ACT: Clio II
de originele matten van een clio 2 initiale paris, is dat meer een beige of een licht grijze kleur? ben beetje kleurenscheel en kan maar niet bepalen welke optie ik moet hebben (beige/lichtgrijs) voor nieuwe automatten.
Iemand nieuwe matten besteld een keer voor de intiale?
beige:
[img]http://www.pasvormautomatten.com/media/ ... _beige.jpg[/img]
licht grijs:
[img]http://www.pasvormautomatten.com/media/ ... tgrijs.jpg[/img]
Iemand nieuwe matten besteld een keer voor de intiale?
beige:
[img]http://www.pasvormautomatten.com/media/ ... _beige.jpg[/img]
licht grijs:
[img]http://www.pasvormautomatten.com/media/ ... tgrijs.jpg[/img]
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: wo 19 sep 2007 20:54
De originele zijn eerder beige dan grijsPaulM schreef:de originele matten van een clio 2 initiale paris, is dat meer een beige of een licht grijze kleur? ben beetje kleurenscheel en kan maar niet bepalen welke optie ik moet hebben (beige/lichtgrijs) voor nieuwe automatten.
Iemand nieuwe matten besteld een keer voor de intiale?
beige:
[img]http://www.pasvormautomatten.com/media/ ... _beige.jpg[/img]
licht grijs:
[img]http://www.pasvormautomatten.com/media/ ... tgrijs.jpg[/img]
Kijk maar even via onderstaande link naar een paar foto's
http://www.forum-auto.com/les-clubs/ren ... 352706.htm
idd, ik neig toch naar de beige kleur. thnxClio1.5dCi schreef:De originele zijn eerder beige dan grijsPaulM schreef:de originele matten van een clio 2 initiale paris, is dat meer een beige of een licht grijze kleur? ben beetje kleurenscheel en kan maar niet bepalen welke optie ik moet hebben (beige/lichtgrijs) voor nieuwe automatten.
Iemand nieuwe matten besteld een keer voor de intiale?
beige:
[img]http://www.pasvormautomatten.com/media/ ... _beige.jpg[/img]
licht grijs:
[img]http://www.pasvormautomatten.com/media/ ... tgrijs.jpg[/img]
Kijk maar even via onderstaande link naar een paar foto's
http://www.forum-auto.com/les-clubs/ren ... 352706.htm
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
zag vandaag dat het ronde dopje op de koplamp sproeier van de initiale/RS (clio 2 phase 2) bij mij mist. Kan alleen het onderdeel niet in dialogys vinden. Iemand een idee waar het staat en hoe duur/of je die kan bestellen bij de Renault dealer? Gaat om de sproeier linksvoor die gemonteerd zit op de voorbumper.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
inmiddels gevonden!
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Da's een bekende. Zijn bij mij destijds beide onder garantie vervangen. Je kan alleen de hele sproeier vervangen/bestellen. Dus niet alleen het balletje.PaulM schreef:zag vandaag dat het ronde dopje op de koplamp sproeier van de initiale/RS (clio 2 phase 2) bij mij mist. Kan alleen het onderdeel niet in dialogys vinden. Iemand een idee waar het staat en hoe duur/of je die kan bestellen bij de Renault dealer? Gaat om de sproeier linksvoor die gemonteerd zit op de voorbumper.
klopt, heb de vraag ook op clioclub gesteld, zie http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f= ... 1&p=338385 voor dialogys plaatje. Zal van de week eens langs de dealer gaan.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
waar zetten jullie meestal de steunen onder de auto na het opkrikken aan de voorkant? Zit altijd te kloten wat een goed punt is. Is bv de bouten van het subframe een veilig/goed punt om je steun onder te zetten?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Dat kan altijd wel
Of ff een plankie op je steun leggen en onder je subframe in lengterichting. Niet midden eronder, anders deukt die in
Het beste is altijd beginnen met een fatsoenlijke krik, daar blijft je dorpelrand tenminste heel van Daarbij heb je dan ook meteen meer ruimte om je steuntje onder de koker van de bodem neer te zetten. (onder je stoel zeg maar)
Of ff een plankie op je steun leggen en onder je subframe in lengterichting. Niet midden eronder, anders deukt die in
Het beste is altijd beginnen met een fatsoenlijke krik, daar blijft je dorpelrand tenminste heel van Daarbij heb je dan ook meteen meer ruimte om je steuntje onder de koker van de bodem neer te zetten. (onder je stoel zeg maar)
ja wil nog een krik aanschaffen. Jij had er tijdje terug 1 voor niet al te duur gevonden, hoe zijn je ervaringen ermee tot nu?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Prima ding, aanrader
Net tijdens wat laatste checkjes voor het Ardennenweekend tot de ontdekking gekomen dat de achteras van de clio krom is
En nee, niet naar binnen dus geen stoeprand oid maar naar buiten??
Als ik de achterkant van beide wielen van links naar rechts meet en de voorkant van de wielen zit er 5mm verschil is. Verklaard ook wel waarom de achterkant vaak wat wiebelig voelt bij nat wegdek.
Iemand nog een clio 2 achteras liggen? Mag zonder astappen zijn (donor rs as oid), kan het spul toch over zetten...
En nee, niet naar binnen dus geen stoeprand oid maar naar buiten??
Als ik de achterkant van beide wielen van links naar rechts meet en de voorkant van de wielen zit er 5mm verschil is. Verklaard ook wel waarom de achterkant vaak wat wiebelig voelt bij nat wegdek.
Iemand nog een clio 2 achteras liggen? Mag zonder astappen zijn (donor rs as oid), kan het spul toch over zetten...
is je voorkant recht dan?
Btw... 5mm is echt niet belachelijk veel hoor. Bovendien kan het ook zijn dat de rubbers van je achteras wat gaar aan het worden zijn, waardoor ze links of rechts wat meer gaan hangen.
Ik zou er echt niet meteen een nieuwe onderzetten.... zonde van het werk en geld!
Dat wiebelige komt meer doordat je auto zo laag ligt en dus weinig rol heeft.
Btw... 5mm is echt niet belachelijk veel hoor. Bovendien kan het ook zijn dat de rubbers van je achteras wat gaar aan het worden zijn, waardoor ze links of rechts wat meer gaan hangen.
Ik zou er echt niet meteen een nieuwe onderzetten.... zonde van het werk en geld!
Dat wiebelige komt meer doordat je auto zo laag ligt en dus weinig rol heeft.
Op een stukje van 10 á 20cm zit er 5mm verschil in, dat vind ik nogal veel.
Bovendien, met dat natte wegdek en bv. Teerslakken voel ik de hele achterkant opzij drukken/wiebelen zodra ik met 1 van de 2 wielen er overheen rijdt.
Miss klinkt het in het verhaal niet zo bijzonder maar ga maar eens met 100+ over een zeiknatte afsluitdijk rijden....
Bovendien, met dat natte wegdek en bv. Teerslakken voel ik de hele achterkant opzij drukken/wiebelen zodra ik met 1 van de 2 wielen er overheen rijdt.
Miss klinkt het in het verhaal niet zo bijzonder maar ga maar eens met 100+ over een zeiknatte afsluitdijk rijden....
Teerslakken???? Verklaar je nader
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Gewoon die teerrommel waarmee ze scheuren in het asfalt opvullen.
Opzoek naar een nieuw wagentje kwam ineens de Clio 1.2 16v in beeld.
Nu ben ik een beetje benieuwd naar het verbruik en het onderhoud van zo'n apparaat. Zijn het
kwalitatief goede auto's zonder problemen?
Waar moet ik op letten wanneer ik er serieus naar ga kijken?
Nu ben ik een beetje benieuwd naar het verbruik en het onderhoud van zo'n apparaat. Zijn het
kwalitatief goede auto's zonder problemen?
Waar moet ik op letten wanneer ik er serieus naar ga kijken?
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Iemand enig idee waarom de fan van de radiateur van een Clio II 1.5 DCI continu 2 á 3 seconden bijspringt en dan weer af gaat als je stil staat?
Motor is niet te warm/Geen koelend effect op deze manier. Is ook als je nog maar een straatje verder bent vanuit koude start.
Motor is niet te warm/Geen koelend effect op deze manier. Is ook als je nog maar een straatje verder bent vanuit koude start.
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
airco aan?Adrian schreef:Iemand enig idee waarom de fan van de radiateur van een Clio II 1.5 DCI continu 2 á 3 seconden bijspringt en dan weer af gaat als je stil staat?
Motor is niet te warm/Geen koelend effect op deze manier. Is ook als je nog maar een straatje verder bent vanuit koude start.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ja die is aan. Weet van de V6 dat dan automatisch de fannen aan gaan als je stil staat maar op continu niet 2 seconden aan. 5 seconden uit en weer 2 aan.
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
iets met stof afblazen, vraagje mbt de clio 2, als ik over een hobbelige weg rij (bv klinkers) dan hoor ik de vering wat piepen, alsof er iets niet helemaal vast zit. Het is geen gebonk. Iemand ervaring mee?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Stabilisator stang rubbers al gecontroleerd? Die zijn vast gaar, dan krijg je ijzer op ijzer... en een heel mooi piep geluid
die zijn vorig jaar vernieuwd vanwege gebonk met schuin rijden over de drempel. Dit is ander geluid ook een klinkerweg etc.Maarten-Jan schreef:Stabilisator stang rubbers al gecontroleerd? Die zijn vast gaar, dan krijg je ijzer op ijzer... en een heel mooi piep geluid
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
[img]https://lh3.googleusercontent.com/knb8Z ... 27-h971-no[/img]
Ik kijk zo nu en dan op dit forum en dacht nu maar eens een foto van de voiture plaatsen..
Clio 2 Initiale 1,6 16v uit 2003.
Staan inmiddels 156 dkm op de tellert.
Ik kijk zo nu en dan op dit forum en dacht nu maar eens een foto van de voiture plaatsen..
Clio 2 Initiale 1,6 16v uit 2003.
Staan inmiddels 156 dkm op de tellert.
Iemand misschien een elektrische schama van een Clio 2 Ph 2 1.4 16v?
Van de motorruimte en ECU.
Van de motorruimte en ECU.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Zoals hij het omschrijft zou ik dus ook denken aan de onderste motorsteun. Die zou verkeerd om zitten..... Volgens mij kan je hem niet andersom erop zetten.Allepinie schreef:Idd leuk. Maar wat nou dat gevoel was bij gas los, wat hij omschreef als een kantelende schokdemper...? Ik denk toch terug te leiden naar de motorsteun, toch?
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat gekwak over die remmen vond ik ook maar vaag, die dingen remmen hartstikke goed zo lang er goede schijven en blokken op zitten.
En dan vervolgens constateren dat er een remblok verkeerd om gemonteerd zit (hoe dan?) en de schijf veel te dun is
In Nederland werden in de cup werden exact dezelfde remmen gebruikt (uiteraard met andere schijven/blokken).
In Duitsland ook maar dan een aluminum variant van de klauw voor lichter onafgeveerd gewicht.
En dan vervolgens constateren dat er een remblok verkeerd om gemonteerd zit (hoe dan?) en de schijf veel te dun is
In Nederland werden in de cup werden exact dezelfde remmen gebruikt (uiteraard met andere schijven/blokken).
In Duitsland ook maar dan een aluminum variant van de klauw voor lichter onafgeveerd gewicht.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Autoweek is niet alleen VAG minded, maar ook nog eens anti Renault.
Vooral die Kleywegt is een paardenlul.
Dagje meegemaakt die gast op de Twingo RS Experiencedag circuit Zolder wat jaartjes geleden.
Vooral die Kleywegt is een paardenlul.
Dagje meegemaakt die gast op de Twingo RS Experiencedag circuit Zolder wat jaartjes geleden.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Joep zeker niet inderdaad, die staat altijd wel overal voor open en is ook nooit echt negatief (ook niet over andere merken). Maar die is dan ook niet van Autoweek.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Arno17 schreef: Vooral die Kleywegt is een paardenlul..
Dat is die gast die Mégane als MEKAN uitspreekt.. Daar erger ik mij altijd kapot aan
https://youtu.be/-wBbZm5tcOM?t=56
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Op die Experience dag kreeg hij wat extra uitleg van Phil Bastiaans. Meneertje dacht wel aardig te kunnen sturen, niet dus.Patrick RS schreef:Arno17 schreef: Vooral die Kleywegt is een paardenlul..
Dat is die gast die Mégane als MEKAN uitspreekt.. Daar erger ik mij altijd kapot aan
https://youtu.be/-wBbZm5tcOM?t=56
Het lukte hem niet om goed in te sturen voor chicanes en scherpe bochten.
Gezicht van die Phil sprak boekdelen want Roy was beetje vol van zichzelf vooraf.
Moet dus altijd lachen als hij met een test commentaar heeft over het weggedrag van een automobiel.
Daar is niks mis mee, ligt dus aan hem.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87