Help! intern pinnetje van mijn kofferbakslot losgelaten!

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Onlangs kwam ik tot de conclusie dat er een lampje in mijn achterlichtunit rechts het had begeven. Ik wilde mijn kofferbak openen van mijn r19 cabrio, en deze ging niet open. Dit euvel heb ik eerder opgelost door de achterbank weg te klappen, de lage kofferruimte in te klimmen, en van binnenuit de kofferbak te openen, zodat ik het slotsysteem weer kon repareren. Nu het volgende: Ik krijg mijn achterbank niet meer weggeklapt, zit schijnbaar ook een slot op, waar die eerder niet in is gevallen. Mijn kofferbak is nu een rijdende kluis! van binnenuit kan ik er schijnbaar niet in, en van buiten ook niet. hoe ga ik dit oplossen?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Heb je geen sleutel van je achterklep. Zo niet, dan kun je misschien via het skieluikje in je achterbank bij het trekmechanisme van je achterbank komen. Dat zit LA bij je wielkast.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Ik heb wel een sleutel van het slot van de achterklep. Dit slot zit verbonden aan een trekstangetje van ijzerdraad die de klep doet openen. De verbinding tussen deze twee is door nog onbekende reden los geraakt. Eerder is die al eens losgeraakt door trillingen / rammelen.

Er zit in mijn achterbank een skivak, maar als ik deze openmaak komt er een soort zak uit, met een opblaasventiel. waar dient deze voor? Daar achter zit een stalen harde plaat, waar ik geen opening lijk te ontdekken. Als er echt niks anders meer kan, zal ik deze vreemde "zak" eruit moeten snijden, en de achterplaat van de rugleuning door moeten slijpen. Uiteraard doe ik dat liever niet. Mogelijkheid leek mij om de scharnierpunten van de rugleuning los te schroeven. Maar deze willen niet 100% los draaien.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wellicht slim de auto weg te brengen gezien de geslaagdheid van de vorige reparatie? (0)




Als die achterbank niet in een slot (met cilinder) valt dan zal het gewoon open moeten kunnen. Lukt dit om wat voor reden ook niet is het wellicht nog een idee de zitting weg te halen en van onder te proberen? Of je slaat er een achterlicht uit. Dan kom je vaak ook in de koffer. Nu heb ik alleen geen idee hoe uniek/duur een 19 cabrio achterlicht is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Tom schreef:Wellicht slim de auto weg te brengen gezien de geslaagdheid van de vorige reparatie? (0)

Als die achterbank niet in een slot (met cilinder) valt dan zal het gewoon open moeten kunnen. Lukt dit om wat voor reden ook niet is het wellicht nog een idee de zitting weg te halen en van onder te proberen? Of je slaat er een achterlicht uit. Dan kom je vaak ook in de koffer. Nu heb ik alleen geen idee hoe uniek/duur een 19 cabrio achterlicht is.

Mijn vader is garagehouder, ik krijg de werkplaats weleens ter beschikking.
Hij had mij geholpen met een lapmiddeltje voor dit slot. Achteraf gezien ben ik hier niet zo tevreden mee.

Ik heb nog een complete achterlichtbak van links tot rechts liggen. Zit daar niet alsnog een metalen schutbord achter? Als ik zeker weet dat daar een gat is waarmee ik de hendel voor de achterbank kan bereiken dan sla ik deze inderdaad aan stukken.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ja via het rechter achterlicht kun je erbij.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Bedankt voor je informatie Jacques! (Y) Dan ga ik met enige voorzichtigheid hamertje tik spelen.
Plaats reactie