Dynodag met Fastchip 19 April 2014

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zaterdag 19 April 2014, vanaf 09.00 uur te Goes

Adres:
Albert Plesmanweg 20-22, 4462 GC Goes, Nederland

Voor mensen die geen ervaring hebben met een dynodag of custom mapping:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... stchip.jpg[/img]

Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)

*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2

*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp

*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp

*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP

*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp

*Wind
1.2 TCe 101hp

*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP

*Koleos
2.0 Dci 150/175hp

Uiteraard kan je bij Henk ook terecht voor de Clio IV RS, Captur 1.2 Tce , e.a !!!

Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.


Meer informatie via Jo. Custom maps graag aanmelden bij Jo via de PM
Fastchip schreef:Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien. :D

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=s ... &Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Ron98 voor RS types bij een custom map vanwege het terugregelen van de ecu !

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
Laatst gewijzigd door -jo- op wo 12 feb 2014 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Aanmelding Custom Map (software op maat van de auto):

-Gaatze (225 stock) ---> verplaatst naar 26 april
-Franx (ragnotti + schrick stg2)
-Koen de Pauw (19 turbo low boost)
-Pedro (5ATi)
-Frank (225 stock stg1)
-Jim Middelburg (Lag III GT 2008 2.0 dci 180)
-Koen (Dacia OVB)
-Koen (Dacia OVB)
-Vincent (Vinduppie, Meg III 1.4 tce)
-Jo (Clio of 21 OVB van tijd en plaats)

Aanmelding regulier rollen (gewone vermogensmeeting + print)

-Pleiades 225
-
-
-
-
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 3 mar 2014 20:19, 4 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Voor de aanmelders, post hier de eventuele wijzigingen die je aan de auto gedaan hebt.

- Type auto (bijv: Clio 3 200HP)
- Gebruikte brandstof voor benzineauto's (Vpower 95, BP Ultimate 98)

Motorische wijzigingen

- Luchtfilter (CAI)
- Inlaatspruitstuk
- Uitlaatspruitstuk (decat of sport-kat)
- Uitlaat onder auto (catback)
- Nokkenassen en/of kopwerk
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Al aangemeld via PB. Custom map.

Megane 2 RS 225
BP Ulitimate

Pipercross inlegfilter
Job Janssen
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant

Ik zou graag een map op maat willen voor mijn clio 2 rs fase 2 172
inlaat van 182
Uitlaat van 182
Benzine octaan 102
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Job, deze dag zit helaas vol. Je kan je nog aanmelden voor 26 april.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 16&t=31623

grt, jo
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Routekaart voor de mensen die niet bekend zijn met de locatie.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=e ... 5,3.880577
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Mogguh.. ook al aangemeld.

ik wil kijken of deze setup hetzelfde gaat presteren als m'n toenmalige blok met Colombo&Bariani nokassen (RIP)
Dit laatst blok had bijna 172 pk aan de wielen in Goes, wat vertaalde naar rond de 194 krukas pk's ...
Henk weet wel raad met de nieuwe setup.. Nokkenas profiel bijna identiek aan de italiaanse assen

Motor is een gereviseerde bij Mobiron vandaan; Ronald aldaar heeft de hele boel overgezet.

Clio RS 2,0 16v bouwjaar 2003
Schrick nokkenassen
aangepast luchtinlaattraject (V6 Espace airbox direct op gasklephuis)
inlaatspruitstukken bewerkt
Clio RS182 uitlaatspruitstuk
open uitlaat

ben erg benieuwd naar de resultaten, hij staat momenteel erg rijk volgens mij dus ruimte voor verbetering.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Aanmelding Custom Map (software op maat van de auto): Nog diverse plaatsen vrij vanwege verschuivingen !

-Gaatze (225 stock) ---> verplaatst naar 26 april
-Franx (ragnotti + schrick stg2)
-Koen de Pauw (19 turbo low boost)
-Pedro (5ATi)
-Jim Middelburg (Lag III GT 2008 2.0 dci 180)
-Vincent (Vinduppie, Meg III 1.4 tce)

-Jo (Clio of 21 OVB van tijd en plaats)

Aanmelding regulier rollen (gewone vermogensmeeting + print)

-Pleiades 225
-
-
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Pleiades
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 29 apr 2012 10:07

-jo- schreef:-Pleiades 225
Hoi Jo, ik had een PM gestuurd ik graag 26 april wilde ipv 19. Zit 19 april aan de andere kant van de wereld :p
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Pleiades:

Jo zit momenteel voor een weekje in Zuid-Frankrijk.

Mocht ik'm spreken vandeweek laat ik het weten maar normaal komt'ie nu en dan wel eens kijken hierop.
Stefan1985
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 mei 2013 10:40
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Aangezien Pleiades graag naar 26 april wil, kan ik dan zijn plek op 19 april overnemen? :)

Dan ruilen wij gewoon van datum.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Uiteraard kan dat Stefan. Ik zet je bij in de lijst.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Aanmelding Custom Map (software op maat van de auto): Nog diverse plaatsen vrij vanwege verschuivingen !


-Franx (ragnotti + schrick stg2)
-Koen de Pauw (19 turbo low boost)
-Pedro (5ATi)
-Jim Middelburg (Lag III GT 2008 2.0 dci 180)
-Vincent (Vinduppie, Meg III 1.4 tce)
-Stefan1985 (twingo dci)
-DionRS (172)

-Jo (Clio of 21 OVB van tijd en plaats)

Aanmelding regulier rollen (gewone vermogensmeeting + print)

-Matthi , clio 16v (itb,oem ecu + spruitstuk)
-
-
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Stefan1985
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 mei 2013 10:40
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bedankt Jo!

Laat je nog even het tijdstip weten ajb? :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Je hebt pm ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

:D Ben weer terug van een reisje Goes, en op de terugweg nog even bij Mobiron in Zuid Beijerland langsgeweest waar Ronald zo ontzettend aardig was om a la minuut m'n kapotte ruitensproeimotor te vervangen. Service als geen ander daar.

Ik heb hem de grafiek van de Dynojet laten zien; de resultaten van de Schricks die ik hem gegeven had om te monteren. En Henk Fastchip was ook weer best verbaasd na het toepassen van zijn goocheltrucs:

179,5 pk aan de wielen !!! en het koppel (212NM) vanaf 2200rpm er meteen in en die blijft gewoon doormalen tot het eind , mooi vlak koppel grafiekje. Wat het aan krukas pk's zijn ? volgens mij over de 200 ?? :p

Heel erg gaaf, bedankt Henk Fastchip en Ronald Mobiron. Nooit gedacht dat ie er nog sterker uit zou komen.

Leuk om kennis met jullie gemaakt te hebben (Jo en kornuiten) (Y)
Laatst gewijzigd door franx op za 21 okt 2017 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan1985
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 mei 2013 10:40
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Ook ik ben inmiddels weer terug van een bezoekje aan Goes, waar Henk aan mijn Twingo DCI heeft geknutseld.
De fabrieksopgave is 85 pk en 200 Nm aan de krukas. Henk gaf al aan dat de DCI's vaak al wat meer vermogen hadden en dat bleek na de eerste run ook zo te zijn: bijna 80 pk en 193 Nm aan de wielen.

Henk heeft vervolgens de mapping aangepast en de stuurbekrachtingsinstellingen naar de waardes van de Twingo RS gezet op mijn verzoek (nadat ik daar goede ervaringen over had gelezen).
Daarna heeft Henk een tweede run en nog een controlerun gedaan met als resultaat: 97.6 pk & 247.7 Nm aan de wielen!

Vervolgens werd ik er op uit gestuurd om even proef te rijden. Wat een verschil! Je hoort nu dat de turbo duidelijk aanweziger is dan voorheen en vooral een heel flink
verschil in vermogen en koppel, heerlijk! Zie hieronder de grafiek:

[img]http://img.photobucket.com/albums/v511/ ... 874c58.jpg[/img]

Bedankt voor de leuke dag allemaal!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

franx wat voor auto is dat?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Vinduppie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 17 feb 2014 17:51

Bij mij is de grijns op het gezicht nog (lang) niet verdwenen...

De Megane Coupe 1.4 TCE 130 is van 121 pk/189 nm naar 148 pk/237 nm gegaan! :worship:

Wat een feest die reis terug naar Zutphen... :grin:
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

mark 5t schreef:franx wat voor auto is dat?
Clio RS 2,0 16v Ragnotti ,
Laatst gewijzigd door franx op za 21 okt 2017 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ben benieuwd naar de rest van de grafiekjes deze dag.

Dat koppel is bij beide lekker toegenomen, dat is iets wat je zeker merkt.
:D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Astra dingen standaard?

Zo dan die Twingo heeft lekker koppel bij lage toeren... :grin:

Ook leuk om te zien dat de niet RS modellen lekker aan te passen zijn.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

@Christiaan: Is deze meting dit met het F7P spruitstuk? Je grafiekl lijkt heel veel op die van 31 augustus 2013. Voelt de auto anders aan?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Dit is met 1.8 gegoten spruitstuk. Hoezo, die zijn slecht ? :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

we hadden stiekem toch gehoopt op wat pk's extra. Nu is het alleen maar meer gewicht, maar wie niet waagt wie niet wint. (Y)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

@Jo, Nee. Ik was gewoon nieuwsgierig, ook hoe de auto nu aanvoelt. Ik rij zelf weer rond met het standaard megane F7R spruitstuk (inwendige diameter headers 34.5mm) en dat begint al bij 1500 toeren te trekken. (Ik heb wel wel alle lelijke lasnaden in het spruitstuk gefatsoeneerd. Zie laatste foto http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... &start=190 )
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Geert schreef:we hadden stiekem toch gehoopt op wat pk's extra. Nu is het alleen maar meer gewicht, maar wie niet waagt wie niet wint. (Y)
mjah, 1 pk meer is te verwaarlozen. Ben wel blij dat iemand de test gedaan heeft op een zo goed als stock auto. Het toont aan dat deze spruitstukken helemaal niet moeten onderdoen voor de 2.0 spruitstukken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Oude spruitstuk gaat er weer op,die dip is wel te merken onderin.

aja,weer iets geprobeerd,trail and error
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ja, Christiaan, ik vind het standaard spruitstuk van de megane F7R ook prettiger rijden. Het voelt wat tammer aan, maar trekt beter onderin. Jouw meting heeft bewezen dat de resultaten van het meg. F7R spruitstuk en het gietijzeren F7P spruitstuk bij gebruik van een std blok boven de 4000 toeren heel dicht bij elkaar liggen. En Ja, we leren wat van het lezen van elkaars experimenten. Dat is het mooie van een forum.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie