wat vinden jullie van revisie?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Hallo luitjes,ik heb een nieuwsgierig vraagje,mijn autootje bevalt mij zo goed dat ik nu al denk wat ik ga doen,zeg over een jaartje 2.
Een rs kopen uit bijvoorbeeld 2010 of 2011,misschien een 2012 of deze gaan reviseren.
Dus een complete motorblok revisie e.d,ik weet nu wat ik aan deze auto heb,maar ik denk dat de koppeling en versnellingsbak dan ook moeten en evt alle sensors.

Wat denken jullie?
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Lekker mee blijven rijden. En als het nodig is pas een revisie.
Geld kan je beter uitgeven aan modificaties. RS'en kunnen makkelijk van hoog en smal naar laag en breed. 8)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Idd, waarom zou je die gaan reviseren?
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Ja hebben jullie wel gelijk in,pas doen als het echt nodig is.Ik denk omdat ik hem gewoon lang wil houden straks naast me 2e auto.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als je er 1 koopt uit 2012 zal de km stand nooit boven de 100.000 zijn. Wanneer je de beol knap onderhoud gaat het wel 300.000 mee dus dat kan jou tijd wel uit kan ik me zo voorstellen
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bovendien is revisie ook niet altijd een keiharde zekerheid dat je 'nooit' meer problemen zult krijgen.
Een electronisch probleempje kan je auto ook zomaar om zeep helpen, een vervuilde injector, katalysator per ongeluk ergens overheen deukt en verstopt raakt noem allemaal maar op.
Niet om je bang te maken, maar er zijn zoveel omgevingsfactoren die je nooit 100% kunt afvangen. Dus If it aint broke, don't fix it, blijft toch wel een van de beste remedies voor de auto.

Tenzij je echt (serieus) meer vermogen wilt gaan draaien, dan is het altijd wel handig om je motor even onder handen te nemen om 'm te 'versterken'.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

of een tweede blok kopen en het aankopen van betere onderdelen spreiden over een paar jaar? :evil:
Born Grippy
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ik ben groot voorstander van: "If it ain't broken, don't fix it!" :D
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

m'n 5je rijd nog prima na 29 jaar zonder revisie :-)
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Hoeveel km heeft je 5tje inmiddels weg?
Ik ben wel van plan om begin volgend jaar mijn remschijven en remblokken te laten vervangen.

Weten jullie een goede site die kunnen leveren van brembo?ik vind er wel een hoop via google,maar misschien hebben jullie een tip die erbovenuit springt?
En moet ik remschijven/remblokken bestellen met of zonder abs?mijn garage zet alles erop,remzuigers werken nog prima dus dat laat ik zo.

Ik weet niet of er iets anders bij moet?een ringetje hier en daar ofzo?
Plaats reactie