2 koloms hefbrug

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Job Janssen
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant

Hallo!

Ik ben op zoek naar een 2 koloms hefbrug 3ton, hydraulisch op krachtstroom(die met 2 palen en een drempel ertussen). Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met bepaalde merken? Er zijn veel bruggen te vinden op internet en ook voor relatief goedkope prijzen, maar ben wel opzoek naar iets betrouwbaars want je staat er wel onder.
Ook liever geen chinees merk.

Iemand die ervaring en/of tips heeft voor bepaalde merken types bruggen?

Heb het oog opdeze brug. Iemand ervaring mee?
http://www.rp-tools.nl/2-koloms-hefbrug ... -400v.html

Alvast bedankt!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Geen ervaring met dit merk, maar mocht je de kans hebben kijk dat je de middentunnel in de vloer laat zakken.
heb met meerdere auto's al meerdere keren vast gestaan op verschillende bruggen. Puur omdat ze niet ontwikkeld zijn voor verlaagde auto's ;-)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als je geen chinees merk wilt, wat wil je dan met de bovenstaande?

Vrijwel alles wat je koopt in NL voor schappelijke prijzen is chinees, beter zoek je dan een 2e handse stenhøj oid. Buiten de drempel moet je ook kijken naar de stempels/armen. Bij een maar van mij kom ik makkelijk over de drempel maar kunnen de stempel icm de arm niet onder de auto...
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik heb zelf een 2 koloms FOG brug uit 1989 en zie niet veel problemen. Bij hele lage wagens moet ik eeerst even de auto iets opkrikken met een schaarkrik om de armen er onder te zetten. Maar dat is te overkomen. Ik vind 1799 incl. btw een zeer nette prijs voor een nieuwe brug. N.a.v. je opmerking. In een brug zit een systeem, dat indien een poot van de brug achterblijft t.o.v. de ander, de brug alleen nog omlaag kan en niet meer omhoog.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

MOD
Topic verplaatst naar Techniek Algemeen.
Job Janssen
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant

Bedankt voor de reacties!
tutuur schreef:Als je geen chinees merk wilt, wat wil je dan met de bovenstaande?

Vrijwel alles wat je koopt in NL voor schappelijke prijzen is chinees, beter zoek je dan een 2e handse stenhøj oid. Buiten de drempel moet je ook kijken naar de stempels/armen. Bij een maar van mij kom ik makkelijk over de drempel maar kunnen de stempel icm de arm niet onder de auto...
Had inderdaad al naar de stempel/arm hoogte gekeken en dit komt goed uit!
Waar zie jij dat het een chinees merk is? Zoals ik kan zien is het een duits merk getest in oostenrijk en zover ik weet controleren ze streng in oostenrijk.

Waar het mij het meeste omging met een chinees merk is dat er slecht tot geen onderdelen van zijn aantekomen en dit merk hefbrug heeft onderdelen in vooraad liggen
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

jacques schreef:Bij hele lage wagens moet ik eeerst even de auto iets opkrikken met een schaarkrik om de armen er onder te zetten. Maar dat is te overkomen.
Hele lage? Ik moet mijn Mégane III Estate achter iets optillen om hem op de arm te krijgen, zo ook de Clio IV. Best lastig soms.

@job
Kijk dus even naar de minimale hoogte van de stempels.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Job Janssen
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant

Adinsx schreef:[quote="jacques"
@job
Kijk dus even naar de minimale hoogte van de stempels.
Hoogte is geen probleem (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Je zou eens contact kunnen opnemen met opkopers waar ik mee samenwerk, ik werk voor Explora en doe niets anders dan hefbruggen en werkplaatsequipment :)

Een tel.nr. kan ik je wel per PM geven als je wilt. Minimale opnamehoogte is wel belangrijk, bruggen met een drempel hebben al vaak een iets hogere opname doordat de hefbeveiliging pas ingaat als de brug vanaf 0punt stijgt, in geval vanaf middendrempel

Een spindelbrug is ook een goed alternatief hoor, je hebt ze van FOG, ZIPPO, Stenhoj, Ravaglioli...
Mrtn = Maarten
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Mocht je nog advies willen over een tweedehandse 2 kolomsbrug met spindel, dan kan je me mailen. Ik heb de brug zelf gerevideerd te weten nieuwe spindel, bronzen bussen, volgmoeren, aandrijving tussen linker en rechter kolom etc. Persoonlijk zou ik heel terughoudend zijn met een gebruikte brug, zeker als er problemen met de spindels/bussen zijn.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Job Janssen
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant

Bedankt allemaal voor de reacties en advies (Y) (Y) :grin: heb een brig gevonden dus deze mag opslot
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Graag nog een foto van de brug voor dit topic op slot gaat.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Job Janssen
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant

Zal nog ff duren zijn de schuur nog aan het bouwen!
Plaats reactie