Geert zijn Alpine GTA met schroefkit, paar nieuwe foto's
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Hey bedankt voor de reacties, deuren zijn samen gespoten, maar omdat de achterste flank breder loopt lijkt die kleur iets anders.
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Hallo,
Mijn GTA staat helemaal te blinken, en hij start en remt, maar ik moet hem nog een keertje laten warmdraaien om te zien of de koeling werkt, die is helemaal vernieuwd, dus dat komt waarschijnlijk wel goed.
Het probleem is dat de auto bijna 3500 tr/min draait als ik hem start. Is dit normaal en hoelang blijft dit zo duren?
Ik heb het elementje waar het koelwater door gaat al losgemaakt, maar dan blijft hij niet draaien.
Ik heb hiermee al wat geexperimenteerd door het wat losser te zetten, maar dan draait hij nog evensnel.
Zijn er mensen die dit probleem kennen, kunnen oplossen, of normaal vinden....
Ik laat hem niet graag draaien tot hij kapot is.
Dus alle hulp is welkom.
Mijn GTA staat helemaal te blinken, en hij start en remt, maar ik moet hem nog een keertje laten warmdraaien om te zien of de koeling werkt, die is helemaal vernieuwd, dus dat komt waarschijnlijk wel goed.
Het probleem is dat de auto bijna 3500 tr/min draait als ik hem start. Is dit normaal en hoelang blijft dit zo duren?
Ik heb het elementje waar het koelwater door gaat al losgemaakt, maar dan blijft hij niet draaien.
Ik heb hiermee al wat geexperimenteerd door het wat losser te zetten, maar dan draait hij nog evensnel.
Zijn er mensen die dit probleem kennen, kunnen oplossen, of normaal vinden....
Ik laat hem niet graag draaien tot hij kapot is.
Dus alle hulp is welkom.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
carburatie of injectie?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
een carb.
kan er iemand mij vertellen hoeveel toeren een alpine gta draait bij koude start bij deze buitentemperatuur. en vooral ook hoe lang dit duurt en of dit traploos daalt en na hoelang hij begint te vertragen. mijn dank is groot
kan er iemand mij vertellen hoeveel toeren een alpine gta draait bij koude start bij deze buitentemperatuur. en vooral ook hoe lang dit duurt en of dit traploos daalt en na hoelang hij begint te vertragen. mijn dank is groot
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Geert, traploos zal een carb versie niet echt dalen,maar net wat Abel zegt zit het waarschijnlik in de carburatuer, stationair afstellen, uit mjn hoofd draait die rond de 1200 toeren stationair als het goed is.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Versneld stationair 1100 (+-50) normaal stationair 800/850 volgens M.R.273
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
ok, bedankt voor jullie info, intussen het probleem opgelost, een probleem bij de inlaatcollectorpakking was de oorzaak.
Maar nu start hij redelijk, en draait hij normaal, maar ik probeerde hem warm te starten, maar dat lukte niet.
Kan hier iemand iets over zeggen, of is dit niet echt een gekend probleem?
Maar nu start hij redelijk, en draait hij normaal, maar ik probeerde hem warm te starten, maar dat lukte niet.
Kan hier iemand iets over zeggen, of is dit niet echt een gekend probleem?
Wat gebeurd er dan als je de auto warm start?
Kun je iets meer info geven,zoekt misschien iets makkelijker.
Kun je iets meer info geven,zoekt misschien iets makkelijker.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Klopt een alpine v6 wil wel eens slecht starten als hij echt warm is, is bekend probleem.Geert Claes schreef:ok, bedankt voor jullie info, intussen het probleem opgelost, een probleem bij de inlaatcollectorpakking was de oorzaak.
Maar nu start hij redelijk, en draait hij normaal, maar ik probeerde hem warm te starten, maar dat lukte niet.
Kan hier iemand iets over zeggen, of is dit niet echt een gekend probleem?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
ok, hopelijk doet hij het koud dan weer vlot.
en zijn er tips om een warme alpine toch gestart te krijgen?
en zijn er tips om een warme alpine toch gestart te krijgen?
@Luco
Een warme 5GTT start ook wel eens slecht,maar ze doen het niet allemaal.
Een warme 5GTT start ook wel eens slecht,maar ze doen het niet allemaal.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Klopt, alleen Alpine is vaak nog erger, die heeft bijna geen rijwindkoeling en alle warmte blijft hangen, ff afkoelen en hij start weer beter.Alpine schreef:@Luco
Een warme 5GTT start ook wel eens slecht,maar ze doen het niet allemaal.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Het startprobleem lag dus inderdaad in de manier van het starten en een iets te zwakke batterij.
Ondertussen weer een jaar bijna niets gedaan aan de alpine, door gezinsuitbreiding een groter huis gebouwd, maar daar is veel tijd ingekropen.
Inmiddels weer een beetje aan het hobbyen geraakt.
Met als resultaat 2 vragen.
De GTA blijft als hij warm is niet draaien, en voordien deed hij dat wel. Hij heeft wel ff stilgestaan, bougies vervangen, nu draait hij mooi, maar als de temp naar 50 graden gaat, dan blijft hij niet draaien.
Zijn er mensen die een oplossing hebben voor de lekkende aandrijfassen aan de dichting van de versnellingsbak?
Ondertussen weer een jaar bijna niets gedaan aan de alpine, door gezinsuitbreiding een groter huis gebouwd, maar daar is veel tijd ingekropen.
Inmiddels weer een beetje aan het hobbyen geraakt.
Met als resultaat 2 vragen.
De GTA blijft als hij warm is niet draaien, en voordien deed hij dat wel. Hij heeft wel ff stilgestaan, bougies vervangen, nu draait hij mooi, maar als de temp naar 50 graden gaat, dan blijft hij niet draaien.
Zijn er mensen die een oplossing hebben voor de lekkende aandrijfassen aan de dichting van de versnellingsbak?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
90%zeker dat ie niet lekt op de afdichting in je bak.
Maar uit je spietjes die je gebruikt om je assen te borgen.
Deze zijn hol en daar loopt de olie uit.
Ja echt waar! Kit deze holle spietjes af en het probleem is vast weg.
T was bij mijn turbo 2 zo en bij mijn GTA.
Over dat uitvallen op temperatuur....? Geen idee wat dat kan zijn.
Maar ik vermoed een sensor die je water temp meet waardoor de computer bij een koude start een afstelling doet bijv meer benzine, en als je water op temp raakt weer minder.
Ik denk dat je het in zoiets moet zoeken.
Maar uit je spietjes die je gebruikt om je assen te borgen.
Deze zijn hol en daar loopt de olie uit.
Ja echt waar! Kit deze holle spietjes af en het probleem is vast weg.
T was bij mijn turbo 2 zo en bij mijn GTA.
Over dat uitvallen op temperatuur....? Geen idee wat dat kan zijn.
Maar ik vermoed een sensor die je water temp meet waardoor de computer bij een koude start een afstelling doet bijv meer benzine, en als je water op temp raakt weer minder.
Ik denk dat je het in zoiets moet zoeken.
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Die spietjes zijn dichtgekit, maar misschien toch eens even opnieuw nalopen, want de dichtingsringen zijn nieuw, maar de assen waren heel licht aangetast van gedemonteerd te zijn, deze zijn terug opgeblonken en dan gemonteerd, dus mij leek dat ok, en zeker niet van die aard om zo te lekken zelfs als hij stilstaat.
Motor is carbu, dus ik denk eerder iets bijregelen of een dichting ofzo;
In elk geval bedankt om mee te denken, ik hou jullie op de hoogte
Motor is carbu, dus ik denk eerder iets bijregelen of een dichting ofzo;
In elk geval bedankt om mee te denken, ik hou jullie op de hoogte
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Omdat de carburatoren niet echt meer goed af te stellen waren heb ik het volgende plan.
Zoals bij Wheeler Dealers wil ik de Holley carburator op mijn GTA zetten, maar na wat opzoekwerk bleek het goedkoper te zijn om dit te zelf te laten doen ipv de kant en klare set die zij gebruiken.
[img]http://s22.postimg.org/4jtpdymgx/carb.jpg[/img]
Al even een foto van de carb en het spruitstuk, nug nog de zogenaamde raiser afwachten, die is onderweg van de VS en dan ergens laten lassen.
Ik hou jullie op de hoogte
Zoals bij Wheeler Dealers wil ik de Holley carburator op mijn GTA zetten, maar na wat opzoekwerk bleek het goedkoper te zijn om dit te zelf te laten doen ipv de kant en klare set die zij gebruiken.
[img]http://s22.postimg.org/4jtpdymgx/carb.jpg[/img]
Al even een foto van de carb en het spruitstuk, nug nog de zogenaamde raiser afwachten, die is onderweg van de VS en dan ergens laten lassen.
Ik hou jullie op de hoogte
lassen no problemo roep maar.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Van belgie ff naar Groningen ( ja ik weet het hap hap) zal vast dichterbij een alu lasser kunnen vinden.
Hopelijk...
Hopelijk...
ok dat wist ik niet he!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Bedankt voor het voorstel voor te lassen. Ik zoek eerst ff dichterbij. En injectie is net iets meer ingrijpend qua ombouw.....
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Goed nieuws, hij doet het, eerst nog wat andere problemen opgelost qua ontsteking enzo, hopelijk volgende week ergens kans op een proefrit. Ik heb ook een kort filmpje als hij draait, als iemand weet waar ik dat kan posten...
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Mooi geert. Mooie kleur ook. Alleen staat hij niet te hoog? En gaan de spoilers er nog af? Staat volgens mij veel netter en strakker. Maar dat is mijn persoonlijke mening
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
De hoogte ga ik nog eens bekijken want hij lijkt wel hoog. De spoilers zullen blijven, die stonden er op toen ik hem kocht, en ik vind het nog net sober genoeg dus heb ik ze mee laten spuiten. Ik zou wel graag ee voorbumber van deze kit nog vinden, ik heb er ooit een foto van gezien maar zelfs die kan ik niet meer vinden. Ik weet wel dat die mooi was en paste bij de periode van de auto.
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
https://www.dropbox.com/s/fp2e1b4we0alt ... 8.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/5c468etmrz6aa ... 7.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/f80qyxhhnbzr7 ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/j0idtsez0rjzf ... 6.jpg?dl=0
Ondertussen nog eens een foto posten. De alpine draait voorlopig goed met de nieuwe carb. Maar er is nog wel een probleem met een remklauw, maar er is er een van een citroen bx onderweg, dus het graakt wel opgelost.
kan er iemand de fotos beter opzetten dan via de link?
https://www.dropbox.com/s/5c468etmrz6aa ... 7.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/f80qyxhhnbzr7 ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/j0idtsez0rjzf ... 6.jpg?dl=0
Ondertussen nog eens een foto posten. De alpine draait voorlopig goed met de nieuwe carb. Maar er is nog wel een probleem met een remklauw, maar er is er een van een citroen bx onderweg, dus het graakt wel opgelost.
kan er iemand de fotos beter opzetten dan via de link?
Laatst gewijzigd door Geert Claes op wo 19 nov 2014 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Fotos zouden moeten werken.
De remklauw is aangekomen gisterenavond. Nu nog even van de citroen bx klauw een alpine klauw maken door de beugel van de remblokken om te zetten, maar dit zijn bouten met 5 kante kop, dus even een moer oplassen ofzo, maar dat lukt wel.
De remklauw is aangekomen gisterenavond. Nu nog even van de citroen bx klauw een alpine klauw maken door de beugel van de remblokken om te zetten, maar dit zijn bouten met 5 kante kop, dus even een moer oplassen ofzo, maar dat lukt wel.
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Ja, maar ik heb ooit op zoek geweest naar die dop, en de lokale onderdelenboer ook, zonder resultaat...
maaaaar we hebben dus gelast en geslepen, met als resultaat de eerste proefrit.
met foto uiteraard wohhoooo na vele jaren
https://www.dropbox.com/s/hcik7rmn5ed32 ... 8.jpg?dl=0
Nu de negatieve punten,
de remmen geven nog geen vertrouwen, maar dat zal na enkele km's wel komen.
bij lage toeren neemt hij niet op zoals verwacht, dus nog wat bijregelen aan de carburator.
olielek afkomstig van kap over de distributieketting
maar niets onoverkomelijk dus ik ben er blij mee
maaaaar we hebben dus gelast en geslepen, met als resultaat de eerste proefrit.
met foto uiteraard wohhoooo na vele jaren
https://www.dropbox.com/s/hcik7rmn5ed32 ... 8.jpg?dl=0
Nu de negatieve punten,
de remmen geven nog geen vertrouwen, maar dat zal na enkele km's wel komen.
bij lage toeren neemt hij niet op zoals verwacht, dus nog wat bijregelen aan de carburator.
olielek afkomstig van kap over de distributieketting
maar niets onoverkomelijk dus ik ben er blij mee
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Hehe, ik heb wel ergens een filmpje denk ik. Ff kijken hoe ik dat online krijg. Maar dat is gewoon voor het geluid