[GTT]Lyts & ûndogens, back alive [09-05-2015]
de meeste boutjes zijn gewoon metrisch, maar een aantal bouten zoals voor de fusee naar veerpoot-verbinding zijn speciaal. die zal je moeten bestellen bij renault......maar dat merk je vanzelf welke er wel en niet "normaal" zijn
R 5 Convertible Rulezz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
En welke weer een vermogen kosten.
Maar misschien heb ik het verkeerd, maar sommige bouten zijn toch ook van ander materiaal dan de huis-tuin-keuken bout/moer?
Maar misschien heb ik het verkeerd, maar sommige bouten zijn toch ook van ander materiaal dan de huis-tuin-keuken bout/moer?
Bouten zijn gewoon verkrijgbaar bij Renault, heb onlangs ook het een en ander aan mijn auto vervangen (edit: ond. nummers heb ik ook nog allemaal)...kost niet echt een vermogen, ik denk alle bouten vervangen aan je ophanging en remmerij zal misschien een keer 70 euro zijn. Zit wel veel 10,9 tussen! Maar het lijkt me niet iets om op te bezuinigen als je kijkt naar wat de rest kost
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Na 10 jaar is er eindelijk weer eens wat te melden. Verwacht nog geen grote dingen overigens, daarvoor ontbreekt nog de ruimte.
Wel is er voorbereidend werk gedaan, zo heb ik de koets van de PP-LF-35 gekocht voor het plaatwerk, vanochtend heb ik de laatste delen uit elkaar gehaald en de onderdelen gedemonteerd.
De stukken die ik denk nodig te zijn heb ik nu opgeslagen en de resterende delen zullen worden afgevoerd.
Na het zien van een medeling over de R5 Revival begon het toch weer wat te kriebelen, gisteren bedacht ik om de GTT maar weer eens op te starten. Nu was het alweer 10 jaar geleden dat de GTT voor het laatst heeft gelopen, dus ik wist niet wat ik zou kunnen tegenkomen. Na alles visueel te hebben gecheckt, heb ik een poging gedaan en na een wat moeizame start, startte de auto eigenlijk best goed. Hij had moeite om te blijven lopen, maar dat bleek een los vaccuum slangetje te zijn geweest.
Ik heb hem een paar keer de straat op en neer gereden en alles leek het prima te doen eigenlijk. nu zit ik erover na te denken om er misschien dit jaar een APK op te zetten.
Eerst maar wat fotootjes;
Samen met broertje de kas opgehaald uit het oosten des lands.
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT002.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT003.jpg[/img]
De deels gedemonteerde kas
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT004.jpg[/img]
'T dak eraf
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT005.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT006.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT007.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT008.jpg[/img]
Dit mag weg
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT009.jpg[/img]
Fast forward een paar weken:
Vandaag begonnen met het laatste gedeelte; de auto maar even op de neus gezet voor gemakkelijk sleutelen
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT010.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT011.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT012.jpg[/img]
En dan is dit alles wat er nog van de PP-LF-35 over is:
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT013.jpg[/img]
Nu de GTT uit het hok was, direct maar even gebruik gemaakt van de gelegenheid om de boel eens schoon te maken
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT017.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT018.jpg[/img]
Wel is er voorbereidend werk gedaan, zo heb ik de koets van de PP-LF-35 gekocht voor het plaatwerk, vanochtend heb ik de laatste delen uit elkaar gehaald en de onderdelen gedemonteerd.
De stukken die ik denk nodig te zijn heb ik nu opgeslagen en de resterende delen zullen worden afgevoerd.
Na het zien van een medeling over de R5 Revival begon het toch weer wat te kriebelen, gisteren bedacht ik om de GTT maar weer eens op te starten. Nu was het alweer 10 jaar geleden dat de GTT voor het laatst heeft gelopen, dus ik wist niet wat ik zou kunnen tegenkomen. Na alles visueel te hebben gecheckt, heb ik een poging gedaan en na een wat moeizame start, startte de auto eigenlijk best goed. Hij had moeite om te blijven lopen, maar dat bleek een los vaccuum slangetje te zijn geweest.
Ik heb hem een paar keer de straat op en neer gereden en alles leek het prima te doen eigenlijk. nu zit ik erover na te denken om er misschien dit jaar een APK op te zetten.
Eerst maar wat fotootjes;
Samen met broertje de kas opgehaald uit het oosten des lands.
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT002.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT003.jpg[/img]
De deels gedemonteerde kas
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT004.jpg[/img]
'T dak eraf
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT005.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT006.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT007.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT008.jpg[/img]
Dit mag weg
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT009.jpg[/img]
Fast forward een paar weken:
Vandaag begonnen met het laatste gedeelte; de auto maar even op de neus gezet voor gemakkelijk sleutelen
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT010.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT011.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT012.jpg[/img]
En dan is dit alles wat er nog van de PP-LF-35 over is:
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT013.jpg[/img]
Nu de GTT uit het hok was, direct maar even gebruik gemaakt van de gelegenheid om de boel eens schoon te maken
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT017.jpg[/img]
[img]http://www.firerods.com/gtturbo/slides/GTT018.jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hey Erik,
heb je ook nog overzicht foto's van je auto?
enne, goed bezig
heb je ook nog overzicht foto's van je auto?
enne, goed bezig
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Dank je nog niet veel gedaan hoor, komt misschien dit jaar nog wel.
Hoe bedoel je overzicht foto's?
Ik heb trouwens wel een video gemaakt van het starten: https://youtu.be/KNRMnsds7AA
Hoe bedoel je overzicht foto's?
Ik heb trouwens wel een video gemaakt van het starten: https://youtu.be/KNRMnsds7AA
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Gekke fries , er staat niet eens een gt in die schuur
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Starten na 10 jaar... Hoop dat die van mij dit jaar ook nog zo vlot aan wil slaan.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
@Sven; moest even naar buiten om schoon te maken
@Gerald; tja, starten is 1 ding. Wil ik er APK op, dan zal er meer nodig zijn en minder snel op te lossen. Ik heb al gezien dat de remmerij een beurtje nodig heeft en er zal ongetwijfeld gelast moeten worden.
Maar; hij start en loopt en dat vind ik eigenlijk al de eerste slag gewonnen.
@Gerald; tja, starten is 1 ding. Wil ik er APK op, dan zal er meer nodig zijn en minder snel op te lossen. Ik heb al gezien dat de remmerij een beurtje nodig heeft en er zal ongetwijfeld gelast moeten worden.
Maar; hij start en loopt en dat vind ik eigenlijk al de eerste slag gewonnen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Begrijpelijk, maar toch ook best zonde dat de PP-LF-35 gedemonteerd is. Was een GTT die diverse eigenaren binnen de club heeft gehad, en vaak op meetings aanwezig was...
Succes met je project!
Succes met je project!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
En slecht was die koets volgens mij niet.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Lijkt me niet gezien de koets voor het plaatwerk gekocht is
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Is het ergens ook, ik ken hem ook al lange tijd, maar keuzes moeten worden gemaakt. En alhoewel de koets op het eerste oog hard leek, is er bij demontage veel tevoorschijn gekomen.
Zo zat de bodem niet meer tegen de zijkant vast, waren beide krikpunten voor helemaal gaar en zo waren er wel meer punten. Het plaatwerk wat ik waarschijnlijk nodig ben is nog goed en daar ging het mij om.
Zo zat de bodem niet meer tegen de zijkant vast, waren beide krikpunten voor helemaal gaar en zo waren er wel meer punten. Het plaatwerk wat ik waarschijnlijk nodig ben is nog goed en daar ging het mij om.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
goed om te zien dat je het weer oppakt, iets wat ik ook moet doen
Heb je dat achterste deel nog staan of ligt het al bij het oud ijzer?
Heb je dat achterste deel nog staan of ligt het al bij het oud ijzer?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Heb ik nu nog staan
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
hmmm interesting, waar woonst dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Feanwâlden, da's vlakbij Dokkum
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Interessant, Alkmaar is wat dichterbij
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Tja, en dan begint het bloed opeens te kruipen...
Ik zat deze week wat de dagdromen op het werk en dacht wat na over een huwelijksreis, ik ben inmiddels 6 jaar getrouwd en heb nog niet een echte huwelijksreis gehad. Dus zat wat na te denken over bestemmingen en op een gegeven moment werd 1 bestemming 2, toen 3 en kort daarna een rondritje door Europa. Eigenlijk alles met de Megane in het achterhoofd, tot ik ergens in een dwarsstraat het gekke idee kreeg dat het ook wel mogelijk moet zijn met de GTTurbo.
En zo begon wat wilde ideeën zich om te vormen naar een plannetje.
De route: Friesland-Maagdenburg-Praag-Neuschwanstein-Hochalpenstrasse-Venetië-Monaco-Lyon-Luxemburg-Friesland. Een route van pak 'm beet 4500km. Moet te doen zijn in 9 dagen. 4-6 uur per dag in de auto en dan nog wat uurtjes rondkijken op de bestemming.
Dat is het gemakkelijke gedeelte, 2e gedeelte is de financiering. Elke plek moet worden geslapen en gegeten. Gelukkig zijn mijn vrouw en ik beide niet van dure hotels, maar waarderen we de knusse gezelligheid van een B&B, dus dat zal met een beetje zoeken ook niet een fortuin te gaan kosten.
Dan het moeilijkste; Welke auto. De voorkeur zou gaan voor de GTTurbo, maar die heeft voor het laatst zijn kilometers gereden in 2005. Het zal dus het nodige aan tijd en kosten met zich meebrengen om deze weer goed en veilig gangbaar te maken. Ik maak me hier geen illusies over. Er zullen in ieder geval nieuwe banden onder moeten, de remmen zullen moeten worden nagekeken en hoogstwaarschijnlijk gereviseerd. Daarnaast zijn er tal val rubbers en slangen die al jaren niet meer zijn gebruikt. Dus de staat hiervan moet ook goed worden onderzocht.
Het voordeel is dat ik een jaar de tijd hiervoor zou hebben. Het 2e voordeel is dat als het niet lukt; we altijd de Mégane kunnen pakken.
eerste punt op de agenda is de auto weer enigszins gangbaar te maken en dan ter voorkeuring aanbieden. Kijken wat er nodig is om de auto in ieder geval weer veilig te maken.
Tweede punt is dit te bekijken, evalueren en zien of dat realistisch is.
Daarna de auto goed onderzoeken en testen voor mogelijke problemen.
Wordt (hopelijk) vervolgd...
P.s. dit moet een verrassing tripje worden voor mijn vrouw, dus graag mondjes dicht buiten de club (dit even met het oog op bepaalde leden die ook Olijnsma's kennen... )
Ik zat deze week wat de dagdromen op het werk en dacht wat na over een huwelijksreis, ik ben inmiddels 6 jaar getrouwd en heb nog niet een echte huwelijksreis gehad. Dus zat wat na te denken over bestemmingen en op een gegeven moment werd 1 bestemming 2, toen 3 en kort daarna een rondritje door Europa. Eigenlijk alles met de Megane in het achterhoofd, tot ik ergens in een dwarsstraat het gekke idee kreeg dat het ook wel mogelijk moet zijn met de GTTurbo.
En zo begon wat wilde ideeën zich om te vormen naar een plannetje.
De route: Friesland-Maagdenburg-Praag-Neuschwanstein-Hochalpenstrasse-Venetië-Monaco-Lyon-Luxemburg-Friesland. Een route van pak 'm beet 4500km. Moet te doen zijn in 9 dagen. 4-6 uur per dag in de auto en dan nog wat uurtjes rondkijken op de bestemming.
Dat is het gemakkelijke gedeelte, 2e gedeelte is de financiering. Elke plek moet worden geslapen en gegeten. Gelukkig zijn mijn vrouw en ik beide niet van dure hotels, maar waarderen we de knusse gezelligheid van een B&B, dus dat zal met een beetje zoeken ook niet een fortuin te gaan kosten.
Dan het moeilijkste; Welke auto. De voorkeur zou gaan voor de GTTurbo, maar die heeft voor het laatst zijn kilometers gereden in 2005. Het zal dus het nodige aan tijd en kosten met zich meebrengen om deze weer goed en veilig gangbaar te maken. Ik maak me hier geen illusies over. Er zullen in ieder geval nieuwe banden onder moeten, de remmen zullen moeten worden nagekeken en hoogstwaarschijnlijk gereviseerd. Daarnaast zijn er tal val rubbers en slangen die al jaren niet meer zijn gebruikt. Dus de staat hiervan moet ook goed worden onderzocht.
Het voordeel is dat ik een jaar de tijd hiervoor zou hebben. Het 2e voordeel is dat als het niet lukt; we altijd de Mégane kunnen pakken.
eerste punt op de agenda is de auto weer enigszins gangbaar te maken en dan ter voorkeuring aanbieden. Kijken wat er nodig is om de auto in ieder geval weer veilig te maken.
Tweede punt is dit te bekijken, evalueren en zien of dat realistisch is.
Daarna de auto goed onderzoeken en testen voor mogelijke problemen.
Wordt (hopelijk) vervolgd...
P.s. dit moet een verrassing tripje worden voor mijn vrouw, dus graag mondjes dicht buiten de club (dit even met het oog op bepaalde leden die ook Olijnsma's kennen... )
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Jazeker, ik heb ook alweer een originele liggen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Leuk! Weet een aantal erg leuke B&B's in Frankrijk:
- http://www.fleurdelys-fayence.com/nl/
Fayence. Zijn we net zelf geweest, NL eigenaar Marcel. Echt een SUPER locatie en omgeving, sochtends wakker worden uitkijkend over de vallei met de dauw er nog op ( als je vroeg wakker bent... ). Super ontbijt, heerlijke kamers met stille airco. Veel te zien in omgeving, kleine plaatsjes met heerlijk eten. En in 1 van de laatste bochten er naar toe vanuit Fayence een enorm groot verzamelaars kerkhof. Daarover later meer
- http://www.leboisdesdames.com
Grignan. Hier paar jaar geleden geweest. Ook een geweldige plek, met super kamers, zeer gastvrije NL eigenaars, heerlijk ontbijt en mogelijkheid om een paar keer mee te eten savonds (table d'hotes). Kleine weg erheen is al mooi, vooral met de GTT
Veel wijnboeren in de omgeving, lavendel en de Mont Ventoux.
- http://www.fleurdelys-fayence.com/nl/
Fayence. Zijn we net zelf geweest, NL eigenaar Marcel. Echt een SUPER locatie en omgeving, sochtends wakker worden uitkijkend over de vallei met de dauw er nog op ( als je vroeg wakker bent... ). Super ontbijt, heerlijke kamers met stille airco. Veel te zien in omgeving, kleine plaatsjes met heerlijk eten. En in 1 van de laatste bochten er naar toe vanuit Fayence een enorm groot verzamelaars kerkhof. Daarover later meer
- http://www.leboisdesdames.com
Grignan. Hier paar jaar geleden geweest. Ook een geweldige plek, met super kamers, zeer gastvrije NL eigenaars, heerlijk ontbijt en mogelijkheid om een paar keer mee te eten savonds (table d'hotes). Kleine weg erheen is al mooi, vooral met de GTT
Veel wijnboeren in de omgeving, lavendel en de Mont Ventoux.
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
BEdankt voor de tips; die van Marcel ligt mooi op de route en zou heel mooi passen. Weet je zo nog wat dat koste per nacht? Jammer, het is een minimum van 2 nachten. Anders een mooie optie geweest.
Die 2e ligt helaas niet en route, cést soi.
Die 2e ligt helaas niet en route, cést soi.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Je moet er ook niet 1 nacht blijven omgeving is zo mooi met gave wegen dat 2 nachten echt moet zou het nog eens overwegen!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Het plan staat nog in de kinderschoenen, dus wijzigingen zijn gemakkelijk aan te brengen.
Feit is wel dat ik het met die 9 dagen moet doen en de route zo'n beetje probeer aan te houden. Juist met die extra stops is het rijden niet een te grote belasting per dag.
Tenminste, dat ben ik op dit moment nog van mening Wellicht dat het misschien te veel is, dat moet ik even zien te overwegen.
Aan de andere kant: mijn vrouw is Amerikaanse en daar is 4-6 uur rijden voor een enkeltje vrij normaal. Wij Nederlanders zijn wat meer van 't bange.
@Abel; Ik denk dat ze het wel gaat waarderen, maar het gaat allemaal vallen of staan met het totaalplaatje. Zij houdt bijvoorbeeld erg van natuur en bergen, die heb je gelukkig veel in de Alpen. Daarnaast zijn de gekozen accomodaties ook van essentieel belang.
Ik laat in ieder geval alles meewegen naar het eindplan. Wellicht dat het dan lekker in de Mégane naar de Ardennen wordt....
Feit is wel dat ik het met die 9 dagen moet doen en de route zo'n beetje probeer aan te houden. Juist met die extra stops is het rijden niet een te grote belasting per dag.
Tenminste, dat ben ik op dit moment nog van mening Wellicht dat het misschien te veel is, dat moet ik even zien te overwegen.
Aan de andere kant: mijn vrouw is Amerikaanse en daar is 4-6 uur rijden voor een enkeltje vrij normaal. Wij Nederlanders zijn wat meer van 't bange.
@Abel; Ik denk dat ze het wel gaat waarderen, maar het gaat allemaal vallen of staan met het totaalplaatje. Zij houdt bijvoorbeeld erg van natuur en bergen, die heb je gelukkig veel in de Alpen. Daarnaast zijn de gekozen accomodaties ook van essentieel belang.
Ik laat in ieder geval alles meewegen naar het eindplan. Wellicht dat het dan lekker in de Mégane naar de Ardennen wordt....
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD