startproblemen break 1.8 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

hallo ik heb wat startproblemen met mijn break hier bij ff 2 filmpjes



http://youtu.be/xRiBVayHa1o <------- zo zou de auto moeten starten.


http://youtu.be/8FzkLRNVgVk <----- zo is hoe ik de auto moet starten.



het lijkt net of de sleutel de standen van het slot niet pakt ofso. heeft iemand miss een oplossing? :grin:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wat is precies het probleem dan? Ik haal het er niet 1,2,3 uit in het filmpje ;-)

Start de auto wel gewoon dan? Als de standen van het contactslot niet meer goed zijn zou mij eerste gedachte zijn om het contactslot te vervangen. Of misschien een met de reservesluetel te proberen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

MartijnG schreef:Wat is precies het probleem dan? Ik haal het er niet 1,2,3 uit in het filmpje ;-)

Start de auto wel gewoon dan? Als de standen van het contactslot niet meer goed zijn zou mij eerste gedachte zijn om het contactslot te vervangen. Of misschien een met de reservesluetel te proberen.
het probleem is dat hij niet wil starten op de manier zoals hij zou moeten starten en as je stand voor stand doet dan start hij wel
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Als ik je goed begrijp start hij niet als je in een keer doordraait vanaf het insteken van de sleutel, maar hij start wel als je rustig aan alle standen een voor een langs gaat?
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

Willem-Jan schreef:Als ik je goed begrijp start hij niet als je in een keer doordraait vanaf het insteken van de sleutel, maar hij start wel als je rustig aan alle standen een voor een langs gaat?

Ja dat klopt helemaal Willem-jan
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Denk dat hij even op contact moet staan, omdat de pomp het systeem niet snel genoeg op druk heeft.
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

coupe16v schreef:Denk dat hij even op contact moet staan, omdat de pomp het systeem niet snel genoeg op druk heeft.

okj wat valt hier aan te doen dan? :$
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Kan ook door de injectoren komen. Die van mij doet het als ik tijden achter elkaar bij de tango tank.
Nu tank ik bij total, en het is bij mij over.
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

coupe16v schreef:Kan ook door de injectoren komen. Die van mij doet het als ik tijden achter elkaar bij de tango tank.
Nu tank ik bij total, en het is bij mij over.
kan het ook komen omdat de vorige eigenaar een vertegenwoordiger was die altijd naar duitsland ging?
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

renaultlovermarcel schreef:
coupe16v schreef:Denk dat hij even op contact moet staan, omdat de pomp het systeem niet snel genoeg op druk heeft.

okj wat valt hier aan te doen dan? :$

euh even wachten tot je de brandstofpomp niet meer hoort zoemen ? normaliter draai je je sleutel niet in 1x door maar zet je m op contact zodat alle organen actief worden. wacht je tot de brandstofpomp het systeem op druk heeft (stopt met zoemen) en dan start je de motor.
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

bassyyyy schreef:
renaultlovermarcel schreef:
coupe16v schreef:Denk dat hij even op contact moet staan, omdat de pomp het systeem niet snel genoeg op druk heeft.

okj wat valt hier aan te doen dan? :$

euh even wachten tot je de brandstofpomp niet meer hoort zoemen ? normaliter draai je je sleutel niet in 1x door maar zet je m op contact zodat alle organen actief worden. wacht je tot de brandstofpomp het systeem op druk heeft (stopt met zoemen) en dan start je de motor.

Thnx ik ga dit zeker uitproberen (Y)
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

hallo mede-renaultlovers ff een update over mijn breakie geven.

hij word morgen naar de garage gebracht en dinsdagochtend gaan ze hem aan de computer hangen. hopelijk komt er eindelijk duidelijkheid over wat er aan de hand is want het is nog een super auto met weinig km dus zonde dat hij zo lang stil staat :(
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

bassyyyy schreef:
renaultlovermarcel schreef:
coupe16v schreef:Denk dat hij even op contact moet staan, omdat de pomp het systeem niet snel genoeg op druk heeft.

okj wat valt hier aan te doen dan? :$

euh even wachten tot je de brandstofpomp niet meer hoort zoemen ? normaliter draai je je sleutel niet in 1x door maar zet je m op contact zodat alle organen actief worden. wacht je tot de brandstofpomp het systeem op druk heeft (stopt met zoemen) en dan start je de motor.
hey bas als je zo heet ik heb het nu vanavond weer eens geprobeerd meer ik hoor uberhaupt geen gezoem as ik hem op contact zet, het enogste gezoem is die van de kachel want as ik die dichtdraai is het stil in de auto.

gr marcel
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

nou hij is einelijk uitgelezen.

het blijkt dat de leesring in het contact niet altijd herkent dat er een sleutel in het contact zit waardoor de auto dus niet altijd starten wil.

fijne zondag nog :beer:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

soms kan het leven eenvoudig zijn.

mijn buurman had dat met zijn Mitshubishi, sleutel werd soms niet herkend, reserve sleutel gepakt en die ging weer als van ouds :)
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

Abel schreef:soms kan het leven eenvoudig zijn.

mijn buurman had dat met zijn Mitshubishi, sleutel werd soms niet herkend, reserve sleutel gepakt en die ging weer als van ouds :)
beide sleutels worden gebruikt omdat een kennis hem ook pakt af en toe. maar met elke sleutel hetzelfde gelazer.

on-topic: weet iemand hoe veel het inbouwen kost? de ring opzich kost €90 maar de monteur had het nog nooit gedaan vandaar dat ik graag het tijdsbestek ongeveer zou willen weten.
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

10 minuten werk.
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

coupe16v schreef:10 minuten werk.

ervaring mee? en hoe ziet zoiets eruit?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kijk maar naar je contactslot om het metalen gedeelte zit die ring.
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

Abel schreef:kijk maar naar je contactslot om het metalen gedeelte zit die ring.

okj maar as ik goog op leesring contactslot dan krijg ik complete sloten en de hele ratteplan
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

https://www.youtube.com/watch?v=pDQ3CMmB7Ks

okay geen Renault maar ga maar langs de sloop en scoor een stuurslot met ring en sleutel. dan kun je gaan oefenen ;-)
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

maar heb ik dan niet ook de sloten van de voordeuren en achterklep nodig?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zo te zien kan het hart er uit ;-)
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

Nou de Leesring is vervangen jongens en hij start weer vlekkeloos.
Morgen weer proberen te starten en rijden

Fingers crossed.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:D beter (Y)
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

sh*t sh*t sh*T te vroeg gejuicht want hij start niet na een nacht stilstaan grrrrr
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

jongens/mannen/vrouwen/renault-lovers ik ben eens ff aan het rondsnorren geweest en kwam een site tegen voor mijn startprobleem maar weet niet of dit wel safe is.
dit is de desbetreffende site http://ecudiagnose.nl

help?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

word het niet eens tijd dat je de auto naar een dealer brengt?
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

ik had em laten uitlezen bij de renault dealr in drachten en die zei dat de auto niet altijd leest dat er een sleutel in het contactslot zit.
renaultlovermarcel
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 9:43
Car: megane break 1.8 16v

Voorlopig heb ik de oplossing gevonden mensen. De sleutels zijn allebei defect. Heb vanmiddag bij de sleutelboer 1 transpondersleutel laten maken voor slechts €59,90 en warempel hij start vlekkeloos.

Dus een testje gedaan met de 3 sleutels. Eerst een oude die wilde niet starten daarna de nieuwe sleutel toen starte hij wel en tot slot de andere oude geprobeerd en starte hij niet.


Yes eindelijk (voorlopig) het probleem gevonden.

Thnx voor een ieder die meedacht
Plaats reactie