Net onthuld: Alpine Vision

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Auto's uit DL doen toch anders afwerken, vnm hoe panelen in elkaar geklikt worden of op elkaar aansluiten... dat doen ze toch mooier (mijn mening)

Vooral als ik al zie dat de lijnen van de motorkap tussen de zijpanelen niet overal gelijk lopen, dan ga ik zoeken haha. Genoeg gevonden wat dat betreft Vanbuiten qua ontwerp vind ik het een erg mooie auto, die zelfs DL aandoet (Y)
Mrtn = Maarten
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat klopt ook maar daar betaal je ook voor, als je je daar aan stoort dan moet je vooral een DL auto kopen :smile: mij boeit dat echt niet dat het net iets minder mooi aansluit, dat prijs verschil hou ik daarvoor wel lekker in de portemenee ;-)
Laatst gewijzigd door Maarten-Jan op di 1 mar 2016 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Je kan dat ook een beetje zien als de charme van een Franse auto. :smile:
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

hehe :D gelukkig sluit de distributie ketting wel goed aan (0) :lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Voor wie zijn pauzetijd (of werktijd, bij mij hoort het bij die laatste ;) ) wil gebruiken voor wat vers Renault-nieuws, over 12 minuten (om 12.00 uur) start de persconferentie van Renault in Genève:

https://www.youtube.com/watch?v=wL8QWzA ... r=16144151
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Lekker vrij de rest van de week. Dus ga zeker even kijken. Leuk!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nog even geduld hebben Rik, 12.30 uur hoor ik net. Jij wellicht ook ;)

In het Mégane IV ACT topic alvast wat foto's van de Estate geplaatst.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Mrtn schreef:Ziet er gaaf uit!!

Ik heb vd week in de Thalisman gezeten, maar toch weer 'net niet'. Zelfs carrosserie lijnen/panelen die ongelijk lopen en ook weer de afwerking van materialen binnen de auto... jammer
Klopt, panalen sluiten regelmatig niet mooi aan...vind het jammer om te zeggen, maar is echt zo. Hoe moeilijk kan het zijn om dat eindelijk eens goed te doen. Zo zorg je ervoor dat je weer commentaar krijgt, vooral met deze auto die moet overlopen van kwaliteit en afwerking...
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Goh ik wist niet dat ze bij Alpine ook een thalisman en megane maakte ....
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Goh ik wist niet dat ze bij Alpine ook een thalisman en megane maakte ....
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Haha en toch is het wel waar ;-) maar je hebt een punt (0)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Zat pas in een BMW 3-serie van de huidige generatie, ik wist niet wat ik mee maakte.. Dan liever een Talisman.. Mensen leggen het vergrootglas enkel bij de merken die wat minder 'premium' in de markt worden gezet.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Niet helemaal hoor, ik let altijd op dat soort dingen en dan vallen je zaken op... en elk merk heeft en doet het weer anders. Het logo boeit niet

Heel pietluttig misschien, maar de deurbakken zijn onafgewerkt en scherp aan de binnenzijde :lol:


Bedrijfsmatig doe ik veel zaken met automobielbedrijven, dus in elk merk en nieuw model ga ik even zitten/kijken, gewoon omdat ik het leuk vind
Mrtn = Maarten
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als je met een vergroot glas gaat kijken kun je bij elke auto wel iets vinden en heel veel dingen zijn ook erg subjectief. Ik zou een mooi frivool dashboard zo als in de Talisman altijd verkiezen boven het dodelijk saaie wat je b.v. in een passat aan treft. Dat het naadje dan 1 mm minder strak aansluit als je er met je bakkes op gaat zitten... tsjah, boeiend ;-) . Dat is nog even buiten de heerlijke stoelen om, waar je bij andere merken al de sport stoelen moet gaan kiezen wil je fastoenlijk meubilair (Als die optie er al is op de gekozen uitvoering). Voor standaard goede stoelen zijn er niet zo veel merken, de franse drie en Volvo, dan ben je er wel.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Grappig is dat, die mening deel ik dus niet. Heb een Laguna 3 gehad en de stoel laten aanpassen omdat ik er gaar uitkwam, te vlakke zitting, verkeerde hoek en geen steun onder de onderbenen. Van Volvo deel ik je mening wel, enige merk met kloppende en prettige hoofdsteunen :D

Maargoed, ging over de Alpine :lol: Ben benieuwd of de carrosserie lijnen evenredig lopen :p
Mrtn = Maarten
Plaats reactie