Dynodag met Fastchip 17 augustus 2013

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

R19 rijd helemaal top henk (Y) :worship:
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

derbimarcel schreef:Die van mij is een 197 Henk ;-)
Oeps sorry, t'was ook al een week later dat ik ze ffe op stick gezet heb.
Heb het aangepast. (S)
technoslet
Berichten: 4
Lid geworden op: di 21 mei 2013 19:14
Contacteer:

Arno17 schreef:
technoslet schreef:Hierbij de metingen van mijn Twingo Dci die er lekker van opgeknapt is :grin:
Winst:
Koppel 195.1 naar 247.6 Nm
PK 78.6 naar 95.1
Henk, nogmaals bedankt!
Zo dat is lekker.......hoe voelt dat nu met rijden?....open deur mode

Dat wordt voorbandjes vreten..... :p
Zo ik heb bewust even gewacht met reageren nu ik er weer een paar duizend k op de klok gezet heb. De Twingo is fantastisch opgeknapt en rijd echt heerlijk. En ik denk inderdaad dat die bandjes voorop wel sneller aan vervanging toe zijn ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hoe is het met Jo z'n clio gegaan? Ben wel benieuwd!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

287 en 396 adw
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gaat aardig gek! Heb je er ook een uitdraai van?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

yep, moet hem nog uploaden
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ben wel benieuwd hoe jou curve nu loopt.

Heb het gevoel dat ik er bij mij nog veel meer koppel uit kan halen rond de 4000tpm. Druk is al vol rond de 3500tpm
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jij hebt een .63 AR turbine ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

.64 ja
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik heb geopteerd voor een .86, iets later inkomend, om de bak te sparen en het vermogen deftig aan de grond te krijgen. Yokohamas vervangen door R1R's en 2.8° camber. Gaat perfect zo.

[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/IMG_1270_zps135e767c.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jou koppel is iig een stuk hoger dan dat van mij! Vandaar dat ik verwacht dat er met ontsteking tuning nog wel wat uit te halen valt.

Ik heb overigens een iwg gt30 met .64 ar

Is dit op 1 bar?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik heb een combinatie gt28rs turbine .86ar met een 3071R compressor .50ar

nu 1 bar (actuator veranderd vanwege een piek waardoor er een teveel aan acceleratieverrijking was)

Tevens heb ik een 1.8 kop met iets kleinere verbrandingskamer en de kleppen liggen dieper dan std. Verder is die std.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom 2.8 graden camber als ik het vragen mag Jo? Volgens mij kun je die beter iets terug zetten naar 2-2.5
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Jo rijd toch nooit met dat hok steven, of toch niet "echt rijden" dus puur voor de looks denk ik :p :beer: :lol:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

gezien de whp's kan het geen hoekijzer zijn :P Dan is 2.5 graden wel veel inderdaad.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

geen hoekijzer ? Daarmee bedoel je ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gezien het vermogen word met geen hoekijzer bedoeld niet zo geweldig in de bochten :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Meeste turbo clio's zijn rechtuit vlammers. Niet negatief bedoeld ;)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Laten we eerlijk zijn, gewoon op straat heb je aan een rechtuit brander het meeste als je anderen er keihard uit wil rijden.
Zou graag bochten gedrag inleveren ter faveure van het koppel en vermogen van een turbo blok, ben tenslotte zelf een acceleratie junk :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Dat is inderdaad een persoonlijke mening. De eeuwige discussie tussen turbo's en itb's. Ik ben persoonlijk voor de instant gas response en wegligging :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

wel, de specialisten hebben gesproken...dan zal het wel zo zijn zeker ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik voel me verveerd ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

-jo- schreef:wel, de specialisten hebben gesproken...dan zal het wel zo zijn zeker ?
er wordt gesproken over de 'meeste' ... Dan ben jij toch zeker de uitzondering! (Y) (F)

@Geert, wat is het nou, vereerd of verveeld? :P
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ding gaat toch net zo hard de bocht om als zonder turbo of ben ik nou gek, enige verschil is dat je op het rechte eind weg bent :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

helemaal mee eens hoor, maar bedoel eigen gewoon dat 2.5 graden camber alleen maar meer wielspin geeft bij optrekken.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Ding gaat toch net zo hard de bocht om als zonder turbo of ben ik nou gek, enige verschil is dat je op het rechte eind weg bent :p
Ik denk dat Geert bedoelt dat het met een turbo blok moeilijker is om de bocht uit te accelereren.

Iemand kan ook de cas kopen van Jo, volgens mij staat tie te koop.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

te laat Gerry ;-)

maar gezien de gespecialiseerde commentaar hier hoef ik niet eens meer te vertellen hoe de auto opgebouwd is. Er zit NIKS origineels meer op het gehele vooronder.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Een sper en boost control doen wonderen :D
Niet dat de 9 hard de bocht om gaat hoor, blijft een dwijl op de weg!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

de clio hoekt als een bezettene, je kan bij wijze van spreken even hard de hoek om dan rechtdoor. Er werd geen cent bespaart op ophanging en aandrijving.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Wat zit er precies onder dan, Jo?
(serieuze vraag uit interesse (Y) )
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Megane cup stuurkolom, Megane cup onbekrachtigd stuurhuis, Megane cup stuurarmen, Clio williams subframe extra verstevigd , Megane cup draagarmen met stalen bussen en uniballs, Megane cup fusees met extenderpin, studs m14x m12, Megane cup bilstein schroefset met Clio 2 cup inserts, nordsleiffe veren set up, custom topmounts pure motorsport, Megane cup stabi met Renault sport rubbers. En een setje apracing 4 pots. Op maat gemaakte aandrijfassen dat de auto ongeveer 20 cm breder geworden is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Nice! Maar zijn megane cup draagarmen wel breed genoeg voor die maxi schermen? Ik heb ze hier ook liggen en geven een keer 3cm. Hoe heb je de achteras trouwens verbreed? Heb je trouwens ergens foto's hiervan?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

-jo- schreef:Megane cup stuurkolom, Megane cup onbekrachtigd stuurhuis, Megane cup stuurarmen, Clio williams subframe extra verstevigd , Megane cup draagarmen met stalen bussen en uniballs, Megane cup fusees met extenderpin, studs m14x m12, Megane cup bilstein schroefset met Clio 2 cup inserts, nordsleiffe veren set up, custom topmounts pure motorsport, Megane cup stabi met Renault sport rubbers. En een setje apracing 4 pots. Op maat gemaakte aandrijfassen dat de auto ongeveer 20 cm breder geworden is.
Funky :worship:

heb je er nergens foto's van staan? ik ben wel benieuwd... De standaard foto's van een schroefsetje van de hoek van de straat ben je ook wel eens beu :P
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ja en nee. Op onze website staan er een aantal maar hier niet (geen zin, gezien het allemaal pro's zijn die je niks meer hoeft te leren ;) ). Geert, ik zei Megane cup stuurarmen, ik hen niet over de kogels gesproken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie