Dynodag met Fastchip 4 Juni 2016

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zaterdag 4 juni 2016, vanaf 09.00 uur te Goes

Adres:
Albert Plesmanweg 20-22, 4462 GC Goes, Nederland

Voor mensen die geen ervaring hebben met een dynodag of custom mapping:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... stchip.jpg[/img]

Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)

*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2

*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp

*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp

*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP

*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp

*Wind
1.2 TCe 101hp

*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP

*Koleos
2.0 Dci 150/175hp

Uiteraard kan je bij Henk ook terecht voor de Clio IV RS, Captur 1.2 Tce , e.a !!!

Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.


Meer informatie via Jo. Custom maps graag aanmelden bij Jo via de PM
Fastchip schreef:Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien. :D

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=s ... &Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Ron98 voor RS types bij een custom map vanwege het terugregelen van de ecu !

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
Kostprijs 2016:
regulier rollen/vermogensmeting (2x rollen + print): 40 €
Custom map: 100 € dyno vooruit te betalen, de kostprijs van de mapping wordt op de dag zelf betaald. Enkel zo zijn we zeker dat we uit de kosten komen en er geen misverstanden optreden.

De betalingsgegevens worden via PM meegedeeld
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Voorbehouden Jo & Henk, aanmeldingen

custom map
-Pascal, megane225 STG2
-Carlo R, Megane 250 (stock, met UT map, met veel vraagtekens-uiteenlopend resultaat, geval meten is weten). 12.00-14.00
-Dimitri C, megane 265 (via mail), spec volgt
-Acuzo,Clio 2 phase 2 (172),BP RON 98,K&N inlegfilter,182 rs inlaat ,[cilinderkop] - standaard / flowed /nokkenas,group a uitlaat
-BartOving, Clio 3 RS ph 2,opmerking: significante flatspot bij 2500 tpm,Shell v-power (?),K&N inlegfilter,uitlaat geen middemdemper, bastuck einddemper
-StefanLust, Clio 2 RS ph1,BP 98, ITG inlegfilter,182 inlaatspruitstuk,182 uitlaatspruitstuk, cup uitlaatlijn (2,5"??) 200cell kat en alleen einddemper.
-Pinda073, megane 225 + turboback Ktec exh.
-Dave01, Megane 225 F1, forge DV, stock
-Jerry, showmethemoney!, clio 3 Turbo
-Jerry, megane 275 trophy
-Tymen, Megane 3 RS 250 (2010),RON 98, Injen alu inlaat traject, Ktec IC,RS-R custom 3" catback, standaard cat
-John Gordon, Clio 197

regulier rollen (2x rollen + print 40€)
-Arco, 5gtt
-Rob v/d Wetering, Clio 2 RS
-Joost vdH, R5RS
-Florus, Twingo 1.5 dci 86
-
-
-
-
Laatst gewijzigd door -jo- op di 10 mei 2016 20:49, 17 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Bij deze jo wil ik mij opgeven voor een custom stage 2 afstelling voor mijn megane 225
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

(Y)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Graag aanmelden voor rollen.

- 5 GT Turbo
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Rob v/d Wetering
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 9:57
Car: Clio 2 rs fase 2

Ik zou me ook graag aan willen melden voor het rollen

Clio 2 RS
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

pascalrstrophy schreef:Bij deze jo wil ik mij opgeven voor een custom stage 2 afstelling voor mijn megane 225
Zet je modificaties hier ook neer indien mogelijk , dan weet ik het ook gelijk. Hoeft Jo het me niet apart door te geven.

Bijv:

[type - stage 1 / 2/] - Clio 3 Stage 1
[merk / kwaliteit brandstof] - BP RON 98

[koppeling] - standaard
[luchtfilter] - K&N inlegfilter
[inlaatspruitstuk] - standaard / flowed
[cilinderkop] - standaard / flowed /nokkenas
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[uitlaat] - sportcat 200 cell + cat-back
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Bij deze wil ik me opgeven om te rollen met de 5RS
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Joost van der Hammen schreef:Bij deze wil ik me opgeven om te rollen met de 5RS
(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Megane rs225 Stage 2
[merk / kwaliteit brandstof] - euro 98 uit België leverancier (van raak)
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] - cold air intake via bumper
[inlaatspruitstuk] - standaard
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[uitlaat] - downpipe sportcat 100 cell + cat-back 3inch
[Intercooler+boostpipes+dumpvalve] van forge motorsport

Misschien binnenkort toch maar op bp ultimate gaan rijden! Weet niet wat de 98 kwaliteit uit België is?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ik wil mij graag opgeven om te rollen met een Twingo 1.5 dci 86
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Florus schreef:Ik wil mij graag opgeven om te rollen met een Twingo 1.5 dci 86
Daar kunnen nog wel wat pk-tjes bij hoor :evil:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingogtmaniac
Berichten: 96
Lid geworden op: di 7 jul 2015 14:12
Car: Twingo gt

Enige richtprijs wat een mapping voor twingo 2 gt kost?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Arco schreef:
Florus schreef:Ik wil mij graag opgeven om te rollen met een Twingo 1.5 dci 86
Daar kunnen nog wel wat pk-tjes bij hoor :evil:
Eerst maar ff kijken of ie al niet "geholpen" is :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Arco schreef:
Florus schreef:Ik wil mij graag opgeven om te rollen met een Twingo 1.5 dci 86
Daar kunnen nog wel wat pk-tjes bij hoor :evil:
Peekaas niet zozeer heb ik uit betrouwbare bron, maar wel Nm's.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik zou me ook graag aan willen melden voor rollen.

- 5 GT Turbo
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Onder voorbehoud zou ik mij graag aanmelden:

Megane RS 250

[merk / kwaliteit brandstof] - BP Ultimate
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] - standaard
[inlaatspruitstuk] - standaard
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[uitlaat] - standaard / middendemper onbekend merk
[Intercooler+boostpipes+dumpvalve] standaard
Jitze
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 23 jul 2014 10:00

Voor de zekerheid een vraagje: mijn RS225 is helemaal standaard. Kan ik beter RSTuner kopen of toch naar de Dynodag komen?

Gr, Jitze
acuzo
Berichten: 2
Lid geworden op: di 8 dec 2015 11:24
Car: Clio II 172 RS

Ik zou mijzelf ook graag inschrijven voor 4 juni onder voorbehoudt (in de hoop dat er nog in mei plaats vrijkomt)

Custom map!
[type - stage 1 / 2/] - Clio 2 phase 2 (172)
[merk / kwaliteit brandstof] - BP RON 98

[koppeling] - standaard
[luchtfilter] - K&N inlegfilter
[inlaatspruitstuk] - clio 182 rs inlaat
[cilinderkop] - standaard / flowed /nokkenas
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[uitlaat] group a uitlaat - std cat/decat
Bart0ving
Berichten: 117
Lid geworden op: do 14 mar 2013 20:27
Car: Clio 3 RS PH2
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Ik wil ook graag op de lijst.

Clio 3 RS ph 2 custom map
opmerking: significante flatspot bij 2500 tpm

[merk / kwaliteit brandstof] - Shell v-power (?)

[koppeling] - standaard
[luchtfilter] - K&N inlegfilter
[inlaatspruitstuk] - standaard
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[uitlaat] geen middemdemper, bastuck einddemper
StefanLust
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 12 apr 2013 15:38
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Ik wil ook graag op de lijst.

Clio 2 RS ph1 custom map


[merk / kwaliteit brandstof] - BP 98

[koppeling] - standaard
[luchtfilter] - ITG inlegfilter
[inlaatspruitstuk] - 182 inlaatspruitstuk
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - 182 uitlaatspruitstuk
[uitlaat] cup uitlaatlijn (2,5"??) 200cell kat en alleen einddemper.
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

Jitze schreef:Voor de zekerheid een vraagje: mijn RS225 is helemaal standaard. Kan ik beter RSTuner kopen of toch naar de Dynodag komen?

Gr, Jitze
Beter dat je je eigen aanmeld voor de Dynodag en Henk je Megane RS225 te laten mappen overigens dan wel aan te raden een goede kwaliteit brandstof te tanken Bp Ultimate 98. Met een RS Tuner moet je wel weten wat je doet anders kost het je een inspuit computer als je mogelijk verkeerde software laad mocht je toch 1 aan willen schaffen Henk kan je het beste adviseren overigens wel een handige ding :) (Y) .
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

(Y)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Voor de zekerheid een vraagje: mijn RS225 is helemaal standaard. Kan ik beter RSTuner kopen of toch naar de Dynodag komen?
Een RS225 is minimaal 7 jaar oud. Door het vermogen te meten op de rollenbank komen eventuele motorische problemen aan het licht.
Bovendien is er een schat aan ervaring aanwezig in de vorm van Jo, Arjan en mijzelf.
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

(Y)
speeddevil
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 14 sep 2015 9:09

bij deze wil ik mij graag aanmelden voor een custom map. de wagen heeft een LPG installatie wat een aantal pk zal kosten denk ik. maar wil er zoveel mogelijk koppel uithalen. zit nu volgens de vorige eigenaar een standaard fast chip in die niet aangepast is op de bewerkte inlaat en uitlaat van een 182. hoe zit het met de aanbetaling na wie moet ik die overmaken?

[type] - Clio-2 sport 169 pk ph1 175000km
[merk / kwaliteit brandstof] - BP ron97 of 102 oct
[Bougies] - standaard dubbele platium
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] - k&n inlegfilter
[inlaatspruitstuk] - port matched 182 inlaat
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - 182 uitlaat
[uitlaat] - 100 of 200 cell kat groep a (63,5) simmons
TymenJ
Berichten: 48
Lid geworden op: do 20 jan 2011 14:55
Car: Megane 3 RS
Locatie: Rotsterhaule

Dan maar voor deze dag inschrijven als het nog kan Jo :)

Aanmelden voor een custom mapping. Auto heeft al jaren de standaard stage 1 cal van Henk die ik van mijn RStuner erop heb gezet, maar er is nog ruimte voor wat meer :)

Megane 3 RS 250 (2010)
[merk / kwaliteit brandstof] - RON 98
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] - Injen alu inlaat traject (korte variant)
[intercooler] Ktec IC
[uitlaat] RS-R custom 3" catback, standaard cat
mitkrov13
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 23 feb 2014 12:10
Car: Clio 2 ph1 race car

Is er nog plek voor een custom map?

Clio 3 ph2 CUP (200) 20th edition 2010

[merk / kwaliteit brandstof] - BP Ultimate 98
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] - nu standaard maar komt inleg filter in k&n/itg/pipercross
[inlaatspruitstuk] - standaard
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[uitlaat] - af-fabriek akrapovic evolution systeem
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

speeddevil schreef:bij deze wil ik mij graag aanmelden voor een custom map. de wagen heeft een LPG installatie wat een aantal pk zal kosten denk ik. maar wil er zoveel mogelijk koppel uithalen. zit nu volgens de vorige eigenaar een standaard fast chip in die niet aangepast is op de bewerkte inlaat en uitlaat van een 182.
De auto loopt op LPG en is gechipt, dacht dat Henk zich daar niet aan wilde 'branden'?
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Arno S. schreef:
speeddevil schreef:bij deze wil ik mij graag aanmelden voor een custom map. de wagen heeft een LPG installatie wat een aantal pk zal kosten denk ik. maar wil er zoveel mogelijk koppel uithalen. zit nu volgens de vorige eigenaar een standaard fast chip in die niet aangepast is op de bewerkte inlaat en uitlaat van een 182.
De auto loopt op LPG en is gechipt, dacht dat Henk zich daar niet aan wilde 'branden'?
Klopt. Koken doe je wel op gas.
speeddevil
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 14 sep 2015 9:09

Fastchip schreef:
Arno S. schreef:
speeddevil schreef:bij deze wil ik mij graag aanmelden voor een custom map. de wagen heeft een LPG installatie wat een aantal pk zal kosten denk ik. maar wil er zoveel mogelijk koppel uithalen. zit nu volgens de vorige eigenaar een standaard fast chip in die niet aangepast is op de bewerkte inlaat en uitlaat van een 182.
De auto loopt op LPG en is gechipt, dacht dat Henk zich daar niet aan wilde 'branden'?
Klopt. Koken doe je wel op gas.
Hij wordt afgesteld op benzine dus zie het probleem niet. Ben ik nu welkom of niet anders heb ik wel een kennis die ook chips op maat doet.
Daanoontje
Berichten: 97
Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
Car: Twingo Rs Cup

Paprika?
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

Die kennissen kennen we die chips op maat maken in de hobby schuur :X :D . Beter dat je hem Henk af laat stellen die is de Renault specialist zie zijn site fastchip.nl (Y) !
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

MeganeRSTrophy schreef:Die kennissen kennen we die chips op maat maken in de hobby schuur :X :D . Beter dat je hem Henk af laat stellen die is de Renault specialist zie zijn site fastchip.nl (Y) !
Heb je het zijn berichten wel gelezen?
Plaats reactie