clio rs astap op clio1 as

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Kan er hier iemand een goede beschrijving geven om mijn clio1 achteras te voorzien van clio rs astappen? Is dit werkje goed te doen
en welke onderdelen zijn er allemaal nodig?

Alvast bedankt
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat voor model clio heb je? welk type achteras zit hier nu al onder?
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Het gaat hier om een 16v/williams rallywagen. Zou vooral achteraan een iets breder spoor willen ...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zover ik weet moet je alles hebben wat achter tegen de as zit geschroefd. en als ik het ooit goed heb gelezen moet je de eigen achter as kaal maken as stomp kun je afzagen of uit persen, de houder voor de rem met 4X torx schroeven verwijderen en 4 bout gaten moet je opnieuw tappen naar grotere diameter M8 naar M10 gok ik
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Alvast bedankt voor uw reactie!

Ik had gehoopt een iets meer gedetailleerde uitleg te kunnen krijgen anders doe ik het gewoon met spoorverbreders...

Groetjes
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Zo heel veel meer is het ook niet.
Rem + schijf demonteren
rembracket losschroeven
astap afslijpen of uit persen.
minimaal 3 gaten van de rembracket op tappen naar m10.
astap (van een clio 2rs) monteren met 3 m10 + 1m8 schroeven
andere spacer ring monteren
en remschijf en remklauw weer monteren.

als ik morgen de kans krijg zal ik even zoeken naar de bestelnummers van de schroeven en spacer. :D
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:lol: (Y)
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

En dan wordt de as in totaal breder?

Goed te doen dit werkje?

Alvast bedankt!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Kimson schreef:En dan wordt de as in totaal breder?

Goed te doen dit werkje?

Alvast bedankt!
JA as wordt ca 2 cm per kant breder, en je kan mbv shims ook je camber afstellen.

goed te doen, ik heb het destijds met de as naast de auto gedaan, halve dag werk.

bestelnummers: de m8 is als het goed is 60 00 073 588 ,de ander 60 00 073 589
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

En had je dan nog genoeg ruimte in uw wielkasten?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Kimson schreef:En had je dan nog genoeg ruimte in uw wielkasten?
Ik heb ze onder een GT turbo gemaakt, dus voor een clio weet ik het niet. :D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zonder camber shims kreeg ik er al wat extra negatief camber bij. Met 195/50/15 banden loopt het nog net niet aan hier op mn williams.
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Zou ideaal zijn...

Heb er alleen een beetje schrik van om aan te beginnen.

Dit zijn de bestelnummers bij Renault vermoed ik?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ja woont in Belgie. Ik zou eens navragen of dat goed komt met de jaarlijkse (APK) keuring. Bij U zijn ze strenger is mij verteld, alles moet origineel zijn.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Terechte opmerking ivm onze belachelijk strenge keuring.

In mijn geval niet zo'n probleem omdat het over een rallywagen op oldtimer platen gaat...
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Heb de remklauwhouder vrij makkelijk kunnen demonteren. Nu zou ik de as er moeten uitkloppen. Hoe zit de clio2 as er later in? Terug door dat gat? Waarom moeten er voor de astap dan gaten opgetapt worden?

Alvast bedankt want het is me nog niet volledig duidelijk..
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik geloof dat je die er tegenaan schroeft, al dan niet met camber shims, vandaar dat de draad in de gaten ook moet worden aangepast.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

de opstaande rand moet je even weg slijpen. Daarna de gaten opboren en optappen.
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Dus dan hangt die as enkel vast met 4 bouten ipv dat de as er door zit? Is dit wel stevig genoeg of is dit bij de RS ook zo ?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Is bij een RS ook zo.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

In mijn projectpagina staat een foto verslagje ;-)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Plaats reactie