ACT: Verlichting upgrades

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Haas schreef:iemand ervaring met die Philips Colorvision's? Ze kosten inderdaad de wereld ja! Maar hoe geel zijn ze daadwerkelijk? Als ik er naar kijk, denk ik meer aan een gelige gloed en geen volgele lampen...
ik heb er nu chinese makelij inzitten, maar die zijn wel echt geel..... en helaas aan vervanging toe.... Dus wellicht zijn deze philips een goed (en wat duurzamer) alternatief? Die chinese varianten gaan er doorheen bij de vloot.

Is dit het "nieuwe" type dat ze ook in blauw, rood, paars enzo hebben?
Lekker laten liggen dan, zul je niet tevreden over zijn als je echt geel wilt...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Voor welke fitting haas? Heb nog wel het wat liggen van de voorgaande clios.
Racing is the best way to convert money into noise
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

@Haas als je echt dat oude franse geel wil hebben dan zou ik ze niet nemen.

@Lars, color vision heten die dingen, maar zou voor echt geel gaan als ik jou was, zeker in een fase I 19.
De burton club levert volgens mij nog echt gele lampen trouwens. Andere optie is die overzet kapjes op zo'n philips lamp
zetten, dan heb je en meer licht en echt geel licht.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

@ maarten jan: dus philips vision met overzetkapjes? Waar haal ik die overzetkapjes? Standaard is philips vision erg wit?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

http://www.burton2cvparts.com/gloeilamp ... -4467.html

Ze worden nog gemaakt... heb je er wel gelijk een lamp bij ;-)
Bij phase I is groot licht een H7 trouwens als ik het goed heb, dus dan worden kapjes lastiger.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Die overzetkapjes heb ik in mijn 19 gehad en daar werd ik niet vrolijk van. In het begin is het leuk geel, maar als je veel/langdurig met je lampen aanrijdt, fikt het gele zo van die kapjes af en heb je wederom witgeel licht.
-jacco- schreef:Is dit het "nieuwe" type dat ze ook in blauw, rood, paars enzo hebben?
Lekker laten liggen dan, zul je niet tevreden over zijn als je echt geel wilt...
Ja, dat nieuwe inderdaad! Ik had al zo'n vermoeden... centen in de zak houden dus :)
Daan2D schreef:Voor welke fitting haas? Heb nog wel het wat liggen van de voorgaande clios.
H7 (megane). Ik heb er nu inzitten van Michiba (??) en die zijn qua geelheid prima, maar ze zouden wat meer licht uit mogen stralen. Zeker in deze donkere dagen valt dat op..
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Nooit wat van gemerkt en rij altijd met de lampen aan in de 19... afgelopen jaren natuurlijk weinig km's gemaakt maar ook in de jaren dat de auto nog dagelijks gebruikt werdt geen afname in geelheid.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Niet mee eens Haas, verslijt meer H4 lampen dan cupjes.
Lampenlak en die "condooms" zijn waardeloos, deze kapjes verkleuren en verbranden niet. (met 100w lampen misschien wel) :lol:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dan zijn er blijkbaar verschillende kwaliteiten in omloop (zoals met zoveel onderdelen). Die ik in mijn 19 had, heb ik er zsm uit gehaald, de stukken gele lak lagen in mijn koplamp omdat ze van het kapje afbrokkelden... Maaaaaarrrrrrrrr, als er zijn die wel goed zijn, is dat alleen maar mooi natuurlijk :) (Y)
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Dank voor input allemaal. Las dat de Philips visions zeer snel kapot gaan. Heb nu om te proberen Osram silverstar 2.0 besteld eens kijken wat dat doet
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Plaats reactie