Motorswap clio ll 1.2 naar...?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Patclio2
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 9 mar 2016 21:59
Car: Clio ll 1.2

Goeiendag,
Ik zou graag een motorswap willen doen.
Mijn bedoeling is natuurlijk een pittiger motor, liefst een RS blok. :grin:
Ik heb hier zelf niet echt veel verstand van maar vrienden van mij wel. Die zijn alleen niet bekend met het merk Renault.

Wie kan mij vertellen wat hier allemaal bij komt kijken?
En hebben jullie nog een advies qua motor? Dus bijv van een andere auto wat 1 op 1 past?

Groet Patrick.
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Vanwaar dit idee?

Ik zou zeggen dat de 1.4 en 1.6 direct moeten passen, maar heel eerlijk zie ik de noodzaak niet gezien de prijs van een goede Clio II. Ik heb ook een Clio II phase II 1.2 8V, maar ik zat eraan te denken om daar ooit eens een keertje een klein turbootje op te schroeven. Das lange termijn uiteraard.

Maar goed.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Daar komt teveel bij kijken dan je lief is.
Staan zat rsjes tekoop, om daar standaart stoelen en bumpers te monteren is 100x makkelijker
Racing is the best way to convert money into noise
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Want is de kabelboom uberhaupt universeel toepasbaar? Als dat al niet zo is mag je gelijk de hele auto uit elkaar schroeven.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

iedere type motor andere kabelboom, onderstel en remmerij moet je voor het gemak maar van uitgaan. dan zit je er niet ver naast...

en een 1.2 naar RS ombouwen is flink stuk kostbaarder dan een RS te kopen. RDW zegt ook niet zomaar prima :p
Patclio2
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 9 mar 2016 21:59
Car: Clio ll 1.2

Dank jullie wel voor het antwoorden.
Ik had zelf in gedachten om deze auto te houden en er een ander blok in te leggen omdat dat een goedkopere optie zou zijn dan een andere auto kopen. Maar nu ik jullie hoor over een nieuwe kabelboom etc. Ga ik er nog maar is goed overna denken of dit nou wel zo verstandig is.

Groet Patrick.
Plaats reactie