.
- Wanneer mogelijk, praat met elkaar via je headset. Geef aan wat je van plan bent. Dit zorgt voor meer raceplezier voor beiden.
- Doe geen 'Do or Die' acties. Zeker niet wanneer je de binnenbocht neemt/hebt.
- Gebruik je verstand.
- Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.
Aangezien onbehoorlijk gedrag de races negatief zal beinvloeden, moet de organisatie de mogelijkheid hebben sancties op te leggen. Elke race zal worden opgeslagen in de vorm van een replay en, wanneer daar aanleiding toe is, zullen de beelden gebruikt worden om te kijken of er onbehoorlijk gedrag is vertoond. Als dit zo is, dan kunnen daar consequenties aan hangen, in de vorm van een tijdstraf, in mindering brengen van punten, het volledig schrappen uit de uitslag van de desbetreffende race of zelfs het schorsing voor de eerst komende race(s).
Qualifying / Practice
Het is tijdens de kwalificatie / oefensessie voorafgaande aan de race verboden om:
- In tegengestelde richting te rijden (wanneer je bijvoorbeeld in de laatste bocht voor start/finish een fout gemaakt hebt en daardoor een slechte start van je kwalificatierondje hebt).
- Achteruit te rijden, om bovenstaand voordeel te hebben.
- Stil te staan langs of op het circuit. Wanneer je niet rijdt, ga je de pits in. Ook al verlies je hiermee het gewichtsvoordeel van een lege(re) tank.
LET OP: Houd er rekening mee dat wanneer je de Lounge in gaat om je instellingen te wijzigen, je kwalificatietijd ontnomen wordt. Ook al heb je op dat moment de snelste tijd staan, je zult niet op pole position starten! Je beste tijd, gereden in de laatste sessie die niet onderbroken is door terug te zijn gegaan naar de Lounge, is je kwalificatie-rondetijd.
Ik ga er vanuit dat een ieder zich weet te beheersen en bovenstaande niet van toepassing zal zijn tijdens de races. Het is een vriendschappelijke competitie en dat willen we graag zo houden!
Race
Donderdag 21 februari zal vanaf 19:45 uur een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 4. Om deze race te vinden filter je op 'High Speed Ring' en 'Race for Real'. De race zal dan naar alle waarschijnlijkheid zichtbaar als 1e of 2e in de lijst. Ook zal het unieke nummer van de race in dit topic gepost worden, wanneer de lobby geopend is. Hou dit topic dus in de gaten!
Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vaaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot voor de 20-minuten durende kwalificatie gegeven wordt.
De race zal automatisch starten om 20:20. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt.
Wildcards
Op dit moment zijn er 14 mensen die zich officieel hebben aangemeld.
01. Merijn (DeSelder)
02. Roy (REALgrapjas)
03. MartijnG (kastlampie)
04. peternofx (RockingPete)
05. Droes Junior (R5AlpineTurbo)
06. Allepinie (AvM79)
07. Jochem de Haas (gtt16vpower)
08. GeniuztheGza (Gerarh)
09. Arco (peije)
10. Lex (Lex5GTT)
11. Roderik (Aggie_R6)
12. Twan (De_Bastaard)
Wildcard:
01. Jeff rsi (Dieeeselll)
02. edjeRS-2001 (opposit89)
In totaal zijn dit 12 mensen, terwijl er 16 plaatsen per race beschikbaar zijn. Er zijn dus in principe 4 wildcards te vergeven voor mensen die ook eens mee willen doen. Meldt je hiervoor aan via PM, in dit topic of in het aanmeld topic. LET OP: Als je je niet aanmeldt, zul je niet worden toegelaten tot de race! Wanneer er wildcards zijn vergeven worden deze vermeldt in deze startpost.
Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten.
Laatst gewijzigd door Merijn op do 21 feb 2013 21:37, 12 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Appeltje eitje....op dit circuit, maakt niet veel uit of t nu droog is of regent....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja tuurlijk....t is net een kermis attractie.Merijn schreef:
Heb je al eens gereden met 100% surface water?
Je mag elke auto kiezen die je wilt, met een maximum van 500 performance points.
In onderstaand topic kun je zien wat de regels zijn per race.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=30659
In onderstaand topic kun je zien wat de regels zijn per race.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=30659
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Vergeet ook niet te oefenen....meestal zijn er tussen de races in zat mensen on line om wat te oefenen.
Sommige zonder leven bijna elke avond.....
Sommige zonder leven bijna elke avond.....
Overigens wel 1 opmerking: Alle banden zijn toegestaan in deze race, ondanks dat er staat dat alleen Wet en Intermediate zou zijn toegestaan. De kans bestaat dat de race grotendeels droog zal zijn, waardoor de switch naar slicks gewoon toegestaan is natuurlijk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Jochem de Haas schreef:Appeltje eitje....op dit circuit, maakt niet veel uit of t nu droog is of regent....
Jochem de Haas schreef:Vergeet ook niet te oefenen....meestal zijn er tussen de races in zat mensen on line om wat te oefenen.
Sommige zonder leven bijna elke avond.....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Je moet echt veel auto's uitproberen. Alleen dan kom je erachter wat je het beste ligt. Je kunt een snelle auto hebben op droge baan, maar die kan op een natte baan weer een stuk trager zijn. Dilemma's, dilemma's!
-
- Berichten: 223
- Lid geworden op: wo 10 feb 2010 16:27
- Locatie: zwolle
Of ik dan kan weet ik pas dag van te voren.
Ivm werk
Ivm werk
clio RS 2001 voor een goed bod te koop.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gewoon dooreweeks online oefenen....dan heb je die lol al gehad.
Gaat een leuke worden... NOT!
Rijden met 100% water op de baan is verre van prettig en met 500pp resuteert dat in heftig onderstuur in FWD auto's en heftig overstuur in RWD auto's (de meesten). Van de baan spinnen is dus eerder regel dan uitzondering.
Ik raad daarom ook iedereen aan om minstens een paar keer te oefenen op een volledig natte baan. Zal niet makkelijk zijn, maar zonder oefenen weet je zeker dat je een onplezierige avond gaat hebben
Voor de mensen die offline oefenen:
Op 100% nat zitten de toptijden rond de 1:11 a 1:12
Op 100% droog zitten de toptijden op 1:03 a 1:04 (ik heb al gehoord van een 1:01 op droog)
Succes!
Rijden met 100% water op de baan is verre van prettig en met 500pp resuteert dat in heftig onderstuur in FWD auto's en heftig overstuur in RWD auto's (de meesten). Van de baan spinnen is dus eerder regel dan uitzondering.
Ik raad daarom ook iedereen aan om minstens een paar keer te oefenen op een volledig natte baan. Zal niet makkelijk zijn, maar zonder oefenen weet je zeker dat je een onplezierige avond gaat hebben
Voor de mensen die offline oefenen:
Op 100% nat zitten de toptijden rond de 1:11 a 1:12
Op 100% droog zitten de toptijden op 1:03 a 1:04 (ik heb al gehoord van een 1:01 op droog)
Succes!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
En wat doet ie in de regen Roy...?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja inderdaad....maar welke is er wel goed ?Allepinie schreef:Die Benz is een ramp in de regen...
Ik heb hem nog niet gevonden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
1.06 is niets mis mee op droog.
1.06 op nat...gaat t niet worden denk ik.
En aangezien de kans groot is dat dit een regen race word..
1.06 op nat...gaat t niet worden denk ik.
En aangezien de kans groot is dat dit een regen race word..