Dynodag met Fastchip 25 juni 2016

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik liep er knap lastig van, moet ik eerlijk toegeven. Dat hij 30% groter is dan het eerste type (RS2) begrijp ik wel, maar dat dit niet eerst getest wordt alvorens het aangeboden wordt kan er bij mij moeilijk in. Het zijn niet bepaald bedragen om even een "trial and error" fix op uit te voeren.

Je weet inderdaad wat te doen, te beginnen bij de oem sensoren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Fastchip schreef:Jo , Chris & Arjan weer bedankt voor het helpen en organiseren. :worship:
Weer een paar zeer fraaie voitures voorbij zien komen (Y)
Er zijn zeker mooie gebakjes voorbij gekomen deze 3 dyno dagen,het was weer fun,en mooi om te zien hoeveel
verschillen er (kunnen) zijn,zo leer je elke keer wat.

Ik kijk alweer uit naar de volgende keer Henk,Jo en Arjan (Y)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:Ander inlaatspruitstuk

Maar wat gaat dat op en neer die lijntjes, lijkt wel een jo-jo.. :p .sorry voor het gebruiken van je naam. :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

omdat het niet werkt Arno, inlaat is veels te groot. Mengsel/lucht wordt terug in het spruitstuk geduwd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik zat ook even te vergelijken. Schijnbaar is het verschil dat het bij echte RS2 jms spruitstuk de doorsnede van de luchtpijp van het plenium vanaf de smoorklepgezien steeds keliner wordt. Ik heb even hier gekeken http://www.cliosport.net/threads/jms-rs ... ne.659192/ en uiteraard hier:
[img]http://i65.tinypic.com/120tuoo.jpg[/img]
Tja ik wil altijd weten waarom iets zo is.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Ben nu bezig om het eea. te checken om het op te lossen.
Probeer eerst de makkelijke dingen (sensoren/bougie kabels) en in het laatste geval zal het dan inderdaad een issue kunnen zijn met de inlaat.
De tijd zal het leren, ik heb iig iets om uit te gaan zoeken.
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Hierboven staat toch wat er aan scheelt (0)
Racing is the best way to convert money into noise
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Je bent nog wel gewoon rijdend thuis kunnen komen toch ? Ik zou mij er niet gerust op voelen in de auto als ik het zo hoorde op de rollenbank gisteren.

Hoop dat je de problemen weet op te lossen ! (Y)
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

Graag gedaan Henk,Jo,Christiaan en de deelnemers waren weer 3 leuke en gezellige dyno dagen en weer veel gezien en ook weer wat geleerd. Om mensen te helpen waar nodig lopen we voor en zijn we aanwezig geen probleem zie graag tevreden mensen naar huis gaan daar kun je bij Henk en Jo zeker op vertrouwen je word er altijd netjes geholpen en denken ook mee met de klant vandaar dat ik onze Vkv klanten ook adviseer om naar Fastchip te gaan gewoon Top dus (Y) ! Op naar de volgende dyno dagen die gaan we weer met plezier bijwonen en helpen.
swaquilino
Berichten: 5
Lid geworden op: do 9 jun 2016 10:50
Car: Renault Megane TCE18

Wat een heerlijk resultaat!!! Mijn tce180 is een stuk feller en fijner geworden om mee te rijden. Zeer tevreden!
Hoe bereken je trouwens Wiel pk naar motor pk? Ik had begrepen dat er hier een formule voor was???

Ginho
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Er zijn meerdere manieren om dat te doen. Maar wat ik meestal doe is het volgende :

Wielpk is 90% want 10% gaat verloren onderweg. Dus in jouw geval is het 184:90 en dat maal 100. Maar helemaal waar is dit ook niet.

Je kan ook gewoon zeggen dat je auto 184 pk heeft volgens opgave alleen dan dat wel aan de wielen..:p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Jacob Priem schreef:Je bent nog wel gewoon rijdend thuis kunnen komen toch ? Ik zou mij er niet gerust op voelen in de auto als ik het zo hoorde op de rollenbank gisteren.

Hoop dat je de problemen weet op te lossen ! (Y)
Jazeker, de auto rijd prima als je normaal gas opbouwt namelijk.
Alleen het ineens vol gas geven vindt hij niet bepaald leuk, en dat is nu net nodig voor een goede run/map.
Omdat ik het normaal altijd rustig opbouw heb ik dit nooit gemerkt (is nu eenmaal mijn rijstijl), nu ik het weet kan ik het ook goed testen en gaan uitzoeken.
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

jacques schreef:Ik zat ook even te vergelijken. Schijnbaar is het verschil dat het bij echte RS2 jms spruitstuk de doorsnede van de luchtpijp van het plenium vanaf de smoorklepgezien steeds keliner wordt. Ik heb even hier gekeken http://www.cliosport.net/threads/jms-rs ... ne.659192/ en uiteraard hier:
Tja ik wil altijd weten waarom iets zo is.
jacques,

Bovendien is het standaard inlaat spruitstuk geen belemmering / restrictie. De restrictie zit in de cylinderkop vanwege de beperkte ruimte in de verbrandingskamer.
Het totaalplaatje is: luchtfilter - gasklep - inlaatspruitstuk - cylinderkop - uitlaatspruitstuk / systeem.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Turbo monteren :D (0)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik gebruikte zelf altijd deze ... x 1.08+15hp= ..
Nu zag ik dat Henk deze ook gebruikte alleen meer marge hanteert en maar +10 doet ;) Blijft toch altijd ongeveer +/-
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Patrick RS schreef:Ik gebruikte zelf altijd deze ... x 1.08+15hp= ..
Nu zag ik dat Henk deze ook gebruikte alleen meer marge hanteert en maar +10 doet ;) Blijft toch altijd ongeveer +/-

Haha, tja als je genoeg hebt is dus 5 meer of minder niet belangrijk. :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik ben er nu gewoon tussen in gaan zitten. Kan ik zeggen dat ik 300 pk heb :D :D :D :p
midlifecrisis
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 27 jun 2016 19:09

Mijn RS net te laat gekregen om te komen kijken, al enig idee wat de volgende dag gaat worden?

Als ik het goed begrepen heb heeft mijn RS 265 normaal 250 pk en pas 265 pk na het inschakelen van de sportstand.
Is het dan mogelijk dat hij standaard 250 pk blijft en de remap pas werkt na het omschakelen naar sportstand?

Natuurlijk al naar tuning gekeken, maar op de site van fastchip zie ik enkel de mogelijkheid om zelf de hard en software aan te schaffen..
Of zie ik iets over het hoofd?
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

midlifecrisis schreef:Mijn RS net te laat gekregen om te komen kijken, al enig idee wat de volgende dag gaat worden?

Als ik het goed begrepen heb heeft mijn RS 265 normaal 250 pk en pas 265 pk na het inschakelen van de sportstand.
Is het dan mogelijk dat hij standaard 250 pk blijft en de remap pas werkt na het omschakelen naar sportstand?

Natuurlijk al naar tuning gekeken, maar op de site van fastchip zie ik enkel de mogelijkheid om zelf de hard en software aan te schaffen..
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik zou gewoon effe contact op nemen met Henk van Fastchip is makkelijker die kan je het uitleggen.

info@fastchip.nl (Y)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

-jo- schreef:omdat het niet werkt Arno, inlaat is veels te groot. Mengsel/lucht wordt terug in het spruitstuk geduwd.

Hoi Jo, kan je dit wat meer uitleggen?
Ik heb zelf een RS2 door Henk Gemapped en daar over is altijd gezegd dat de luchtkamer te klein is (compromis omdat het op die plek moest passen zonder aanpassingen) bedoel je de luchtkamer of de inlaten zelf?

@smokey De RS 2 heeft idd tapse inlaten, waardoor er een drukgolf opgebouwd word, het is jammer dat het hele (afstudeer) project niet beschikbaar is, het was leuk en leerzaam geweest.
Born Grippy
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Ben nu ff wat foto's aan het bekijken van RS2 setups.
Valt me op dat iedereen zijn gasklep 90 graden gedraaid heeft zitten.
Zal dat ook even op de lijst zetten om te proberen!

@bozo heb jij deze ook 90 graden gedraaid zitten en zo ja weet jij waarom dit zo is ?
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Born Grippy
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Smokey / Bozo:

ook even rekening houden dat voor zover mij bekend de SM versie van de RS2 geen kelken heeft zoals de RS2 Normaal wel.
Als er iemand de CFD data van de RS2 heeft ben ik wel eens naar benieuwd. Blijkbaar (volgends ClioSport.co.uk) zweven deze ergens rond maar heb ze nog niet kunnen vinden.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

ik heb wel een plaatjes gezien van drukverschillen etc....ga toch weer eens zoeken....

soms zijn dingen best simpel.....

http://www.rs2intake.co.uk/design

minimale info....
Born Grippy
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

bozothenutter schreef:ik heb wel een plaatjes gezien van drukverschillen etc....ga toch weer eens zoeken....

soms zijn dingen best simpel.....

http://www.rs2intake.co.uk/design

minimale info....

My bad, ik was op JMS RS2 aan het zoeken, Wist niet dat deze onder deze naam geherfabriceerd zijn
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Update van mijn kant :
Het probleem is zo goed als zeker opgelost. Probleem zat hem in de volgende dingen:
Het gasklephuis had ik normaal en recht zitten, iets wat perfect werkt voor de standaard setups maar blijkbaar niet bij op kelken gebaseerde inlaten.
Achteraf stom want op vrijwel alle foto's van een RS2 is te zien dat ze gedraaid staan .... naja leer momentje :lol:
Daarnaast zitten er nu ook alleen maar originele sensoren in de inlaat.

Beide heeft er voor gezorgd dat hij stationair al VEEL beter loopt en ook bij gas geven nu direct mee kan zonder gesputter of andere vage dingen (iets wat voorheen niet mogelijk was -> zie uitdraai :D).
De auto kan nog niet rijden omdat ik met wat meer dingen bezig ben maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit ook dan geen enkel probleem zal opleveren.
Kortom tijd voor een toast (D) .

[img]http://i65.tinypic.com/2e4xcex.jpg[/img]

Stiekem ook wel blij dat het niet gelukt was zaterdag, want ik heb ook een originele Orbisoud Cup uitlaatlijn op de kop getikt :lol:
Kan dat volgende keer ook gelijk meegenomen worden en ook wat pk's verbetering opleveren!
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
eBoonstra
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 10:08
Car: Mégane Estate GTline
Locatie: Ooststellingwerf

Wanneer is de volgende Fastchip dag? Wil mijn RS ook graag onder handen genomen hebben (en heb ddw geen tijd)
Jitze
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 23 jul 2014 10:00

Martin E23 schreef:Ik denk dat ik vandaag de meeste vermogenswinst heb gekregen 8)

Na de eerste run leek het nergens op, er moest iets fout zitten qua techniek en jawel, Arjan had binnen 10 seconden de dader gevonden :beer:

Door de vorige eigenaar is er een Forge dumpvalve geplaatst, niks verkeerd denk je dan, ware het niet dat er het een en ander was afgedopt en de wastegate niet z'n werk kon doen, jammer dat ik dat zelf niet heb gevonden, als excuus voer ik dan maar aan dat ik atmosferische motoren ben gewend :p

Arjan heeft het keurig opgelost en toen kwam alles tot leven, ik heb een andere auto !
Zoiets ben ik ook weleens bang voor. Laatst op de Autobahn kwam de Megane II RS225 met moeite net boven de 230 terwijl hij op de teller toch wel ruim over de 240 hoort te gaan. Helaas kon ik alle 3 de dynodagen niet (N)
Hopelijk gaat het de volgende keer wel lukken.
Martin E23
Berichten: 38
Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

Auto gaat nu zonder moeite 250 op de teller, afgelopen zondag nog ff gecheckt, gelukkig geen :foto: in de buurt :p
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Martin E23 schreef:Auto gaat nu zonder moeite 250 op de teller, afgelopen zondag nog ff gecheckt, gelukkig geen :foto: in de buurt :p
of niet gezien :bye:




:p
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Dat kan harder :D
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Abel schreef:
Martin E23 schreef:Auto gaat nu zonder moeite 250 op de teller, afgelopen zondag nog ff gecheckt, gelukkig geen :foto: in de buurt :p
of niet gezien :bye:




:p
Termijn is 4 a 6 weken :foto:
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
Martin E23
Berichten: 38
Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

Nope, 2 weken.

Ik kreeg 2 weken na de dynodag van 25 juni namelijk een prent, 2 kilometer te snel na correctie, wel ff € 24.00 aftikken, kan je beter in Duitsland te snel rijden, € 15.00 voor 10 kilometer te snel na correctie.
Martin E23
Berichten: 38
Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

En nu een geheel andere vraag, ik mis de Fastchip sticker achter op de auto, zijn deze te verkrijgen of ?
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Martin E23 schreef:Nope, 2 weken.

Ik kreeg 2 weken na de dynodag van 25 juni namelijk een prent, 2 kilometer te snel na correctie, wel ff € 24.00 aftikken, kan je beter in Duitsland te snel rijden, € 15.00 voor 10 kilometer te snel na correctie.
Bezwaarschrift indienen en foto's opvragen?
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
Plaats reactie